Roxxen96's aerox 17 april

Här ligger TSR:s egna projekt, t.ex. administrationens egna fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Nu har det hänt lite mer på roxxen. Snyggare nu än innan?

Ja den är betydligt snyggare än innan.
19
30%
Sådär snyggare, finns lite mer att fixa.
26
41%
Nej, det finns mycket kvar att fixa.
18
29%
 
Antal röster: 63

Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

meckARN96 skrev:sexig baklykta 8)
Ohja :D den va grymt snyggt! Väldigt nöjd! :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Hur stor är din höjningssats? :) 50mm?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

nice man!
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

MrAndersson skrev:Hur stor är din höjningssats? :) 50mm?
40mm har en likadan ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

MrAndersson skrev:Hur stor är din höjningssats? :) 50mm?
Nej det är stage 6 höjning, 40 mm då alltså :)

rasmusborg skrev:nice man!
Tack Rasmus! :)

potog skrev:
MrAndersson skrev:Hur stor är din höjningssats? :) 50mm?
40mm har en likadan ;)
Jajjamän, 40 mm, det stämmer mycket bra det Pirogen :)
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 220
Blev medlem: 11 oktober 2011, 20:19

Inlägg av tjeniss »

den blir snyggare o snyggare :)
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

tjeniss skrev:den blir snyggare o snyggare :)
Det är nog det som är meningen :shock:


Kan inte annat än hålla med :)
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 220
Blev medlem: 11 oktober 2011, 20:19

Inlägg av tjeniss »

Victor1996 skrev:
tjeniss skrev:den blir snyggare o snyggare :)
Det är nog det som är meningen :shock:


Kan inte annat än hålla med :)
jo jag vet men jag ville komma med lite positiv feedback :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

tjeniss skrev:den blir snyggare o snyggare :)
Tack så mycket hörrdu! :) Härligt att höra att man går åt rätt håll.
Victor1996 skrev: Det är nog det som är meningen :shock:

Kan inte annat än hålla med :)
Tackar Victor ;)
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

Riktig fin moped :wink: Det är inte kul när det inte går bra, hoppas du fixar det :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

ThePowerDerbi skrev:Riktig fin moped :wink: Det är inte kul när det inte går bra, hoppas du fixar det :D

Tack så mycket ThePowerDerbi! Längesen man såg dig, kul att du lämnade en kommentar! :)

Väldigt segt det med fjädrarna faktiskt.. Men jag kunde skicka tillbaka dem, så ska göra det snart. Blir till att byta mot en stage 6 tryckfjäder hård och testa ifall det hjälper något.. den jag har i nu är tydligen inte tillräckligt hård så remmen slirar, prioriterar detta högst nu att fixa så den inte slirar. Alltså ställa in variatorn optimalt. Det är antingen tryckfjädern eller k.fjädrarna, men har en aning om att det kan vara t-fjädern, så får väl testa med det först och se ifall det blir något bättre. Annars om det inte hjälper så är det väl bara kopplingsfjädrarna kvar som jag får fixa framöver..


UPDATE. TRÅKIGA NYHETER... Cylinder och kolv har skurit.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

surt.
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

rasmusborg skrev:surt :(
Kan man verkligen säga, men nu har man chansen att dra på en lite vassare 50 cc än original ^^ Bra på det sättet, men hade ju helst velat slippa punga ut 1 - 1.5k till :(.

Aja update! Kommentera gärna vilken utav de 3 cylindrarna som ni tror/ vet är bäst! Vill ha feedback!
Användarens profilbild
timbooi23
Svårstartad skrothög
Inlägg: 154
Blev medlem: 12 maj 2010, 20:41
Ort: lerum

Inlägg av timbooi23 »

tycker du ska kö på stage6 cylindern, pga av att den är i aluminium, om du nu ska ha 50cc ;) annars kan du ju köpa stage6 streetrace cylindern för 1,3k eller vad den kostar.. den står det ju 49cc på så du kan lura farsan :D
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

timbooi23 skrev:tycker du ska kö på stage6 cylindern, pga av att den är i aluminium, om du nu ska ha 50cc ;) annars kan du ju köpa stage6 streetrace cylindern för 1,3k eller vad den kostar.. den står det ju 49cc på så du kan lura farsan :D
+100
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

timbooi23 skrev:tycker du ska kö på stage6 cylindern, pga av att den är i aluminium, om du nu ska ha 50cc ;) annars kan du ju köpa stage6 streetrace cylindern för 1,3k eller vad den kostar.. den står det ju 49cc på så du kan lura farsan :D
Ja den här Stage 6 cylinder 50 cc (alu) är jag väldigt inne på, den verkar väldigt bra. Men det beror på hur det blir med vem som ska betala skiten, har ett förslag att jag och farsan betalar hälften var. Isåfall blir det denna, annars blir det den MK cylindern då den är lite billigare. Har inte snackat med han än om vem som ska betala och hur det blir, så är inte 100 än på vilken det blir.

