Sida 127 av 129

Postat: 10 maj 2014, 12:10
av Freppefreak
Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också ;)

Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726

Postat: 10 maj 2014, 14:16
av Ossian
Freppefreak skrev:Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också ;)

Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726
Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från början :D

Postat: 10 maj 2014, 14:31
av Freppefreak
Ossian skrev:
Freppefreak skrev:Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också ;)

Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726
Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från början :D
Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?

Postat: 10 maj 2014, 17:58
av Festis
Hur är leovince V6?

Postat: 10 maj 2014, 21:58
av guddingalex
williamfrodoo skrev:Hur är leovince V6?
skönt drag har det själv faktiskt!

Postat: 10 maj 2014, 22:22
av Ossian
Freppefreak skrev:
Ossian skrev:
Freppefreak skrev:Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också ;)

Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726
Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från början :D
Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?
Borde inte vara problem om det är till din modell men kör på det underliggande för att vara säker i så fall :)

Postat: 11 maj 2014, 11:56
av Freppefreak
Ossian skrev:
Freppefreak skrev:
Ossian skrev: Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från början :D
Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?
Borde inte vara problem om det är till din modell men kör på det underliggande för att vara säker i så fall :)
Tycker inte heller att det borde vara ngt problem men det verkar vara ont om plats.. :-/

Postat: 11 maj 2014, 21:20
av Fillew97
Tjena BOys!

Har fått ett bra erbjudande på att köpa ett mk thrower som har suttit på en Derbi drd pro och jag undrar hur svårt det är att modda fast den till AM6? eller om det finns en adapter till den så får ni gärna länka!

Postat: 11 maj 2014, 21:34
av TheFlyingFin
Fillew97 skrev:Tjena BOys!

Har fått ett bra erbjudande på att köpa ett mk thrower som har suttit på en Derbi drd pro och jag undrar hur svårt det är att modda fast den till AM6? eller om det finns en adapter till den så får ni gärna länka!
Det finns en adapter vice-versa så det skulle förvåna mig storligen om det ibte fanns denna vägen också. Var en såda. Sälja vet jag ibte men kolla på TMI Jani-Kaasalainen.fi (finns på engelska) där såg jag den för andrs vägen.

Postat: 19 maj 2014, 21:24
av Rojbin
Jag är förälskad i Yasuni r3 men har inga möjligheter till en hyper setup. Men skulle man kunna borra orginal cylindern (till 70-80cc) och porta den och sen köpa ett Yasuni r3? Eller varvar den fortfarande för lite?

Postat: 20 maj 2014, 09:15
av Emil Myllyvainio
tjena

ska trimma min roxon lite och undrar om det finns några pluggar i orginalröret som man kan ta bort, ska köpa ostrypt cdi. Är det någon som har pluggat ur originalröret och isåfall hur gjorde ni?

Postat: 20 maj 2014, 11:02
av ktm_danielsson
Westman15 skrev:Tjena, är det någon som bet mellan vilka varv dessa rör ger effekt?
:gianelli 2t
Thrower
Tecnigas e-nox
Tack!
Bild

Bild

Thrower börjar sticka vid ungefär 7000rpm (bra effekt till ca 12000 rpm) och du har ett hyffsat bottendrag hela tiden.
Freppefreak skrev: Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?
Det bör det inte vara. :)


Festis skrev:Hur är leovince V6?
Ett skapligt rör med skönt drag, levererar bra effekt även på låga varv, passar till en lite mer vardaglig setup.
Rojbin skrev:Jag är förälskad i Yasuni r3 men har inga möjligheter till en hyper setup. Men skulle man kunna borra orginal cylindern (till 70-80cc) och porta den och sen köpa ett Yasuni r3? Eller varvar den fortfarande för lite?
Tycker du ska satsa på R1 eller R2 istället.


EDIT :
Emil Myllyvainio skrev:tjena

ska trimma min roxon lite och undrar om det finns några pluggar i orginalröret som man kan ta bort, ska köpa ostrypt cdi. Är det någon som har pluggat ur originalröret och isåfall hur gjorde ni?
Har tyvärr ingen större personlig erfarenhet av Roxon men har för mig att det ska sitta blindtarm på dom. Det är väldigt enkelt att kolla själv om du har pluggar eller inte, skruva bort röret och kika i mynningen (där den går ihop med cylindern då röret är påskruvat), kolla även kring luftburken och insuget! Hoppas det var till någon hjälp iaf! :)

Postat: 20 maj 2014, 11:06
av Rojbin
Men ett r2 kommer väl gå rätt så normalt till en 50cc airsal?

