Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från börjanFreppefreak skrev:Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också
Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726
Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?Ossian skrev:Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från börjanFreppefreak skrev:Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också
Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726
skönt drag har det själv faktiskt!williamfrodoo skrev:Hur är leovince V6?
Borde inte vara problem om det är till din modell men kör på det underliggande för att vara säker i så fallFreppefreak skrev:Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?Ossian skrev:Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från börjanFreppefreak skrev:Tjena,
Någon som vet bästa trimmröret till Beta rr?
Har allt original, förutom urpluggade originalröret då.
Helst ska det va prisvärt och ge bra effekt. Och lite snyggt också
Jag har funderat på
Leovince V6: http://twostroke.se/product.asp?product=29092
Och
Technigas E-NOX : http://twostroke.se/product.asp?product=22726
Tycker inte heller att det borde vara ngt problem men det verkar vara ont om plats.. :-/Ossian skrev:Borde inte vara problem om det är till din modell men kör på det underliggande för att vara säker i så fallFreppefreak skrev:Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?Ossian skrev: Av dem två skulle jag nog säga E-nox, dels för att det är överliggande men också för att det drar bra ända från början
Det finns en adapter vice-versa så det skulle förvåna mig storligen om det ibte fanns denna vägen också. Var en såda. Sälja vet jag ibte men kolla på TMI Jani-Kaasalainen.fi (finns på engelska) där såg jag den för andrs vägen.Fillew97 skrev:Tjena BOys!
Har fått ett bra erbjudande på att köpa ett mk thrower som har suttit på en Derbi drd pro och jag undrar hur svårt det är att modda fast den till AM6? eller om det finns en adapter till den så får ni gärna länka!
Westman15 skrev:Tjena, är det någon som bet mellan vilka varv dessa rör ger effekt?
:gianelli 2t
Thrower
Tecnigas e-nox
Tack!
Det bör det inte vara.Freppefreak skrev: Kanske liten retarded fråga men, jag har underliggande nu är det några problem att montera överliggande?
Ett skapligt rör med skönt drag, levererar bra effekt även på låga varv, passar till en lite mer vardaglig setup.Festis skrev:Hur är leovince V6?
Tycker du ska satsa på R1 eller R2 istället.Rojbin skrev:Jag är förälskad i Yasuni r3 men har inga möjligheter till en hyper setup. Men skulle man kunna borra orginal cylindern (till 70-80cc) och porta den och sen köpa ett Yasuni r3? Eller varvar den fortfarande för lite?
Har tyvärr ingen större personlig erfarenhet av Roxon men har för mig att det ska sitta blindtarm på dom. Det är väldigt enkelt att kolla själv om du har pluggar eller inte, skruva bort röret och kika i mynningen (där den går ihop med cylindern då röret är påskruvat), kolla även kring luftburken och insuget! Hoppas det var till någon hjälp iaf!Emil Myllyvainio skrev:tjena
ska trimma min roxon lite och undrar om det finns några pluggar i orginalröret som man kan ta bort, ska köpa ostrypt cdi. Är det någon som har pluggat ur originalröret och isåfall hur gjorde ni?
Om jag inte missminner mig helt så ska det inte behövas en packning, och det gör även inget att det rinner lite olja där, väldigt vanligt faktiskt. Men om du vill få det o sluta föreslår jag att du sätter en typ "gummislang" över, hårt måste den givetvis sitta för o göra någon nyttaWestman15 skrev:Nån som vet varför tecnigas Enox läcker olja mellan adaptern och röret? Mellan de röda linjerna på bilden är det ett glapp, sitter det som det ska? Eller saknas det någon packning eller något? (är medveten om att fjädrarna inte sitter på) men dom gjorde det när den läckte.
Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:Dktm_danielsson skrev:Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röretRojbin skrev:Men ett r2 kommer väl gå rätt så normalt till en 50cc airsal?
Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet utav turbokit då jag vägrat använda det på samtliga mopeder jag ägt. Det går garanterat bättre än r3 på en 50cc cylinder, det vill jag nog nästan lova.Rojbin skrev:Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:Dktm_danielsson skrev:Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röretRojbin skrev:Men ett r2 kommer väl gå rätt så normalt till en 50cc airsal?
Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)
Har ett Airsal 50cc Racing T6 Jag söker ett underliggande rör med effekt på höga varv Helst ända till 13-14k..ktm_danielsson skrev:Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet utav turbokit då jag vägrat använda det på samtliga mopeder jag ägt. Det går garanterat bättre än r3 på en 50cc cylinder, det vill jag nog nästan lova.Rojbin skrev:Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:Dktm_danielsson skrev: Jadå visst fungerar det med 50cc och R2, det är bara om du vill få ut maximal effekt av röret du behöver 70cc. Så ja du kan köra på R2 och 50cc, det kommer att gå bra men du får inte ut all effekt av röret
Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)
Exakt vad är det du har för cylinder nu så kan vi försöka hitta ett lämpligt rör till just det du tycker mopeden ska göra ? Original 50cc?
Då borde det blir rätt bra fart med Yasuni R2.Rojbin skrev:
Har ett Airsal 50cc Racing T6 Jag söker ett underliggande rör med effekt på höga varv Helst ända till 13-14k..
Har också tänkt på att skicka orginal cylindern till borrning (till 70-80cc) och porta den. Vilket rör skulle passa bäst till det?:)
Kan man ens borra en originalcylinder så mycket?Rojbin skrev:Har ett Airsal 50cc Racing T6 Jag söker ett underliggande rör med effekt på höga varv Helst ända till 13-14k..ktm_danielsson skrev:Tyvärr har jag ingen som helst erfarenhet utav turbokit då jag vägrat använda det på samtliga mopeder jag ägt. Det går garanterat bättre än r3 på en 50cc cylinder, det vill jag nog nästan lova.Rojbin skrev: Får man mer effekt ur Turbokit New high quality eller yasuni r2 eller r3 med 50cc?:D
Går det bättre om man borrar och portar till 80cc då?:)
Exakt vad är det du har för cylinder nu så kan vi försöka hitta ett lämpligt rör till just det du tycker mopeden ska göra ? Original 50cc?
Har också tänkt på att skicka orginal cylindern till borrning (till 70-80cc) och porta den. Vilket rör skulle passa bäst till det?:)
Har en Aprilia Sx och har tagit bort exakt alla strypningar, 11/53 drivning och 80 km/h enligt gps med jättebra axx så jaa det löns nog Blindtarmen gör inte direkt mycket men den är bara ful enligt mig. Och jaa finns ju en katalysator i röret också..Remoz12 skrev:Skulle man kunna dra alla pluggar utom blindtarmen och ändå få lite fart på skiten?Rojbin skrev:En i kröken, brickan i förgasaren och blindtarmen då såklart Skulle säga det är alla?Remoz12 skrev:Vad för pluggar sitter där på nyare Derbis ( Derbi Senda drd xtreme 2013 för å vara exakt ) ?
ja i mynningen menade jag men vad menar du med att borra och sen dra ut den?Freppefreak skrev:Menar du i mynningen på röret, issåfall kan du borra och sen dra pluggen..GVsnubben skrev:Någon som vet om man kan dra ut strypningen i röret på en Derbi drd pro eller måste man borra bort den??
Kolla på videonGVsnubben skrev:ja i mynningen menade jag men vad menar du med att borra och sen dra ut den?Freppefreak skrev:Menar du i mynningen på röret, issåfall kan du borra och sen dra pluggen..GVsnubben skrev:Någon som vet om man kan dra ut strypningen i röret på en Derbi drd pro eller måste man borra bort den??