Sida 128 av 129

Postat: 10 juni 2014, 19:17
av GVsnubben
Men så ser inte min plugg ut. Min sitter precis i mynningen och är typ ihop valsad

Postat: 10 juni 2014, 19:43
av Freppefreak
Jaha.. Testa att borra

Postat: 10 juni 2014, 20:04
av GVsnubben
Freppefreak skrev:Jaha.. Testa att borra
men då går det ju inte att sätta tillbaks den om man ska sälja den :(

Postat: 10 juni 2014, 20:18
av Freppefreak
Det går att göra en egen..
Eller så kanske en sån här passar http://www.twostroke.se/product.asp?product=35054

Postat: 11 juni 2014, 11:55
av GVsnubben
Freppefreak skrev:Jaha.. Testa att borra
Nu har jag borrat bort pluggen men jag tycker inte att det blev någon skillnad.......

Postat: 14 juni 2014, 12:00
av BoMaNsf2
Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)

Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?

Postat: 14 juni 2014, 13:30
av Rojbin
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)

Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc ;)

Postat: 14 juni 2014, 14:55
av Ossian
Rojbin skrev:
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)

Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc ;)
Eller.... Wait for it.... Avstämt rör!
Nu när det är sommar och allt borde du ju ha tid att försöka göra ett och så kan du få det att stämma med portarna i cylindern :D

Postat: 14 juni 2014, 18:38
av BoMaNsf2
Ossian skrev:
Rojbin skrev:
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)

Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc ;)
Eller.... Wait for it.... Avstämt rör!
Nu när det är sommar och allt borde du ju ha tid att försöka göra ett och så kan du få det att stämma med portarna i cylindern :D
Det är tiden jag saknar... har hockey, jobb och gym att sköta..

Postat: 14 juni 2014, 18:39
av BoMaNsf2
Rojbin skrev:
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)

Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc ;)
Har hört att yasuni r3 är sämre än alla andra hyperrör

Voca 80cc då eller MK prorace?

Postat: 26 juni 2014, 21:07
av Ullabritt112
mk prorace2 helt klart!

Postat: 3 juli 2014, 17:10
av Ullabritt112
Tjena ! Jag undrar vilket rör jag ska skaffa ? Jag har 70cc och 21mm förg. Har kollat lite på mk thrower och gianelli 2t men dom kanske är för ''klena'' ? Väldigt tacksam för svar!

Postat: 3 juli 2014, 19:14
av DEA!!
BoMaNsf2 skrev:
Rojbin skrev:
BoMaNsf2 skrev:Har en Rieju RRX med setupen:
Top Performance 85cc
Top Performance vev
28mm PWK förgasare
Malossi VLC membran
Och ett Gianelli T2 rör (suuuuck ...)

Jag vill därför byta ut mitt rör till ett vassare, min fråga är då vilket som går bäst ihop med min setup?
Yasuni R3, Brk, voca 90cc ;)
Har hört att yasuni r3 är sämre än alla andra hyperrör

Voca 80cc då eller MK prorace?
Jag har sett tester och då levererar mk prorace och yasuni R3 nästan exakt samma kurva och den är inte att hylla för. I det testet kördes både barikit r45 och voca 80cc bättre. Så jag hade troligtvis satsat på voca.

Mk thrower pro ska du ha isåfall. Kör på voca du med.

Postat: 15 juli 2014, 19:42
av jotheman
Är lite ny till trimvärlden så måste fråga vad som är fel, om det äns är ett fel,
Jag har en Derbi Senda XRace -06 och idag monterade jag dit ett Tecnigas E-Nox, bytte också upp mig från 63 till 75 i munstycke (fanns inga andra i lager). Har också såklart pluggat ur röret helt, men det är det enda, har inte bytt CDI, har dock en MK CDI som ska hämtas från posten, har häller inte pluggat ur Luftburken (än) och har inte bytt drevning. Allt är i princip orginal förutom Avgassystemet såklart. Om ni undrar så är orginal förgasaren en 14mm. Oj, glömde nästan, den går bara 35/40km/h och varvar drygt 3,8k på högsta växeln, därför är jag här, vad är felet och vad måste jag gö?

Postat: 15 juli 2014, 19:43
av GurkMarmelad
jotheman skrev:Är lite ny till trimvärlden så måste fråga vad som är fel, om det äns är ett fel,
Jag har en Derbi Senda XRace -06 och idag monterade jag dit ett Tecnigas E-Nox, bytte också upp mig från 63 till 75 i munstycke (fanns inga andra i lager). Har också såklart pluggat ur röret helt, men det är det enda, har inte bytt CDI, har dock en MK CDI som ska hämtas från posten, har häller inte pluggat ur Luftburken (än) och har inte bytt drevning. Allt är i princip orginal förutom Avgassystemet såklart. Om ni undrar så är orginal förgasaren en 14mm. Oj, glömde nästan, den går bara 35/40km/h och varvar drygt 3,8k på högsta växeln, därför är jag här, vad är felet och vad måste jag gö?
vid vilka varv brukar du byta växel?

Postat: 15 juli 2014, 19:45
av jotheman
När den låter som fan typ, men btw finns det en strypning i ljuddämparn?, för där har jag inte varit och pillat nå iaf.

Postat: 15 juli 2014, 19:49
av GurkMarmelad
jotheman skrev:När den låter som fan typ, men btw finns det en strypning i ljuddämparn?, för där har jag inte varit och pillat nå iaf.
Har du ingen varvräknare så du kan se varven?

Postat: 15 juli 2014, 19:51
av jotheman
Nej, bara en manuell som man kopplar in i tändningen.

Postat: 15 juli 2014, 19:55
av GurkMarmelad
jotheman skrev:Nej, bara en manuell som man kopplar in i tändningen.
okej. Varvar du as högt eller lågt innan du växlar? det skulle kunna vara så att du växlar före effekten av röret kickar in och då får du ingen kraft i nästa växel.

Postat: 15 juli 2014, 19:57
av jotheman
Asså, jag är inte säker, men jag tror den läre gå fortare än 35-40 ändå

Postat: 15 juli 2014, 20:08
av GurkMarmelad
jotheman skrev:Asså, jag är inte säker, men jag tror den läre gå fortare än 35-40 ändå
vadå vet inte? varvar du såpass mycket så att moppen skakar som in i h*lvete eller varvar du så lite att människor inte hör dig köra förbi?

Postat: 15 juli 2014, 20:09
av jotheman
GurkMarmelad skrev:
jotheman skrev:Asså, jag är inte säker, men jag tror den läre gå fortare än 35-40 ändå
vadå "vet inte"? varvar du såpass mycket så att moppen skakar som in i h*lvete eller varvar du så lite att människor inte hör dig köra förbi?
Hehe, jo den skakar som k*k tamefan :p

Postat: 22 juli 2014, 01:43
av Kevin_drac
Tjena alla! Har en Rieju drac som jag kanske Ska köpa ett turbo kit underliggande. Men nu är det så att jag inte får trimma för far min, då undrar jag om jag kan ha pluggt turbokit rör, jag vill att det ska låta trimmat men gå 50km/h. Kommer det låta som trimmad även när pluggen är där? Finns det någon video på hur den låter med plugg i? Tack på förhand.

Postat: 28 juli 2014, 19:54
av Vikke2
Tjenare funkar det att köra med ett högerdraget gianelli 2t med orginalljuddämparen till drd PRO ?

Postat: 28 juli 2014, 23:44
av lucman
Kevin_drac skrev:Tjena alla! Har en Rieju drac som jag kanske Ska köpa ett turbo kit underliggande. Men nu är det så att jag inte får trimma för far min, då undrar jag om jag kan ha pluggt turbokit rör, jag vill att det ska låta trimmat men gå 50km/h. Kommer det låta som trimmad även när pluggen är där? Finns det någon video på hur den låter med plugg i? Tack på förhand.

ja du kan plugga ditt Tk rör med en adapter med plugg i, finns på TS.

hade plugg i förut på mitt Tk men svetslopporna smälte och pluggen lossnade, detta hände efter 3 mil! kanske en tillfällighet men tror inte det.
dock kör jag med överliggande.

den kommer låta mer trimmat än med originalrör, men om du vill att den ska låta mera så töm ljuddämparen på ull :)

Avgas färg som tätar?

