förbättra trivseln!

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

2stroke skrev:
ZX skrev:Denna var den enda jag kunde hitta nu och jag vet att nån hade gjort fel men tycker ändå att crew ska ha bättre föredömme :)
http://imageshack.us/f/442/tsr.png/

Och jag vill inte starta en stor diskussion om detta skulle bara vilja att crew inte skriver håll käft och sånt :)
jag vet att det borde vara drygt att hållla på att kolla igenom alla trådar för folk som felpostar ;)

Vill bara göra det här ett bättre forum :D

Mvh/ ZX
Det fanns nog en historia innan detta också, det ser inte direkt oprovocerat ut. Forumet kommer bli bättre om _ALLA_ sköter sig. Hade alla medlemmar varit schyssta, läst reglerna och skött sig så hade det inte behövs några högre uppsatta som får rensa upp, så innan man börjar klaga på dom som hjälper så kan man klaga på dom som förstör.
Ja dett var en historia bakom detta hans kompis gjorde regelbrott men han sa att han inte gjorde och då dampa jag för en ny medlemm skall nog inte säga emot crew eller modd?

zx skulle du inte dampa om alla klagar 2 gånger i veckan på att du gör ett skit jobb du bara låser klagar på topic då vi fått detta "jobb" av sidskaparna? Tror du vi vill klaga ? Nej men vi hamnar göra de då ingen läser reglerna! Om ni medlemmar och speciellt nya skulle läsa reglerna skulle vi crew inte finnas så tänk efter före ni själva sägrr något?

om vi säger ni skall läsa reglerna och får svaret nej tänker inte göra det så tror du man inte dampar smått? vi gör inte detta för oss själva heller får inte betalt eller något vi är frivilliga som vill hjälpa till att hålla upp sveriges bästa moped forum!

om det inte skulle finnas en ordnong och regler skulle inte forum finnas! Logist?

okej vi är vanliga medlemmar och vi kan också göra fel så ta det inte så hårt! Om du kan allt bättre än oss varför är du inte crew? Att bli crew så är inte att vinna på lotto utan man måste jobba fö de!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

och han är den snälla av oss! :twisted: :twisted:

nä, men det är faktiskt tråkigt att folk klagar ett par gånger i veckan..
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:och han är den snälla av oss! :twisted: :twisted:

nä, men det är faktiskt tråkigt att folk klagar ett par gånger i veckan..
Bli bättre då ;)<3

Nä men känns som om mycket blir jävligt överdrivet i alla diskutioner å alla måste bevisa att man har rätt å ingen annan. Blir ofta ganska låg stil nivå när man diskuterar om saker.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Om MIG då så kan jag säga att ni får GÄRNA säga imot och skriva eran åsikt. gillar kritik bland annat och om det är något jag gör fel som crew så säg gärna det!

jag kommer inte låsa någon tråd för att någon tycker att jag gör ett dåligt jobb eller beter mig dåligt. är precis som vilken annan medlem som helst.



MEN det vissa inte tänker på är att vi i crew har fått tillit av mods att sköta en del av sidan. alltså kan det vara bra att ibland tänka över vad vi säger då vi kanske har mer erfarenheter och kunskaper om vad man får och inte får göra på forumet.





Sen har en del sagt att jag gjort fel när jag blivit sur på nya medlemmar. nej, det tycker inte jag. dom kan väll läsa reglerna lika mycket som alla andra? sen om dom postar fel eller dubbelpostar är ingen stor grej men när något är postat verkligen åt helvete så blir man ju lite sur.




så ni behöver inte vara oroliga att diskutera saker med mig men säger jag att ni ska göra något så kanske det är bäst att göra det tex ändra rubrik eller så.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

jobbigt om man ska prata om crew så gör jag det ial fal om helheten å inte speciela individer å det e jobbigt när man ska komma med nån kretik å så ska en crew medlem börja käfta för att han tog det personligt.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

potog skrev:jobbigt om man ska prata om crew så gör jag det ial fal om helheten å inte speciela individer å det e jobbigt när man ska komma med nån kretik å så ska en crew medlem börja käfta för att han tog det personligt.
Förstod knappt vad du menade

Var menar du att någon crewmedlem käftar? Asså tycker ni att vi har så dålig attityd så får ni gärna länka och visa var så vi vet vad felet är, lite svårt att bättra sig när ni säger att vi käftar och sånt, men vi får aldrig se vad ni tar som att vi "gör det" ? ;)
bibapeolola
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

potog skrev:jobbigt om man ska prata om crew så gör jag det ial fal om helheten å inte speciela individer å det e jobbigt när man ska komma med nån kretik å så ska en crew medlem börja käfta för att han tog det personligt.
om du syftar på min kommentar så fattade jag att du menade rent generellt i crew och jag förklarade bara att ni görna får diskutera med mig ;)

tog det inte personligt över huvud taget.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag kan personligen tycka att en del kommentarer som kommer ifrån crew är lite "överklassande" och väldigt spydiga.

Idiotförklarar såna som felpostar osv.
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

DEA!! skrev:Jag kan personligen tycka att en del kommentarer som kommer ifrån crew är lite "överklassande" och väldigt spydiga.

Idiotförklarar såna som felpostar osv.
DEA har en poäng med det.
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

AxxxeL skrev:
potog skrev:jobbigt om man ska prata om crew så gör jag det ial fal om helheten å inte speciela individer å det e jobbigt när man ska komma med nån kretik å så ska en crew medlem börja käfta för att han tog det personligt.
Förstod knappt vad du menade

Var menar du att någon crewmedlem käftar? Asså tycker ni att vi har så dålig attityd så får ni gärna länka och visa var så vi vet vad felet är, lite svårt att bättra sig när ni säger att vi käftar och sånt, men vi får aldrig se vad ni tar som att vi "gör det" ? ;)
tycker inte att ni gör det men ibland kan man se att ni blir frustrerade å lägger en onödig kommentar eller liknande.

ex om det e en som helt väck å gör en fel post för 3 gången i rad så kan ni säga att han e dum eller körd i hövet vilket personen är men ni i crew får liksom va lite mognare å hoppa över det..... säger inte att alla gör det men säger dock att man kan se det ibland :) ååå ni e ju goa killar allihopa så det e synd att folk ibland bara ser dom kommentarerna.

får ni tränat bort det så kommer vi ha ett helt underbart crew som inte en ända jävel kan klaga på! <3
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Detta ska ju kanske inte ligga i denna tråd, men det finns ju ingen "mod-tråd" men var är danielsson?
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Inlägg: 479
Blev medlem: 3 juli 2009, 16:17
Ort: Kilafors
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

DEA!! skrev:Detta ska ju kanske inte ligga i denna tråd, men det finns ju ingen "mod-tråd" men var är danielsson?
Ligger väll i nått dike någonstans.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Bump
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Kände att det va dax för en bump.

Inte varit mega aktiv under ett tag nu. Hur är stämningen på tsr just nu alla goa å glada eller?:)
vem fan e lennart?
juckeyy
Avstängd
Inlägg: 665
Blev medlem: 21 april 2011, 17:43

Inlägg av juckeyy »

Jag tycker det är helt okej. Får inte så många kommentarer i min projekttråd.

Vi har fått bort ganska många av alla "+1:are" så det är ju rätt fint. Har heller inte sett så många posthunters osv. Men dock så har det ökat av många som gör en massa felposts, visst det är nyreggade som gör dom men jag förstår inte hur dom tänker när dom lägger "Vilka handtag ska jag köpa" i motordelen? Hur tänker dom människorna?
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

potog skrev:Kände att det va dax för en bump.

Inte varit mega aktiv under ett tag nu. Hur är stämningen på tsr just nu alla goa å glada eller?:)
Tycker majoriteten är goa å glada!

