Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Det är inte dirrekt svårt att få en ciao snygg, men kör på som du tänkt och släng på fin lack så kmr den nästan se ut som min beroende på vad du har för förstärkningErikols skrev:den blir ju sjukt snygg med ebr gaffel, bravo fälgar, och förstärka ramen och byta styre och pegs istället för trampor typ såhär: http://img37.imageshack.us/img37/9190/dsc00349v.jpg
Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.Carllito skrev:Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.moppepojk skrev:Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.Carllito skrev:Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
jag var riktigt nära att köra på den stilen men när jag såg att inte org. gaffeln gick på bravo fälgarna så köpte jag en annan gaffel av en kompis som sålde den för 150kr. men jag kanske kör en liknande stil fast med ebr stuk.Holmqvist skrev:Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk
Typ något i den här stilen,
Du kan inte ha superbravodäcken på ciao , dom är för breda.Carllito skrev:jag var riktigt nära att köra på den stilen men när jag såg att inte org. gaffeln gick på bravo fälgarna så köpte jag en annan gaffel av en kompis som sålde den för 150kr. men jag kanske kör en liknande stil fast med ebr stuk.Holmqvist skrev:Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk
Typ något i den här stilen,
in med fler iderer
nej, men jag köper nog vee ruber eller vad dom heter på mopshop men jag skippar nog pakethållaren. men den kommer bli pulvetlackad vit med pulverlackade svarta fälgar så den kommer bli sjult nice men jag sätter igång med projektet i vår men jag kan kanske lägga upp lite bilder på vad jag ska ha för saker.Sebbelebbe skrev:Du kan inte ha superbravodäcken på ciao , dom är för breda.Carllito skrev:jag var riktigt nära att köra på den stilen men när jag såg att inte org. gaffeln gick på bravo fälgarna så köpte jag en annan gaffel av en kompis som sålde den för 150kr. men jag kanske kör en liknande stil fast med ebr stuk.Holmqvist skrev:Lite tjatigt med Ebr, satsa på originalstuk
Typ något i den här stilen,
in med fler iderer
Jag har ett Sp rör, Har jag sagt att den inte är som Polinis? Min har skurit 2ggr men nu är jag köpte Malossis så har de hållt ett bättre tag iallafallSebbelebbe skrev:Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.moppepojk skrev:Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.Carllito skrev:Jag glömde säga att ramen är ramförstärkt och jag ser att jag inte har ritat.det men motorn kommet att ha setupen:
70cc dr evo
dragen plugg med filat insug
13mm förgasare
polini luftburk
25mm jamacol avgasrör
lättat svänghjul
94mm remskiva
Och jag hoppas att få upp den 50-55 med ett bra axx. men in med förslag och.bilder helst
men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Det är ju helt klart ditt fel då isåfall, antingen är du för snål med soppa och olja eller så kan du bara inte meckamoppepojk skrev:Jag har ett Sp rör, Har jag sagt att den inte är som Polinis? Min har skurit 2ggr men nu är jag köpte Malossis så har de hållt ett bättre tag iallafallSebbelebbe skrev:Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.moppepojk skrev: Tänkte bara säga att den kommer gå mer än 50 för jag har exakt samma setup fast ett vassare rör,hårdare kopplingfjädrar,80mm remmskiva och polinis högkomps topp.
men tycker att du ska köra på en annan yllinder då Dr.evo cyllindern inte är någon riktig kvalitet
Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Jag kan mecka men de är det att jag inte orkar köra inn skiten, men 1cyllinder klarar sig ungefär 1 sommar för migHolmqvist skrev:Det är ju helt klart ditt fel då isåfall, antingen är du för snål med soppa och olja eller så kan du bara inte meckamoppepojk skrev:Jag har ett Sp rör, Har jag sagt att den inte är som Polinis? Min har skurit 2ggr men nu är jag köpte Malossis så har de hållt ett bättre tag iallafallSebbelebbe skrev: Du verkar inte speciellt kunnig , en dr evo är precis som Polinis cylindrar , enda skillnaden är att polini har w port istället för 2st enkelportar.
Den kommer inte gå mer än 45 med originalliknande rör och 94 remskiva då det är helt värdelöst , köp Polini SP , porta blocket och skaffa 80mm remskiva så kommer du få snurr i maskineriet.
