En andra attack ifrån MNF nu på relativt kort tid.

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

En andra attack ifrån MNF nu på relativt kort tid.

Inlägg av nippertippan »

Nu får ni fan skärpa er.

Mich, och ni andra från MNF, och synnerhet i ansvarig ställning.

Ingen uppskattar spammers, oavsett var de kommer ifrån, i detta fall från MNF.

Låt oss säga så här att ingen från vår sida skulle ens komma på att spamma MNF, det är helt enkelt obildat och idiotiskt.

jag ser det som ett nederlag för MNF, och att modsen, mm börjar tappa greppet.
Rykten förtäljer mig att MNF håller på och tappar, och det skulle inte förvåna mig med detta beteendet vissa har uppvisat oss här.

Är detta priset för det som nu tycks ske på MNF? Jag säger bara en sak:

SKÄRPNING, MNF!!
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Tråkigt att dom skall hålla på så här...
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

nu var jag ju inte här när dom spammade men vad fan är det för nytta med att spamma ett forum? och varför fan ska det vara ett "krig" mellan TSR moppenet, fattar inte.. båda forumen är ju moppeforum?

Själv har jag ingenting emot moppenet bara dom låter bli att hålla på att spamma tsr, har sett att ni har gjort det förr också. :roll:
Senast redigerad av Ekman den 5 december 2011, 13:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

skriv inte det här. gör det på mnf :roll:

men visst är det väldigt tråkigt att folk håller på med sån skit..
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

hoppas bara att ingen av oss gör det på dom nu. :twisted:
vem fan e lennart?
Senda_Stoffe
Avstängd
Inlägg: 62
Blev medlem: 4 april 2011, 10:22

Inlägg av Senda_Stoffe »

Måste bara fråga, hur i helvete kan det vara modsens fel att sånt här händer?
When I was in China on the All-American Ping Pong team, I just loved playing ping-pong with my Flexolite ping pong paddle.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Senda_Stoffe skrev:Måste bara fråga, hur i helvete kan det vara modsens fel att sånt här händer?
de kan hålla disciplin på forumet och mota ut sådana här halvfigurer.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Vi kan inte ansvara att medlemmar ifrån MNF spammar på detta forum. Visst är det synd att dom ska hålla på, men som sagt. Vi mods kan inte ta ansvar för det.


Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Rexxy skrev:Vi kan inte ansvara att medlemmar ifrån MNF spammar på detta forum. Visst är det synd att dom ska hålla på, men som sagt. Vi mods kan inte ta ansvar för det.


Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
ta ip adresser å banna för ni vill väl inte ha sånt folk på erat forum?
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Rexxy skrev:Vi kan inte ansvara att medlemmar ifrån MNF spammar på detta forum. Visst är det synd att dom ska hålla på, men som sagt. Vi mods kan inte ta ansvar för det.


Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
tackar, det var det svaret vi önskade höra, ta IP-nr av moddarna här.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Va ni är barnsliga och anklagar ett helt forum när ett par pers har lekt lite. Ni som ska skärpa er.
Tim@Mnf
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Timpis skrev:Va ni är barnsliga och anklagar ett helt forum när ett par pers har lekt lite. Ni som ska skärpa er.
det räcker med att EN gör bort bort sig för att forum drabbas, och det är andra gången nu på relativt kort tid nu.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Rexxy skrev:Vi kan inte ansvara att medlemmar ifrån MNF spammar på detta forum. Visst är det synd att dom ska hålla på, men som sagt. Vi mods kan inte ta ansvar för det.


Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
kolla upp med modsen här på TSR som bannade dem som spammade, modsen har deras IP adress, och sen kan du gå och kolla vem som använder den IPn på MNF?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Timpis skrev:Va ni är barnsliga och anklagar ett helt forum när ett par pers har lekt lite. Ni som ska skärpa er.
vet inget om denna attacken (när hände detta?), men under tiden jag var mod här så var det en organiserad attack från medlemmarna på mnf, då det startades en forumtråd där som dom pratade ihop sig i, och sen körde dom.


dvs. att det var många som hjälpte till därifrån, men absolut inte hela forumet!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

vicke xX SMT skrev:
Rexxy skrev:Vi kan inte ansvara att medlemmar ifrån MNF spammar på detta forum. Visst är det synd att dom ska hålla på, men som sagt. Vi mods kan inte ta ansvar för det.


Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
kolla upp med modsen här på TSR som bannade dem som spammade, modsen har deras IP adress, och sen kan du gå och kolla vem som använder den IPn på MNF?
tror det var jonas som låste och tog bort då det kom upp nytt på förstasidan precis då :)

men släng iväg ett pm till jonas och hör vettja! :)

men visst, inte hela mnf:s fel utan enbart dom som spammade.. dom kunde lika gärna varit reggade på tsr och spammat mnf :roll:

få clownerna ur bilden bara och sen gå vidare! :)
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

"Kom några Stockholmare till krogen i Uppsala o skrek o härjade, SKÄRPNING STOCKHOLM!"

<.<
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

PoWeRKinG skrev:men visst, inte hela mnf:s fel utan enbart dom som spammade.. dom kunde lika gärna varit reggade på tsr och spammat mnf :roll:
Och som djävulens advokat påpekar jag att jag ännu inte sett några bevis på att spammarna har ett dugg med MNF att göra. Mycket möjligt, men som sagt, absolut inte bevisat.

Använda IP-adresser och de mailadresser som kontona reggats med borde kunna luska fram åtminstone en del av dom på MNF. Med dynamisk IP går det ju inte bara gå på det.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Erik_ skrev:
PoWeRKinG skrev:men visst, inte hela mnf:s fel utan enbart dom som spammade.. dom kunde lika gärna varit reggade på tsr och spammat mnf :roll:
Och som djävulens advokat påpekar jag att jag ännu inte sett några bevis på att spammarna har ett dugg med MNF att göra. Mycket möjligt, men som sagt, absolut inte bevisat.

Använda IP-adresser och de mailadresser som kontona reggats med borde kunna luska fram åtminstone en del av dom på MNF. Med dynamisk IP går det ju inte bara gå på det.
ja, det är det jag menar. endast dom som spammade som är skyldiga och inte mnf <.<
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

skönt att trådarna blev raderade.. tack mods... BTW ip banna Jävlarna
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Erik_ skrev:
PoWeRKinG skrev:men visst, inte hela mnf:s fel utan enbart dom som spammade.. dom kunde lika gärna varit reggade på tsr och spammat mnf :roll:
Och som djävulens advokat påpekar jag att jag ännu inte sett några bevis på att spammarna har ett dugg med MNF att göra. Mycket möjligt, men som sagt, absolut inte bevisat.

Använda IP-adresser och de mailadresser som kontona reggats med borde kunna luska fram åtminstone en del av dom på MNF. Med dynamisk IP går det ju inte bara gå på det.
Att det var MNF:are är ganska klart eftersom de skrev att moppenet äger tsr osv, men visst kan det vara så att det är andra som bara vill jävlas med både tsr och mnf.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Vad var det för tråd, vad gjorde dem som var så allvarligt?

har nollkoll just nu.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

difaren skrev:Vad var det för tråd, vad gjorde dem som var så allvarligt?

har nollkoll just nu.
hände runt 12, allt är raderat nu
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

bensinskalle skrev:
difaren skrev:Vad var det för tråd, vad gjorde dem som var så allvarligt?

har nollkoll just nu.
hände runt 12, allt är raderat nu
Okej, Men det är klart att om det är "folk" ifrån MNF som gör det så dras alla med i samma kant...

Dem representerar ju MNF som gör detta.
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Rexxy skrev: Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
Bra rutet! :D
Ingen tjänar på att "tjaffsa" och förstöra :cry:
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

HasSse666 skrev:
Rexxy skrev: Om vi får reda på vem ifrån MNF det var som spammat på TSR, så kommer det att resultera i en avstängning på MNF!
Bra rutet! :D
Ingen tjänar på att "tjaffsa" och förstöra :cry:
Sant.. Vi är här och dem där inget mer med det.

Men varför försöka förstöra för oss som är här är en fråga ja aldrig kommer få svar tror jag.
Sebbelebbe
Avstängd
Inlägg: 49
Blev medlem: 6 juli 2011, 17:25
Ort: malmö

Re: En andra attack ifrån MNF nu på relativt kort tid.

