idé till ciao projekt

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

idé till ciao projekt

Inlägg av Carllito »

Tjenare
jag ska sätta igång med ett ciao projekt snart och jag har börjat jskissa på lite ider. jag tänkte lägga upp en bild jag har ritat själv och fan den som skrattar :x
lägg även upp andra förslag till mig. några viktiga saker som måste vara med är en typ ebr gaffel och bravo fälgar för de har jag redan köpt som ska vara på men ge några förslag.
här kommer bilden
Bild
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 14 december 2010, 16:08

Inlägg av Erikols »

den blir ju sjukt snygg med ebr gaffel, bravo fälgar, och förstärka ramen och byta styre och pegs istället för trampor :) typ såhär: Bild


Bild fixad /ktm
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

Erikols skrev:den blir ju sjukt snygg med ebr gaffel, bravo fälgar, och förstärka ramen och byta styre och pegs istället för trampor :) typ såhär: http://img37.imageshack.us/img37/9190/dsc00349v.jpg
Det är inte dirrekt svårt att få en ciao snygg, men kör på som du tänkt och släng på fin lack så kmr den nästan se ut som min beroende på vad du har för förstärkning
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

skaffa malossi too bad rör ;)
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

Carllito skrev:Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.

men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk :)

Typ något i den här stilen,

Bild
Sebbelebbe
Avstängd
Inlägg: 49
Blev medlem: 6 juli 2011, 17:25
Ort: malmö

Inlägg av Sebbelebbe »

moppepojk skrev:
Carllito skrev:Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.

men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.

Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Holmqvist skrev:Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk :)

Typ något i den här stilen,

Bild
jag var riktigt nära att köra på den stilen men när jag såg att inte org. gaffeln gick på bravo fälgarna så köpte jag en annan gaffel av en kompis som sålde den för 150kr. men jag kanske kör en liknande stil fast med ebr stuk.
in med fler iderer
Sebbelebbe
Avstängd
Inlägg: 49
Blev medlem: 6 juli 2011, 17:25
Ort: malmö

Inlägg av Sebbelebbe »

Carllito skrev:
Holmqvist skrev:Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk :)

Typ något i den här stilen,

Bild
jag var riktigt nära att köra på den stilen men när jag såg att inte org. gaffeln gick på bravo fälgarna så köpte jag en annan gaffel av en kompis som sålde den för 150kr. men jag kanske kör en liknande stil fast med ebr stuk.
in med fler iderer
Du kan inte ha superbravodäcken på ciao , dom är för breda.
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Sebbelebbe skrev:
Carllito skrev:
Holmqvist skrev:Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk :)

Typ något i den här stilen,

Bild
jag var riktigt nära att köra på den stilen men när jag såg att inte org. gaffeln gick på bravo fälgarna så köpte jag en annan gaffel av en kompis som sålde den för 150kr. men jag kanske kör en liknande stil fast med ebr stuk.
in med fler iderer
Du kan inte ha superbravodäcken på ciao , dom är för breda.
nej, men jag köper nog vee ruber eller vad dom heter på mopshop men jag skippar nog pakethållaren. men den kommer bli pulvetlackad vit med pulverlackade svarta fälgar så den kommer bli sjult nice men jag sätter igång med projektet i vår men jag kan kanske lägga upp lite bilder på vad jag ska ha för saker.
IN MED FLER IDEER! :D
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

Sebbelebbe skrev:
moppepojk skrev:
Carllito skrev:Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.

men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.

Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Jag har ett Sp rör, Har jag sagt att den inte är som Polinis? Min har skurit 2ggr men nu är jag köpte Malossis så har de hållt ett bättre tag iallafall
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

moppepojk skrev:
Sebbelebbe skrev:
moppepojk skrev: Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.

men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.

Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Jag har ett Sp rör, Har jag sagt att den inte är som Polinis? Min har skurit 2ggr men nu är jag köpte Malossis så har de hållt ett bättre tag iallafall
Det är ju helt klart ditt fel då isåfall, antingen är du för snål med soppa och olja eller så kan du bara inte mecka ;)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

Holmqvist skrev:
moppepojk skrev:
Sebbelebbe skrev: Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.

Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Jag har ett Sp rör, Har jag sagt att den inte är som Polinis? Min har skurit 2ggr men nu är jag köpte Malossis så har de hållt ett bättre tag iallafall
Det är ju helt klart ditt fel då isåfall, antingen är du för snål med soppa och olja eller så kan du bara inte mecka ;)
Jag kan mecka men de är det att jag inte orkar köra inn skiten, men 1cyllinder klarar sig ungefär 1 sommar för mig
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Onödiga posts och dubbelposter raderade, håll er till ämnet och kom inte med massa annan skit.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Erik_ skrev:EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
Vad är unikt? Visa mig med en bild eller förklara och jag är sjukt intresserad av cola och gryma tips hur man kan göra för att få den snygg.
In med fler tips!
:D
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

