50cc sprinter (26/10, sid. 16)

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

anton96 skrev:vad har projektet kostat dig egentligen? känns som att det är rätt mycket som behövts bytas osv? väntar spänt tills filmen kommer upp :D
Usch, en sån fråga är aldrig kul. Håller ingen exakt koll på det men en bit över 40k är det väll i nuläget :cry:
anton96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 7 mars 2011, 20:35
Ort: jönköping

Inlägg av anton96 »

Perra.S skrev:
anton96 skrev:vad har projektet kostat dig egentligen? känns som att det är rätt mycket som behövts bytas osv? väntar spänt tills filmen kommer upp :D
Usch, en sån fråga är aldrig kul. Håller ingen exakt koll på det men en bit över 40k är det väll i nuläget :cry:
satan, fet lön antar jag? ;)
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

borde döpa den till KolvKäkarN^ :roll:
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Fan va tråkigt jag som trodde jag skulle få se film nu.. :roll: Aja hur många kolvar har den där cylindern bokstavligen talat ätit upp? :lol:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

TechnoMen skrev:Fan va tråkigt jag som trodde jag skulle få se film nu.. :roll: Aja hur många kolvar har den där cylindern bokstavligen talat ätit upp? :lol:
Två st idag och sen en tredje från turbotiden som är lite småskadad men inte värre än att den duger till att testa på imorn :)
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

ekonomisk och miljövänlig moped du byggt!

[spoiler] :roll: [/spoiler]
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Haru tänkt att ta moppen till jobbet sen eller?:) Eller har du tänkt att åka till några träffars i sommar? Hoppas du kommer till frihamnen?!
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Film idag? :D
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Vi hoppas få se film idag:-D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Här är filmen, dåligt inställd variator men ni ser ju iaf att den lever..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yos97ihjTeY[/youtube]
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Tycker den går på ganska mkt bättre än dom 80cc hypers som jag har sett ändå! :)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Äntligen:-D
Faan va nice:-)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Vilket jävla drag de var efter typ 20-25 meter, de ser ut som se i filmen den säger bara pang så är den borta.. ^^ om du fattar vad jag menar!

Men du han aldrig kolla någon topp fart på den? eller om du har något litet humm och topp farten? :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

jävlar vad nice
synd bara att man bor i Göteborg och kommer nog inte få se den tävla :/
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped
Inlägg: 141
Blev medlem: 4 december 2011, 19:29

Inlägg av Wennerbo »

fan va nice!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

sjukt va den gick då! Det här var efterlängtat! :D
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:15
Ort: Helsingborg

Inlägg av Robbe »

Har du skippat turbo projektet eller kommer du dra igång med det senare igen? :shock:
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
HHR
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 april 2008, 08:54

Inlägg av HHR »

david96 skrev:jävlar vad nice
synd bara att man bor i Göteborg och kommer nog inte få se den tävla :/
Kommer det någon seriös träff där så åker vi troligt ner. :)
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

TechnoMen skrev:Vilket jävla drag de var efter typ 20-25 meter, de ser ut som se i filmen den säger bara pang så är den borta.. ^^ om du fattar vad jag menar!

Men du han aldrig kolla någon topp fart på den? eller om du har något litet humm och topp farten? :roll:
Ah, helt åt helvete dåligt inställd variator. Nä mätte inte, har bara mätt en gång på ren metanol och då gjorde den 96km/h och nu är det ett helt annat ryt i maskinen så går säkert bra mycket fortare än så. Ska se till att ha gps'en i fickan vid nästa provkörning :)

HHR skrev:
david96 skrev:jävlar vad nice
synd bara att man bor i Göteborg och kommer nog inte få se den tävla :/
Kommer det någon seriös träff där så åker vi troligt ner. :)
Förutsatt att min har en livslängd på över 5 min så hänger jag med ;)
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Har köpt en ny Stage6 50cc att testa på då den kostar 1/3 av polinin.. Helt okej spoolportar i den, avgas är dock katastrof. Kanalen ser ut som skit och durationen är för låg så det blir ingen vettig blowdown så den kan andas ordentligt på högre varv så det behövs en hel del slipning imorn innan den duger att köra på.

Kompressionen original i den låg på ca. 12,5:1 vilket inte är mycket att ha så en kompis (HHR här på forumet) svarvade om det idag och det slutade på 20:1. Tror jag var lite väl optimistisk när vi stod vid svarven :D men det ska testas imorn iaf.

Squish-vinkel på ca. 12 grader, svårt att mäta utan rätt utrustning..

Bild
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Perra.S skrev:Har köpt en ny Stage6 50cc att testa på då den kostar 1/3 av polinin.. Helt okej spoolportar i den, avgas är dock katastrof. Kanalen ser ut som skit och durationen är för låg så det blir ingen vettig blowdown så den kan andas ordentligt på högre varv så det behövs en hel del slipning imorn innan den duger att köra på.

Kompressionen original i den låg på ca. 12,5:1 vilket inte är mycket att ha så en kompis (HHR här på forumet) svarvade om det idag och det slutade på 20:1. Tror jag var lite väl optimistisk när vi stod vid svarven :D men det ska testas imorn iaf.

Squish-vinkel på ca. 12 grader, svårt att mäta utan rätt utrustning..

