HondaPojkeN's Volvo 740

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

det börjar ända lite saker nu :) 8)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

TSR`BakarN skrev:det börjar ända lite saker nu :) 8)
Jafan :) Väntar bara på plåten nu så :roll:

Update!
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

när blir de att sätta kapen i den då? :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

streamjr skrev:när blir de att sätta kapen i den då? :)
Om någon dag tror jag :) har fått hem en plåt te den nu så jag har rost lagat och mätt ut flaket och lite till , men jag behöver minst 1plåt till för att kunna bygga klart den :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

HondaPojkeN skrev:
streamjr skrev:när blir de att sätta kapen i den då? :)
Om någon dag tror jag :) har fått hem en plåt te den nu så jag har rost lagat och mätt ut flaket och lite till , men jag behöver minst 1plåt till för att kunna bygga klart den :)
okej, hur ska du göra med flyglarna? åker du till en skrot och kapar av från en annan eller bockar du egna? :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

streamjr skrev:
HondaPojkeN skrev:
streamjr skrev:när blir de att sätta kapen i den då? :)
Om någon dag tror jag :) har fått hem en plåt te den nu så jag har rost lagat och mätt ut flaket och lite till , men jag behöver minst 1plåt till för att kunna bygga klart den :)
okej, hur ska du göra med flyglarna? åker du till en skrot och kapar av från en annan eller bockar du egna? :)
Ska inte bygga pickup stuk ;) ska göra en ''okapad'' annars så skulle jag köpa flyglar av en kompis :)
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

fin fint :D
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

HondaPojkeN skrev:
streamjr skrev:
HondaPojkeN skrev: Om någon dag tror jag :) har fått hem en plåt te den nu så jag har rost lagat och mätt ut flaket och lite till , men jag behöver minst 1plåt till för att kunna bygga klart den :)
okej, hur ska du göra med flyglarna? åker du till en skrot och kapar av från en annan eller bockar du egna? :)
Ska inte bygga pickup stuk ;) ska göra en ''okapad'' annars så skulle jag köpa flyglar av en kompis :)
Hur ska du göra för att göra en "okapad"? Hur menar du? :)
Lycka till med projektet! Har följt ditt projekt på mopeden också, kommer säkert bli skitbra! =)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

fräscht!! :D
bibapeolola
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

p4ck skrev:
HondaPojkeN skrev:
streamjr skrev: okej, hur ska du göra med flyglarna? åker du till en skrot och kapar av från en annan eller bockar du egna? :)
Ska inte bygga pickup stuk ;) ska göra en ''okapad'' annars så skulle jag köpa flyglar av en kompis :)
Hur ska du göra för att göra en "okapad"? Hur menar du? :)
Lycka till med projektet! Har följt ditt projekt på mopeden också, kommer säkert bli skitbra! =)
jag ska bygga en ny bakre hytt vägg och sen så ska jag kapa bort taket över flaket, Alltså jag ska ha C stolpen kvar ;) bakdörrana ska rutorna bort på och rutramen, men allt ska på efter bess,
AxxxeL skrev:fräscht!! Very Happy
Den duger i krig 8)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

HondaPojkeN skrev:
p4ck skrev:
HondaPojkeN skrev: Ska inte bygga pickup stuk ;) ska göra en ''okapad'' annars så skulle jag köpa flyglar av en kompis :)
Hur ska du göra för att göra en "okapad"? Hur menar du? :)
Lycka till med projektet! Har följt ditt projekt på mopeden också, kommer säkert bli skitbra! =)
jag ska bygga en ny bakre hytt vägg och sen så ska jag kapa bort taket över flaket, Alltså jag ska ha C stolpen kvar ;) bakdörrana ska rutorna bort på och rutramen, men allt ska på efter bess,
AxxxeL skrev:fräscht!! Very Happy
Den duger i krig 8)
åå fan du tänkte göra så, men kolla upp med den bess stationen du ska göra det för det är inte alla som godkänner det och det är ju lite trisst om du ändå måste kapa den sen :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

streamjr skrev:
HondaPojkeN skrev:
p4ck skrev: Hur ska du göra för att göra en "okapad"? Hur menar du? :)
Lycka till med projektet! Har följt ditt projekt på mopeden också, kommer säkert bli skitbra! =)
jag ska bygga en ny bakre hytt vägg och sen så ska jag kapa bort taket över flaket, Alltså jag ska ha C stolpen kvar ;) bakdörrana ska rutorna bort på och rutramen, men allt ska på efter bess,
AxxxeL skrev:fräscht!! Very Happy
Den duger i krig 8)
åå fan du tänkte göra så, men kolla upp med den bess stationen du ska göra det för det är inte alla som godkänner det och det är ju lite trisst om du ändå måste kapa den sen :)
har två polare som har gjort så så den ska nog inte va något större problem 8) i en utav updaten's så finns det en dålig bild på en röd 740 som är byggd så
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

en tråkig update! :roll:
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

bygg ingen tralla av den andra, släng i motor o ha som första bil senare.....
bibapeolola
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

AxxxeL skrev:bygg ingen tralla av den andra, släng i motor o ha som första bil senare.....

köpte den inte, fick tag på reservdelar på andra sett :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

'Upppppppp! :P
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

assså får man ingen credit elr vad det heter för att man hjälpte dig plocka ut baksätet? :shock: :cry:
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

gasgas ec skrev:assså får man ingen credit elr vad det heter för att man hjälpte dig plocka ut baksätet? :shock: :cry:
Hehe jodå :) får la skriva en tack lista vettu :roll:
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

varför lägger du ner tid/pengar på att sätta dit styling innan du har besiktat den?
sen har jag för mig att det inte är godkänt att regga med vita blinkers.
och en sak till ;) det är nya regler på att besiktiga a-traktorer så dom är mycket svårare att få igenom nu...
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

streamjr skrev:varför lägger du ner tid/pengar på att sätta dit styling innan du har besiktat den?
sen har jag för mig att det inte är godkänt att regga med vita blinkers.
och en sak till ;) det är nya regler på att besiktiga a-traktorer så dom är mycket svårare att få igenom nu...
E du goo? Har inte laggt ner ett öre på styling, har haft allt hemma så jag har bara fixat dit de när jag inte hade någon plåt, klart som fan de e godkänt att bedda med vita blinker så länge som det lyser orange! Har ju bytt lampor med.. Vadå för nya regler? Min kompis bessade sin för typ 2 månadersen så som jag ska bygga så det blir ju inga problem. Sen så byggs den enligt reglerna typ.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

pöjk ska du trimma något? :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren
Inlägg: 1348
Blev medlem: 5 augusti 2011, 19:46
Ort: falun

Inlägg av streamjr »

HondaPojkeN skrev:
streamjr skrev:varför lägger du ner tid/pengar på att sätta dit styling innan du har besiktat den?
sen har jag för mig att det inte är godkänt att regga med vita blinkers.
och en sak till ;) det är nya regler på att besiktiga a-traktorer så dom är mycket svårare att få igenom nu...
E du goo? Har inte laggt ner ett öre på styling, har haft allt hemma så jag har bara fixat dit de när jag inte hade någon plåt, klart som fan de e godkänt att bedda med vita blinker så länge som det lyser orange! Har ju bytt lampor med.. Vadå för nya regler? Min kompis bessade sin för typ 2 månadersen så som jag ska bygga så det blir ju inga problem. Sen så byggs den enligt reglerna typ.
alla som har behörighet att göra reggbesiktning har gått nån kurs och nu släpper dom nästan inte igenom en epa med hathylla utan när stolen är längst bak ska den slå i bakväggen som är längst ut...
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

streamjr skrev:
HondaPojkeN skrev:
streamjr skrev:varför lägger du ner tid/pengar på att sätta dit styling innan du har besiktat den?
sen har jag för mig att det inte är godkänt att regga med vita blinkers.
och en sak till ;) det är nya regler på att besiktiga a-traktorer så dom är mycket svårare att få igenom nu...
E du goo? Har inte laggt ner ett öre på styling, har haft allt hemma så jag har bara fixat dit de när jag inte hade någon plåt, klart som fan de e godkänt att bedda med vita blinker så länge som det lyser orange! Har ju bytt lampor med.. Vadå för nya regler? Min kompis bessade sin för typ 2 månadersen så som jag ska bygga så det blir ju inga problem. Sen så byggs den enligt reglerna typ.
alla som har behörighet att göra reggbesiktning har gått nån kurs och nu släpper dom nästan inte igenom en epa med hathylla utan när stolen är
längst bak ska den slå i bakväggen som är längst ut...
Ny byggda epor finns ikke ;) Ne men en a traktor får ha hatt hylla, bara att den inte får va för lång och när stolen är i längst bak så ska den ta i , jag ska ju inte ha en hatt hylla så de blir inga problem, ska ha mellan vägg så att man nästan kan ha stolen längst bak .. = ganska liten hytt..
potog skrev: pöjk ska du trimma något?:p