Postat: 12 september 2014, 16:16
av xorce
Funkar det att spraya några lagervärmetålig färg på avgasadaptern o sen montera ihop det så det slutar läcka eftersom min läcker mycket svart sörja pga lite förstort munstycke då jag e tvungen annars går mopeden för varm.

Re: Avgas färg som tätar?

Postat: 12 september 2014, 16:41
av emilnordman
xorce skrev:Funkar det att spraya några lagervärmetålig färg på avgasadaptern o sen montera ihop det så det slutar läcka eftersom min läcker mycket svart sörja pga lite förstort munstycke då jag e tvungen annars går mopeden för varm.
Färgen skyddar inte mot att det läcker, lägg på en avgaspackning istället, och du borde kolla varför den blir för varm också

Re: Avgas färg som tätar?

Postat: 12 september 2014, 21:12
av xorce
emilnordman skrev:
xorce skrev:Funkar det att spraya några lagervärmetålig färg på avgasadaptern o sen montera ihop det så det slutar läcka eftersom min läcker mycket svart sörja pga lite förstort munstycke då jag e tvungen annars går mopeden för varm.
Färgen skyddar inte mot att det läcker, lägg på en avgaspackning istället, och du borde kolla varför den blir för varm också
det är en Derbi Senda 04 motor med pro race rör och cylinder.

den läcker inte vid packningen den läcker där kröken sitter fast som man spänner med fädrar då jag mena att det täpper ju till lite med förg på adaptern

Postat: 18 oktober 2014, 20:54
av zovard1
Funderar på ett Tecnigas Enox. Sett en del på youtube som med enbart Enox dragit upp moppen på bakhjulet i 3an-4an. Blev väldigt förvånad när jag läste att Enox var högvarvigt. Alla säger ju att man ska ha lågvarvigt för stunt.
Kör en Drac -03 med urpluggat orginalrör och 10/56. Drar upp den på bakan på 1an och 2an utan problem. Vill ha lite mer effekt för att kunna dra upp den på 3an-4an. Passar ett enox för mina behov?

Postat: 18 oktober 2014, 21:17
av TheBlackMamba
Kommer ett prorace rör lira bättre än sp till denna setup?

Athena 70cc racing
21mm black edition
stage6 vev
mm

Postat: 18 oktober 2014, 21:34
av TheBlackMamba
Vikke2 skrev:Tjenare funkar det att köra med ett högerdraget gianelli 2t med orginalljuddämparen till drd PRO ?
Yes det funkar

Postat: 31 oktober 2014, 16:55
av Simzzi
Hej funderar på att köpa ett trim rör till min yamaha dt50rsm och funderar på dessa två http://www.twostroke.se/product.asp?product=22731
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9252
Motorn är helt orginal.
vilket rör tror ni skulle funka bäst? Har ni andra förslag som är bättre.

Postat: 31 oktober 2014, 17:22
av Rotmosmannen
Simzzi skrev:Hej funderar på att köpa ett trim rör till min yamaha dt50rsm och funderar på dessa två http://www.twostroke.se/product.asp?product=22731
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9252
Motorn är helt orginal.
vilket rör tror ni skulle funka bäst? Har ni andra förslag som är bättre.
Ja jag skulle välja 2t dels för att det är bra (inte bäst)
men det är ju 900 kr billigare.
Sen så kan det ju vara värt att skaffa 70CC
Men om inte pris spelar roll så är ju tecnigas bättre.
Bara att läsa dom skrev ju länkar till tester.

Postat: 3 december 2014, 15:40
av Denlov
Ska skaffa trimrör till min gilera smt 10, Vilket rekommenderar ni?

Hade tänkt Yasuni r1, technigas enox eller turbokit lacada :D

Postat: 3 december 2014, 16:08
av tompan__
Nån som vet var man får tag på högerdraget AM6 rör? (ch racing wsm)