Bild
Nu fattar jag inte, har nu börjat med nytt projekt eller byter du bara cylinder och isf hade inte du en vattenkyld..? :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

TechnoMen skrev: Nu fattar jag inte, har nu börjat med nytt projekt eller byter du bara cylinder och isf hade inte du en vattenkyld..? :roll:
Samma motor, ny cylinder. Finns både luft- och vattenkylda cylindrar till liggande minarelli ;)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Perra.S skrev:
TechnoMen skrev: Nu fattar jag inte, har nu börjat med nytt projekt eller byter du bara cylinder och isf hade inte du en vattenkyld..? :roll:
Samma motor, ny cylinder. Finns både luft- och vattenkylda cylindrar till liggande minarelli ;)
Ja de vet jag att de finns men tänkte bara varför lyftkyld liksom, med nos och metanol blir väldigt varmt skulle jag tro? :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Inlägg: 479
Blev medlem: 3 juli 2009, 16:17
Ort: Kilafors
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

TechnoMen skrev:
Perra.S skrev:
TechnoMen skrev: Nu fattar jag inte, har nu börjat med nytt projekt eller byter du bara cylinder och isf hade inte du en vattenkyld..? :roll:
Samma motor, ny cylinder. Finns både luft- och vattenkylda cylindrar till liggande minarelli ;)
Ja de vet jag att de finns men tänkte bara varför lyftkyld liksom, med nos och metanol blir väldigt varmt skulle jag tro? :roll:
Gasa tills de rasar, sen är det väll värt att prova då den ändå kostade en tredjedel mindre.
Så liksom why not?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

say what perras har samma cylinder som jag :shock:
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

potog skrev:say what perras har samma cylinder som jag :shock:
Jaja, du har inte nos.. tyvärr din verkar inte komma in i racing saken här på tsr.. ;)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Började dagen med att matcha spoolkanalerna mot blocket samt slipa ner cylinderkjolen. Gröpte sen ur avgaskanalen riktigt ordentligt då den är fruktansvärt trång original, gick dock inte höjja porten något då nikasilet är i kvalité med kexchoklad..

Provkörde ändå och det gick verkligen inte fort, kan knappt tänka mig hur slö den är original.

Bild

Lekte sen lite med 90% nitro och trycksatt förgasare, gick dock inte få ner flödet tillräckligt utan motorn dränktes även med ett 85 munstycke.
Det höga kompet gör även att den beter sig som en rc-motor, går den det minsta snålt så glödtänder den. Går inte stänga av den då, även om man täcker för förgasaren helt med handen. Bara att vänta till bränslet är slut flottören.

Imorn åker evo'n på igen tillsammans med lite mer moderata nitrohalter.

Bild
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Perra.S skrev:Började dagen med att matcha spoolkanalerna mot blocket samt slipa ner cylinderkjolen. Gröpte sen ur avgaskanalen riktigt ordentligt då den är fruktansvärt trång original, gick dock inte höjja porten något då nikasilet är i kvalité med kexchoklad..

Provkörde ändå och det gick verkligen inte fort, kan knappt tänka mig hur slö den är original.

Bild

Lekte sen lite med 90% nitro och trycksatt förgasare, gick dock inte få ner flödet tillräckligt utan motorn dränktes även med ett 85 munstycke.
Det höga kompet gör även att den beter sig som en rc-motor, går den det minsta snålt så glödtänder den. Går inte stänga av den då, även om man täcker för förgasaren helt med handen. Bara att vänta till bränslet är slut flottören.

Imorn åker evo'n på igen tillsammans med lite mer moderata nitrohalter.

Bild
Man får vad man betalar för ;)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

TechnoMen skrev:
Perra.S skrev:
TechnoMen skrev: Nu fattar jag inte, har nu börjat med nytt projekt eller byter du bara cylinder och isf hade inte du en vattenkyld..? :roll:
Samma motor, ny cylinder. Finns både luft- och vattenkylda cylindrar till liggande minarelli ;)
Ja de vet jag att de finns men tänkte bara varför lyftkyld liksom, med nos och metanol blir väldigt varmt skulle jag tro? :roll:
Metanol kyler mycket bättre jämfört med bensin men angående lustgasen så vettefan om den kyler eller inte
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Mattyyy skrev:
TechnoMen skrev:
Perra.S skrev: Samma motor, ny cylinder. Finns både luft- och vattenkylda cylindrar till liggande minarelli ;)
Ja de vet jag att de finns men tänkte bara varför lyftkyld liksom, med nos och metanol blir väldigt varmt skulle jag tro? :roll:
Metanol kyler mycket bättre jämfört med bensin men angående lustgasen så vettefan om den kyler eller inte
Precis de jag mena.. :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Mattyyy skrev:
TechnoMen skrev:
Perra.S skrev: Samma motor, ny cylinder. Finns både luft- och vattenkylda cylindrar till liggande minarelli ;)
Ja de vet jag att de finns men tänkte bara varför lyftkyld liksom, med nos och metanol blir väldigt varmt skulle jag tro? :roll:
Metanol kyler mycket bättre jämfört med bensin men angående lustgasen så vettefan om den kyler eller inte
Metanol kyler, dock inte nitro. Men sålänge det handlar om "normala" nitro-nivåer så är kylningen inget problem, en fläktkyld cylinder funkar fint utan fläkt och en vattenkyld cylinder funkar fint utan vattenkylet.

Lustgas kyler däremot inget.
Användarens profilbild
Perra.S
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 21 december 2011, 18:22
Ort: Sverige

Inlägg av Perra.S »

Nu är den intunad och klar för Malmby nästa helg! Sitter ny kolv i (4:e i ordningen) och kommer köra safe med bara 35% nitro.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FrP45G9KU30[/youtube]
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

OMG, va tvungen att ta av mig kläderna när jag såg filmen ;)
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

blir ju bara bättre och bättre
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

Tog du någon hastighet? Ska du bänka den? :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Skriv svar