Roliga olyckor/händelser.... tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Roliga olyckor/händelser.... tråden

Inlägg av D3nnis »

Ja en sån här kan väll vara kul att ha på tsr! Dela med er om era roligaste olyckor/händelser :D Jag kan vara först ut ;)

Jo de är så att vi är ett gäng som brukar lira hockey på dagarna och i går var det en sån dag ;) haha själv spelar jag alltid utan hjälm för det känns mycket skönare så i går när vi spelade åkte jag utan hjälm. Vi spelade liten match mot några killar sen tog vi en liten paous och då ser vi en grym brud som kör konståkning och hon gorde typ 10 pirroetter efter varandra då sa jag högt De där kan jag med! så jag ger mig ut på isen klarar två stycken och blir över lycklig sen ska jag visa alla då gör jag en tredje och då säger de pang! så slocknar det för ögonen. Några minuter vaknar jag upp i bilen och frågar vart vi ska sjukhuset säger dom hela tiden sen slocknar jag igen och kommer i håg att jag var på sjukhuset och sa mitt person nummer sen slocknar de igen plöstligt vaknar jag upp i en säng med 4 läkare omkring mig vart ju lite överaskad;)
Sen i dag fick jag höra hur allting gick till.
De var så att den där bruden körde konståkning och gjorde pirroetter sen skulle jag med göra de men jag ramlade baklänges och slog i huvet i isen sen låg jag där i några minute sen kom en polare fram och frågade hur jag mår och jag kunde ju inte prata de enda jag fick fram var bllllleellblä haha. Sen kom min farsa in på isen och skrek åt mig fan vad mogen du är och åker utan hjälm. Sen så tar min farsa och min kompis tag i varsin arm och lyfter upp mig och jag skulle försöka åka till bänken men jag bara ramlar hela tiden så de slutade med att dom fick lyfta av mig från isen. Sen sätter pappa mig in i bilen och då frågar jag farsan när fan kom du hit? 10 minuter sen svarar han då säger jag vad har hänt? då svarar han du har slagit i huvet. samtidigt ringde han akuten och ger mig telefon och borta som jag är så lyssnar jag och säger De är ingen som svara och lägger på. Sen fortsätter vi till sjukhuset kommer fram och går till väntrummet där läkaren ber om mitt person nummer och vill att jag ska sätta mig i en rullstol men då svarar jag nej förfan jag är inte handikappad sen leder dom mig in i rummet i sängen där dom börjar ta blodtryck osv. Sen skickar dom mig på skallrunken och sen går de några timmar och jag fick åka hem. Ganska sjukt att jag knappt kommer i håg något från den kvällen men ändå åkte bil och snackade och allt sånt. Aja de slutade bra iaf.!
Eran tur dela med er nu :D
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

HAAHAHAHAAHAHHHAH!! "nej förfan! jag är inte handikappad" ahhhaah! :D
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

rätt åt dig,

slog i stortån i bordskanten o slängde mig i soffan för de jorde svin ont, sen när ja skulle bort så slog i lilltån, pappa garva o ja typ grina :lol: :cry:
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

wille95 skrev:rätt åt dig,

slog i stortån i bordskanten o slängde mig i soffan för de jorde svin ont, sen när ja skulle bort så slog i lilltån, pappa garva o ja typ grina :lol: :cry:
haha jo får faktist skylla mig själv :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Lite nyfiken vad som hände på skallrunken egentligen..?

Aja en liten kul historia från mig då:

Har åkt en del folkrace och hade en gammal volvo 142, lite småtrimmad mm. Förra gången jag åkte hade jag en nelt ny motor, ny portad topp, renoverat insprut mm mm. Motorn gick som fan men den rasade efter ett halvt varv, svänghjulet släppte och kamremmen gick.

Så vid nästa tävling hade jag plockat ihop motorn igen och hoppades att jag skulle få köra lite. Motorn gick skapligt, men innan race gick den lite orent, men den gick i alla fall... Sen lagom när jag ställer mig på startlinjen börjar den blurra ännu mer och lagom när starten går kommer jag typ 20 meter... Då blev jag lite småglad, hoppar ur bilen, får den bogserad tillbaka till depån. I depån hårddampar jag på bilen som bara drygar hela tiden. Sparkar in dörren, slår sönder motorhuven med händerna. Efter att jag lugnat ner mig känner jag att det gör lite ont i handen. De blir värre och värre, och jag går å snackar med ambulansgrapparna som är där. Ena säger att jag har nog fan stukat lillfingret, så jag borde åka in me de.

