Åhoj!
I april 2011 var jag och några kompisar ut i skogen och grävde lite i en dunge bakom en handelsträdgård som en kompis föräldrar äger.
En Monark Wano och...
en DKW/Victoria MS50 blev moppeskörden.
En annan dag lastades pickisen full med lite smått och gott för en hemfärd
Hemma dagen efter gjorde jag en mock up, för att sedan ställa ner den i skogen för att glömma bort den tills
jag en dag i januari 2012 gick förbi den och insåg att det gick att bygga något tufft av den med hjälp av alla lösa saker från olika skogsdungar som låg intill.
Väl insläpad i garaget insåg jag att det inte fanns någon återvändo.
Efter det har det blivit lite seriöst byggande. Framgaffel och hjul från en sen Husqvarna Novolette har hittat hem, upp och nervänt styre från cykel med kortad styrhals, fungerande karbidlykta, sadelfästet är byggt av L-profiler, fjädrar och en gnutta fantasi. Skruvar ska kapas till sin rätt längd och den ska få en seriösare infästning fram mot på bilden.
Skärmar blir från olika cykelvrak och resten ser ni nog själva. Tanken höll tätt och fint och till och med soppakranen gick att använda utan att blåsa rent efter alla dessa år i skogen utan tanklock. Det är tysk kvalitet från dagarna innan tillverkarna hade billig äcklig plast att tillgå.
Däck med vita sidor är beställda, när de har anlänt blir det att lacka fälgbanorna blanksvarta. Det som saknas nu är egentligen bara en motor och ett baknav, annars är det bara lite småtjafs som wirar och grejer. Men det hittar jag nog på snart ska ni se.
Monarken då? Ja, den står och väntar på bättre tider tillsammans med lite andra vrak bakom gården.
Jag fick en minimoto idag med hel motor (osäker funktion dock) som man kanske skulle kunna göra något roligt av. Men det blir en annan historia.
Jag återkommer
MVWH Miche