Postat: 20 maj 2014, 11:08
av ktm_danielsson
Rojbin skrev:Men ett r2 kommer väl gå rätt så normalt till en 50cc airsal?
Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röret :)

Postat: 20 maj 2014, 11:31
av Westman15
Nån som vet varför tecnigas Enox läcker olja mellan adaptern och röret? Mellan de röda linjerna på bilden är det ett glapp, sitter det som det ska? Eller saknas det någon packning eller något? (är medveten om att fjädrarna inte sitter på) men dom gjorde det när den läckte.
Bild
Bild
[/img]

Postat: 20 maj 2014, 11:47
av ktm_danielsson
Westman15 skrev:Nån som vet varför tecnigas Enox läcker olja mellan adaptern och röret? Mellan de röda linjerna på bilden är det ett glapp, sitter det som det ska? Eller saknas det någon packning eller något? (är medveten om att fjädrarna inte sitter på) men dom gjorde det när den läckte.
Om jag inte missminner mig helt så ska det inte behövas en packning, och det gör även inget att det rinner lite olja där, väldigt vanligt faktiskt. Men om du vill få det o sluta föreslår jag att du sätter en typ "gummislang" över, hårt måste den givetvis sitta för o göra någon nytta :)

Postat: 20 maj 2014, 11:57
av Rojbin
ktm_danielsson skrev:
Rojbin skrev:Men ett r2 kommer väl gå rätt så normalt till en 50cc airsal?
Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röret :)
Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:D

Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)

Postat: 20 maj 2014, 12:12
av ktm_danielsson
Rojbin skrev:
ktm_danielsson skrev:
Rojbin skrev:Men ett r2 kommer väl gå rätt så normalt till en 50cc airsal?
Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röret :)
Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:D

Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)
Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet utav turbokit då jag vägrat använda det på samtliga mopeder jag ägt. Det går garanterat bättre än r3 på en 50cc cylinder, det vill jag nog nästan lova.

Exakt vad är det du har för cylinder nu så kan vi försöka hitta ett lämpligt rör till just det du tycker mopeden ska göra :) ? Original 50cc?

Postat: 20 maj 2014, 12:43
av Rojbin
ktm_danielsson skrev:
Rojbin skrev:
ktm_danielsson skrev: Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röret :)
Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:D

Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)
Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet utav turbokit då jag vägrat använda det på samtliga mopeder jag ägt. Det går garanterat bättre än r3 på en 50cc cylinder, det vill jag nog nästan lova.

Exakt vad är det du har för cylinder nu så kan vi försöka hitta ett lämpligt rör till just det du tycker mopeden ska göra :) ? Original 50cc?
Har ett Airsal 50cc Racing T6 :) Jag söker ett underliggande rör med effekt på höga varv :) Helst ända till 13-14k..:)

Har också tänkt på att skicka orginal cylindern till borrning (till 70-80cc) och porta den. Vilket rör skulle passa bäst till det?:)

Postat: 20 maj 2014, 13:09
av ktm_danielsson
Rojbin skrev:
Har ett Airsal 50cc Racing T6 :) Jag söker ett underliggande rör med effekt på höga varv :) Helst ända till 13-14k..:)

Har också tänkt på att skicka orginal cylindern till borrning (till 70-80cc) och porta den. Vilket rör skulle passa bäst till det?:)
Då borde det blir rätt bra fart med Yasuni R2.
Om du ska uppgradera din cylinder lite så att säga duger nog R2 fortfarande gott och väl! Har för mig att effektkurvan med 50cc ligger runt 8000-13000rpm :)

Postat: 24 maj 2014, 21:55
av Rojbin
Ska man köra på Voca Rookie eller Yasuni R2 på en portad Airsal 50cc Racing om man vill ha toppfart? :D

Postat: 26 maj 2014, 21:45
av juniorjesper
Rojbin skrev:
ktm_danielsson skrev:
Rojbin skrev: Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:D

Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)
Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet utav turbokit då jag vägrat använda det på samtliga mopeder jag ägt. Det går garanterat bättre än r3 på en 50cc cylinder, det vill jag nog nästan lova.

