renovering av Selco riviera -65

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

e hon fin

Omröstningen slutade 8 december 2011, 21:23

ja
2
67%
nej
1
33%
 
Antal röster: 3

Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

renovering av Selco riviera -65

Inlägg av saile96 »

hejsan
nu tänkte jag starta ett litet anorlunda projekt här på tsr :D nämligen en båt :D
började projektet i våras så mycket e ofotat men det får ni leva med
historia
allt började med att jag var trött på min lilla fiskebåt med en 4 hk. så jag började kolla efter något snabbare :D (har alltid varit beroende av fart) :D
först sökte jag inte så seriöst men jag blev bara mer och mer intresserad av att skaffa båt. hittade tillslut en för 600e (ca 6500kr) jag var och kollade på den jag blev kär i första ögonkastet men pappa förblöd mig köpa den eftersom han ansåg att den inte var sjöduglig men dagen efter så messade jag säljaren att jag köper den för 200 e (ca 2250 kr) först svarade han nej det e för lite för jag har trots allt satt på en helt ny aktergavel men efter 10 minuter messade han igen "okej då kör till 200e är väll lite lite för min gammla pärla"
yess tänkte jag men sen kom jag på att jag borde börja fundera på en ursäkt att jag har gått och köpt en båt.:D när jag berättade att jag köpt den i alla fall så blev han konstit nog inte arg. han sa bara "jaha det skulle inte vara du annars"
dagen efter for vi och hämtade den när den väl stod på släpet var det mitt livs bästa stund. när jag kom hem så började jag genast att tvätta den jäklar vad det fanns tall barr i den. sen spacklade jag kölen (eftersom den var väldigt sliten) samma dag så anonsserade jag att jag ville köpa en passlig snurra till pärlan. dagen efter så rang det en som ville sälja en 20 hk mercury 500 e (5500 kr ) lykades oxså pruta ner den till 200 e :D då blev det fart på projektet dagen efter hade jag gjort den sjösättnings klar :D klockan 7 på kvällen satte vi hon i vattnet :D hon gjorde 20 knop (ca 45 km/h)
körde med den så den sommaren fast det var mycket att fixa bla ett stort hål som gjorde att jag fick stanna och ösa med jämna mellanrum.
så gick den sommaren
under vintern så gjorde jag ingenting med hon men på våren då jävlar blev det fart så såg hon ut Bild

Bild

att göra listan då blev:
ny lack (svart och limegrön)
nya soffor
polerade detaljer
ny motor
klädsel till sofforna
relings list
ny inredning
mm
inköp på seaseaBild
började med att slita ut all inredning i båten så jag kunde börja slipa
efter mycket slipande och spacklande så började jag med att slita bort relings listen var skitit som fan där :!: blev bara att spola av allt skit med högtryk sen tog jag bort vindrutan och slipade lite till sen grundade jag hon Bild

efter lite våtslip lackade jag hon svart har tyvär inga bilder på det men
efter ännu mera våtslip så målade jag dit det gröna
sen tog jag itu med insidan råka ha några skivor faner hemma så jag började såga ut soforna sen plastade jag fast dom och sen la jag på ett lager plast på dom till har ingen bild på det heller =( efter det sågade jag till bitarna till ryggstödet och skruvade ihop dom no pic )=
sen grundade jag hela insidan på hon med 2 komp grundfärg 2 lager efter det 4 lager 2 komp blanksvart.
sen var det bara att fixa det sista blandannat och köpa en ny motor köpte sen en yammaha 20 från -89 som har förvarats i varmgarage i 15 år och bara varit provkörd sen dess

sen köpte jag ett nytt batteri och sjösätta

körde med den så resten av sommaren och tro inte att det var något slarvjobb som jag bara slängde ihop trots allt så tog det över 300 timmar allt som allt

nu när den e på land igen så har jag tänkt dra på stereo och 2 basar
+ en massa till
börjar mera när moppen e färdig men bilder på skönheten imorgon :D
kommentera

bilder på skönheten när hon står i garaget Bild

Bild
Bild


Bild

Bildgammla motorn
Bild

Bild
Senast redigerad av saile96 den 19 november 2011, 12:23, redigerad totalt 1 gånger.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Rolig projekt kul med lite udda saker så jag kommer följa
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

Somsagt, roligt med udda grejer! ser bra ut. :)
Luckyy
Elmoped
Inlägg: 109
Blev medlem: 8 maj 2011, 13:04
Ort: Karlstad

Inlägg av Luckyy »

Nice, roligt med ngt annorlunda:)
Användarens profilbild
jonssson13
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 15 maj 2011, 13:19

Inlägg av jonssson13 »

nice, får se om du kan matcha min i slutändan ;)
Skriv svar