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Tycker att alla är trevliga ! :)

Har dock sett att p0d1 kan va dryg men personligen själv tycker att han har blivit trevligare! :)

Just ja Benjaaa14 och Baws här på forumet känner sig hatade här då dem vill inte skapa en tråd om en evenemang dem försöker göra :( :)
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

bra tråd! detta borde man få läsa när man skapar en account :) fast det vore bra om stavfelen rättas till då ^^
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

BUMP! :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street
Inlägg: 2424
Blev medlem: 28 februari 2012, 08:02

Inlägg av TheGrimReaper »

tacopaj skrev:BUMP! :)
Ska vi följa reglerna till fulla så får man inte bumpa fören 7 dagar.... Bara så du tänker på det :D

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

Nyttig tråd! tycker att nya medlemmar och även de som har varit medlemmar länge bör läsa. Sen en sak jag upplever ganska ofta är att folk gör trådar hej vilt..
Först söker man på forumet efter träffar, sen på google eller tvärtom. Hittar man inga vettiga svar efter det kan man göra en hjälp-tråd.
''kan jag ha batteri på min moppe'' eller ''mina blinkers fungerar inte'' är två exempel på hur helt onödiga trådar kan se ut, eller ja ni förstår.. sök lite innan!

Lite ordning bland tråd-skapandet vill vi ha va?!

:)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

tycker alla är goa och glada! :D

vill dock se mer rolig aktivitet ifrån crew/mods.. inga roliga tävlingar och intervjuer osv längre :( sen syns modsen allt för lite i trådarna..

få igång bildtävlingarna fullt igen! :)
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

ja mera action i forumet fö fan!! :D
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Gärna fler tävlingar typ roligaste filmen och bästa DJ:n på forumet typ :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

PK skrev:tycker alla är goa och glada! :D

vill dock se mer rolig aktivitet ifrån crew/mods.. inga roliga tävlingar och intervjuer osv längre :( sen syns modsen allt för lite i trådarna..

få igång bildtävlingarna fullt igen! :)
Jag bara väntar på att dom ska intervjua mig! :wink: 8)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Re: förbättra trivseln!

Inlägg av DerbiKoffe »

potog skrev:Hallå tsr ända sen jag blev medlem här i början av september så har jag märkt att många har en dålig attityd mot varandra och detta skulle jag vilja ändra på!! Tänkte skriva några punkter på vad man skulle kunna bättra sig på.


#1 inte lägga onödiga kommentarer så som typ, sa du sten?
händer inte alls för ofta men,,,

#2 Ner värderande kommentarer som säger tex att man inte e lika mycket värd för att man kör en Aerox eller för att man inte har gjort så många inlägg osv.

#3 Man behöver inte dum förklara den som gör fel post 2gr i rad osv.

#4 Onödiga utskälningar! sjukt störande å se någon ny medlem satta i dom sitsarna då det e flera som ska läxa upp å vissa hur det är.

#5 Stav fel. Det finns folk med läs och skriv svårigheter eller folk som alment tabbar sig. Att på peka stav fel hjälper inte jätte mycket. Men fråga självklart om texten inte går å tyda.

#6 Kommentera mer i projekt tråden vill jag uppmana alla till! Man blir själv glad när man ser att någon har kommenterat på ens bygge samt att diskussioner där e ofta dom mest intressanta.

#7 Slappna av! Lägg ner strits yxorna. folk behöver tagga ner och ha lite mer humor. Man kan ju inte dra ett enda skämt utan att någon inte ska fatta det och börja hata.

#8 Om nu någon har hjälp dig massa med ditt problem som du hade med moppen. Glöm inte å tacka för det

#9 Å alla er haters va e grejen visst jag tycker inte om aerox eller ZX så himla mycket men jag behöver ju inte vara arg eller sur på den som har det alla hat ju olika smak.

#10 RESPEKT! Vissa respekt för varandra! det tycker jag e sjukt viktigt.
Å visa inte mer eller mindre respekt om det e en modd eller en gönis alla förtjänar respekt.

Har pratat med Victor (crew medlem) samt andra via fb och dom känner samma sak. Någon mer som gör det?


/ MVH pontus/potog/togge
Håller med till hundra procent! :D
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Kul att se att folk tycker om det :)

kanske ska uppdatera med lite mer grejer eller nått :)


tycker alla värkar goa å glada inga jobbiga nya medlemmar som jobbar sig mot andra :) sen om man e lite kritiskt mot nått som nån skriver så tänder ju folk till som vanligt å kastar ur sig dumma kommentarer. men de e la sånt man får leva med här på Internet :)
vem fan e lennart?
Skriv svar