Carllito skrev:
Erik_ skrev:EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
Vad är unikt? Visa mig med en bild eller förklara och jag är sjukt intresserad av cola och gryma tips hur man kan göra för att få den snygg.
In med fler tips!
:D
Skivbromsar, någon hydralisk gaffel, 14 ekrade fälgar, en Sprocatti/Simonini snurra? Då har du en hyffsat unik :)
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Holmqvist skrev:
Carllito skrev:
Erik_ skrev:EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
Vad är unikt? Visa mig med en bild eller förklara och jag är sjukt intresserad av cola och gryma tips hur man kan göra för att få den snygg.
In med fler tips!
:D
Skivbromsar, någon hydralisk gaffel, 14 ekrade fälgar, en Sprocatti/Simonini snurra? Då har du en hyffsat unik :)
oj! det var mycket. jag hade kanske tänkt mig något mindre unikt. men vit och svart ska.den.bli iallafall. det är rätt fräsht.
fan det finns för mycket alternativ att välja bland
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

Bild
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit

detta är bara en inspiration :)
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Bjern skrev:Bild
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit

detta är bara en inspiration :)
Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

Carllito skrev:
Bjern skrev:Bild
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit

detta är bara en inspiration :)
Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
jo du.. precis allting finns på http://www.vespa-ciao.nl/index.php
hoppas du hittar nått där :)

sen ciaoen projeket: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=320104
Sebbelebbe
Avstängd
Inlägg: 49
Blev medlem: 6 juli 2011, 17:25
Ort: malmö

Inlägg av Sebbelebbe »

Carllito skrev:
Bjern skrev:Bild
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit

detta är bara en inspiration :)
Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
Adapter till fram finns det ingen bra ritning på , bak kostar dock ca 500kr + frakt om nån tillverkar , sen kostar skivorna 800kr styck och sen ok + pump på det.
Användarens profilbild
Peddobear
karhuuu!
Inlägg: 476
Blev medlem: 25 augusti 2010, 20:15
Ort: Månen

Inlägg av Peddobear »

helt ärligt, jag tycker verkligen att du borde slippa skivbromsarna å satsar på en typ av sån (riktigt fet även utan skivbromsarna) Bild
Användarens profilbild
Carllito
Varnad
Inlägg: 329
Blev medlem: 21 februari 2011, 18:32
Ort: Helsingborg

Inlägg av Carllito »

Bjern skrev:helt ärligt, jag tycker verkligen att du borde slippa skivbromsarna å satsar på en typ av sån (riktigt fet även utan skivbromsarna) Bild
Jag håller med dig. Jag tycker att det börjar kosta för mycket och alldeles för mycket jobb. Det är klart att man kan jobba med det men jag känner att det börjar dra iväg lite mycket bara för skivbromsar. Men jag ska få den cool ändå om jag bara kunde komma på en egen stil på något sätt. Typ någonting som ingen har gjort för.
In med ideer! :D
Sebbelebbe
Avstängd
Inlägg: 49
Blev medlem: 6 juli 2011, 17:25
Ort: malmö

Inlägg av Sebbelebbe »

Carllito skrev:
Bjern skrev:helt ärligt, jag tycker verkligen att du borde slippa skivbromsarna å satsar på en typ av sån (riktigt fet även utan skivbromsarna) Bild
Jag håller med dig. Jag tycker att det börjar kosta för mycket och alldeles för mycket jobb. Det är klart att man kan jobba med det men jag känner att det börjar dra iväg lite mycket bara för skivbromsar. Men jag ska få den cool ändå om jag bara kunde komma på en egen stil på något sätt. Typ någonting som ingen har gjort för.
In med ideer! :D
Folks idéer kommer från andra projekt , vill du vara unik så kom på något eget.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Bild

så fast mattvit ram och mattsvarta detaljer överallt :)
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

Carllito skrev:
Bjern skrev:Bild
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit

detta är bara en inspiration :)
Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
Lite jobb är det nog allt, har själv precis påbörjat att fixa skivbromsar på min Ciao :) Kostanden för endast bakbromsen hamnar runt 1500 mer eller mindre :)

Bjern skrev:Bild
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit

detta är bara en inspiration :)
Unikt med alufälgar? Nja...
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 14 december 2010, 16:08

Inlägg av Erikols »

eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel ;)
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

Erikols skrev:eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel ;)
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
Värdelöst, ingen Ciao längre då IMO :)
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 14 december 2010, 16:08

Inlägg av Erikols »

Holmqvist skrev:
Erikols skrev:eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel ;)
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
Värdelöst, ingen Ciao längre då IMO :)

haha jo en unik ciao!
Holmqvist
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 3 februari 2011, 21:16
Ort: Huddinge

Inlägg av Holmqvist »

Erikols skrev:
Holmqvist skrev:
Erikols skrev:eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel ;)
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
Värdelöst, ingen Ciao längre då IMO :)

haha jo en unik ciao!
Modda på det på din sketna Beta istället, då har du en unik Beta ;)

En Ciao är en Ciao när den har sin motor i sina 3 motorfästen:wub:

:wink:
Skriv svar