Sida 129 av 129

Postat: 16 december 2014, 15:33
av leelok
Bästa röret till 50cc sport? :)

Postat: 16 december 2014, 20:04
av DEA!!
Technigas e-nox.

Postat: 22 februari 2015, 16:06
av DEA!!
Någon som vet vilket rör som är vassast av metra kit prorace3 och tecnigas reverse X-treme?

Postat: 14 mars 2015, 21:37
av Max99
Tja! Har under helgen satt på ett mk thrower på min Derbi Senda xtreme. Hade läst ganska mycket om röret innan och började därför med storlek 92 i munstycke. Detta gick inte alls då moppen även om den startade, bluddrade och vägrade varva utan att sura igen. Bytte då ner till 85 och även om den gick lite bättre så gick den fortfarande väldigt fett. Efter detta så gick jag ner till 80 och då gick den gämfört med förut väldigt bra, men fortfarande lite för fett. Bytte då ned till 78 och har kört med detta under dagen. Problemet är att moppen är riktigt seg på låga varv. Alltså när man ligger under 6k rpm så går den nästan sämre än orginal. Däremot, när man kommer över ca 6-7k rpm, så bryter helvetet löst och den axxar som ett skollat ollon, den är även löjligt råstark under dessa varven. Har inte kollat tändstiftet än utan ska göra detta imorgon. Nu till frågan: Alltså anledningen till att jag köpte mk thrower röret var ju att det skulle vara lågvarvigt och "ha ett bra drag från botten". Så varför beter det sig som ett högvarvigt? Alltså från att inte ha något drag, till att släppa löst allt på samma gång. Kan det vara för att den går för fett? Funderar nämnligen på att sätta på ett 75 munstycke, men känns som om det skulle vara väldigt litet.
Tacksam för snabba svar!
/Max :)

Postat: 25 mars 2015, 22:00
av Jolle_Swe
Tjenare! Någon som har en bild på hur det överliggande Turbo Kit New High Quality ser ut? :) När det sitter på då alltså :P

Postat: 12 april 2015, 09:32
av Carling
Tips på vad för rör man ska ha till en orginal Derbi Senda xtreme 09? Det viktigaste är det inte låter mycket och är diskret. Jag funderar på att försöka få tag i ett avstrypt orginalrör. Hur mycket mer låter det med ett effektrör (något som låter väldigt lite, tipsa gärna något) än avstrypt orginal och låter avstrypt orginal mer än strypt? Tack på förhand!

Postat: 19 april 2015, 20:30
av gustavjuhlin
Hej! Har en Peugeot xps SM och ska köpa ett nytt avgassystem, har orginal cylinder och 13/53 i drevning. Vilket rör är bäst? Helst underliggandes!!

Postat: 23 april 2015, 13:48
av obeee
Har en drac utan avgasrör då polisen har beslagtagit den. Någon som har ett tips på ett rör som ungefär är som original men ändå ger lite effekt och är billigt? Eller om nån i Stockholm säljer originalröret.

Postat: 23 april 2015, 16:06
av Knatten123
Max99 skrev:Tja! Har under helgen satt på ett mk thrower på min Derbi Senda xtreme. Hade läst ganska mycket om röret innan och började därför med storlek 92 i munstycke. Detta gick inte alls då moppen även om den startade, bluddrade och vägrade varva utan att sura igen. Bytte då ner till 85 och även om den gick lite bättre så gick den fortfarande väldigt fett. Efter detta så gick jag ner till 80 och då gick den gämfört med förut väldigt bra, men fortfarande lite för fett. Bytte då ned till 78 och har kört med detta under dagen. Problemet är att moppen är riktigt seg på låga varv. Alltså när man ligger under 6k rpm så går den nästan sämre än orginal. Däremot, när man kommer över ca 6-7k rpm, så bryter helvetet löst och den axxar som ett skollat ollon, den är även löjligt råstark under dessa varven. Har inte kollat tändstiftet än utan ska göra detta imorgon. Nu till frågan: Alltså anledningen till att jag köpte mk thrower röret var ju att det skulle vara lågvarvigt och "ha ett bra drag från botten". Så varför beter det sig som ett högvarvigt? Alltså från att inte ha något drag, till att släppa löst allt på samma gång. Kan det vara för att den går för fett? Funderar nämnligen på att sätta på ett 75 munstycke, men känns som om det skulle vara väldigt litet.
Tacksam för snabba svar!
/Max :)
Det är så 2-taktare beter sig. Den så kallade ketchup effekten du upplever innan du når effektkurvan e helt normal, speciellt för 50cc.

