Medlemmarnas fordon, regler för postande och moddarna

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Medlemmarnas fordon, regler för postande och moddarna

Inlägg av ValoPallo »

Jag har tre förslag:

1. Möjligheten att skapa sidor för sina moppar, typ som på garaget.org, där man kan posta setup, bilder, tävlingar man har varit med i osv, och sen visas 2-3 stycken (Om man har fler än en moppe då alltså. Pipaz, jag tittar på dig) som man väljer själv under avataren i forumet

2. Gör upp regler för vad som ska postas var. Det är frustrerande svårt att veta vart man ska posta, speciellt när man är ny, nu när jag kollade för några minuter sen var typ 3 trådar låsta varav en blev bannad för att de hade postat fel

Att man ska åka på en varning för att man postade fel när man inte visste var man skulle posta är oacceptabelt. Lägg till en del i FAQ där det står exakt vad som ska postas vart

3. Moderatorerna och wannabe-moderatorerna måste tagga ner. Nya medlemmar kommer knappast att stanna om de får årets utskällning för att de frågade om munstycken i felsökningsforumet istället för munstyckestråden. Vid felpostning så räcker det med att visa vart man ska posta, man måste inte låsa och idiotförklara och göra det hela till en grej med bibliska proportioner. Vid upprepad felpostning måste givetvis åtgärder tas

Keep it real, som Ali G brukar säga
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

yes håller med till 100%
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 3 februari 2011, 19:30

Inlägg av ekenARK »

fan va grymmt om tsr 4.0 skuller vara mer som garaget. med en profil osv :D skulle vara grymt!!!!
hålller med om det andra oxå.

+111111111111111111111
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

ja garaget har ju lätt bästa forums "designen"
Bild
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

svårt att tagga ner då ingen läser reglerna.. om dom skulle göra det förens dom börjar posta skulle det inte finnas felposter?

Tycker inte jag har rageat så mycket iallafall, försöker nog vara trevlig men svårt då alla skiter i alla regler osv..

citerar 2stroke här, tycke han formulerade det mycket bra!
2stroke skrev:Dom är inte slöa, dom är trötta på er.

Ett forum ska inte behöva ha mods, tyvärr så är det folk som missköter sig och därför behövs det. Det är inte deras jobb att vara barnvakt åt dessa idioter, de lägger ner sin fritid på det och de har ingen som helst skyldighet att spendera varenda minut av deras lediga tid med att sitta och låsa värdelösa trådar.

Här är mitt förslag: sluta göra idiotiska trådar samt inlägg så blir det ett mycket skönare forum.
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

gör en FAQ som liknar den som hast gjorde på mnf, mnf for dummies eller nåt sånt heter den. gör så att man måste läsa den innan man registrerar sig, ha typ en fråga mitt i som man måste svara på i slutet innan man reggar sig.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Det är Golbögarna som ska tagga ner.

Moddsen tycker jag det inte är något vidare fel på.

Puss på er Golbögar
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

vicke xX SMT skrev:svårt att tagga ner då ingen läser reglerna.. om dom skulle göra det förens dom börjar posta skulle det inte finnas felposter?

Tycker inte jag har rageat så mycket iallafall, försöker nog vara trevlig men svårt då alla skiter i alla regler osv..

citerar 2stroke här, tycke han formulerade det mycket bra!
2stroke skrev:Dom är inte slöa, dom är trötta på er.

Ett forum ska inte behöva ha mods, tyvärr så är det folk som missköter sig och därför behövs det. Det är inte deras jobb att vara barnvakt åt dessa idioter, de lägger ner sin fritid på det och de har ingen som helst skyldighet att spendera varenda minut av deras lediga tid med att sitta och låsa värdelösa trådar.

Här är mitt förslag: sluta göra idiotiska trådar samt inlägg så blir det ett mycket skönare forum.
aa det där stämmer såklar vi måste säga till om någon bryter mot reglerna därför är vi wnb modds....
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Håller med till 100%


Garaget.org copy hade vart nice, men kommer till 95% inte hända vad jag tror
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Det där var ett par riktigt grymma förslag!
Särskilt så gillade jag idén med att ha som Garaget har med fordon osv och som Zer0x sa nån borde göra som Hast på mnf
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

vicke xX SMT skrev:svårt att tagga ner då ingen läser reglerna.. om dom skulle göra det förens dom börjar posta skulle det inte finnas felposter?

Tycker inte jag har rageat så mycket iallafall, försöker nog vara trevlig men svårt då alla skiter i alla regler osv..

citerar 2stroke här, tycke han formulerade det mycket bra!
Jo, givetvis, men om man modererar för hårt så träffar skiten fläkten och de tror de att man hatar en och börjar gnälla och sprider rykten och fan och hans mormor

Problemet ligger väl i att TSR riktar sig till pojkar i 13-17 års åldern, guldåldern för skitstövlar som inte tycker att dom har ansvar att bete sig som folk mot sin omgivning

Jag förstår mycket väl att man inte orkar sitta och flytta felposter 3/4 av de gånger man loggar in, men man måste hitta nån sorts balans mellan moderation och forumstämning, så att man varken skrämmer bort de äldre, erfarnare medlemmarna eller nykomlingarna
Mura skrev:ja garaget har ju lätt bästa forums "designen"
Njae, forumet skulle behöva lite struktur, men fordonsprofilerna är det inget fel på
Victor1996 skrev:Garaget.org copy hade vart nice, men kommer till 95% inte hända vad jag tror
Mattyyy skrev:Det där var ett par riktigt grymma förslag!
Särskilt så gillade jag idén med att ha som Garaget har med fordon osv och som Zer0x sa nån borde göra som Hast på mnf
ekenARK skrev:fan va grymmt om tsr 4.0 skuller vara mer som garaget. med en profil osv :D skulle vara grymt!!!!
hålller med om det andra oxå.
Nu ska vi ju dock inte börja göra TSR: Garaget edition, men jag skulle vilja ha just fordonsprofilerna hit, så man skulle ha lite koll på vem som kör vad utan att sitta och gräva i projekttrådar
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Re: Medlemmarnas fordon, regler för postande och moddarna

Inlägg av PK »

Jag har tre förslag:

1. Möjligheten att skapa sidor för sina moppar, typ som på garaget.org, där man kan posta setup, bilder, tävlingar man har varit med i osv, och sen visas 2-3 stycken (Om man har fler än en moppe då alltså. Pipaz, jag tittar på dig) som man väljer själv under avataren i forumet

bra ide! :D

2.Det är frustrerande svårt att veta vart man ska posta, speciellt när man är ny.
Att man ska åka på en varning för att man postade fel när man inte visste var man skulle posta är oacceptabelt. Lägg till en del i FAQ där det står exakt vad som ska postas vart

står i reglerna redan :roll: bättre att dom nya lär sig posta rätt...

3. Moderatorerna och wannabe-moderatorerna måste tagga ner. Nya medlemmar kommer knappast att stanna om de får årets utskällning för att de frågade om munstycken i felsökningsforumet istället för munstyckestråden. Vid felpostning så räcker det med att visa vart man ska posta, man måste inte låsa och idiotförklara och göra det hela till en grej med bibliska proportioner. Vid upprepad felpostning måste givetvis åtgärder tas

tycker att mods och crew ska vara MER på medlemmarna och det var väll ca 75% som tyckte det med i omröstningen som var om det?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag fattar inte riktigt punkt 1 om jag ska vara ärlig...?

Det där med att mods+ wannabemods ska bli lugnare är både på gott och ont. Självklart ska man inte få en varning för en felpost, när man är ny.
Men samtidigt bör nya medlemmar läsa reglerna och utifrån dom hänvisas vidare.
Jag vet inte om reglerna är otydliga på något vis, för det är otroligt mycket fel bland nya!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

DEA!! skrev:Jag fattar inte riktigt punkt 1 om jag ska vara ärlig...?

Det där med att mods+ wannabemods ska bli lugnare är både på gott och ont. Självklart ska man inte få en varning för en felpost, när man är ny.
Men samtidigt bör nya medlemmar läsa reglerna och utifrån dom hänvisas vidare.
Jag vet inte om reglerna är otydliga på något vis, för det är otroligt mycket fel bland nya!
Visst kan reglerna förtydligas, men det handlar inte om sådana misstag. Det handlar om total idiotnivå. Fullständig nonchalans. Läser man reglerna så vet man på ett ungefär hur det ska vara. Vi bannar liksom inte för småmisstag, men när man postar en cylinderfråga i racing-projekt så är man helt enkelt efterbliven eller så har man inte läst reglerna, gör man sedan samma sak fler gånger ( skiter fullständigt i förbättring ) då åker dom ut.

Folk som gör fel, och hänvisas till reglerna, skiter oftast i att läsa reglerna och gör en ny "chansning" istället. Då får de helt skylla sig själva.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar