Stunta med Derbi.

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Stunta med Derbi.

Inlägg av TrueBorn »

Tja, jag funderar på att stunta med en Derbi Senda r och undrar,
Ska man vrida förgasaren? Hur mycket isf?
Vad ska jag tänka på?
Ska jag göra 12a?

Kom med egna också jag ska tänka på.
Mvh Trueborn
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad
Inlägg: 365
Blev medlem: 24 augusti 2011, 20:21

Re: Stunta med Derbi.

Inlägg av peugeotkillen »

TrueBorn skrev:Tja, jag funderar på att stunta med en Derbi Senda r och undrar,
Ska man vrida förgasaren? Hur mycket isf?
Vad ska jag tänka på?
Ska jag göra 12a?

Kom med egna också jag ska tänka på.
Mvh Trueborn


1 varför vrida förgasaren
2 . tänk på ett mål och det är att lyckas .
och ge inte upp , och va inte rädd för att slå dig . jag brukar alltid tänka på att bli en stor suntare sen och så tänker jag på dom eliot gröndal och dom :)
2 aa tycker det är snyggt :)
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Re: Stunta med Derbi.

Inlägg av TrueBorn »

peugeotkillen skrev:
TrueBorn skrev:Tja, jag funderar på att stunta med en Derbi Senda r och undrar,
Ska man vrida förgasaren? Hur mycket isf?
Vad ska jag tänka på?
Ska jag göra 12a?

Kom med egna också jag ska tänka på.
Mvh Trueborn


1 varför vrida förgasaren
2 . tänk på ett mål och det är att lyckas .
och ge inte upp , och va inte rädd för att slå dig . jag brukar alltid tänka på att bli en stor suntare sen och så tänker jag på dom eliot gröndal och dom :)
2 aa tycker det är snyggt :)
Som du säger så ska jag dö om jag ska stunta,, Och 12a kommer nog i vinter ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

fråga DiNozzan om hur hans förgasare sitter! tolva tycker jag är onödigt inte så snyggt me tolvskrap om du inte är riktigt bra och kan köra ett bra tag då skulle jag hällre kapa hål i bakskärmen, de beror på hur rädd du är om den. Pegs vid passagerarfotpinnarna är ju stadard! inte bara för att det är bättre att stå på utan även för att det skyttar kåpor när man rammlar! även småsaker som skydd runt fågelpinnen (lr om du har fatbar) om du ska köra med fötterna på styret! och jag glömde nästan det viktigaste! bakbroms på styret, då det är sjukt svårt att bromsa med foten på bakan!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:fråga DiNozzan om hur hans förgasare sitter! tolva tycker jag är onödigt inte så snyggt me tolvskrap om du inte är riktigt bra och kan köra ett bra tag då skulle jag hällre kapa hål i bakskärmen, de beror på hur rädd du är om den. Pegs vid passagerarfotpinnarna är ju stadard! inte bara för att det är bättre att stå på utan även för att det skyttar kåpor när man rammlar! även småsaker som skydd runt fågelpinnen (lr om du har fatbar) om du ska köra med fötterna på styret! och jag glömde nästan det viktigaste! bakbroms på styret, då det är sjukt svårt att bromsa med foten på bakan!
Hur fixar man bakbroms på styret?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

kommer aldrig gå ;) då når väll typ inte ens ner med fötterna?

jag tyckte iallafall att den var aningen tung att stunta med ;)

men förgasaren borde vara rak som den är och en 12:a år nog att skruva fast lätt :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

du får vrida förgasaren mot framhjulet men de är inte säkert att det ens behövs. Men vrid lite så toppen på förgasaren pekar mot framhjulet så får du rida och hålla på så de blir rätt.

Var inte rädd för och stunta man får ta smällar ochså men de får man överallt.
12a tycker jag du ska ha för de är lättare att göra ringar med 12a och så. sen så slipper du få en trasig bakskärm om de värsta händer.
Det går att stunta med allt bara lära ig känna moppen och rycka i räätt sekud så går de galant!
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

förgasaren behöver inte vinklas. 12:a har man bara på scootrar, (så jävla 2002!) Sätt ett stag imellan passagerarfotpinnarna annars kommer dom att böjas, skulle också råda dig till att sätta fast fotpinnarna så dom hjälper till lite. Sen så bakbroms på styret. Och PW den är inte för tung, du är noob bara, om den är så tung skulle jag råda dig till att dreva ner lite.

Själv kör jag med en Derbi Senda 03, 12/53, 17,5 förgasare, airsal 70cc och mk thower. Dock så ska jag dreva upp lite till för den varvar ur försnabbt.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

DiNozzan skrev:förgasaren behöver inte vinklas. 12:a har man bara på scootrar, (så jävla 2002!) Sätt ett stag imellan passagerarfotpinnarna annars kommer dom att böjas, skulle också råda dig till att sätta fast fotpinnarna så dom hjälper till lite. Sen så bakbroms på styret. Och PW den är inte för tung, du är noob bara, om den är så tung skulle jag råda dig till att dreva ner lite.

Själv kör jag med en Derbi Senda 03, 12/53, 17,5 förgasare, airsal 70cc och mk thower. Dock så ska jag dreva upp lite till för den varvar ur försnabbt.
iom att han har min gamla så vet jag ;) fick knappt upp framhjulet med kopplingen ens ;)

men en liten 80cc borde göra jobbet :) sen kan du inte kapa bakskärmen då det inte är någon ram under utan det är en 12:a som gäller isåfall :)
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

PoWeRKinG skrev:
DiNozzan skrev:förgasaren behöver inte vinklas. 12:a har man bara på scootrar, (så jävla 2002!) Sätt ett stag imellan passagerarfotpinnarna annars kommer dom att böjas, skulle också råda dig till att sätta fast fotpinnarna så dom hjälper till lite. Sen så bakbroms på styret. Och PW den är inte för tung, du är noob bara, om den är så tung skulle jag råda dig till att dreva ner lite.

Själv kör jag med en Derbi Senda 03, 12/53, 17,5 förgasare, airsal 70cc och mk thower. Dock så ska jag dreva upp lite till för den varvar ur försnabbt.
iom att han har min gamla så vet jag ;) fick knappt upp framhjulet med kopplingen ens ;)

men en liten 80cc borde göra jobbet :) sen kan du inte kapa bakskärmen då det inte är någon ram under utan det är en 12:a som gäller isåfall :)
Haha jag når ner med fötterna ! :P du som är kort ;) Men vart kan jag sätta pegsen? ramen är ju kapad där :/
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

PoWeRKinG skrev:
DiNozzan skrev:förgasaren behöver inte vinklas. 12:a har man bara på scootrar, (så jävla 2002!) Sätt ett stag imellan passagerarfotpinnarna annars kommer dom att böjas, skulle också råda dig till att sätta fast fotpinnarna så dom hjälper till lite. Sen så bakbroms på styret. Och PW den är inte för tung, du är noob bara, om den är så tung skulle jag råda dig till att dreva ner lite.

Själv kör jag med en Derbi Senda 03, 12/53, 17,5 förgasare, airsal 70cc och mk thower. Dock så ska jag dreva upp lite till för den varvar ur försnabbt.
iom att han har min gamla så vet jag ;) fick knappt upp framhjulet med kopplingen ens ;)

men en liten 80cc borde göra jobbet :) sen kan du inte kapa bakskärmen då det inte är någon ram under utan det är en 12:a som gäller isåfall :)
tvekar ju på att just din hade en blygaffel, borde ju väga ungefär som dinozzans, och vad jag har hört så stuntar folk me urpluggade originalare lite nerdrevade och vad jag minns så e väl denna litet trimmad ?:wink:
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
PoWeRKinG skrev:
DiNozzan skrev:förgasaren behöver inte vinklas. 12:a har man bara på scootrar, (så jävla 2002!) Sätt ett stag imellan passagerarfotpinnarna annars kommer dom att böjas, skulle också råda dig till att sätta fast fotpinnarna så dom hjälper till lite. Sen så bakbroms på styret. Och PW den är inte för tung, du är noob bara, om den är så tung skulle jag råda dig till att dreva ner lite.

Själv kör jag med en Derbi Senda 03, 12/53, 17,5 förgasare, airsal 70cc och mk thower. Dock så ska jag dreva upp lite till för den varvar ur försnabbt.
iom att han har min gamla så vet jag ;) fick knappt upp framhjulet med kopplingen ens ;)

men en liten 80cc borde göra jobbet :) sen kan du inte kapa bakskärmen då det inte är någon ram under utan det är en 12:a som gäller isåfall :)
tvekar ju på att just din hade en blygaffel, borde ju väga ungefär som dinozzans, och vad jag har hört så stuntar folk me urpluggade originalare lite nerdrevade och vad jag minns så e väl denna litet trimmad ?:wink:
Mk rör tror jag det är, och om jag bara väntar tills effekten kommer så fixar vi det ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

TrueBorn skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev:
PoWeRKinG skrev: iom att han har min gamla så vet jag ;) fick knappt upp framhjulet med kopplingen ens ;)

men en liten 80cc borde göra jobbet :) sen kan du inte kapa bakskärmen då det inte är någon ram under utan det är en 12:a som gäller isåfall :)
tvekar ju på att just din hade en blygaffel, borde ju väga ungefär som dinozzans, och vad jag har hört så stuntar folk me urpluggade originalare lite nerdrevade och vad jag minns så e väl denna litet trimmad ?:wink:
Mk rör tror jag det är, och om jag bara väntar tills effekten kommer så fixar vi det ;)
jo, mk rör säger ju inte så mycket, men har för mig jag har sett att det är ett sp underliggande va:)?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
TrueBorn skrev:
BAAAOOOUUTIAN! skrev: tvekar ju på att just din hade en blygaffel, borde ju väga ungefär som dinozzans, och vad jag har hört så stuntar folk me urpluggade originalare lite nerdrevade och vad jag minns så e väl denna litet trimmad ?:wink:
Mk rör tror jag det är, och om jag bara väntar tills effekten kommer så fixar vi det ;)
jo, mk rör säger ju inte så mycket, men har för mig jag har sett att det är ett sp underliggande va:)?
Mk thower på den, men vf i helvete en "liten 80" när jag kommer upp utan problem? Asså du måste ju varit grymt noob...
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Bild

Som ni ser så är den kapad :/ vart ska jag ha pegsen då?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

TrueBorn skrev:Bild

Som ni ser så är den kapad :/ vart ska jag ha pegsen då?
ja då får du väl svetsa egna som det har varit en gång i tiden? Eller bygger du en helt ny bakram?
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

DiNozzan skrev:
TrueBorn skrev:Bild

Som ni ser så är den kapad :/ vart ska jag ha pegsen då?
ja då får du väl svetsa egna som det har varit en gång i tiden? Eller bygger du en helt ny bakram?
Okej :/
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

TrueBorn skrev:
DiNozzan skrev:
TrueBorn skrev:Bild

Som ni ser så är den kapad :/ vart ska jag ha pegsen då?
ja då får du väl svetsa egna som det har varit en gång i tiden? Eller bygger du en helt ny bakram?
Okej :/
de ska nog inte va så svårt att svetsa ny bakram, bara du gör det noggran och lite genomtänkt vart den behöver styrka så kan du ju bygga in en tolva i den nya ramen, kan bli snyggt!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
derbigurra
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 15 november 2010, 21:43
Ort: Västra Göteborg
Kontakt:

Inlägg av derbigurra »

Fastna inte på vilken setup du ska ha. Du blir ingen stunt kung bara för att du sätter på en 70cc. Det är tekniken som är det viktiga och för att få den tekniken måste man träna. Ut och träna nu istället för att sitta och lägga tid på att komma på vilken setup du ska ha. Sätt på en tolva på den så har du ett gött fot stöd :D
Kolla in min senaste stunt film :) http://www.youtube.com/watch?v=XHFnVsIIMcs
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Svetsa inte egen bakram, sätt pegs på svingen :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Zer0x skrev:Svetsa inte egen bakram, sätt pegs på svingen :)
sätta på svingen kommer ju bli skit långt ner, kommer inte gå. Då är det bättre han svetsar dit nya fotpegs, och det som satt på ramen :P
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Slut med oT nu!

rensar..
Skriv svar