Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Jag har redan flyttat den till rätt ställe!simonmonsterapan skrev:kan verkligen inte hitta inställningarna för att kunna flytta tråden till cross/sm/veteran (hahahaha noob -.-)
Hjälp?
Nej nej och nej.Roxxen96 skrev:Jag har redan flyttat den till rätt ställe!simonmonsterapan skrev:kan verkligen inte hitta inställningarna för att kunna flytta tråden till cross/sm/veteran (hahahaha noob -.-)
Hjälp?
Sen när jag ändå kommenterat så måste man ju också svara på ämnet
Som Axel sa så blir det drevning, inställning av förgasare och ostrypt cdi. Men jag hade köpt cylinder då det är mest prisvärt!
det är som att köra org det då, tänk dig att du vill stå rakt, när det finns bara 1,40 meter att stå rakt på å du är 1,80 meter Så då blir det grymt konstigt med effekten, att porta cylindern är ju bara att leta upp en som portar å skicka den till honom.simonmonsterapan skrev:@Z-K vet inte om jag kan göra sådana ingrepp, verkar vara massa som måste göras, kanske gör så det skiter sig till slut
finns det videos när någon byter cylinder på webben kanske? länka gärna isf!
om det finns någon erfaren cylinderbytare här på tråden får den gärna beskriva hur man ska göra, och vad som mer måste köpas om man till ex köper en 70cc?
hur fungerar 70cc med pluggat orginalrör mm
tack på förhand
Nej , effekten blir inte större med underliggande. Du ska INTE ha dendär kröken, den är till Derbi GPR vilket är en [spoiler]FUL[/spoiler] imitation av en stor sportmotorcykel. Iofs passar den i cylindern, men kommer se förjävligt ut.simonmonsterapan skrev:föresten blir inte effekten större om man har underliggande? slipper inte då avgaserna gå uppåt?
Giannelli:
http://twostroke.se/product.asp?product=10377
är den kröken något å ha om man kör med original cylinder? vilken ljuddämpare passar på den?
vafan jag kan också flytta.....AxxxeL skrev:Det här är felpost, du har lagt den i scooter delen istället för cross/sm/veteran tråden. Ber vicke flytta den!
Kan berätta för dig att du verkligen inte är uppe i 92km/h med urpluggat rör.
För att få grym fart på din orgcylle, är det trimrör + drevning+ ostrypt cdi som gäller. Och såklart , förgasarinställning. Men det hoppas jag du gjort när du pluggade ur den.
heheVictorh skrev:vafan jag kan också flytta.....AxxxeL skrev:Det här är felpost, du har lagt den i scooter delen istället för cross/sm/veteran tråden. Ber vicke flytta den!
Kan berätta för dig att du verkligen inte är uppe i 92km/h med urpluggat rör.
För att få grym fart på din orgcylle, är det trimrör + drevning+ ostrypt cdi som gäller. Och såklart , förgasarinställning. Men det hoppas jag du gjort när du pluggade ur den.
Flyttad till 2T-S. Trimning
Edit: Sorry trodde Derbi gpr inte var växlad flyttade tillbaka! Läste fel också vad axel skrev!
fungerar den till min moped ( Derbi Gpr -05)MrAndersson skrev:Köp mk's cdi istället runt 60kr skillnad, men bättre kvalitet o driftsäkerhet!
Resten ser bra ut!
INgen aning om hur de är på GPR, men om du kollar på cdin så står de ducati eller något annat märke, skulle dock tro att du har ducati!simonmonsterapan skrev:fungerar den till min moped ( Derbi Gpr -05)MrAndersson skrev:Köp mk's cdi istället runt 60kr skillnad, men bättre kvalitet o driftsäkerhet!
Resten ser bra ut!
"OBS! Denna CDI passar endast till Ducatis tändsystem."
är Ducatis tändsystem original för min årsmodell av Derbi?
mk:
http://twostroke.se/product.asp?product=10497
top Performance:
http://twostroke.se/product.asp?product=8622
vilken tycker ni andra?