Städa forumet, 1/3 är fel. SE HIT!

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Städa forumet, 1/3 är fel. SE HIT!

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Ta er tid att läsa.

Tjena TSR, har nu märkt att det inte bara är jag som tycker att forumet inte fungerar lika bra som förut. (skapades nyligen en tråd av DEA)
Jag trodde att jag var ensam om den tanken, men när den tråden skapades så märkte jag att jag verkligen inte var ensam.

En sak som verkligen är störande (tycker jag) är alla låsta och felplacerade trådar. Okej, i felsökning/tuning-avdelningarna är det ju en sak, för där sker det diskutioner, och man får snabbt reda på att man har gjort fel, och man blir ombedd är rätta sig.

MEN jag tycker det är en annan sak vad gäller projekt- och guid-avdelningarna. För i projektdelen så vill man se projekt och inte massa folk som frågar vilket munstycke de ska ha till sitt effektrör.

I guideavdelningen är det rent kaos, ofta när någon ber om hjälp (i rätt avdelning) så brukar jag gå in i guideavdelningen för jag minns att jag har sett en guide om det efterfrågade ämnet. Men man får ofta leta väääldigt länge. Detta kan vara en stor bidragande orsak att ingen har ork till att leta bland guiderna.

Jag har haft kontakt med Bensinskalle om att man borde ta bort låsta trådar, men han tyckte att det kan vara bra att de finns, för att folk ska se hur fel det kan bli. Jag håller med honom till viss del, men vissa avdelningar på forumet har gått över styr.

Men nu när jag fick reda på att jag inte var ensam om att forumet behövde ett ansiktslyft så tänkte jag granska saken lite närmre - Jag kastade mig in i röran under rubriken "Guider" och vidare in i den speciella avdelning för rena "guider" som är mopedrelaterade.

Detta fann jag:
Avdelningen består av 178 trådar.
En tråd är hela forumets regler, och en är regler för just "guider".
59 trådar fanns i avdelningen även fast de inte ska det.
8 av dessa var låsta.
3 skulle vara i en annan guide-avdelning.
Och en tråd var ren och skär spam, rubriken löd: "kebbabfittakebbabfitta................."

Alltså en tredjedel av alla trådar på avdelningen ska inte vara där. Och jag kan tänka mig att det är liknande på de andra guide/projektavdelningarna.

Vad tycks om detta? Vad ska vi göra?
Jag säger: Gå in i projekt/guide-avdelningarna och städa bort det som inte ska vara där. Så får vi en fin ny avdelning där allt ligger rätt, och sen försöker vi hålla det så!
Jetforce
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Håller med dig totalt, för det är rena kaoset när man ska ta sin tid att gå igenom och leta efter något då det tar så sjukt extra lång tid för att det ligger så många felpostar och saker som inte ens bör ligga där.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

har också talat om dethär, problemet är att det är en bugg just nu som gör att moddarna inte kan ta bort trådarna på ett klick, utan dom måste ta bort inlägg efter inlägg.. :?

men håller med till 100%! :D
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

Vi vet att det väldigt många trådar som inte skall vara där (och andra avdelningar)! Men vi kan inte göra ett skit mot det, eftersom "tabort tråd" funktioner för oss admins funkar inte för att inte jonas har fixat det en.
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

snälla fixa upp detta på något sätt, börjar bli irriterat att leta efter ett projekt i massa låsa trådar.
tycker också att det har gått för långt med att vanliga medlemmar klagar en massa på detta (förlåt om det låter som att jag bara skyller på er admins och jonas, för så är det verkligen inte men detta börjar bli väldigt jobbig)
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

håller med! man ska ju söka/leta efter en tråd där man frågar samma fråga som man själv vill ha svar på men faktum är att många väljer att göra en ny tråd ist för att det tar typ 2 timmar att hitta tråden men jag förstår att ni admins/mods inte kan göra så mycket om det inte fungerar så bra...
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Ok, då har vi ju fått svar på det. Admins/mods kan inte ta bort trådar. Hoppas att detta löser sig snart :D
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Indeed, forumet har spårat ut helt på sistone.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Dock, har det blivit en stor jävla skärpning. Märker stor skillnad från när ja registrerade mig, o tills idag.
bibapeolola
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Håller med dig axxxxel under sommaren när de va fler som gick in här i kanske 2 veckor för dom va "moppeintresserade" så va de nästan bara felposter ingen ordning alls! NU är de mycket bättre!

Creeds till admin för de iaf! :)

Fast som med allt så kan de blir bättre. Och ett steg på vägen vore ju just ta bort tråd knappen för admins :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar