Kungsbacka moppemeet 2k12 - 26 maj

Vad som är på gång och det som varit i mopedsverige!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Kungsbacka moppemeet 2k12 - 26 maj

Inlägg av SickRazer »

Bild

http://www.facebook.com/events/320279401352459/

Då var det dags att annonsera den uppskattade Kungsbacka träffen i år igen!
26 Maj 2012 – Kl. 14:00
Kungsbacka, Halland:
Magasingatan, Norra Varla Industriområde. (vid stora postlokalen, Onsala Villan, Honda Center. På andra sidan Arendalsleden, nära Freeport och Plantagen).

Hej alla! Sommaren är snart här efter våren och det betyder naturligtvis att mopedåkande börjar på allvar.
Därför har jag bestämt mig för att arrangera ett sista moppemeet i Kungsbacka eftersom det är mitt sista moppeår... Nästa år kommer det antagligen vara någon annan som tar tag i Kungsbacka träffarna.

Den här gången kommer vi skita i det "seriösa" rejset och gör så att när vi är på plats så får alla som vill rejsa mot varandra, både variomatik och växlat eftersom förra gången hade vi planerat hur vi skulle köra tävlingarna väldigt noga men det var i princip ingen som anmälde sig, så den här gången tänker vi inte slösa tid och energi på det, utan det kommer helt enkelt bli ett "Träffas och ha kul" meet där alla kör mot alla utan några speciella klasser, det verkade som det var det alla ville göra förra året.
Men om ni verkligen ändå vill ha race med klasser osv, så får ni säga till.
En stunttävling kommer vi dock arrangera eftersom det verkar finnas tillräckligt med intresse för det.


Race:
- Alla rejsar mot alla som vill. (Klasser och planerad tävling blir det om det finns intresse). I så fall blir det standard; 50cc | 70cc-74cc | FFA.
- För att få rejsa måste dock mopeden vara säker, minst en broms ska fungera och inga lager ska glappa för mycket, så att vi slipper onödiga olyckor.

Stuntning, (stunt tävling blir det om intresse finns):
- Det kommer finnas en speciell arrangerad plats för stuntare vid träffen, men man får även stunta var man vill förutom på race-sträckan så länge man inte utgör en fara för andra.
- Ingen får köra runt som en idiot inne på stunt platsen så länge det är någon som stuntar.
- Personer som tittar på måste hålla sig på lagom avstånd för att inte störa stuntarna.

Cruisning:
- Angående Cruisningen kommer vi köra en ganska lång och bra upplagd sträcka där vi kommer stanna på något fint fikaställe. Kungsbackas cruisning brukar vara den mest uppskattade delen av träffen så se till att ha tillräckligt med bensin för hela cruisningen innan vi drar iväg!
- Ingen kör före cruisledaren och alla håller sig till trafikreglerna så att vi slipper problem med polisen. Den som kör som en idiot på gångbanor eller utgör en fara för andra kommer bli utpekad.
- Vi håller en medelfart på ca 40 km/h så att alla hinner med.

Plats och kartor:
- Kungsbacka, Halland:
Magasingatan, Norra Varla Industriområde. (vid stora postlokalen, Onsala Villan, Honda Center. På andra sidan Arendalsleden, nära Freeport och Plantagen).
- Sträckan är på 260m, varav 201m kommer användas som racesträcka så har man ca 50m bromssträcka innan korsningen.
- Finns stuntplats och flera parkeringar.
- Jet och OKQ8 bensinmackar ligger ca 1 kilometer från platsen.

Övrigt
- Datum, tid, plats och information kan komma att ändras så var uppmärksamma på alla händelser i evenemanget.
- Kom gärna med förslag på fler saker vi kan göra på träffen, alla förslag är välkomna!
- Har ni frågor angående träffen så kan ni antingen fråga det i evenemangsloggen eller mejla mig på: stebbeb95@hotmail.com



GÅ MED I EVENEMANGET OCH BJUD IN SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT!

http://www.facebook.com/events/320279401352459/
Senast redigerad av SickRazer den 10 maj 2012, 00:03, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

tagga då! :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

stunttävling skulle vara fett :) här har du en intresserad iaf :) men fan va gött att de blir meet i år igen!
Stuntriding is not a crime!
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

Lite långt för mig att köra :/ Men lär komma och titta!
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Nutbreaker skrev:stunttävling skulle vara fett :) här har du en intresserad iaf :) men fan va gött att de blir meet i år igen!
Vad bra, har hört av ett par andra som också är intresserade så det kommer nog bli en stunttävlig ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

SickRazer skrev:
Nutbreaker skrev:stunttävling skulle vara fett :) här har du en intresserad iaf :) men fan va gött att de blir meet i år igen!
Vad bra, har hört av ett par andra som också är intresserade så det kommer nog bli en stunttävlig ;)
ring å prata med företagen som är i närheten å se så det är okej så ni inte blir bort körda som förra året ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

Haha ja är med på bilden :PPP blää nån som kör mt5:a dit?
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Mertz skrev:Haha ja är med på bilden :PPP blää nån som kör mt5:a dit?
mt80markus här på forumet.

dock så lipar han hela tiden om att hans cross motor drar så mycket bensin :lol:
vem fan e lennart?
mt80_pöjken
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 13 september 2011, 17:08
Ort: Partille

Inlägg av mt80_pöjken »

potog skrev:
Mertz skrev:Haha ja är med på bilden :PPP blää nån som kör mt5:a dit?
mt80markus här på forumet.

dock så lipar han hela tiden om att hans cross motor drar så mycket bensin :lol:
Den gör ju det! Dels för det är en 80cc och liten tank 5l tror jag och sen läcker min fugg lite så den drar massa men får väl ha en flaska med bensin i en väska när vi åker dit!^^
Bild
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

potog skrev:
SickRazer skrev:
Nutbreaker skrev:stunttävling skulle vara fett :) här har du en intresserad iaf :) men fan va gött att de blir meet i år igen!
Vad bra, har hört av ett par andra som också är intresserade så det kommer nog bli en stunttävlig ;)
ring å prata med företagen som är i närheten å se så det är okej så ni inte blir bort körda som förra året ;)
Mm, men det är inte säkert att vi kommer vara på samma ställe. Det är i princip omöjligt att fixa tillstånd i Kungsbacka eftersom det inte finns något lagligt inhägnat område där vi kan köra det, det är därför vi måste hitta ett helt och hållet otrafikerat ställe..
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Inte helt omöjligt att man joinar, isåfall kommer nog även DiNozzan och Mxabbe med 125:an! skulle vart kul med klasser bara för att se hur man hade klarat sig i midraceklassen :D lr kanske man ska rulla dit på boutian....
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

mt80_pöjken skrev:
potog skrev:
Mertz skrev:Haha ja är med på bilden :PPP blää nån som kör mt5:a dit?
mt80markus här på forumet.

dock så lipar han hela tiden om att hans cross motor drar så mycket bensin :lol:
Den gör ju det! Dels för det är en 80cc och liten tank 5l tror jag och sen läcker min fugg lite så den drar massa men får väl ha en flaska med bensin i en väska när vi åker dit!^^
Vet inte om du redan visste det men en mt80/mtx80 motor är ingen crossmotor. sedan, kör du med originaltanken som det ser ut som på bilden så rymmer den 6,8 liter.
Var det du som mailade ang kolv?
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Mertz skrev:
mt80_pöjken skrev:
potog skrev: mt80markus här på forumet.

dock så lipar han hela tiden om att hans cross motor drar så mycket bensin :lol:
Den gör ju det! Dels för det är en 80cc och liten tank 5l tror jag och sen läcker min fugg lite så den drar massa men får väl ha en flaska med bensin i en väska när vi åker dit!^^
Vet inte om du redan visste det men en mt80/mtx80 motor är ingen crossmotor. sedan, kör du med originaltanken som det ser ut som på bilden så rymmer den 6,8 liter.
Var det du som mailade ang kolv?
En mtx motor är faktiskt en crossmotor. På utsidan ser den ut som en vanligt mt motor men inuti är det helt andra komponenter, vev, växlar, lager, boxar, axlar osv för att den ska klara av trycket från värre cylindrar :P
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