Vi åker hem, farsan säger att jag ska snacka med sjukvårdsupplysningen eller va de heter. Kärringen som svarar tycker att jag ska vänta till imorgon eftersom de anser att det inte är något "fel". MEN har man brutit eller stukat något måste det åtgärdas inom 12 timmar, annars kan man få bestående men...

Aja, jag tänker inte mer på de. Morsan kommer hem och då har lillfingret svullnat upp ordentligt, hon ringer in igen och förklarar läget igen, samt vad ambulansgrappen snackade om. Då blev de genast skillnad och jag skulle åka in direkt...

Jag och morsan åker, kl 6 på en söndakväll. 5 mil till sjukhuset. Väl där får jag tillbringa ett par timmar på akuten tillsammans med ett gäng minst sagt deppiga personer som brutit de å de, blivit våldtagna här å där, slagit sig här å där... Typ framåt 1 på natten blir jag röntgad i alla fall. Ytterligare ett par timmar senare kommer en ortoped in och säger att fingret är brutet, wtf..., och han börjar genast gipsa. Tydligen är fingret helt av, men frakturen ser bra ut, så han gipsar hela underarmen och halva handen...

Åker hem, lagom så solen är en bit upp. Kommer hem typ halv 5, jobbet börjar 6 ^^. Men jag ringer chefen och förklarar läget och får ledigt en dag. Sen får jag jobba den veckan, som montör, med bara en arm...

På lördagen sen skulle jag och resten av klassen till dublin på klassresa, så jag fick gå hela den veckan med ena armen i gips... Kuuul
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

roliga händelser?


Okej..




Jag spelade fotboll med en kompis på studsmattan för kasnke 2-4 år sedan..

så ja skulle chippa upp bollen på studsmattan men istället slår ja i stortån i marken och bryter den.


heheh
Brexxy
Extra Avstängd
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 december 2011, 15:14

Inlägg av Brexxy »

kolla i roliga snuthistorier där hände er rolig olycka för mig
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

hahaha så kan de gå. Har själv brytigt tummen en gång. på skallrunken så gick de bra inge var fel eller nå bara hjärnskakning :)

Äh vafan jag drar väll min tumme historia oxå ;)

Jag och en kompis var och körde bmx vid en bensin mack som hade lagt ner och iaf fick jag för mig att hoppa över själva kanten som bensin pumparna står på så jag tar fart som en jude och försöker hoppar över men fram hjulet kommer över men inte bakhjulet så de tog ju tvärstopp så jag flyger över styret och voltar och landar skumt så jag fick jävligt ont i tummen. inge mer med de jag åkte hem och vart lite orolig vad farsan skule säga så jag gick till morsan och sa EY min tumme gör ont den är nog bruten. haha sen kommer farsan full Näerå den är bara stukad xD så vi fick åka upp och då visade de sig att den var bruten men de var samma sak för mig som för kale allting var på plats så de var bara att gipsa :D Sen åkte man hem och var glad för man hade rätt och inte farsan ;)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

difaren skrev:roliga händelser?


Okej..




Jag spelade fotboll med en kompis på studsmattan för kasnke 2-4 år sedan..

så ja skulle chippa upp bollen på studsmattan men istället slår ja i stortån i marken och bryter den.


heheh
sry för dubbel post men hahahahahahahahahaha
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Awwee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 13 juli 2011, 19:09

Inlägg av Awwee »

har en story från när jag var liten (typ 5 tror jag) :D

Jag, lillebrorsan, pappa, och min farbror var i väg och åkte snowracer i en backe, det var ganska mörkt. och då var det några tonåringar som hade byggt ett stort hopp som jag ville hoppa på. men pappa tyckte inte det var nån bra ide var ju bara 5 så :?.
men iaf pappa sa att vi skulle ta sista åket (villket man aldrig ska ta) men vi gjorde det iaf och sa att jag ville hoppa på hoppet och pappa sa ok men han skulle sitta bakom, så ivrig som jag var sa jag ju ja och det bar iväg snabbt gick det när vi var i luften så kom typ mitt ben under ena skidan på snowracern och när vi landa så blev ju benet helt mosat. så det bev att åka in till akuten, sen vidare till karolinska, och rönka och så hade brutit benet rätt kraftigt. så det var ju bara på med gipset. fick ha det i 5 veckor :(
"Fuck You I Ride A Derbi"

Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Awwee skrev:har en story från när jag var liten (typ 5 tror jag) :D

