Lysena lyser starkare när man varvar (Derbi Senda)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Lysena lyser starkare när man varvar (Derbi Senda)

Inlägg av Peppenamnlos »

Beställde ett Polisport MMX framlyse som jag fick idag och gick ut och satte på. När allt var fixat så starta jag tändningen och provade att blinka och att titta bromsljusen, ingenting hände, intstrumentpanelen lyste inte. När jag startar moppen så funkar allt men lyser väldigt svagt och om jag varvar så lyser alla lampor starkare (blinkers också), samt att blinkersen blinkar snabbare en vanligt.

Provade att byta tillbaka till gamla framlyset men det var likadant där.

Någon som vet vad det kan vara? Laddar batteriet just nu, har tittat alla kablar så tror inte det är något jordfel heller.
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

hade samma problem med min. Löste det genom att byta säkring.
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

vicke xX SMT skrev:hade samma problem med min. Löste det genom att byta säkring.
Sa det till min fader men han trodde det var något annat, ska gå upp och säga det till han nu!
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Du kan ha satt en av sladdarna fel så det blivit kortis så titta på säkringarna :)
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

Får väl be far min gå ut och byta imorgon för att jag kan inget om säkringar, vet inte ens vart dom finns på mopeden :$
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Dåligt batteri

Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ska väll vara så?

på mn är det iallafall så att det lyser mer när man varvar. dock lyser det bra på tomgång med..

men jag har ju liksom helt nytt batteri och det. på derbin jag hade fanns inget batteri och var samma som din så skulle tippa på batteriet :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

PoWeRKinG skrev:ska väll vara så?

på mn är det iallafall så att det lyser mer när man varvar. dock lyser det bra på tomgång med..

men jag har ju liksom helt nytt batteri och det. på derbin jag hade fanns inget batteri och var samma som din så skulle tippa på batteriet :)
Jo lite så, men blinkers och bromsljus ska gå på batteriet.

Framlampan går ju på ström direkt från generatorn, så ljusstyrkan på den pendlar ju lite
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

bensinskalle skrev:Dåligt batteri

Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Kan nog inte vara så svårt, fixar nog jag:)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

bensinskalle skrev:Dåligt batteri

Där går du ditt svar ;)
vem fan e lennart?
Skriv svar