SickRazer skrev:
Mertz skrev:
mt80_pöjken skrev: Den gör ju det! Dels för det är en 80cc och liten tank 5l tror jag och sen läcker min fugg lite så den drar massa men får väl ha en flaska med bensin i en väska när vi åker dit!^^
Vet inte om du redan visste det men en mt80/mtx80 motor är ingen crossmotor. sedan, kör du med originaltanken som det ser ut som på bilden så rymmer den 6,8 liter.
Var det du som mailade ang kolv?
En mtx motor är faktiskt en crossmotor. På utsidan ser den ut som en vanligt mt motor men inuti är det helt andra komponenter, vev, växlar, lager, boxar, axlar osv för att den ska klara av trycket från värre cylindrar :P
Och vad vet du om saken?
Kom inte och påstå att mtx80 är en crossmotor. En mtx motor ÄR INTE en cross motor för er inte förstått det.
Ja, den har andra komponenter, en cylinder som är högre än en vanlig mt5 cylinder (1 fläns). slaget är längre på mtx:en lager boxar (givetvis) är större MEN för att det är 80cc vi snackar.
Ja mtx motorn klarar större cylindrar, de vet jag. Men även en mt5 motor på 50cc (original) klarar av större cylindrar. i detta fallet bara 60cc 0ch 65.
mtx:en klarar 110 och 125 givetvis. allt är relativt.
Mtx80 motorn kommer ifrån en MOTORCYKEL som rullar i tyskland och nederländerna (möjligtvis också schweiz) och om du känner så har den inget drag som en cross har. 80cc cross har runt 15-25 hk va vet jag.
Mt80/mtx80 motorn ligger bara på 7-8 hk original "sad but true"
ser du den feta avgasporten på mtxmotorn? nä, finns ingen fet avgasport.
maximalt breddad e den (går ju lite till) men inte alls så hög som en crossmotor är. 160 dur ligger den på, singelportad.

Sa han du köpte moppen av att det var en crossmotor? well du har blivit feting-lurad. cr80 är den crossmotorn du är ute efter ;)

Är det nån info om mtx/mt80 motorn du behöver så finns jag på forumet ;)
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Mertz skrev:
SickRazer skrev:
Mertz skrev: Vet inte om du redan visste det men en mt80/mtx80 motor är ingen crossmotor. sedan, kör du med originaltanken som det ser ut som på bilden så rymmer den 6,8 liter.
Var det du som mailade ang kolv?
En mtx motor är faktiskt en crossmotor. På utsidan ser den ut som en vanligt mt motor men inuti är det helt andra komponenter, vev, växlar, lager, boxar, axlar osv för att den ska klara av trycket från värre cylindrar :P
kom inte och påstå att mtx80 är en crossmotor. En mtx motor ÄR INTE en cross motor för er inte förstått det.
Ja, den har andra komponenter, en cylinder som är högre än en vanlig mt5 cylinder (1 fläns). slaget är längre på mtx:en lager boxar (givetvis) är större MEN för att det är 80cc vi snackar.
Ja mtx motorn klarar större cylindrar, de vet jag. Men även en mt5 motor på 50cc (original) klarar av större cylindrar. i detta fallet bara 60cc 0ch 65.
mtx:en klarar 110 och 125 givetvis. allt är relativt.
Mtx80 motorn kommer ifrån en MOTORCYKEL som rullar i tyskland och nederländerna (möjligtvis också schweiz) och om du känner så har den inget drag som en cross har. 80cc cross har runt 15-25 hk va vet jag.
Mt80/mtx80 motorn ligger bara på 7-8 hk original "sad but true"
ser du den feta avgasporten på mtxmotorn? nä, finns ingen fet avgasport.
maximalt breddad e den (går ju lite till) men inte alls så hög som en crossmotor är. 160 dur ligger den på.

Sa han du köpte moppen av att det var en crossmotor? well du har blivit feting-lurad. cr80 är den crossmotorn du är ute efter ;)

Är det nån info om mtx/mt80 motorn du behöver så finns jag på forumet ;)
Aja, ett moppeblock var det i alla fall inte^^, men ser inte cr80 motorn också likadan ut som mt/mtx motorn?
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

SickRazer skrev:
Aja, ett moppeblock var det i alla fall inte^^, men ser inte cr80 motorn också likadan ut som mt/mtx motorn?
liknande utseende (inte lika dan) växlarna har olika utväxlingar än mt8. cylindern ligger på 49,5mm i diameter, veven är en annan än både mt5 och mt8:s vevar
Cylindern är dubbelportad och ligger på runt 185 i dur tror jag. (beror på vilken årsmodell eller nöt)
cr80 har annan koppling än mt5 och mt8, mt5 har 3 lameller org. mt8 har 4 och cr80 också 4. däremot har cr80 bättre lameller än både mt5 och mt8 har jag för mig ;)
varvmätaruttag finns inte på cr80:n
finns fler skillnader. vissa årsmodeller är avgasporten vinklad åt höger ist.
dem som jag pratar om är -80 till -82 årsmodeller.
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Mertz skrev:
SickRazer skrev:
Aja, ett moppeblock var det i alla fall inte^^, men ser inte cr80 motorn också likadan ut som mt/mtx motorn?
liknande utseende (inte lika dan) växlarna har olika utväxlingar än mt8. cylindern ligger på 49,5mm i diameter, veven är en annan än både mt5 och mt8:s vevar
Cylindern är dubbelportad och ligger på runt 185 i dur tror jag. (beror på vilken årsmodell eller nöt)
cr80 har annan koppling än mt5 och mt8, mt5 har 3 lameller org. mt8 har 4 och cr80 också 4. däremot har cr80 bättre lameller än både mt5 och mt8 har jag för mig ;)
varvmätaruttag finns inte på cr80:n
finns fler skillnader. vissa årsmodeller är avgasporten vinklad åt höger ist.
dem som jag pratar om är -80 till -82 årsmodeller.
Okaj, hade nämligen för mig att man kunde sätta på en cr80 motor på en mt5a
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

SickRazer skrev:
Mertz skrev:
SickRazer skrev:
Aja, ett moppeblock var det i alla fall inte^^, men ser inte cr80 motorn också likadan ut som mt/mtx motorn?
liknande utseende (inte lika dan) växlarna har olika utväxlingar än mt8. cylindern ligger på 49,5mm i diameter, veven är en annan än både mt5 och mt8:s vevar
Cylindern är dubbelportad och ligger på runt 185 i dur tror jag. (beror på vilken årsmodell eller nöt)
cr80 har annan koppling än mt5 och mt8, mt5 har 3 lameller org. mt8 har 4 och cr80 också 4. däremot har cr80 bättre lameller än både mt5 och mt8 har jag för mig ;)
varvmätaruttag finns inte på cr80:n
finns fler skillnader. vissa årsmodeller är avgasporten vinklad åt höger ist.
dem som jag pratar om är -80 till -82 årsmodeller.
Okaj, hade nämligen för mig att man kunde sätta på en cr80 motor på en mt5a
jao ska väl stämma. vet inte om den passar bolt on.. har själv aldrig testat så jag vet inte. Mtx motorn passar iaf nästan bolt on ;)
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

BUMP!
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Arrangören kan ju skriva ihop texten som redan ligger och bifoga lite fler bilder från tidigare år. Skicka sedan till jonas@twostrokerider.se så kan vi publicera det på förstasidan.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jonas skrev:Arrangören kan ju skriva ihop texten som redan ligger och bifoga lite fler bilder från tidigare år. Skicka sedan till jonas@twostrokerider.se så kan vi publicera det på förstasidan.
Tack, fixar det direkt!
Användarens profilbild
Högh
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 13 april 2011, 19:12
Ort: Stenungsund

Inlägg av Högh »

Låter riktigt skoj. Ska bara försöka få igång roxxen igen :)
tiger
Elmoped
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 april 2012, 20:47

Inlägg av tiger »

Blir det nån samling inne vid Poseidon eller ? Hörde att några från Partille snackade om det på fb? För vi e typ 10-15 st från Torslanda, så det hade vart nice o cruisa ner allihopa ! :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

tiger skrev:Blir det nån samling inne vid Poseidon eller ? Hörde att några från Partille snackade om det på fb? För vi e typ 10-15 st från Torslanda, så det hade vart nice o cruisa ner allihopa ! :D
Prata med Shan om det, det är han och en kompis som leder cruisningen från Göteborg ;)
Användarens profilbild
Stunt4life
Elmoped
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 maj 2011, 10:41
Ort: Lilla Åland, Mariehamn!