Inlägg av Sebbelebbe »

Skåningens-handelsbod skrev:Nu får ni fan skärpa er.

Mich, och ni andra från MNF, och synnerhet i ansvarig ställning.

Ingen uppskattar spammers, oavsett var de kommer ifrån, i detta fall från MNF.

Låt oss säga så här att ingen från vår sida skulle ens komma på att spamma MNF, det är helt enkelt obildat och idiotiskt.

jag ser det som ett nederlag för MNF, och att modsen, mm börjar tappa greppet.
Rykten förtäljer mig att MNF håller på och tappar, och det skulle inte förvåna mig med detta beteendet vissa har uppvisat oss här.

Är detta priset för det som nu tycks ske på MNF? Jag säger bara en sak:

SKÄRPNING, MNF!!
Mich ? Han är ju inte ens Admin/moderator längre
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Grinar ni, ärligt asså?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Du kan ju inte anklaga Michél för att stå bakom det här? Det är nästan barnsligare än själva attacken. Varför göra sådan stor grej av det hela? Vi kan plocka fram IP adresserna och som Rexxy sa få dom ip bannade från både MNF och TSR.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

difaren skrev:Vad var det för tråd, vad gjorde dem som var så allvarligt?

har nollkoll just nu.
det var ett par tre stycken som gjorde ca30 trådar som handlade om bögpulkor mammor och att mnf är bättre än tsr
sorgligt
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

saile96 skrev:
difaren skrev:Vad var det för tråd, vad gjorde dem som var så allvarligt?

har nollkoll just nu.
det var ett par tre stycken som gjorde ca30 trådar som handlade om bögpulkor mammor och att mnf är bättre än tsr
sorgligt
Fast rätt roligt :D Är inte medlem där men man får ta idioterna med en nypa salt ;)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

ktm_danielsson skrev:Du kan ju inte anklaga Michél för att stå bakom det här? Det är nästan barnsligare än själva attacken. Varför göra sådan stor grej av det hela? Vi kan plocka fram IP adresserna och som Rexxy sa få dom ip bannade från både MNF och TSR.
det är ju tsr´s gnäll kärring som skapat tråden man kan inte förvänta sig något annat...
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

aerox-sami skrev:
ktm_danielsson skrev:Du kan ju inte anklaga Michél för att stå bakom det här? Det är nästan barnsligare än själva attacken. Varför göra sådan stor grej av det hela? Vi kan plocka fram IP adresserna och som Rexxy sa få dom ip bannade från både MNF och TSR.
det är ju tsr´s gnäll kärring som skapat tråden man kan inte förvänta sig något annat...
Anklagar inte Michel, men han kan göra nåt åt det.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Skåningens-handelsbod skrev:
aerox-sami skrev:
ktm_danielsson skrev:Du kan ju inte anklaga Michél för att stå bakom det här? Det är nästan barnsligare än själva attacken. Varför göra sådan stor grej av det hela? Vi kan plocka fram IP adresserna och som Rexxy sa få dom ip bannade från både MNF och TSR.
det är ju tsr´s gnäll kärring som skapat tråden man kan inte förvänta sig något annat...
Anklagar inte Michel, men han kan göra nåt åt det.
Nej. Michél har inte varit mod på forumet sen månader tillbaka. Så han kan inte göra ett dugg. :wink:
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Rexxy skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
aerox-sami skrev: det är ju tsr´s gnäll kärring som skapat tråden man kan inte förvänta sig något annat...
Anklagar inte Michel, men han kan göra nåt åt det.
Nej. Michél har inte varit mod på forumet sen månader tillbaka. Så han kan inte göra ett dugg. :wink:
Ok. Då vet jag. men ta IP på det här nissarna och skicka dem på semester, gärna länge.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Har vi inte kommit överens om att inte diskutera MNF här?

Har du synpunkter på MNF eller deras medlemmar tycker jag att du ska prata med deras ledning eller medlemmarna själva, att härja här kommer ju inte leda till nått annat än ännu mera shitfest...
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar