start problem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

beta1994
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 3 februari 2011, 00:26
Ort: Nykarleby, Finland

start problem

Inlägg av beta1994 »

hej alla nu är det så att jag inte får igång min beta längre, den hade en längre tid fått lite för mycket bensin på låga varv men på höga varv gick den riktigt bra. men en dag så ville den bara inte starta längre (fick bensin och hade gnista) prova de att byta ner lite i munstycks storlek men den startade fortfarande inte. när jag försöker skuffa igång den så kan den nästan komma igång men sen är den sten död han också "hosta" från avgasröret. när jag lägger i tändstiftet har det gnista men när jag ha försökt starta den är det alldeles blött och gnistar inte längre. kan någon veta vad det är för fel på den??? jätte tacksam för snabbt svart :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Fortsätt att rulla igång den för tror nästan det är ända settet men testa med Startgas
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

hur haru bestyckat han ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
beta1994
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 3 februari 2011, 00:26
Ort: Nykarleby, Finland

Inlägg av beta1994 »

ska prova med startgas :)

vad menar du med hur jag har bestyckat den? jag startade den körde den varm bytte ner från stort munstycke till mindre tills jag hade det nästan perfekt på högvarv men fick för mycket på låga då bara gav moppen upp å inte ville starta längre.
Skriv svar