Inlägg av Stunt4life »

Fint! RoxStarstuntRiders kommer väl då kanske! Måste se lite med frakt och så! (; Beror på var de är också! Men fett kul skulle de vara! :D
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Någon som åker förbi mariestad eller något ? :P
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

INFORMATION OM PLATS OCH TILLSTÅND ÄR UPPDATERAT!
Jag tog kontakt med polisen i Kungsbacka angående tillstånd för motorträffen på Magasingatan i Norra Varla industriområde.
Enligt beslut från biträde närpolischef Kenneth Löfstrand så har vi blivit befriade från skyldighet till tillstånd (Så länge vi inte anordnar något slags streetrace) och eftersom träffen kommer vara utan fara för ordningen, säkerheten och trafiken.
De sa dock att vi behöver markägartillstånd för att få vara där, i detta fallet är det Kungsbacka kommun som äger stället så jag håller på att ta kontakt med kommunen för markägartillstånd just nu.

Vi kommer ha lov att vara där och använda oss av parkeringarna osv, men allt race kommer köras på egen risk då vi egentligen inte får göra det, men så länge allt är seriöst gjort och alla tar det lugnt så kommer det gå bra [;)]

Platsen är alltså bestämd till:
Magasingatan, Norra Varla Industriområde. (vid stora postlokalen, Onsala Villan, Honda Center. På andra sidan Arendalsleden, nära Freeport och Plantagen).
Sträckan är på ca 260m och det finns stuntplats och parkeringar så att det räcker. Två bensinmackar och McDonalds ligger endast 1 km från platsen.

Här är en karta på var platsen ligger:
http://www.bing.com/maps/default.aspx?v ... &mkt=sv-SE

Information om markägartillståndet kommer inom kort...
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Fan va jag hoppas att moppen e klar! Annars blir det å åka 745 glt ner ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Snart dags:) hoppas alla som anmält sig kommer nu:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

potog skrev:Fan va jag hoppas att moppen e klar! Annars blir det å åka 745 glt ner ;)
Fan vad jag hoppas på att din moppe e klar så vi kan ta ett race ;)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

k-skåpet skrev:
potog skrev:Fan va jag hoppas att moppen e klar! Annars blir det å åka 745 glt ner ;)
Fan vad jag hoppas på att din moppe e klar så vi kan ta ett race ;)
Han har problem med kopplingen på moppen just nu så det är inte säker att det blir fixat till på lördag :/
sliderjoel
Avstängd
Inlägg: 173
Blev medlem: 29 april 2012, 02:49
Ort: PARTILLLEEEEEEEE

Inlägg av sliderjoel »

tiger skrev:Blir det nån samling inne vid Poseidon eller ? Hörde att några från Partille snackade om det på fb? För vi e typ 10-15 st från Torslanda, så det hade vart nice o cruisa ner allihopa ! :D
massa som åker från partille till poseidon, vi kommer att vara vid poseidon runt 13.00 bara att komma dit ;)
SETUP:

Längre gasvajer för bättre aks
blandade vikter för hårdare kopplingsfjädrar
mindre munstycke för ökad luftfuktighet
nerslipade hemmagjorda slicks för högre topp
slanglösa däck för mjuka fälgar
11mm dellortoförgasare
Soundboard
blåeloxerad fälgtejp
Snabbgas för sämre bottendrag
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

TAGGA INFÖR IMORGON NU!
Vi lyckades varken få dit Redbull eller Monster Energy, och inte någon dyno heller... Men det ska bli kul ändå med tanke på hur många det är som kommer.
Vädret på eftermiddagen verkar vara si så där, kan hända att det kommer droppa lite men det kommer fortfarande vara skymtande sol och runt 22 grader ;)

Vi kommer köra en stunt tävling där vinnaren vinner ett trevligt pris. Cruisningen kommer vara riktigt fet den här gången. Det ända jag begär är att ni kör lugnt och håller er till trafikreglerna och inte kör före ledarna som kommer vara jag och Viktor Olsson. Förra året fick polisen i Kungsbacka in många klagomål på grund av att många körde som idioter. Så ta det lugnt nu så att vi kan få ha sådana träffar i Kungsbacka även i framtiden!

Glöm inte heller att race sker på egen risk då vi egentligen inte får göra det. Ni med bilar och A-traktorer ska ta det lugnt med burnandet så att det inte blir massa sladd spår där, samma gäller mopedister motorcyklister, och alla slänger sitt skräp efter sig!

Vi syns!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Tagga nu då snart dax:)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

blev ett bra meet! om någon har bilder från stunttävlingen så skulle de va bra om dem kom upp :D
Stuntriding is not a crime!
Skriv svar