potog skrev:+100
Vad har vi sagt om +1, +100 osv Pirogen! ;) Haha men okej då vet jag vad ni två tycker :)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Stage6 tycker jag, dom levererar riktigt bra grejor.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Stage6 det är bra:P
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

2stroke skrev:Stage6 tycker jag, dom levererar riktigt bra grejor.
Tack för din åsikt! Även kul att du tittade in här :) Väldigt taggad på den stage 6, hoppas det blir den och att pappa kan betala hälften. Annars kanske det blir den ändå, har cirka 350 nu och jag fyller år snart. Så får väl se hur mycket jag kan skrapa ihop... :roll: Hade dock inte tänkt lägga mina födelsedags pengar på moppen.. Men life's life :(
Victor1996 skrev:Stage6 det är bra:P
Vad vet du om det? ;)
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 16 november 2011, 00:39
Ort: Norrköping

Inlägg av Livelawe »

Riktigt fin Rox ! :D Lycka till !
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Roxxen96 skrev:
2stroke skrev:Stage6 tycker jag, dom levererar riktigt bra grejor.
Tack för din åsikt! Även kul att du tittade in här :) Väldigt taggad på den stage 6, hoppas det blir den och att pappa kan betala hälften. Annars kanske det blir den ändå, har cirka 350 nu och jag fyller år snart. Så får väl se hur mycket jag kan skrapa ihop... :roll: Hade dock inte tänkt lägga mina födelsedags pengar på moppen.. Men life's life :(
Victor1996 skrev:Stage6 det är bra:P
Vad vet du om det? ;)
Måste man så måste man.. :wink:

Just att det är Alu gör den mycket bättre, inte lika dryg inkörning som gjutjärn och bättre kylning 8)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

2stroke skrev:
Roxxen96 skrev:
2stroke skrev:Stage6 tycker jag, dom levererar riktigt bra grejor.
Tack för din åsikt! Även kul att du tittade in här :) Väldigt taggad på den stage 6, hoppas det blir den och att pappa kan betala hälften. Annars kanske det blir den ändå, har cirka 350 nu och jag fyller år snart. Så får väl se hur mycket jag kan skrapa ihop... :roll: Hade dock inte tänkt lägga mina födelsedags pengar på moppen.. Men life's life :(
Victor1996 skrev:Stage6 det är bra:P
Vad vet du om det? ;)
Måste man så måste man.. :wink:

Just att det är Alu gör den mycket bättre, inte lika dryg inkörning som gjutjärn och bättre kylning 8)
Ja måste man så måste man.. :roll:

Ja alu ger ju bättre kylning plus det du säger att det är lättare att köra in den. Men sen så är det ju aluminium vilket inte är lika bra material som gjutgärn, i starkheten. Om cylinder loppet skadas lite eller får en repa, går det ju inte att åtgärda därav aluminium? :/
Livelawe skrev:Riktigt fin Rox ! :D Lycka till !
Tack så mycket! Din blev väldigt nice också! :)
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Roxxen96 skrev:
2stroke skrev:
Roxxen96 skrev: Tack för din åsikt! Även kul att du tittade in här :) Väldigt taggad på den stage 6, hoppas det blir den och att pappa kan betala hälften. Annars kanske det blir den ändå, har cirka 350 nu och jag fyller år snart. Så får väl se hur mycket jag kan skrapa ihop... :roll: Hade dock inte tänkt lägga mina födelsedags pengar på moppen.. Men life's life :(
Vad vet du om det? ;)
Måste man så måste man.. :wink:

Just att det är Alu gör den mycket bättre, inte lika dryg inkörning som gjutjärn och bättre kylning 8)
Ja måste man så måste man.. :roll:

Ja alu ger ju bättre kylning plus det du säger att det är lättare att köra in den. Men sen så är det ju aluminium vilket inte är lika bra material som gjutgärn, i starkheten. Om cylinder loppet skadas lite eller får en repa, går det ju inte att åtgärda därav aluminium? :/
Livelawe skrev:Riktigt fin Rox ! :D Lycka till !
Tack så mycket! Din blev väldigt nice också! :)
Ja men ta stage6 cylindern. Det blir nog bättre.

Och när du gjort det kan du ju passa på att flytta tråden till racingavdelningen :wink:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

gandih500 skrev:
Roxxen96 skrev:
2stroke skrev: Måste man så måste man.. :wink:

Just att det är Alu gör den mycket bättre, inte lika dryg inkörning som gjutjärn och bättre kylning 8)
Ja måste man så måste man.. :roll:

Ja alu ger ju bättre kylning plus det du säger att det är lättare att köra in den. Men sen så är det ju aluminium vilket inte är lika bra material som gjutgärn, i starkheten. Om cylinder loppet skadas lite eller får en repa, går det ju inte att åtgärda därav aluminium? :/
Livelawe skrev:Riktigt fin Rox ! :D Lycka till !
Tack så mycket! Din blev väldigt nice också! :)
Ja men ta stage6 cylindern. Det blir nog bättre.

Och när du gjort det kan du ju passa på att flytta tråden till racingavdelningen :wink:
Kollar fortfarande runt på massa olika affärer.

Denna Polini sport 50 cc då? :D

http://speedline.dk/da/scooter/polini-s ... p166-0094/

Vad säger ni om den? :):)
KunGsen
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 november 2011, 12:51
Ort: Bergby

Inlägg av KunGsen »

Stage 6 ;) btw Moppen börjar bli najs nu keep it up ;)
Kan du gasa fullt då har du trimmat för lite ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

KunGsen skrev:Stage 6 ;) btw Moppen börjar bli najs nu keep it up ;)
Tackar! ^^ Jadå det ska jag! Den är i stort sett klar nu ändå.. SOM TUR ÄR.

Dela med er om era kunskaper om Polini 50 cc sport! :)
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Roxxen96 skrev:
KunGsen skrev:Stage 6 ;) btw Moppen börjar bli najs nu keep it up ;)
Tackar! ^^ Jadå det ska jag! Den är i stort sett klar nu ändå.. SOM TUR ÄR.

Dela med er om era kunskaper om Polini 50 cc sport! :)
Tror den e lågvarig då polini sport 70 e det. det skulle ju passa bra ihop med ditt rör då.
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Ajj FAN!, Skuren cylinder är verkligen inte roligt!, Hoppas du verkligen fixar det;), fast det lär du nog göra:), BTW: blir bara snyggare och snyggare för varje update: <3
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Tycker du ska köra mk då de är den roligaste av dom, tycker jag!
Speciellt om du portar!

Sen finns de ju folk man kanske inte vill förknippas med om man köper stage6! :roll: Inget illa ment mot någon!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 12 september 2011, 15:37
Ort: Finland, Vasa

Inlägg av Motofinne »

Mk!
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
den å eller stage6 om du vill ha lite varvligare å med bara en kolvring

Men kör på MK eller TP då dom e nog bättre för dig då du kör din moppe ganska så ofta :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

gandih500 skrev:
Roxxen96 skrev:
KunGsen skrev:Stage 6 ;) btw Moppen börjar bli najs nu keep it up ;)
Tackar! ^^ Jadå det ska jag! Den är i stort sett klar nu ändå.. SOM TUR ÄR.

Dela med er om era kunskaper om Polini 50 cc sport! :)
Tror den e lågvarig då polini sport 70 e det. det skulle ju passa bra ihop med ditt rör då.
Jo jag vill ha en lågvarvig cylinder som man får lite bättre axx med! Sen var priset helt okej också! ;) Någon som vet info om Polini 50 cc sport? Vet att jag verkar desperat och tjatig nu, men vill gärna veta lite info om dem jag har tittat på :)
ET.sm skrev:Ajj FAN!, Skuren cylinder är verkligen inte roligt!, Hoppas du verkligen fixar det;), fast det lär du nog göra:), BTW: blir bara snyggare och snyggare för varje update: <3
Ja inte kul, men nu har man chansen att dra på en lite vassare cylinder ju :D
Ja fixas kommer det, var förvånansvärt lätt att dra av cylindern, kommer nog vara lite svårare att sätta på den igen. Lite pill att få dit kolvclipsen och kolvbulten osv, kan bli lite pill med det :P Tack så mycket Edvin! Riktigt kul att höra! :) <3
MrAndersson skrev:Tycker du ska köra mk då de är den roligaste av dom, tycker jag!
Speciellt om du portar!

Sen finns de ju folk man kanske inte vill förknippas med om man köper stage6! :roll: Inget illa ment mot någon!
Varför tycker du just MK, jag vill gärna höra varför ni tycker dom ni rekommenderar :) Portar vet jag inte om det bli, är inte kunnig inom det området än. Vet ju hur man gör, men vill inte förstöra en ny cylinder om det skulle bli fel. Men säg gärna varför du tycker MK ;)

Motofinne skrev:Mk!
Förklara gärna varför du tycker Mk? :) Info?
potog skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
den å eller stage6 om du vill ha lite varvligare å med bara en kolvring

Men kör på MK eller TP då dom e nog bättre för dig då du kör din moppe ganska så ofta :D
Stage 6 har jag funderat starkt på, men funderar också på polini sport 50 cc, den verkar rätt nice! Är den lågvarvig eller högvarvig cylinder? Jag vill gärna ha en cylinder som är lågvarvig som passar bra till mitt rör. Polini 50 cc sport verkar ju nästan perfekt då det står att avgasporten är portad! ( höjd / breddad ) hur det nu stod :D Varför TP eller MK? Jag kör väl cirka 2-3 mil per dag. 1 mil till skolan och 1 mil hem, sen kanske det blir en liten avstickare då och då till en polare eller så :)

BERÄTTA ALLT NI VET OM POLINI SPORT 50 CC! JÄTTE INTRESSERAD UTAV VA NI HAR ATT SÄGA OM DEN!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Roxxen96 skrev:
gandih500 skrev:
Roxxen96 skrev: Tackar! ^^ Jadå det ska jag! Den är i stort sett klar nu ändå.. SOM TUR ÄR.

Dela med er om era kunskaper om Polini 50 cc sport! :)
Tror den e lågvarig då polini sport 70 e det. det skulle ju passa bra ihop med ditt rör då.
Jo jag vill ha en lågvarvig cylinder som man får lite bättre axx med! Sen var priset helt okej också! ;) Någon som vet info om Polini 50 cc sport? Vet att jag verkar desperat och tjatig nu, men vill gärna veta lite info om dem jag har tittat på :)
ET.sm skrev:Ajj FAN!, Skuren cylinder är verkligen inte roligt!, Hoppas du verkligen fixar det;), fast det lär du nog göra:), BTW: blir bara snyggare och snyggare för varje update: <3
Ja inte kul, men nu har man chansen att dra på en lite vassare cylinder ju :D
Ja fixas kommer det, var förvånansvärt lätt att dra av cylindern, kommer nog vara lite svårare att sätta på den igen. Lite pill att få dit kolvclipsen och kolvbulten osv, kan bli lite pill med det :P Tack så mycket Edvin! Riktigt kul att höra! :) <3
MrAndersson skrev:Tycker du ska köra mk då de är den roligaste av dom, tycker jag!
Speciellt om du portar!

Sen finns de ju folk man kanske inte vill förknippas med om man köper stage6! :roll: Inget illa ment mot någon!
Varför tycker du just MK, jag vill gärna höra varför ni tycker dom ni rekommenderar :) Portar vet jag inte om det bli, är inte kunnig inom det området än. Vet ju hur man gör, men vill inte förstöra en ny cylinder om det skulle bli fel. Men säg gärna varför du tycker MK ;)

Motofinne skrev:Mk!
Förklara gärna varför du tycker Mk? :) Info?
potog skrev:http://www.twostroke.se/product.asp?product=13187
den å eller stage6 om du vill ha lite varvligare å med bara en kolvring

Men kör på MK eller TP då dom e nog bättre för dig då du kör din moppe ganska så ofta :D
Stage 6 har jag funderat starkt på, men funderar också på polini sport 50 cc, den verkar rätt nice! Är den lågvarvig eller högvarvig cylinder? Jag vill gärna ha en cylinder som är lågvarvig som passar bra till mitt rör. Polini 50 cc sport verkar ju nästan perfekt då det står att avgasporten är portad! ( höjd / breddad ) hur det nu stod :D Varför TP eller MK? Jag kör väl cirka 2-3 mil per dag. 1 mil till skolan och 1 mil hem, sen kanske det blir en liten avstickare då och då till en polare eller så :)

BERÄTTA ALLT NI VET OM POLINI SPORT 50 CC! JÄTTE INTRESSERAD UTAV VA NI HAR ATT SÄGA OM DEN!
Om du kör så jävla mycket så ska du nog inte ha en cylindern i alu!
Hitta en i gjutgärn med hög komp så ska du se att den går bra.

A va ska man säga om polini bra cylindern med dubbla kolv ringar ingen brygga vid avgasporten. Men kör på MK du ;) eller det jag så via pm ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

potog skrev:A va ska man säga om polini bra cylindern med dubbla kolv ringar ingen brygga vid avgasporten. Men kör på MK du ;) eller det jag så via pm ;)
Nja hade det i åtanke också, aluminium kanske inte är det bästa om man kör rätt mycket som jag gör.

Polini skulle sitta fint, men vad menar du med att den inte har någon brygga? :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Roxxen96 skrev:
potog skrev:A va ska man säga om polini bra cylindern med dubbla kolv ringar ingen brygga vid avgasporten. Men kör på MK du ;) eller det jag så via pm ;)
Nja hade det i åtanke också, aluminium kanske inte är det bästa om man kör rätt mycket som jag gör.

Polini skulle sitta fint, men vad menar du med att den inte har någon brygga? :)
A den har inte delad avgasport ;)
vem fan e lennart?
Skriv svar