Jag, lillebrorsan, pappa, och min farbror var i väg och åkte snowracer i en backe, det var ganska mörkt. och då var det några tonåringar som hade byggt ett stort hopp som jag ville hoppa på. men pappa tyckte inte det var nån bra ide var ju bara 5 så :?.
men iaf pappa sa att vi skulle ta sista åket (villket man aldrig ska ta) men vi gjorde det iaf och sa att jag ville hoppa på hoppet och pappa sa ok men han skulle sitta bakom, så ivrig som jag var sa jag ju ja och det bar iväg snabbt gick det när vi var i luften så kom typ mitt ben under ena skidan på snowracern och när vi landa så blev ju benet helt mosat. så det bev att åka in till akuten, sen vidare till karolinska, och rönka och så hade brutit benet rätt kraftigt. så det var ju bara på med gipset. fick ha det i 5 veckor :(
Hände mig något liknande,
åkte madrass i en sjuhelsikes backe och slog huvudet i en sten i full rulle.. :D var sådär 7 år..
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

var med om något riktigt roligt, inte jag som var med i själva olyckan men lite iallafall!

Lånade ut min viva till en brud som aldrig kört innan men orkade inte vara körlärare så satte en annan brud på det som kanske inte heller är någon körgud direkt.....
Att tillägga var att ingen av dom var direkt långa och med 6cm höjningssats så når knappt precis ner på 1.80.
dom sätter sig på den och ska köra iväg det vobblar lite men tänkte "ähh, de blir bättre när dom kommer upp i fart" säger på skämt till en tredje brud som sitter där på att dom kommer säkert krasha.
dom försvinner runt hörnet och 3 sec senare så hör man en jävla smäll, skrattade först och tänkte "lär ju inte va dom måste vart något annat då de smällde så högt, men för säkerhets skull så springer jag dit och tittar... då har de kört in i en stenstolpe och det hade rasat ner massa stanar på marken därför det smällde så mycket. då visar det sig att den ena hade satt sig på fotutrymmet för att kunna nå ner till marken.... och när stolpen närmat sig inte förstått att man måste sluta gasa när man bromsar, slutade med en väldigt krashad framkåpa och pajj gashandtag... det låter inte så kul på text men när man bara hör smällen och springer bort och dom sitter i en stenmur var sinnesjukt kul :twisted:
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:var med om något riktigt roligt, inte jag som var med i själva olyckan men lite iallafall!

Lånade ut min viva till en brud som aldrig kört innan men orkade inte vara körlärare så satte en annan brud på det som kanske inte heller är någon körgud direkt.....
Att tillägga var att ingen av dom var direkt långa och med 6cm höjningssats så når knappt precis ner på 1.80.
dom sätter sig på den och ska köra iväg det vobblar lite men tänkte "ähh, de blir bättre när dom kommer upp i fart" säger på skämt till en tredje brud som sitter där på att dom kommer säkert krasha.
dom försvinner runt hörnet och 3 sec senare så hör man en jävla smäll, skrattade först och tänkte "lär ju inte va dom måste vart något annat då de smällde så högt, men för säkerhets skull så springer jag dit och tittar... då har de kört in i en stenstolpe och det hade rasat ner massa stanar på marken därför det smällde så mycket. då visar det sig att den ena hade satt sig på fotutrymmet för att kunna nå ner till marken.... och när stolpen närmat sig inte förstått att man måste sluta gasa när man bromsar, slutade med en väldigt krashad framkåpa och pajj gashandtag... det låter inte så kul på text men när man bara hör smällen och springer bort och dom sitter i en stenmur var sinnesjukt kul :twisted:
betala dom?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

wille95 skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:var med om något riktigt roligt, inte jag som var med i själva olyckan men lite iallafall!

Lånade ut min viva till en brud som aldrig kört innan men orkade inte vara körlärare så satte en annan brud på det som kanske inte heller är någon körgud direkt.....
Att tillägga var att ingen av dom var direkt långa och med 6cm höjningssats så når knappt precis ner på 1.80.
dom sätter sig på den och ska köra iväg det vobblar lite men tänkte "ähh, de blir bättre när dom kommer upp i fart" säger på skämt till en tredje brud som sitter där på att dom kommer säkert krasha.
dom försvinner runt hörnet och 3 sec senare så hör man en jävla smäll, skrattade först och tänkte "lär ju inte va dom måste vart något annat då de smällde så högt, men för säkerhets skull så springer jag dit och tittar... då har de kört in i en stenstolpe och det hade rasat ner massa stanar på marken därför det smällde så mycket. då visar det sig att den ena hade satt sig på fotutrymmet för att kunna nå ner till marken.... och när stolpen närmat sig inte förstått att man måste sluta gasa när man bromsar, slutade med en väldigt krashad framkåpa och pajj gashandtag... det låter inte så kul på text men när man bara hör smällen och springer bort och dom sitter i en stenmur var sinnesjukt kul :twisted:
betala dom?
ähh, de sket jag egentligen i men dom ville betala 200kr var!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
wille95 skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:var med om något riktigt roligt, inte jag som var med i själva olyckan men lite iallafall!

Lånade ut min viva till en brud som aldrig kört innan men orkade inte vara körlärare så satte en annan brud på det som kanske inte heller är någon körgud direkt.....
Att tillägga var att ingen av dom var direkt långa och med 6cm höjningssats så når knappt precis ner på 1.80.
dom sätter sig på den och ska köra iväg det vobblar lite men tänkte "ähh, de blir bättre när dom kommer upp i fart" säger på skämt till en tredje brud som sitter där på att dom kommer säkert krasha.
dom försvinner runt hörnet och 3 sec senare så hör man en jävla smäll, skrattade först och tänkte "lär ju inte va dom måste vart något annat då de smällde så högt, men för säkerhets skull så springer jag dit och tittar... då har de kört in i en stenstolpe och det hade rasat ner massa stanar på marken därför det smällde så mycket. då visar det sig att den ena hade satt sig på fotutrymmet för att kunna nå ner till marken.... och när stolpen närmat sig inte förstått att man måste sluta gasa när man bromsar, slutade med en väldigt krashad framkåpa och pajj gashandtag... det låter inte så kul på text men när man bara hör smällen och springer bort och dom sitter i en stenmur var sinnesjukt kul :twisted:
betala dom?
ähh, de sket jag egentligen i men dom ville betala 200kr var!
400kr täcker inte så mycket av skadorna på din moped
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Riejuman skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
wille95 skrev: betala dom?
ähh, de sket jag egentligen i men dom ville betala 200kr var!
400kr täcker inte så mycket av skadorna på din moped
ähh, jag köpte ett nytt gashandtag och en platta bärs för skiten! satt inget lyse på och den var inte fin innan heller!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

haha har oxå vart med om liknande några gånger. Första gången var de en het brud som ville köra min aerox som är trimmat med lite smått och gott xD så jag frågar kan du köra jadå säger bruden xD drar på full gas och jag sitter bakom sen kommer de en kurva då släpper hon gasen och försöker bromsa med fötterna i marken xD vart skit rädd men jag lyckades stanna med bromsen ;)
Och andra gångern var de en brud som ville köra då frågar jag samma fråga kan du köra? jadå svarar hon haha så jag sätter mig bakom bruden drar på som fan på en lång raksträcka sen tittar hon bak på mig och säger fan vad snabbt de går woops så var vi i diket :/ haha brudar asså :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

haha, gjorde nästan exakt samma sak för några år sen, dagen innan hade jag tjatat med pappa om att få ta av gallret på hjälmen... va med skolan och åkte skridskor , en av lärarna börjar göra pirroetter självklart skulle jag visa att jag också kunde... hoppade och klarade en , sen nästa rätt ner i isen med framtänderna först , båda gick rätt av.. som tur var va min mamma kvar (jobbar med tänder) och kunde köra mig direkt till sjukhustandvården, haha en kompis kom med tänderna i handen och sa typ "här har du"

blev en del bedövnings sprutor och skit men fick ju lustgas 8)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

anthmyr skrev:haha, gjorde nästan exakt samma sak för några år sen, dagen innan hade jag tjatat med pappa om att få ta av gallret på hjälmen... va med skolan och åkte skridskor , en av lärarna börjar göra pirroetter självklart skulle jag visa att jag också kunde... hoppade och klarade en , sen nästa rätt ner i isen med framtänderna först , båda gick rätt av.. som tur var va min mamma kvar (jobbar med tänder) och kunde köra mig direkt till sjukhustandvården, haha en kompis kom med tänderna i handen och sa typ "här har du"

blev en del bedövnings sprutor och skit men fick ju lustgas 8)

aj som fan. haha något jag inte tål är de tandläkare och tänder. hatar de :P
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

När jag var 5-6 år, så satt jag i vår bil surade och väntade på att pappa skulle komma igen, han var ute o sa hejdå till mina storasyskon som skulle på klassresa. Jag fick skuldkänslor, och tänkte att jag skulle gå ut och krama om dom o säga hejdå jag med.
Lättare sagt än gjort, gick ut, skulle slänga igen bildörren men fastnade med pekfingret i dörren, med låset i, så gick inte att öppna. Fick panik!!!