Nja tveksamt på den här , får la se va pengarna räcker te
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

pund upp..
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

fan, du råkar inte bo nära småland va för jag snackade med en gammal ägare till bilen här om dagen :) men det är gött att du börjar komma nån vart skulle vilja göra samma sak själv men har inte pengarna till det! creds te dig :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

k-skåpet skrev:fan, du råkar inte bo nära småland va för jag snackade med en gammal ägare till bilen här om dagen :) men det är gött att du börjar komma nån vart skulle vilja göra samma sak själv men har inte pengarna till det! creds te dig :)
Ne fan bor strax utanför Göteborg, Köpte bilen av en som borde utanför kungälv å han hade köpt den från en i borås! Jojo det går frammåt men långsamt.. Så dyrt e det inte! bara att hitta en billig bil, Ha tillgång te verktyg å svets, sen e de plåten som kostar pengar :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

HondaPojkeN skrev:Ne fan bor strax utanför Göteborg, Köpte bilen av en som borde utanför kungälv å han hade köpt den från en i borås! Jojo det går frammåt men långsamt.. Så dyrt e det inte! bara att hitta en billig bil, Ha tillgång te verktyg å svets, sen e de plåten som kostar pengar :)
Åfan, för han visade bild på en galet lik som ägern efter honom bytte mot en cross o killen skulle bygga epa av den :D
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

k-skåpet skrev:
HondaPojkeN skrev:Ne fan bor strax utanför Göteborg, Köpte bilen av en som borde utanför kungälv å han hade köpt den från en i borås! Jojo det går frammåt men långsamt.. Så dyrt e det inte! bara att hitta en billig bil, Ha tillgång te verktyg å svets, sen e de plåten som kostar pengar :)
Åfan, för han visade bild på en galet lik som ägern efter honom bytte mot en cross o killen skulle bygga epa av den :D

Kanske e den då? :) fixa regnummer så kan vi se!
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

gåre framåt på bilfan elr johan?;)
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

gasgas ec skrev:gåre framåt på bilfan elr johan?;)
Jo fan det gör det! men photobucket cpar så kan inte lägga upp bilder men har lagat ett te rost hål i balken å grundat sen ett till hål i golvet har jag lagt igen å sen har jag hittat mer rost igår på passagernas sida med... Sen har ju jag fixat positions ljusset å idag ska jag nog åka å hämta dörrana å sakerna hos albin :)
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

HondaPojkeN skrev:
gasgas ec skrev:gåre framåt på bilfan elr johan?;)
Jo fan det gör det! men photobucket cpar så kan inte lägga upp bilder men har lagat ett te rost hål i balken å grundat sen ett till hål i golvet har jag lagt igen å sen har jag hittat mer rost igår på passagernas sida med... Sen har ju jag fixat positions ljusset å idag ska jag nog åka å hämta dörrana å sakerna hos albin :)


Fan så gött!:P dåå blire bess snart då? :P vill ju köra din med te bess :roll:
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 mars 2012, 20:23

Inlägg av GeneraL Ec »

testa bygg flak under tak o se om den går igenom, annars tar du bara bort en del av taket som är ovanför flaket, så bygger du höga sidor på flaket så att de går ända upp t taket men då får du höja botten på flaket eftersom de ska va efter rätt mått sen när du fått igenom den så sätter du bara tbx den tak biten :p polarns 940 e bessad så och den ser ut som en vanlig bil :p

och ni snacka om trimm... vad hade du tänkt? 116 häst e de i en vanlig B230f och de räcker gott o väl för att hinka upp´na på ställ ;) sen kan man ju agadiffa också, de e kul de me ;)
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

GeneraL Ec skrev:testa bygg flak under tak o se om den går igenom, annars tar du bara bort en del av taket som är ovanför flaket, så bygger du höga sidor på flaket så att de går ända upp t taket men då får du höja botten på flaket eftersom de ska va efter rätt mått sen när du fått igenom den så sätter du bara tbx den tak biten :p polarns 940 e bessad så och den ser ut som en vanlig bil :p

och ni snacka om trimm... vad hade du tänkt? 116 häst e de i en vanlig B230f och de räcker gott o väl för att hinka upp´na på ställ ;) sen kan man ju agadiffa också, de e kul de me ;)
flak under tak går aldrig igenom så blir flak under inget tag å efter bess blir de tak:) sen svetsa te tbx rutramarna :)

trim å trim tänkte mer först sug trim tex 531 med vx3 å extraktor rör.. men blir nog inte de så ska i med en V-kam som jag har hemma så blir den lite mer högvarvig :) nja om de ska diffas så e det svets ! :roll:

Btw,, Har rostlagat klart allt nu å bilder kommer snart! mycket bra blev de :) så ska snart kapa sönder skiten 8)
Användarens profilbild
GeneraL Ec
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 mars 2012, 20:23

Inlägg av GeneraL Ec »

HondaPojkeN skrev:
GeneraL Ec skrev:testa bygg flak under tak o se om den går igenom, annars tar du bara bort en del av taket som är ovanför flaket, så bygger du höga sidor på flaket så att de går ända upp t taket men då får du höja botten på flaket eftersom de ska va efter rätt mått sen när du fått igenom den så sätter du bara tbx den tak biten :p polarns 940 e bessad så och den ser ut som en vanlig bil :p

och ni snacka om trimm... vad hade du tänkt? 116 häst e de i en vanlig B230f och de räcker gott o väl för att hinka upp´na på ställ ;) sen kan man ju agadiffa också, de e kul de me ;)
flak under tak går aldrig igenom så blir flak under inget tag å efter bess blir de tak:) sen svetsa te tbx rutramarna :)

trim å trim tänkte mer först sug trim tex 531 med vx3 å extraktor rör.. men blir nog inte de så ska i med en V-kam som jag har hemma så blir den lite mer högvarvig :) nja om de ska diffas så e det svets ! :roll:

Btw,, Har rostlagat klart allt nu å bilder kommer snart! mycket bra blev de :) så ska snart kapa sönder skiten 8)

Men de kan gå om de skrivs in som snö och regn skydd... ;)
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip !

säljer min speedfight 2 för 5 500! 5k vid jävligt snabb affär!
inge fel på´n rasslar pga av insatsen i röret annars inga problem!
pm:a mig om du e sugen elr har frågor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

GeneraL Ec skrev:
HondaPojkeN skrev:
GeneraL Ec skrev:testa bygg flak under tak o se om den går igenom, annars tar du bara bort en del av taket som är ovanför flaket, så bygger du höga sidor på flaket så att de går ända upp t taket men då får du höja botten på flaket eftersom de ska va efter rätt mått sen när du fått igenom den så sätter du bara tbx den tak biten :p polarns 940 e bessad så och den ser ut som en vanlig bil :p

och ni snacka om trimm... vad hade du tänkt? 116 häst e de i en vanlig B230f och de räcker gott o väl för att hinka upp´na på ställ ;) sen kan man ju agadiffa också, de e kul de me ;)
flak under tak går aldrig igenom så blir flak under inget tag å efter bess blir de tak:) sen svetsa te tbx rutramarna :)

trim å trim tänkte mer först sug trim tex 531 med vx3 å extraktor rör.. men blir nog inte de så ska i med en V-kam som jag har hemma så blir den lite mer högvarvig :) nja om de ska diffas så e det svets ! :roll:

Btw,, Har rostlagat klart allt nu å bilder kommer snart! mycket bra blev de :) så ska snart kapa sönder skiten 8)

Men de kan gå om de skrivs in som snö och regn skydd... ;)
äsch de säger man ba te farbror blå sen ;) ska bygga så bakre delen av taket är avtagbart..
Skriv svar