vivacity går inte fram

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

pegavivacity96
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 mars 2012, 19:56

vivacity går inte fram

Inlägg av pegavivacity96 »

hej, min vivacity går inte framåt som om remen skulle vara av.. tog bort kopan och kollade men den var hel dock bara 16 cm bred. min far tror att det är något med kopplingen men är inte säker.. går inte ens att starta den för den har inte någon tomgång, röret läcker men det går att köra inte vart något problemn förns idag när den bara dog.. hjälp snälla
Stunt-Virre
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 4 mars 2012, 19:43

Inlägg av Stunt-Virre »

Har den gått felfritt innan?
Säljer massvis med Aerox delar och tillbehör, PM och sök det du behöver!
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

va remmen 16 cm bred?
I'm the baws!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: vivacity går inte fram

Inlägg av DiNozzan »

pegavivacity96 skrev:hej, min vivacity går inte framåt som om remen skulle vara av.. tog bort kopan och kollade men den var hel dock bara 16 cm bred. min far tror att det är något med kopplingen men är inte säker.. går inte ens att starta den för den har inte någon tomgång, röret läcker men det går att köra inte vart något problemn förns idag när den bara dog.. hjälp snälla
Gick avgasystemet sönder idag? Kan vara att den inte har tillräckligt mkt motstånd.

Eller uppfattade jag frågan rätt att det inte gick att starta den?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: vivacity går inte fram

Inlägg av Mattyyy »

pegavivacity96 skrev:hej, min vivacity går inte framåt som om remen skulle vara av.. tog bort kopan och kollade men den var hel dock bara 16 cm bred. min far tror att det är något med kopplingen men är inte säker.. går inte ens att starta den för den har inte någon tomgång, röret läcker men det går att köra inte vart något problemn förns idag när den bara dog.. hjälp snälla
Snälla översätt det där till korrekt svenska så kan jag nog hjälpa dig
pegavivacity96
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 mars 2012, 19:56

Inlägg av pegavivacity96 »

Stunt-Virre skrev:Har den gått felfritt innan?
ja det har den :(
pegavivacity96
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 mars 2012, 19:56

Inlägg av pegavivacity96 »

den har gått normalt innan cirka 50km/h (otrimmad) remmen var bara 16 cm bred. startat lätt, har tomgång ibland (väldigt konstigt) . blöddrar igen när man kickar så den går inte att starta :( auto choken hängde sig för 1 månad sen men det fixade jag ganska snabbt gått felfritt sen dess. fick upp den i cirka 60 km/h sen har den gått dåligt efter det.. hur ser man fall remmen är sliten ?? varken jag eller min far har mekat vespa förrut så är ganska förvirrad xD sorry suger på att stava :P :(
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Ta bort choken helt. Den är garanterat sönder, det är den på alla...
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög
Inlägg: 191
Blev medlem: 29 maj 2011, 21:50

Inlägg av torskad »

Om remmen verkligen är 16 CM bred så skulle jag testa att byta till en ny rem som är anpassad för mopeder och inte hjullastare eller annat stort fordon!
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
pegavivacity96
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 15 mars 2012, 19:56

Inlägg av pegavivacity96 »

torskad skrev:Om remmen verkligen är 16 CM bred så skulle jag testa att byta till en ny rem som är anpassad för mopeder och inte hjullastare eller annat stort fordon!
16 mm menade jag xD
Skriv svar