En förälder till något barn i bussen slängde sig över ett staket när han såg att jag stor där o stortjöt, och han försökte såklart med öppna, men det gick ju inte. Så han sprang mot bussen där alla föräldrar var och sa hejdå, och fick fram min pappa som genast skyndade bort mot bilen och försökte låsa upp bilen. Såklart tog det en jävla tid, för alla var stressade och var allmänt disträ.

tillslut gick det, och jag fick ut fingret. Eller ja, det som hade varit ett finger. HELA FINGERTOPPEN VAR PLATT , typ 2mm tjock . skojar inte :O:cry:
De kom folk med kylklampar som jag fick ha på fingret undertiden, och pappa slängde in mig i bilen och körde så fort han kunde till sjukhuset som låg 5 mil bort. Så fort har de aldrig gått innan :lol:
På vägen dit, började fingret svälla upp. alltså den delen som var platt. Det gjorde nåt jävulskt ont!
När ortopeden hade gett mig smärtstillande och röntgat mig, så fick vi se röntgenbilderna. Biten som håller fast fingertoppen - resten av fingret hade gått av! :O

Den biten, kan jag fortfarande se. för den har krupit upp så man ser en vit grej i skinnet, skitskumt. Fingret är skevt som satan o beter sig skumt. om nån vill se bild, så säg till så ska ni få se.
:lol: :lol:
bibapeolola
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

AxxxeL skrev:När jag var 5-6 år, så satt jag i vår bil surade och väntade på att pappa skulle komma igen, han var ute o sa hejdå till mina storasyskon som skulle på klassresa. Jag fick skuldkänslor, och tänkte att jag skulle gå ut och krama om dom o säga hejdå jag med.
Lättare sagt än gjort, gick ut, skulle slänga igen bildörren men fastnade med pekfingret i dörren, med låset i, så gick inte att öppna. Fick panik!!!

En förälder till något barn i bussen slängde sig över ett staket när han såg att jag stor där o stortjöt, och han försökte såklart med öppna, men det gick ju inte. Så han sprang mot bussen där alla föräldrar var och sa hejdå, och fick fram min pappa som genast skyndade bort mot bilen och försökte låsa upp bilen. Såklart tog det en jävla tid, för alla var stressade och var allmänt disträ.

tillslut gick det, och jag fick ut fingret. Eller ja, det som hade varit ett finger. HELA FINGERTOPPEN VAR PLATT , typ 2mm tjock . skojar inte :O:cry:
De kom folk med kylklampar som jag fick ha på fingret undertiden, och pappa slängde in mig i bilen och körde så fort han kunde till sjukhuset som låg 5 mil bort. Så fort har de aldrig gått innan :lol:
På vägen dit, började fingret svälla upp. alltså den delen som var platt. Det gjorde nåt jävulskt ont!
När ortopeden hade gett mig smärtstillande och röntgat mig, så fick vi se röntgenbilderna. Biten som håller fast fingertoppen - resten av fingret hade gått av! :O

Den biten, kan jag fortfarande se. för den har krupit upp så man ser en vit grej i skinnet, skitskumt. Fingret är skevt som satan o beter sig skumt. om nån vill se bild, så säg till så ska ni få se.
:lol: :lol:
:shock: :shock: :shock: :shock:

Du har ingen bild på det platta fingret!? Fick smått panik när jag läste detta och kmr nog aldrig vilja stänga en bildörr som förut igen :cry:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Kommer faktiskt inte alls ihåg vilken klass det var i... kan varit 6:an eller 7:an eller 8:an typ... Men iallafall, jag hade då märkt att jag var shitt grym på handboll och var självklart med i skolans handbollslag :D Det var en sånn turnering skolor emellan ni vet.

Inför första matchen, på uppvärmningen. Jag fick tag på en boll och började springa mot vårt mål för ett övningsskott (heter det skott i handboll?). Missar helt och landar snett med foten. Det allra första jag gör, första övningsskottet inför första matchen i turneringen, leder alltså till att jag stukar foten och inte kan gå normalt på typ en vecka! Så jävla surt :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Aprilia-Mx skrev:
AxxxeL skrev:När jag var 5-6 år, så satt jag i vår bil surade och väntade på att pappa skulle komma igen, han var ute o sa hejdå till mina storasyskon som skulle på klassresa. Jag fick skuldkänslor, och tänkte att jag skulle gå ut och krama om dom o säga hejdå jag med.
Lättare sagt än gjort, gick ut, skulle slänga igen bildörren men fastnade med pekfingret i dörren, med låset i, så gick inte att öppna. Fick panik!!!

En förälder till något barn i bussen slängde sig över ett staket när han såg att jag stor där o stortjöt, och han försökte såklart med öppna, men det gick ju inte. Så han sprang mot bussen där alla föräldrar var och sa hejdå, och fick fram min pappa som genast skyndade bort mot bilen och försökte låsa upp bilen. Såklart tog det en jävla tid, för alla var stressade och var allmänt disträ.

tillslut gick det, och jag fick ut fingret. Eller ja, det som hade varit ett finger. HELA FINGERTOPPEN VAR PLATT , typ 2mm tjock . skojar inte :O:cry:
De kom folk med kylklampar som jag fick ha på fingret undertiden, och pappa slängde in mig i bilen och körde så fort han kunde till sjukhuset som låg 5 mil bort. Så fort har de aldrig gått innan :lol:
På vägen dit, började fingret svälla upp. alltså den delen som var platt. Det gjorde nåt jävulskt ont!
När ortopeden hade gett mig smärtstillande och röntgat mig, så fick vi se röntgenbilderna. Biten som håller fast fingertoppen - resten av fingret hade gått av! :O

Den biten, kan jag fortfarande se. för den har krupit upp så man ser en vit grej i skinnet, skitskumt. Fingret är skevt som satan o beter sig skumt. om nån vill se bild, så säg till så ska ni få se.
:lol: :lol:
:shock: :shock: :shock: :shock:

Du har ingen bild på det platta fingret!? Fick smått panik när jag läste detta och kmr nog aldrig vilja stänga en bildörr som förut igen :cry:
Hahah! Nej, det har jag tyvärr inte. På den tiden så var det ovanligt att ens ha en kamera, o mobil var de inge tal om :roll:
bibapeolola
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Haha tränade med min gokart inför race sen så kommer jag in i en kurva i kanske 40-50 kmh och jag ser att ena framdäcket rullar typ 30 meter ifrån gokarten så jag krasha rakt in i alla däcken tur va , jävla dålig låsmutter till däcken va? :lol: :lol:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

AxxxeL skrev:
Aprilia-Mx skrev:
AxxxeL skrev:När jag var 5-6 år, så satt jag i vår bil surade och väntade på att pappa skulle komma igen, han var ute o sa hejdå till mina storasyskon som skulle på klassresa. Jag fick skuldkänslor, och tänkte att jag skulle gå ut och krama om dom o säga hejdå jag med.
Lättare sagt än gjort, gick ut, skulle slänga igen bildörren men fastnade med pekfingret i dörren, med låset i, så gick inte att öppna. Fick panik!!!

En förälder till något barn i bussen slängde sig över ett staket när han såg att jag stor där o stortjöt, och han försökte såklart med öppna, men det gick ju inte. Så han sprang mot bussen där alla föräldrar var och sa hejdå, och fick fram min pappa som genast skyndade bort mot bilen och försökte låsa upp bilen. Såklart tog det en jävla tid, för alla var stressade och var allmänt disträ.

tillslut gick det, och jag fick ut fingret. Eller ja, det som hade varit ett finger. HELA FINGERTOPPEN VAR PLATT , typ 2mm tjock . skojar inte :O:cry:
De kom folk med kylklampar som jag fick ha på fingret undertiden, och pappa slängde in mig i bilen och körde så fort han kunde till sjukhuset som låg 5 mil bort. Så fort har de aldrig gått innan :lol:
På vägen dit, började fingret svälla upp. alltså den delen som var platt. Det gjorde nåt jävulskt ont!
När ortopeden hade gett mig smärtstillande och röntgat mig, så fick vi se röntgenbilderna. Biten som håller fast fingertoppen - resten av fingret hade gått av! :O

Den biten, kan jag fortfarande se. för den har krupit upp så man ser en vit grej i skinnet, skitskumt. Fingret är skevt som satan o beter sig skumt. om nån vill se bild, så säg till så ska ni få se.
:lol: :lol:
:shock: :shock: :shock: :shock:

Du har ingen bild på det platta fingret!? Fick smått panik när jag läste detta och kmr nog aldrig vilja stänga en bildörr som förut igen :cry:
Hahah! Nej, det har jag tyvärr inte. På den tiden så var det ovanligt att ens ha en kamera, o mobil var de inge tal om :roll:
:shock:
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

AxxxeL skrev:När jag var 5-6 år, så satt jag i vår bil surade och väntade på att pappa skulle komma igen, han var ute o sa hejdå till mina storasyskon som skulle på klassresa. Jag fick skuldkänslor, och tänkte att jag skulle gå ut och krama om dom o säga hejdå jag med.
Lättare sagt än gjort, gick ut, skulle slänga igen bildörren men fastnade med pekfingret i dörren, med låset i, så gick inte att öppna. Fick panik!!!