Postat: 25 juni 2015, 22:14
av Goude
Jag har en kinroad xt50gy nordspeed med en 50cc cylinder på. Det är en 4-taktare, finns de speciella rör till 4-taktare? Kan inge om motorer heh

Postat: 12 juli 2015, 19:55
av spaaals
nån som har erfarenhet av 70cc med urpluggat org rör? ska på med airsal sport 70cc samt 19mm förgasare på derbin men har inte fått tag i nåt effektrör än, men nog fan lär det gå skapligt ändå med urpluggat org?

Postat: 12 juli 2015, 20:05
av DEA!!
Det får fint, bra bottendrag!

Postat: 12 juli 2015, 20:16
av spaaals
gött, tack!

Postat: 14 oktober 2015, 12:58
av BåtKapten
Oj

Postat: 14 oktober 2015, 16:38
av meanzick
Passar den här stypningen till en rrx 06a med originalrör och isf med vilken storlek, 11 eller 13 mm?
http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... rib1=14634

Postat: 14 oktober 2015, 18:19
av DEA!!
BåtKapten skrev:Borde man byta till något annat rör till 80cc Derbi?
kör nu med ett Yasuni r2 rör.
Vilka rör är bäst till 80cc?

Voca 80

Postat: 14 oktober 2015, 19:15
av BåtKapten
Vilka underliggande rör är bäst till en 80cc?

Postat: 14 oktober 2015, 20:19
av B3rgsjöRaggarn
jag har ett voca 80 och det är riktigt nice, men det är hyffsat högvarvigt och ställer lite krav på resten av grejjerna, plus att det rostar lätt om man inte lackar de nått

Lågvarvigt 50cc

Postat: 6 februari 2016, 15:42
av Handendärduvet
Tjena! Har en Derbi med orginalcylle o ostrypt rör och sportcdi. Är sugen på att skaffa effektrör men är inte så facinerad av TK rör och liknande som går från 0 till 100 hk vid 10k rpm. Finns det några alternativ för orginalcyllen som ger ett ok bottendrag och lite jämnare effektkurva? Gärna ett rör som inte skriker, har lite hörselproblem.

Vänliga hälsningar

Re: Lågvarvigt 50cc

Postat: 6 februari 2016, 15:53
av TheAndersson
Handendärduvet skrev:Tjena! Har en Derbi med orginalcylle o ostrypt rör och sportcdi. Är sugen på att skaffa effektrör men är inte så facinerad av TK rör och liknande som går från 0 till 100 hk vid 10k rpm. Finns det några alternativ för orginalcyllen som ger ett ok bottendrag och lite jämnare effektkurva? Gärna ett rör som inte skriker, har lite hörselproblem.

Vänliga hälsningar
Enox är bra, har rätt brett register :)

Postat: 9 februari 2016, 23:22
av Handendärduvet
Enox är bra, har rätt brett register :)

Tack The Andersson för svaret. Har undersökt lite mer nu och insett att 70cc utan effektrör passar mig bäst. Det blir nog MK handmade till sommarn. :D

Metrakit pro70 thrower

Postat: 14 mars 2016, 11:37
av Derbisnubbe
Någon som vet vilket varvtalsområde Metrakit Pro Race - "pro 70 thrower" jobbar på? ska sitta på en Derbi med 80cc culatin med 21mm dellorto

Postat: 1 juli 2016, 10:06
av Hugo Berglund ggm8
Jag har drevat för axx så tänker rätt i att skaffa ett högvarvigt rör

Är ej så kunnig😆

Postat: 13 juli 2016, 11:30
av Derbisnubbe
Tecnigas reverse xtreme vs yasuni r3 skillnader? Någon som provat det första?
http://www.twostroke.se/product.asp?product=31631

Postat: 28 mars 2017, 18:27
av Fräkäri
Letar efter ett trimrör som inte låter högt eller jävligt. Gärna low-mid rpmtal.
Vänsterdraget
Har en original aprilia sx50

Postat: 28 mars 2017, 20:06
av NizzePisse
Finns nog lite att välja på, Leovince har jag hört ska vara riktigt bra. Har ett par kompisar som är riktigt nöjda med det.