Exakt vad är det du har för cylinder nu så kan vi försöka hitta ett lämpligt rör till just det du tycker mopeden ska göra :) ? Original 50cc?
Har ett Airsal 50cc Racing T6 :) Jag söker ett underliggande rör med effekt på höga varv :) Helst ända till 13-14k..:)

Har också tänkt på att skicka orginal cylindern till borrning (till 70-80cc) och porta den. Vilket rör skulle passa bäst till det?:)
Kan man ens borra en originalcylinder så mycket? :? :roll:

Postat: 29 maj 2014, 17:08
av Vikke2
Är det någon som vet ifall ett gianelli 2t ( högerdraget ) passar med orginalljudämparen som är på Derbi drd pro.

Postat: 29 maj 2014, 17:19
av Ossian
Med modifiering: helt klart ja
Utan någon modifiering: förvånansvärt ofta är det standardmått på saker så förhoppningsvis går det också, du kanske bara behöver göra en mellandel till dämparens fäste i ramen :D

Postat: 29 maj 2014, 17:21
av Vikke2
Okej tack för svar, någon annan som har någon åsikt om de ?

Postat: 5 juni 2014, 19:12
av Remoz12
Vad för pluggar sitter där på nyare Derbis ( Derbi Senda drd xtreme 2013 för å vara exakt ) ? :)

Postat: 5 juni 2014, 19:30
av Rojbin
Remoz12 skrev:Vad för pluggar sitter där på nyare Derbis ( Derbi Senda drd xtreme 2013 för å vara exakt ) ? :)
En i kröken, brickan i förgasaren och blindtarmen då såklart :) Skulle säga det är alla?

Postat: 5 juni 2014, 20:33
av Rojbin
Vilket avgasrör ska ja köra till detta cylinderkit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12151

skiter helt i bottendrag vill bara ha högvarvigt, Yasuni r2 eller r3, vilket går bättre till den?

Postat: 6 juni 2014, 18:38
av Remoz12
Rojbin skrev:
Remoz12 skrev:Vad för pluggar sitter där på nyare Derbis ( Derbi Senda drd xtreme 2013 för å vara exakt ) ? :)
En i kröken, brickan i förgasaren och blindtarmen då såklart :) Skulle säga det är alla?
Skulle man kunna dra alla pluggar utom blindtarmen och ändå få lite fart på skiten? ;)

Postat: 6 juni 2014, 18:59
av Rojbin
Remoz12 skrev:
Rojbin skrev:
Remoz12 skrev:Vad för pluggar sitter där på nyare Derbis ( Derbi Senda drd xtreme 2013 för å vara exakt ) ? :)
En i kröken, brickan i förgasaren och blindtarmen då såklart :) Skulle säga det är alla?
Skulle man kunna dra alla pluggar utom blindtarmen och ändå få lite fart på skiten? ;)
Har en Aprilia Sx och har tagit bort exakt alla strypningar, 11/53 drivning och 80 km/h enligt gps med jättebra axx :) så jaa det löns nog :D Blindtarmen gör inte direkt mycket men den är bara ful enligt mig. Och jaa finns ju en katalysator i röret också..

Postat: 8 juni 2014, 21:50
av Remoz12
fixat ;9

Postat: 10 juni 2014, 18:15
av GVsnubben
Någon som vet om man kan dra ut strypningen i röret på en Derbi drd pro eller måste man borra bort den??

Postat: 10 juni 2014, 18:21
av Freppefreak
GVsnubben skrev:Någon som vet om man kan dra ut strypningen i röret på en Derbi drd pro eller måste man borra bort den??
Menar du i mynningen på röret, issåfall kan du borra och sen dra pluggen..

Postat: 10 juni 2014, 18:28
av GVsnubben
Freppefreak skrev:
GVsnubben skrev:Någon som vet om man kan dra ut strypningen i röret på en Derbi drd pro eller måste man borra bort den??
Menar du i mynningen på röret, issåfall kan du borra och sen dra pluggen..
ja i mynningen menade jag men vad menar du med att borra och sen dra ut den?

Postat: 10 juni 2014, 19:08
av Freppefreak
GVsnubben skrev:
Freppefreak skrev:
GVsnubben skrev:Någon som vet om man kan dra ut strypningen i röret på en Derbi drd pro eller måste man borra bort den??
Menar du i mynningen på röret, issåfall kan du borra och sen dra pluggen..
ja i mynningen menade jag men vad menar du med att borra och sen dra ut den?
Kolla på videon
http://youtu.be/N9Auzm8McoU?t=23s

jag menade att du kan borra på dom där två lopporna och sen dra pluggen som hasse gör