En förälder till något barn i bussen slängde sig över ett staket när han såg att jag stor där o stortjöt, och han försökte såklart med öppna, men det gick ju inte. Så han sprang mot bussen där alla föräldrar var och sa hejdå, och fick fram min pappa som genast skyndade bort mot bilen och försökte låsa upp bilen. Såklart tog det en jävla tid, för alla var stressade och var allmänt disträ.

tillslut gick det, och jag fick ut fingret. Eller ja, det som hade varit ett finger. HELA FINGERTOPPEN VAR PLATT , typ 2mm tjock . skojar inte :O:cry:
De kom folk med kylklampar som jag fick ha på fingret undertiden, och pappa slängde in mig i bilen och körde så fort han kunde till sjukhuset som låg 5 mil bort. Så fort har de aldrig gått innan :lol:
På vägen dit, började fingret svälla upp. alltså den delen som var platt. Det gjorde nåt jävulskt ont!
När ortopeden hade gett mig smärtstillande och röntgat mig, så fick vi se röntgenbilderna. Biten som håller fast fingertoppen - resten av fingret hade gått av! :O

Den biten, kan jag fortfarande se. för den har krupit upp så man ser en vit grej i skinnet, skitskumt. Fingret är skevt som satan o beter sig skumt. om nån vill se bild, så säg till så ska ni få se.
:lol: :lol:
har också råkat smälla igen en bildörr på fingrarna fast då var det både pek och långfingret... men dörren var ine låst så det blev inte så farligt eller något bestående men förutom ett ärr som börjar försvinna nu...
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

De va inte så vanligt med mobil+kamera i fickan år 2000 aprilia-mx. :)

kommer ihåg att dom sa det var tur att jag var så liten, fördå är skelettet elastiskt och det var därfr det svällde upp igen, annars hade det varit helt krossat.
bibapeolola
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

När jag var liten, typ 8 år så skulle jag åka pulka. Fast jag orkade inte gå till den stora pulka backen så jag tog en snöhög som pappa plogat upp på våran lilla parkering utanför huset. Åkte några gånger sen efter jaga åkt typ 5 gånger så tar det bara tvärstopp när jag åker och jag ramlar över pulkan och nedanför snöhögen är det massa is med massa små stenar som sticker upp. Glider ju som sagt av pulkan och skrapar huvudet mot isen och stenarna, det börjar pissa blod och jag gråter jätte mkt. :) Så jag slänger iväg pulkan allt vad jag kan och mamma möter mig vid dörren frågar vad som hänt innan hon ser att jag blöder jätte mkt. Der var på gränsfall att jag inte åkte in och sydde det. Så istället tog jag med en pappersrulle och la mig på soffan och såg på teve :D

Efter några veckor händer ungefär samma sak på skolan istället fast det såg inte lika illa ut då. Men har fortfarande kvar ett stort ärr under näsan efter detta. :D
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
macbang
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 augusti 2011, 15:20

Inlägg av macbang »

Tävlar i paintball http://www.youtube.com/watch?v=jyefymlSZkA och har gjort i 3 år.

följande olycka hände för 2 år sen

Skulle slänga mig in i ett värn med markören= Vapen som alla säger som inte är insatta i sporten :)

Anyhow, slänger mig skit kast så jag kör ner pipan i marken ( Klassiskt nybörjar misstag ) så, lufttanken trycks upp mot min axel så den hoppar ur led. Kände först bara hur det sved till i höger axeln, Men spelade vidare ( när kroppen full med adrenalin känner man inte mycket ) och vi vann matchen.

Dock efter slutsignalen vill alltid domarna kolla efter träffar som man kanske inte har känt, så han bad mig höja upp armarna för att kolla efter träffar i armhålorna.

När jag gjorde det kom nog den värsta smärtan jag känt i hela mitt liv, Så jag sjönk ner på knä och började skrika aj högt som fan. Domarna regerad snabbt, lite väl snabbt, vilket inte var särskilt smart, då dom i stressen utan att tänka till, tog tag i mina armar, och lyfte upp mig :/

Mer skrikande från mig, men dom fick bort mig från planen och tävlingen fortsatte, och ambulans kom. fick någon form av lugnande och smärtstillande, in till Örebro sjukhus.

