[Guide] Photoshop Update 2.1!

Här får ni publicera guider om alla möjliga icke mopedrelaterade saker som t.ex photoshop.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:
tomiii skrev:
xytoo skrev:Detta tog mig ca 1 min ! markera kåpan och tog blå sen overlay, sen sa du ju innan att man inte skulle använda overlay så gör du det själv ? xd

Tkr inte den blev så overklig och så kass som du vill ha det till ?

Bild

Så jag ska inte börja på scratch ? blir ju dumt om jag ska modda min moppe då, tror inte där finns så många moddar på den när jag precis har tagit bilden (a'

Och vill ha lite mörkare blå !
nochalerar du det jag säger? eller förstår du verkligen inte? "här är ett alternativ på den tillrättade metoden" betyder att jag rätta till DIN metod och du förstår nog inte innebörden av en referens bild, man använder dem för att se hur färgen t.ex ska va, sen några små frågor, vilket resultat såg verkligast ut? och tror du verkilgen jag skulle använda dessa metoder på något seriöst? kan ju konstatera att jag aldrig ens skulle använda den metoden då det bara blir skit av det, och vill du verkligen fortsätta diskutionen så blev jag mindre imponerad av detta resultatet från dig då den är alldeles för mörk för studio belysning, inte fägen i sig själv, utan kontrastet... och att du inte ens tog dig den lilla tiden att klippa ut dekalerna det minsta var ju ännu mer slarvigt bara, du kunde ju slutat va så trångsynt och visat att du kan lära dig istället och åtminstone gjort lat-metoden med magic wand... sen vet jag inte varför du ens försöker tävla?
haha jag fatta inte hur du mena med din metod så gav upp och gjorde denna bara men iom att det bara ska bli skit av allt och jag vet att du är bättre så då kan du göra en guide ist !
har inte tid med att göra guider då jag har andra viktigare saker att göra, har en halv gammal brushing guide, och ska finnas en carbon guide med på gamla mnf, här e min brush guide som beskriver hur man snabbt gör svarta detaljer från scratch och jag vet att jag sa innan att man itne ska göra det från scratch, fast menade färger då.

http://www.autemo.com/forums/?t=9294&p=
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

tomiii skrev:
xytoo skrev:
tomiii skrev: nochalerar du det jag säger? eller förstår du verkligen inte? "här är ett alternativ på den tillrättade metoden" betyder att jag rätta till DIN metod och du förstår nog inte innebörden av en referens bild, man använder dem för att se hur färgen t.ex ska va, sen några små frågor, vilket resultat såg verkligast ut? och tror du verkilgen jag skulle använda dessa metoder på något seriöst? kan ju konstatera att jag aldrig ens skulle använda den metoden då det bara blir skit av det, och vill du verkligen fortsätta diskutionen så blev jag mindre imponerad av detta resultatet från dig då den är alldeles för mörk för studio belysning, inte fägen i sig själv, utan kontrastet... och att du inte ens tog dig den lilla tiden att klippa ut dekalerna det minsta var ju ännu mer slarvigt bara, du kunde ju slutat va så trångsynt och visat att du kan lära dig istället och åtminstone gjort lat-metoden med magic wand... sen vet jag inte varför du ens försöker tävla?
haha jag fatta inte hur du mena med din metod så gav upp och gjorde denna bara men iom att det bara ska bli skit av allt och jag vet att du är bättre så då kan du göra en guide ist !
har inte tid med att göra guider då jag har andra viktigare saker att göra, har en halv gammal brushing guide, och ska finnas en carbon guide med på gamla mnf, här e min brush guide som beskriver hur man snabbt gör svarta detaljer från scratch och jag vet att jag sa innan att man itne ska göra det från scratch, fast menade färger då.

http://www.autemo.com/forums/?t=9294&p=

Okej ! du kan ta det lugnt nu för nu finns det inget att kommentera mer ! :D
tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:
tomiii skrev:
xytoo skrev: haha jag fatta inte hur du mena med din metod så gav upp och gjorde denna bara men iom att det bara ska bli skit av allt och jag vet att du är bättre så då kan du göra en guide ist !
har inte tid med att göra guider då jag har andra viktigare saker att göra, har en halv gammal brushing guide, och ska finnas en carbon guide med på gamla mnf, här e min brush guide som beskriver hur man snabbt gör svarta detaljer från scratch och jag vet att jag sa innan att man itne ska göra det från scratch, fast menade färger då.

http://www.autemo.com/forums/?t=9294&p=

Okej ! du kan ta det lugnt nu för nu finns det inget att kommentera mer ! :D
inget illa menat, men får jag fråga hur gammal du är egentligen? du beter dig som en tjurig 5-åring som inte kan ta kritik utan att lägga ner helt och hållet... jag ger dig kritik för att hjälpa dig, och i detta fallet andra också, inte för att konstatera att jag har mer erfarenhet inom detta. jag har ju mer erfarenhet, just därför jag vill hjälpa till och hjälpa dig och andra att kunna förbättra er då jag själv inte hade någon som hjälpte mig att komma dit jag är idag. men vill du inte ha hjälp så ger jag dig inte det heller, your call.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Klart det är kul att få hjälp men hur mycket hjälp får jag när du säger såhär.

du ska inte använda overlayer på svarta kåpor

jaha så vad ska jag göra då ? -.-

Och den skriver du allt i samma text blir så jävla jobbigt, skulle tro att du inte hänger på sweclocker dom hade börjat tjata om det direkt !

Men om du skulle kunna hjälpa mig istället för att bara ge kritik men du hade ju inte tid att göra en guide och inte lätt att fatta helt ny funktioner som jag inte använt innan när du skriver "använd pen tool" nej men grattis hur fan funkar den då ? O.o

Om du hade kunnat hjälpa mig bättre hade jag inte blivit så trött på det !
Senast redigerad av xytoo den 28 februari 2012, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

men va fan ta inte bort den din bajs!!!!!!!! JAG VILL SE! :oops:
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

potog skrev:men va fan ta inte bort den din bajs!!!!!!!! JAG VILL SE! :oops:
kan ta tbx ! men denna tråden är så skit full med saker, de va tänkt att tråden va till för frågor så om andra behöver hjälp så hade dom kunnat rulla ner så va kanske svaret där men den blev full med annat skit.. så ska få någon att ta bort tråden så jag kan göra en ny som folk bara ställer frågor i ist ! :)
Senast redigerad av xytoo den 28 februari 2012, 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

Lägg upp guiderna igen och fortsätt i samma stil du gjorde!! Börja bara skriva vilka verktyg du använder :P Jag hade tänkt att börja mixtra lite själv imorn men nu kan jag ju inte det...

Dina guider uppskattas! Iaf av mig! Fortsätt med dem! :D För en nybörjare som jag spelar det ingen roll vilka verktyg du använder bara det blir en skillnad! :) Fortsätt! :D
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Aprilia-Mx skrev:Lägg upp guiderna igen och fortsätt i samma stil du gjorde!! Börja bara skriva vilka verktyg du använder :P Jag hade tänkt att börja mixtra lite själv imorn men nu kan jag ju inte det...

Dina guider uppskattas! Iaf av mig! Fortsätt med dem! :D För en nybörjare som jag spelar det ingen roll vilka verktyg du använder bara det blir en skillnad! :) Fortsätt! :D
Ja har ju laggt till 2 guider innan jag tog bort allt, där jag skrev vilka verktyg och allt ! :)

okej, jag kan väll lägga upp dom igen !
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

xytoo skrev:
Aprilia-Mx skrev:Lägg upp guiderna igen och fortsätt i samma stil du gjorde!! Börja bara skriva vilka verktyg du använder :P Jag hade tänkt att börja mixtra lite själv imorn men nu kan jag ju inte det...

Dina guider uppskattas! Iaf av mig! Fortsätt med dem! :D För en nybörjare som jag spelar det ingen roll vilka verktyg du använder bara det blir en skillnad! :) Fortsätt! :D
Ja har ju laggt till 2 guider innan jag tog bort allt, där jag skrev vilka verktyg och allt ! :)

okej, jag kan väll lägga upp dom igen !
När jag var bara inne igår och då hittade jag bara en :P Och där skrev du inga :(

Jaa! :D Fortsätt med dem också! :D
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:Klart det är kul att få hjälp men hur mycket hjälp får jag när du säger såhär.

du ska inte använda overlayer på svarta kåpor

jaha så vad ska jag göra då ? -.-

Och den skriver du allt i samma text blir så jävla jobbigt, skulle tro att du inte hänger på sweclocker dom hade börjat tjata om det direkt !

Men om du skulle kunna hjälpa mig istället för att bara ge kritik men du hade ju inte tid att göra en guide och inte lätt att fatta helt ny funktioner som jag inte använt innan när du skriver "använd pen tool" nej men grattis hur fan funkar den då ? O.o

Om du hade kunnat hjälpa mig bättre hade jag inte blivit så trött på det !
1. vad fan skulle jag göra på sweclockers? aldrig varit inne där ens. och jag skrev rätt detaljerat hur du ska göra istället, och trodde du skulle fatta hur man gör något ljusare t.ex men kanske är överkurs att dra upp något av alla verktyg som finns? (curves, levels etc som är bas verktyg) och hur svårt kan det vara att använda pentool? använd det som lasso tool och använd staplarna för det ska bli mjuka kurvor, satan va komplicerat! btw så finns det verktygs tutorials, så svårt att masa in dig på youtube och kolla där?

sen för att göra det väldigt klart för dig så är att kritisera att hjälpa om du inte visste det... och en sak jag tycker låter väldigt dumt är att du tycker man ska ha en jävla tutorial för att lära ut något? ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket, isåfall ska dem va detaljerade och beskriva hur man gör och framför allt VARFÖR man gör så, inte bara att man gör så för att det e så. och en ännu viktigare sak du itne skrivit är att dem metoderna inte funkar alltid, så du får folk att tro man kan göra som du gör i dina videos hela tiden.

tänker tyvärr inte diskutera mer med dig då du är för svag för kritik för att ta åt dig på ett bra sätt, va lite optimistisk och acceptera hjälpen istället.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Aprilia-Mx skrev:
xytoo skrev:
Aprilia-Mx skrev:Lägg upp guiderna igen och fortsätt i samma stil du gjorde!! Börja bara skriva vilka verktyg du använder :P Jag hade tänkt att börja mixtra lite själv imorn men nu kan jag ju inte det...

Dina guider uppskattas! Iaf av mig! Fortsätt med dem! :D För en nybörjare som jag spelar det ingen roll vilka verktyg du använder bara det blir en skillnad! :) Fortsätt! :D
Ja har ju laggt till 2 guider innan jag tog bort allt, där jag skrev vilka verktyg och allt ! :)

okej, jag kan väll lägga upp dom igen !
När jag var bara inne igår och då hittade jag bara en :P Och där skrev du inga :(

Jaa! :D Fortsätt med dem också! :D
japp ! ska de
tomiii skrev:
xytoo skrev:Klart det är kul att få hjälp men hur mycket hjälp får jag när du säger såhär.

du ska inte använda overlayer på svarta kåpor

jaha så vad ska jag göra då ? -.-

Och den skriver du allt i samma text blir så jävla jobbigt, skulle tro att du inte hänger på sweclocker dom hade börjat tjata om det direkt !

Men om du skulle kunna hjälpa mig istället för att bara ge kritik men du hade ju inte tid att göra en guide och inte lätt att fatta helt ny funktioner som jag inte använt innan när du skriver "använd pen tool" nej men grattis hur fan funkar den då ? O.o

Om du hade kunnat hjälpa mig bättre hade jag inte blivit så trött på det !
1. vad fan skulle jag göra på sweclockers? aldrig varit inne där ens. och jag skrev rätt detaljerat hur du ska göra istället, och trodde du skulle fatta hur man gör något ljusare t.ex men kanske är överkurs att dra upp något av alla verktyg som finns? (curves, levels etc som är bas verktyg) och hur svårt kan det vara att använda pentool? använd det som lasso tool och använd staplarna för det ska bli mjuka kurvor, satan va komplicerat! btw så finns det verktygs tutorials, så svårt att masa in dig på youtube och kolla där?

sen för att göra det väldigt klart för dig så är att kritisera att hjälpa om du inte visste det... och en sak jag tycker låter väldigt dumt är att du tycker man ska ha en jävla tutorial för att lära ut något? ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket, isåfall ska dem va detaljerade och beskriva hur man gör och framför allt VARFÖR man gör så, inte bara att man gör så för att det e så. och en ännu viktigare sak du itne skrivit är att dem metoderna inte funkar alltid, så du får folk att tro man kan göra som du gör i dina videos hela tiden.

tänker tyvärr inte diskutera mer med dig då du är för svag för kritik för att ta åt dig på ett bra sätt, va lite optimistisk och acceptera hjälpen istället.
så du tror dom som aldrig har använt photoshop vet hur man gör saker ljusare och sånt ? tkr du borde inse att alla inte vet allt om photoshop och vad allt gör och hur man gör allt ! som tex, varför ska jag ha miljarder med lager i höger sidan direkt jag gör en större bild ? fattar inte de !
tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:
Aprilia-Mx skrev:
xytoo skrev: Ja har ju laggt till 2 guider innan jag tog bort allt, där jag skrev vilka verktyg och allt ! :)

okej, jag kan väll lägga upp dom igen !
När jag var bara inne igår och då hittade jag bara en :P Och där skrev du inga :(

Jaa! :D Fortsätt med dem också! :D
japp ! ska de
tomiii skrev:
xytoo skrev:Klart det är kul att få hjälp men hur mycket hjälp får jag när du säger såhär.

du ska inte använda overlayer på svarta kåpor

jaha så vad ska jag göra då ? -.-

Och den skriver du allt i samma text blir så jävla jobbigt, skulle tro att du inte hänger på sweclocker dom hade börjat tjata om det direkt !

Men om du skulle kunna hjälpa mig istället för att bara ge kritik men du hade ju inte tid att göra en guide och inte lätt att fatta helt ny funktioner som jag inte använt innan när du skriver "använd pen tool" nej men grattis hur fan funkar den då ? O.o

Om du hade kunnat hjälpa mig bättre hade jag inte blivit så trött på det !
1. vad fan skulle jag göra på sweclockers? aldrig varit inne där ens. och jag skrev rätt detaljerat hur du ska göra istället, och trodde du skulle fatta hur man gör något ljusare t.ex men kanske är överkurs att dra upp något av alla verktyg som finns? (curves, levels etc som är bas verktyg) och hur svårt kan det vara att använda pentool? använd det som lasso tool och använd staplarna för det ska bli mjuka kurvor, satan va komplicerat! btw så finns det verktygs tutorials, så svårt att masa in dig på youtube och kolla där?

sen för att göra det väldigt klart för dig så är att kritisera att hjälpa om du inte visste det... och en sak jag tycker låter väldigt dumt är att du tycker man ska ha en jävla tutorial för att lära ut något? ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket, isåfall ska dem va detaljerade och beskriva hur man gör och framför allt VARFÖR man gör så, inte bara att man gör så för att det e så. och en ännu viktigare sak du itne skrivit är att dem metoderna inte funkar alltid, så du får folk att tro man kan göra som du gör i dina videos hela tiden.

tänker tyvärr inte diskutera mer med dig då du är för svag för kritik för att ta åt dig på ett bra sätt, va lite optimistisk och acceptera hjälpen istället.
så du tror dom som aldrig har använt photoshop vet hur man gör saker ljusare och sånt ? tkr du borde inse att alla inte vet allt om photoshop och vad allt gör och hur man gör allt ! som tex, varför ska jag ha miljarder med lager i höger sidan direkt jag gör en större bild ? fattar inte de !
seriöst, att göra nåt ljusare är ju lättare än att jobba med blending mode vilket du tydligen försöker dig på vilekt fall som helst, och jag har väll inte sagt det heller? säger bara lite tips till folk hur dem ska göra, och e det verkligen så extremt svårt att fråga om du inte vet? haha, nu får du ta och lägga av, jobbar du utan lager kan du ju drömma vidare att du någonsin kan göra en bra bild ifall du inte speedpaintar, då du behöver dem för att kunna ändra saker och ting så du får finare resultat och kan gå tillbak när som helst och ta bort misstag... men som sagt, denna diskutionen är väldigt meningslös när du är så jävla trångsynt som du är.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

jag jobbar med mest 3-4 lager på en stor bild brukar aldrig använda mer då någon aldrig har berättat vafan jag ska med lager till !

och ja jag kan göra saker ljus och jag är ju inte helt efter bliven men tänkte på folk som precis har fått photoshop hur ska dom kunna veta hur man gör om guider är så värdelösa som du sa precis ?

visst jag kanske är trångsynt men jag fattar inte vad du menar när det är så stor ihopasatt text


typ såhär det blir ganska jobbigt att läsa när det är så mycket text i samma ruta och det blir svårt att fatta typ, fill-->color-->ok men jaha hur kommer jag till fill och hur gör jag så, du hade varit till storhjälp och jag hade inte varit så trång synd och jag hade fattat vad du mena ! det blir svårt att fatta när man bara skriver lättare med video och bilder så det va därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel, visst jag kanske inte är bra elr något men jag gör min bästa och alla är inte lika bra som du så skriv mer utförligt så folk som precis har skaffat photoshop kan fatta !


Blev rätt jobbigt att läsa den texten om man jämför med det andra jag har skrivit !
tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:jag jobbar med mest 3-4 lager på en stor bild brukar aldrig använda mer då någon aldrig har berättat vafan jag ska med lager till !

och ja jag kan göra saker ljus och jag är ju inte helt efter bliven men tänkte på folk som precis har fått photoshop hur ska dom kunna veta hur man gör om guider är så värdelösa som du sa precis ?

visst jag kanske är trångsynt men jag fattar inte vad du menar när det är så stor ihopasatt text


typ såhär det blir ganska jobbigt att läsa när det är så mycket text i samma ruta och det blir svårt att fatta typ, fill-->color-->ok men jaha hur kommer jag till fill och hur gör jag så, du hade varit till storhjälp och jag hade inte varit så trång synd och jag hade fattat vad du mena ! det blir svårt att fatta när man bara skriver lättare med video och bilder så det va därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel, visst jag kanske inte är bra elr något men jag gör min bästa och alla är inte lika bra som du så skriv mer utförligt så folk som precis har skaffat photoshop kan fatta !

/\
Blev rätt jobbigt att läsa den | texten om man jämför med det andra jag har skrivit !
men om du nu vet hur man gör, varför gnäller du då? gör rätt och visa hur man gör rätt istället då? sen är det inte jag som är dålig på att förklara kan jag ju säga då alla andra jag förklarar för fattar vad jag menar...

och "därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel" har inte gnällt en enda jävla gång, och nrä sa jag att det var värdelöst? du är ju så sjukt pesimistisk så det är fan inte klokt, väx upp och lär dig att ta kritik istället för att bli sur för det.

sen sa jag ingen exakt metod man ska göra för man kan inte alltid göra samma, det du inte verkar fatta utan att göra den ljusare var självklart, och ska jag då nämna exakt hur man gör med variations, levels, curves, hue and saturation, photofilter, bleningmodes och allt annat så dem har alla metoder på en gång? istället för att man kollar upp en annan guide på youtube hur man gör nåt ljusare isåfall....

btw, jag har själv inga problem alls att läsa en ihopsatt text, förstår inte riktigt det svåra. men har iallafall delat upp det lite till dig så du kanske förstår ett ord eller två!
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

tomiii skrev:
xytoo skrev:jag jobbar med mest 3-4 lager på en stor bild brukar aldrig använda mer då någon aldrig har berättat vafan jag ska med lager till !

och ja jag kan göra saker ljus och jag är ju inte helt efter bliven men tänkte på folk som precis har fått photoshop hur ska dom kunna veta hur man gör om guider är så värdelösa som du sa precis ?

visst jag kanske är trångsynt men jag fattar inte vad du menar när det är så stor ihopasatt text


typ såhär det blir ganska jobbigt att läsa när det är så mycket text i samma ruta och det blir svårt att fatta typ, fill-->color-->ok men jaha hur kommer jag till fill och hur gör jag så, du hade varit till storhjälp och jag hade inte varit så trång synd och jag hade fattat vad du mena ! det blir svårt att fatta när man bara skriver lättare med video och bilder så det va därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel, visst jag kanske inte är bra elr något men jag gör min bästa och alla är inte lika bra som du så skriv mer utförligt så folk som precis har skaffat photoshop kan fatta !

/\
Blev rätt jobbigt att läsa den | texten om man jämför med det andra jag har skrivit !
men om du nu vet hur man gör, varför gnäller du då? gör rätt och visa hur man gör rätt istället då? sen är det inte jag som är dålig på att förklara kan jag ju säga då alla andra jag förklarar för fattar vad jag menar...

och "därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel" har inte gnällt en enda jävla gång, och nrä sa jag att det var värdelöst? du är ju så sjukt pesimistisk så det är fan inte klokt, väx upp och lär dig att ta kritik istället för att bli sur för det.

sen sa jag ingen exakt metod man ska göra för man kan inte alltid göra samma, det du inte verkar fatta utan att göra den ljusare var självklart, och ska jag då nämna exakt hur man gör med variations, levels, curves, hue and saturation, photofilter, bleningmodes och allt annat så dem har alla metoder på en gång? istället för att man kollar upp en annan guide på youtube hur man gör nåt ljusare isåfall....

btw, jag har själv inga problem alls att läsa en ihopsatt text, förstår inte riktigt det svåra. men har iallafall delat upp det lite till dig så du kanske förstår ett ord eller två!
Nu ser det bättre ut nu fatta jag vad du skrev !

Jag vet inte allt hur man gör, men jag vet hur man gör ljusare men jag tycker inte det blir så ful när det är mörkt så får inte äns tanken på att göra det ljusare !

Okej du sa inte att de va värdelöst men nästintill ! "ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket" och du säger ju att jag gör fel och att du bara skulle visa den rätta metoden ?

jag vet att du inte kan använda samma metod till allt, som tex när du ska göra vita detaljer ! men det står i texten !
tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:
tomiii skrev:
xytoo skrev:jag jobbar med mest 3-4 lager på en stor bild brukar aldrig använda mer då någon aldrig har berättat vafan jag ska med lager till !

och ja jag kan göra saker ljus och jag är ju inte helt efter bliven men tänkte på folk som precis har fått photoshop hur ska dom kunna veta hur man gör om guider är så värdelösa som du sa precis ?

visst jag kanske är trångsynt men jag fattar inte vad du menar när det är så stor ihopasatt text


typ såhär det blir ganska jobbigt att läsa när det är så mycket text i samma ruta och det blir svårt att fatta typ, fill-->color-->ok men jaha hur kommer jag till fill och hur gör jag så, du hade varit till storhjälp och jag hade inte varit så trång synd och jag hade fattat vad du mena ! det blir svårt att fatta när man bara skriver lättare med video och bilder så det va därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel, visst jag kanske inte är bra elr något men jag gör min bästa och alla är inte lika bra som du så skriv mer utförligt så folk som precis har skaffat photoshop kan fatta !

/\
Blev rätt jobbigt att läsa den | texten om man jämför med det andra jag har skrivit !
men om du nu vet hur man gör, varför gnäller du då? gör rätt och visa hur man gör rätt istället då? sen är det inte jag som är dålig på att förklara kan jag ju säga då alla andra jag förklarar för fattar vad jag menar...

och "därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel" har inte gnällt en enda jävla gång, och nrä sa jag att det var värdelöst? du är ju så sjukt pesimistisk så det är fan inte klokt, väx upp och lär dig att ta kritik istället för att bli sur för det.

sen sa jag ingen exakt metod man ska göra för man kan inte alltid göra samma, det du inte verkar fatta utan att göra den ljusare var självklart, och ska jag då nämna exakt hur man gör med variations, levels, curves, hue and saturation, photofilter, bleningmodes och allt annat så dem har alla metoder på en gång? istället för att man kollar upp en annan guide på youtube hur man gör nåt ljusare isåfall....

btw, jag har själv inga problem alls att läsa en ihopsatt text, förstår inte riktigt det svåra. men har iallafall delat upp det lite till dig så du kanske förstår ett ord eller två!
Nu ser det bättre ut nu fatta jag vad du skrev !

Jag vet inte allt hur man gör, men jag vet hur man gör ljusare men jag tycker inte det blir så ful när det är mörkt så får inte äns tanken på att göra det ljusare !

Okej du sa inte att de va värdelöst men nästintill ! "ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket" och du säger ju att jag gör fel och att du bara skulle visa den rätta metoden ?

jag vet att du inte kan använda samma metod till allt, som tex när du ska göra vita detaljer ! men det står i texten !
du kunde tagit lite mer av texten så hade du fått emd där jag sa dem kunde vara bra om dem var detaljerade så folk försåtr varför man gör saker och ting? eller du ville utesluta det? jag skulle visa den rätta versionen av din metod ja, vilket enbart var att du hade gjort den översaturerad och mörk på ett sätt som kunde förbättras?
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 21 juli 2011, 23:11
Ort: landskrona

Inlägg av draclover »

bra guide! :) men hur lägger man till saker t.ex annat rör ?
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet :roll:
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

tomiii skrev:
xytoo skrev:
tomiii skrev: men om du nu vet hur man gör, varför gnäller du då? gör rätt och visa hur man gör rätt istället då? sen är det inte jag som är dålig på att förklara kan jag ju säga då alla andra jag förklarar för fattar vad jag menar...

och "därför jag gjorde det men det skulle tydligen bara va kritik och gnäll på att det är helt värdelöst och att jag gör fel" har inte gnällt en enda jävla gång, och nrä sa jag att det var värdelöst? du är ju så sjukt pesimistisk så det är fan inte klokt, väx upp och lär dig att ta kritik istället för att bli sur för det.

sen sa jag ingen exakt metod man ska göra för man kan inte alltid göra samma, det du inte verkar fatta utan att göra den ljusare var självklart, och ska jag då nämna exakt hur man gör med variations, levels, curves, hue and saturation, photofilter, bleningmodes och allt annat så dem har alla metoder på en gång? istället för att man kollar upp en annan guide på youtube hur man gör nåt ljusare isåfall....

btw, jag har själv inga problem alls att läsa en ihopsatt text, förstår inte riktigt det svåra. men har iallafall delat upp det lite till dig så du kanske förstår ett ord eller två!
Nu ser det bättre ut nu fatta jag vad du skrev !

Jag vet inte allt hur man gör, men jag vet hur man gör ljusare men jag tycker inte det blir så ful när det är mörkt så får inte äns tanken på att göra det ljusare !

Okej du sa inte att de va värdelöst men nästintill ! "ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket" och du säger ju att jag gör fel och att du bara skulle visa den rätta metoden ?

jag vet att du inte kan använda samma metod till allt, som tex när du ska göra vita detaljer ! men det står i texten !
du kunde tagit lite mer av texten så hade du fått emd där jag sa dem kunde vara bra om dem var detaljerade så folk försåtr varför man gör saker och ting? eller du ville utesluta det? jag skulle visa den rätta versionen av din metod ja, vilket enbart var att du hade gjort den översaturerad och mörk på ett sätt som kunde förbättras?
Jag tkr på dom senaste jag gjorde berätta jag att du tar det verktyget och markerar, alltså markerar den ? tkr inte det va så svårt ?

visst, jag kan med göra den ljus men tkr den blir bra mörk ? och sen är det mycket mindre jobb att ha den mörk, men ska man göra en riktigt fin så kan man väll ta och göra den ljus, och då är det ju bra om man gör ett nytt lager när man målar så man kan göra lagret ljusare men nu visar jag det i guiden för tkr det är lite överdrivet vetande för nybörjare !
draclover skrev:bra guide! :) men hur lägger man till saker t.ex annat rör ?
Oj kan lägga till det !, tänkte göra en guide till ikv men tappa lusten då man bara sitter här och snackar om allt jag gör och jag kan göra bättre, ville bara göra en guide inte lära mig mer, hade jag bett om de hade jag ju skrivit de tkr jag xd
tomiii
Elmoped
Inlägg: 96
Blev medlem: 9 maj 2010, 00:38

Inlägg av tomiii »

xytoo skrev:
tomiii skrev:
xytoo skrev: Nu ser det bättre ut nu fatta jag vad du skrev !

Jag vet inte allt hur man gör, men jag vet hur man gör ljusare men jag tycker inte det blir så ful när det är mörkt så får inte äns tanken på att göra det ljusare !

Okej du sa inte att de va värdelöst men nästintill ! "ALLA jag vet som är i min nivå, och bättre är helt självlärda, inte en enda tutorial utan bara tips och kritik som dem fått genom åren... så kom itne och säg att guider gör så mycket" och du säger ju att jag gör fel och att du bara skulle visa den rätta metoden ?

jag vet att du inte kan använda samma metod till allt, som tex när du ska göra vita detaljer ! men det står i texten !
du kunde tagit lite mer av texten så hade du fått emd där jag sa dem kunde vara bra om dem var detaljerade så folk försåtr varför man gör saker och ting? eller du ville utesluta det? jag skulle visa den rätta versionen av din metod ja, vilket enbart var att du hade gjort den översaturerad och mörk på ett sätt som kunde förbättras?
Jag tkr på dom senaste jag gjorde berätta jag att du tar det verktyget och markerar, alltså markerar den ? tkr inte det va så svårt ?

visst, jag kan med göra den ljus men tkr den blir bra mörk ? och sen är det mycket mindre jobb att ha den mörk, men ska man göra en riktigt fin så kan man väll ta och göra den ljus, och då är det ju bra om man gör ett nytt lager när man målar så man kan göra lagret ljusare men nu visar jag det i guiden för tkr det är lite överdrivet vetande för nybörjare !


överdrivet vetande att göra så det ser bra ut, utan att det tar längre tid eller mycket mer kunskap? du ville lära folk grunderna, och det gör du inte så, utan du lär dem att göra orealistiska bilder istället, du kunde lyssnat på det jag sa där bara så hade det problemet varit löst, men jag lägger ner nu, inte lönt att diskutera med dig, hoppas folk får användning av guiderna.... glhf
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

tomiii skrev:
xytoo skrev:
tomiii skrev: du kunde tagit lite mer av texten så hade du fått emd där jag sa dem kunde vara bra om dem var detaljerade så folk försåtr varför man gör saker och ting? eller du ville utesluta det? jag skulle visa den rätta versionen av din metod ja, vilket enbart var att du hade gjort den översaturerad och mörk på ett sätt som kunde förbättras?
Jag tkr på dom senaste jag gjorde berätta jag att du tar det verktyget och markerar, alltså markerar den ? tkr inte det va så svårt ?

visst, jag kan med göra den ljus men tkr den blir bra mörk ? och sen är det mycket mindre jobb att ha den mörk, men ska man göra en riktigt fin så kan man väll ta och göra den ljus, och då är det ju bra om man gör ett nytt lager när man målar så man kan göra lagret ljusare men nu visar jag det i guiden för tkr det är lite överdrivet vetande för nybörjare !


överdrivet vetande att göra så det ser bra ut, utan att det tar längre tid eller mycket mer kunskap? du ville lära folk grunderna, och det gör du inte så, utan du lär dem att göra orealistiska bilder istället, du kunde lyssnat på det jag sa där bara så hade det problemet varit löst, men jag lägger ner nu, inte lönt att diskutera med dig, hoppas folk får användning av guiderna.... glhf
Okej, hjälp mig om jag gör fel, men inte här tråden är ju ffs full med 2 sidor av skit !

Jag vill gärna ha hjälp av dig då jag vet att du är bättre, men jag är inte snabb på att göra saker så om jag ska göra det ljusare och sånt så kmr de ta lite mer än 1 minut mer och tror inte guiden blir så intressant då !

Men vill gärna ha hjälp men får nog söka för förstår inte hur du menar och om jag förstår rätt så tar det längre tid än du säger !
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

bra guid :D
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Riejuman skrev:bra guid :D
Ty, kmr en uppdatering imon ! :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Update 1.4 Lägga till delar !
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

man tackar! :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

potog skrev:man tackar! :D
Lugnt ! :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

har laddat ner det där gimp 2,6 tror ja.... är det något att ha eller? :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

potog skrev:har laddat ner det där gimp 2,6 tror ja.... är det något att ha eller? :D
Oj juste jag höll på med denna tråden, ska fixa en update imon om jag hinner har ju blivit så fint väder så tiden går till moppen ! :)

Men ja gimp är rätt bra men photoshop har ju lite mer funktioner :)
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

tror du att du skulle kunna photoshopa en drd pro med svart motor och polerad kopplings kåpa? för tror jag ska göra det men vill veta hur det ser ut först :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

anton96 skrev:tror du att du skulle kunna photoshopa en drd pro med svart motor och polerad kopplings kåpa? för tror jag ska göra det men vill veta hur det ser ut först :)
okej, men skicka en bra bild så ska jag försöka :)
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Lägg in lite spoilers så du får lite finare upplägg i tråden! ;)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

vicke xX SMT skrev:Lägg in lite spoilers så du får lite finare upplägg i tråden! ;)
Där har du älskling <3 :oops:
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

xytoo skrev:
anton96 skrev:tror du att du skulle kunna photoshopa en drd pro med svart motor och polerad kopplings kåpa? för tror jag ska göra det men vill veta hur det ser ut först :)
okej, men skicka en bra bild så ska jag försöka :)
finns typ inga bra bilder :/ http://img85.imageshack.us/img85/5244/min3ae6.jpg är bäst jag kunde hitta iaf :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

xytoo skrev: jo det vet jag, men jonas och övriga mods gillar nog inte pirat sidor här :roll:
Jag har absolut inget emot fildelning osv, tror varken Jonas eller någon annan moderator har det heller men nu är vi laglydiga gossar och länkar därför inte till sidor där man kan ladda ner upphovsrättsskyddat material olagligt här på TSR
:roll:

F.ö schyssta guider, även "variations" fungerar bra o byta färg med :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

anton96 skrev:
xytoo skrev:
anton96 skrev:tror du att du skulle kunna photoshopa en drd pro med svart motor och polerad kopplings kåpa? för tror jag ska göra det men vill veta hur det ser ut först :)
okej, men skicka en bra bild så ska jag försöka :)
finns typ inga bra bilder :/ http://img85.imageshack.us/img85/5244/min3ae6.jpg är bäst jag kunde hitta iaf :)
Så då bilden har så dålig upplösning så är det inte lätt så gjorde en lite halv dålig :)

Bild
ktm_danielsson skrev:
xytoo skrev: jo det vet jag, men jonas och övriga mods gillar nog inte pirat sidor här :roll:
Jag har absolut inget emot fildelning osv, tror varken Jonas eller någon annan moderator har det heller men nu är vi laglydiga gossar och länkar därför inte till sidor där man kan ladda ner upphovsrättsskyddat material olagligt här på TSR
:roll:

F.ö schyssta guider, även "variations" fungerar bra o byta färg med :)
Japp (a'

tack ! :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Äntligen update 2.1!
Skriv svar