Sida 15 av 16

Postat: 30 maj 2012, 20:01
av HasseMan
perra tror du att du kommer kunna slå världsrekordet? :D

Postat: 9 juni 2012, 21:04
av Perra.S
Har varit en väldigt skum dag detta.. Bytte till 24mm förgasare och då gick den så fett så den inte orkade varva ur på 35% nitro. Så bytte till 50%, samma sak. 75%, fortfarande fett. Så tankade 90% och då började det bli bättre men fick bestycka ner endel. Behöver snåla ut den lite till för den "fyrtaktar" fortfarande men har inte rätt borr för att kunna göra det munstycket så det får inhandlas i veckan.

Har bara provkört den på grusväg än och det är konstant hjulspinn så lite svårt att få en uppfattning om effekten. Men har lite bränsle kvar som det ska testas med på vägen imorn, får hoppas på att det räcker till en hel repa bara.

Även börjat på ett nytt rör idag med 2 stegs header

Bild

Postat: 9 juni 2012, 21:34
av Mattyyy
När du skrev att du måste borra munstycket så blev jag intresserad. Vad för munstycke har du egentligen till förgasaren? ;) Alltså huvudmunstycket såklart

Men du måste få lite beröm för dina rör! Snyggaste hemmagjorda rören jag sett faktist!Kul att du orkar fullfölja detta projekt och lycka till! Kommer du piska ur den i/nära Eskilstuna nångång? Här i Eskilstuna så brukar det vara lagliga streetrace och även lagligt race på flygfält och då brukar det komma lite hyprar och hojar som kör.

Postat: 10 juni 2012, 15:02
av Perra.S
Mattyyy skrev:När du skrev att du måste borra munstycket så blev jag intresserad. Vad för munstycke har du egentligen till förgasaren? ;) Alltså huvudmunstycket såklart

Men du måste få lite beröm för dina rör! Snyggaste hemmagjorda rören jag sett faktist!Kul att du orkar fullfölja detta projekt och lycka till! Kommer du piska ur den i/nära Eskilstuna nångång? Här i Eskilstuna så brukar det vara lagliga streetrace och även lagligt race på flygfält och då brukar det komma lite hyprar och hojar som kör.
Munstycke modell jättestort ;)

Tack! Nja lite långt att åka ända dit.

Blev ingen körning på asfalt idag då det regnat men här kommer en film från igår kväll då jag testade på grusvägen. Hyfsat dåligt fäste..

90% nitro / 5% aceton / 5% Olja

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NplgLRY84gs[/youtube]

Postat: 10 juni 2012, 15:12
av Börniee
faan va nice :D

Postat: 10 juni 2012, 15:14
av streamjr
fränt! :)

Postat: 10 juni 2012, 16:06
av Roxxen96
Måste ju vara en del kraft om du spinner hela jävla grusvägen bort tills du lägger av lite gas! :)

Postat: 10 juni 2012, 17:12
av potog
Kom på en sak.... innan när du körde med turbo så brände du ju bata tenstift å liknande.

Du skulle inte ha haft en intercooler? :lol:

Postat: 10 juni 2012, 19:22
av KarlssoN^
potog skrev:Kom på en sak.... innan när du körde med turbo så brände du ju bata tenstift å liknande.

Du skulle inte ha haft en intercooler? :lol:
Blir ju dock mer effekt = mer värmeutveckling.

Postat: 10 juni 2012, 19:24
av potog
KarlssoN^ skrev:
potog skrev:Kom på en sak.... innan när du körde med turbo så brände du ju bata tenstift å liknande.

Du skulle inte ha haft en intercooler? :lol:
Blir ju dock mer effekt = mer värmeutveckling.
du vill ju ha kall luft in till motorn då det finns mer syre i det.

Postat: 10 juni 2012, 19:30
av Mura
potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
potog skrev:Kom på en sak.... innan när du körde med turbo så brände du ju bata tenstift å liknande.

Du skulle inte ha haft en intercooler? :lol:
Blir ju dock mer effekt = mer värmeutveckling.
du vill ju ha kall luft in till motorn då det finns mer syre i det.

tror inte en intercooler gör så enorm skillnad när man puttrar runt i 30km/h :D

Postat: 10 juni 2012, 19:31
av Axel
potog skrev:
KarlssoN^ skrev:
potog skrev:Kom på en sak.... innan när du körde med turbo så brände du ju bata tenstift å liknande.

Du skulle inte ha haft en intercooler? :lol:
Blir ju dock mer effekt = mer värmeutveckling.
du vill ju ha kall luft in till motorn då det finns mer syre i det.
Ja, och sen förbränns syret och ju mer effekt du tar ut ju varmare blir det i regel.

Postat: 10 juni 2012, 19:31
av some guy
SATAN vilket drag!

gör mer filmer,vill se mer av din brutala dragster! :3

Postat: 10 juni 2012, 19:32
av TechnoMen
Nämen fifän! :lol:

Kan även säga att min ktm 85a knappt rivstartar så mycket på grusvägen! :roll:

Postat: 10 juni 2012, 20:11
av Z-K
Roxxen96 skrev:Måste ju vara en del kraft om du spinner hela jävla grusvägen bort tills du lägger av lite gas! :)
Trodde den gick skit :lol:

nu när du säger det så håxar jag det också :)

Postat: 10 juni 2012, 21:17
av potog
AxxxeL skrev:
potog skrev:
KarlssoN^ skrev: Blir ju dock mer effekt = mer värmeutveckling.
du vill ju ha kall luft in till motorn då det finns mer syre i det.
Ja, och sen förbränns syret och ju mer effekt du tar ut ju varmare blir det i regel.
ha va? vad försöker du säga :P

Postat: 15 juni 2012, 15:19
av Hugge66
TechnoMen skrev:Nämen fifän! :lol:

Kan även säga att min ktm 85a knappt rivstartar så mycket på grusvägen! :roll:
måste vara en slö ktm :roll:

Postat: 15 juni 2012, 20:43
av Perra.S
Så här fin blir kolven när man åker för fett på ren nitro. Hakar i avgasporten och fläks upp. Lite spikmärken med från förra helgen när jag testade vilken förtändning den gick bäst på.

Bild

Postat: 21 juni 2012, 19:47
av TechnoMen
Händer de något? :roll:

Postat: 23 juni 2012, 16:05
av Perra.S
TechnoMen skrev:Händer de något? :roll:
Nä denna helgen byggs det inget men nästa helg så ska den startas med 28mm förgasare istället för 24'an som var på senast.

Postat: 23 juni 2012, 19:05
av bensinskalle
Den låter ju rätt jävla vass :shock: :twisted:

Skithäftigt bygge helt klart ;)

Postat: 28 juni 2012, 14:37
av david96
kommer de någon update snart ? var ett tag sen nu :(

Postat: 1 juli 2012, 23:33
av TechnoMen
Har de hänt något på sista tiden? :)

Postat: 7 juli 2012, 12:16
av Angelofhevn
Grymt!
Har du Bänkat den änn?
Gissar att du kan ta 15+ HK ur den =D
För min Kawasaki kx60 (Liten) hade 16,5hk / 60cc original på 98 octanig bensin
8)

Postat: 19 juli 2012, 19:53
av MrAndersson
Har du en update på g? :)

Postat: 19 juli 2012, 20:57
av Peddobear
28mm fugge på 50cc haha jälvar

Postat: 19 juli 2012, 21:29
av saile96
Angelofhevn skrev:Grymt!
Har du Bänkat den änn?
Gissar att du kan ta 15+ HK ur den =D
För min Kawasaki kx60 (Liten) hade 16,5hk / 60cc original på 98 octanig bensin
8)

jag tror att han får 20+

Postat: 19 juli 2012, 22:34
av Mattyyy
saile96 skrev:
Angelofhevn skrev:Grymt!
Har du Bänkat den änn?
Gissar att du kan ta 15+ HK ur den =D
För min Kawasaki kx60 (Liten) hade 16,5hk / 60cc original på 98 octanig bensin
8)

jag tror att han får 20+
Jag tror runt 25hk ungefär :) Men med turbo och allt det så blir det nog betydligt mer :)

Postat: 20 juli 2012, 18:50
av Perra.S
Hela hojjen till salu för 10k! 2 avstämda rör samt ett pr-rör ingår och förgasare är valbart mellan 21/24/28mm.

Allt annat ni ser i tråden är med till salu, skicka pm om ni är seriöst intresserade av ngt!

Postat: 20 juli 2012, 18:58
av saile96
:(

Postat: 20 juli 2012, 19:14
av ekenARK
:( hur mycket bänkade du som max? och vad hadde du för maxfart på hojjen?

Postat: 20 juli 2012, 21:07
av Mattyyy
Varför lägger du ner?

Postat: 20 juli 2012, 21:13
av Riejuman
fan va synd :( hade värkligen sett framemot ett värdsrekord av dig perra

Postat: 20 juli 2012, 21:19
av Kirurgen
Tråkigt och höra att du lägger ner.

Mvh Kirurgen

Postat: 21 juli 2012, 00:02
av TechnoMen
Fan va tråkigt att höra.. :(