Vad är unikt? Visa mig med en bild eller förklara och jag är sjukt intresserad av cola och gryma tips hur man kan göra för att få den snygg.Erik_ skrev:EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
Skivbromsar, någon hydralisk gaffel, 14 ekrade fälgar, en Sprocatti/Simonini snurra? Då har du en hyffsat unikCarllito skrev:Vad är unikt? Visa mig med en bild eller förklara och jag är sjukt intresserad av cola och gryma tips hur man kan göra för att få den snygg.Erik_ skrev:EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
In med fler tips!
oj! det var mycket. jag hade kanske tänkt mig något mindre unikt. men vit och svart ska.den.bli iallafall. det är rätt fräsht.Holmqvist skrev:Skivbromsar, någon hydralisk gaffel, 14 ekrade fälgar, en Sprocatti/Simonini snurra? Då har du en hyffsat unikCarllito skrev:Vad är unikt? Visa mig med en bild eller förklara och jag är sjukt intresserad av cola och gryma tips hur man kan göra för att få den snygg.Erik_ skrev:EBR-gaffel, Bravofälgar, ramförstärkning som oftast är felmonterad så den inte gör mycket nytta... Tycker att detta låter som vilket Ciao dussinprojekt som helst. Varför inte satsa på något unikt?
In med fler tips!
Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.Bjern skrev:
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit
detta är bara en inspiration
jo du.. precis allting finns på http://www.vespa-ciao.nl/index.phpCarllito skrev:Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.Bjern skrev:
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit
detta är bara en inspiration
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
Adapter till fram finns det ingen bra ritning på , bak kostar dock ca 500kr + frakt om nån tillverkar , sen kostar skivorna 800kr styck och sen ok + pump på det.Carllito skrev:Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.Bjern skrev:
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit
detta är bara en inspiration
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
Jag håller med dig. Jag tycker att det börjar kosta för mycket och alldeles för mycket jobb. Det är klart att man kan jobba med det men jag känner att det börjar dra iväg lite mycket bara för skivbromsar. Men jag ska få den cool ändå om jag bara kunde komma på en egen stil på något sätt. Typ någonting som ingen har gjort för.Bjern skrev:helt ärligt, jag tycker verkligen att du borde slippa skivbromsarna å satsar på en typ av sån (riktigt fet även utan skivbromsarna)
Folks idéer kommer från andra projekt , vill du vara unik så kom på något eget.Carllito skrev:Jag håller med dig. Jag tycker att det börjar kosta för mycket och alldeles för mycket jobb. Det är klart att man kan jobba med det men jag känner att det börjar dra iväg lite mycket bara för skivbromsar. Men jag ska få den cool ändå om jag bara kunde komma på en egen stil på något sätt. Typ någonting som ingen har gjort för.Bjern skrev:helt ärligt, jag tycker verkligen att du borde slippa skivbromsarna å satsar på en typ av sån (riktigt fet även utan skivbromsarna)
In med ideer!
Lite jobb är det nog allt, har själv precis påbörjat att fixa skivbromsar på min Ciao Kostanden för endast bakbromsen hamnar runt 1500 mer eller mindreCarllito skrev:Jag snakade precis med fassan och han fick syn på en ciao med skivbromsar och han sa att det var riktigt kollt. Han sa att det kanske gick och årdna med cykelskivbromsar och jag var lite tveksam men går det att sätta skivbromsar både fram och bak på en piaggio ciao och hur mycket måste man modda för att dom ska lyckas fungera? Just nu har jag bravo fälgar och typ en ebr gaffel det är ingen ebr gaffel men den ser ut som en om ni förstår vad jag menar.Bjern skrev:
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit
detta är bara en inspiration
Och var hittar ni alla coola bilder på piaggio ciao?
Unikt med alufälgar? Nja...Bjern skrev:
unikaste ciaoen som jag sett..
dubbla fugger, alufälgar å allt skit
detta är bara en inspiration
Värdelöst, ingen Ciao längre då IMOErikols skrev:eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
Holmqvist skrev:Värdelöst, ingen Ciao längre då IMOErikols skrev:eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
Modda på det på din sketna Beta istället, då har du en unik BetaErikols skrev:Holmqvist skrev:Värdelöst, ingen Ciao längre då IMOErikols skrev:eller så moddar du på en aerox motor och aerox fälgar och aerox gaffel
så jävla nice
http://farm3.static.flickr.com/2443/366 ... fb270d.jpg
haha jo en unik ciao!