Fick genom gå Mjukdels/ skelett röntgen och röntgenresultatet var följande axel ur led och 2 avslitna ledband, vilket resulterade i operation och gips i 10v. Där var resterande paintball säsong över kan jag säga :(


Men det roligaste var att laget faktiskt kom 3:a av 18 lag även då dom fick låna in en helt random spelare :)
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

Jag och två andra kompisar skulle ner till affären i vallåkra och då cyklar vi nog i 30km/h och så ser jag att min kompis ligger brevid mig när jag skulle svänga så jag säger akta jag kommer på vänster sida ok säger han och bromsar och svänger till höger och jag till vänster då kör framhjulet in i mitt bakhjul och han slår runt med cyklen och face plantar rejält men jag märker inget och cyklar vidare ner till affären
när jag kom ner till affären och stannar undrar jag var dom tog vägen så jag ringer dom och då säger den ena att jag är sjuk i huet och att jag ska cykla upp igen så jag cyklar då upp igen och hans hue är typ helt sönder skrapat och rinner blod lite här och där sen är hans ena hand helt sne men han är helt lugn och så. så vi stack ner till affären och handla och sånt sen kom han mamma och hämta han och när han kom hem hade han börjat stor böla och sagt att det gjorde så j"¤$£€$$2vla ont i hans hand och familjen undra va fasiken han hade hittat på så dom åkte in till sjukhuset och då hade han brutit hand leden , lill fingret och tummen :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Hugge66 skrev:Jag och två andra kompisar skulle ner till affären i vallåkra och då cyklar vi nog i 30km/h och så ser jag att min kompis ligger brevid mig när jag skulle svänga så jag säger akta jag kommer på vänster sida ok säger han och bromsar och svänger till höger och jag till vänster då kör framhjulet in i mitt bakhjul och han slår runt med cyklen och face plantar rejält men jag märker inget och cyklar vidare ner till affären
när jag kom ner till affären och stannar undrar jag var dom tog vägen så jag ringer dom och då säger den ena att jag är sjuk i huet och att jag ska cykla upp igen så jag cyklar då upp igen och hans hue är typ helt sönder skrapat och rinner blod lite här och där sen är hans ena hand helt sne men han är helt lugn och så. så vi stack ner till affären och handla och sånt sen kom han mamma och hämta han och när han kom hem hade han börjat stor böla och sagt att det gjorde så j"¤$£€$$2vla ont i hans hand och familjen undra va fasiken han hade hittat på så dom åkte in till sjukhuset och då hade han brutit hand leden , lill fingret och tummen :)

hahaha har en polare som oxå faceplantade när han hoppa dirt med cykeln xD han var dock brutal äcklig. vill du ha bild på de? ;)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

D3nnis skrev:
Hugge66 skrev:Jag och två andra kompisar skulle ner till affären i vallåkra och då cyklar vi nog i 30km/h och så ser jag att min kompis ligger brevid mig när jag skulle svänga så jag säger akta jag kommer på vänster sida ok säger han och bromsar och svänger till höger och jag till vänster då kör framhjulet in i mitt bakhjul och han slår runt med cyklen och face plantar rejält men jag märker inget och cyklar vidare ner till affären
när jag kom ner till affären och stannar undrar jag var dom tog vägen så jag ringer dom och då säger den ena att jag är sjuk i huet och att jag ska cykla upp igen så jag cyklar då upp igen och hans hue är typ helt sönder skrapat och rinner blod lite här och där sen är hans ena hand helt sne men han är helt lugn och så. så vi stack ner till affären och handla och sånt sen kom han mamma och hämta han och när han kom hem hade han börjat stor böla och sagt att det gjorde så j"¤$£€$$2vla ont i hans hand och familjen undra va fasiken han hade hittat på så dom åkte in till sjukhuset och då hade han brutit hand leden , lill fingret och tummen :)

hahaha har en polare som oxå faceplantade när han hoppa dirt med cykeln xD han var dock brutal äcklig. vill du ha bild på de? ;)
Jag vill :roll:
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

så här såg han ut efter att kört dirt med sin cykel och hade förmycket frammåt lut i ett hopp ;)

Bild


Bild
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

D3nnis skrev:så här såg han ut efter att kört dirt med sin cykel och hade förmycket frammåt lut i ett hopp ;)

[imghttp://img716.imageshack.us/img716/2574/jesper1.jpg[/img]


[imghttp://img577.imageshack.us/img577/8435/jesper2.jpg[/img]
Fyfan vad vidrigt, måste gjort jävla ont:$
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Peppenamnlos skrev:
D3nnis skrev:så här såg han ut efter att kört dirt med sin cykel och hade förmycket frammåt lut i ett hopp ;)

[imghttp://img716.imageshack.us/img716/2574/jesper1.jpg[/img]


[imghttp://img577.imageshack.us/img577/8435/jesper2.jpg[/img]
Fyfan vad vidrigt, måste gjort jävla ont:$
jadå tänderna åte bak 5 mm men åkte inte ur pga han hade tandställning men sy fick han göra ;)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Skriv svar