Nytt orginalrör som ska fixas!!

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vart det snyggt med kromad ljuddämpare??

Ja.
32
100%
 
Antal röster: 32

Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Nytt orginalrör som ska fixas!!

Inlägg av Derbimann1 »

Tjena, fick ett orginalrör till Derbi Senda för ynka 75spänn.
Dock var röret väldigt fult och rostigt men det skall jag fixa 8)

Började lite enkelt med att tvätta rent sen slipa ner lite rost.

Bild


Skall även köpa Matt svart avgasrör spray. Lär bli nice.

Passade även på att kroma ljuddämparen lite lätt.
Bild



Kommer en bild sen när jag köpt avgasrörssprayen!!

Hehe tror min polare lär bli lite sur när han ser röret så här "fräscht" :D

Obs. glömde ta kort när jag drog bort pluggen.

För Gianellis Enduro 2T smälter sönder min reggplåt så ska dra på ett urpluggat rör och dra på 13 / 53.. :wink:
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 9 augusti 2011, 23:24
Ort: Borlänge

Inlägg av DenSvartaArken »

75kr var ett helt okej pris :wink:
Har du frågar ang. A-Traktor eller Epa-traktor? Fråga mig!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

det var billigt :D
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

DenSvartaArken skrev:75kr var ett helt okej pris :wink:
Håller med! ;)
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

Riejuman skrev:det var billigt :D
Väldigt billigt ;)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

kroma? :s du menar väl polera, polera och kroma är verkligen inte samma sak, så du vet de ;)
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

difaren skrev:kroma? :s du menar väl polera, polera och kroma är verkligen inte samma sak, så du vet de ;)
Det är inte polerat utan kromat. Gjorde det med en speciell maskin på Rörmontage i Nyköping, så du vet ;)
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

åhh.... herregud, länka gärna en bild på en likadan maskin...
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Det ser verkligen inte kromat ut...
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Fan va bra pris, och fan va snygg dämparen blev! :)

Mvh
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Re: Nytt orginalrör som ska fixas!!

Inlägg av Riejuman »

Derbimann1 skrev:Tjena, fick ett orginalrör till Derbi Senda för ynka 75spänn.
Dock var röret väldigt fult och rostigt men det skall jag fixa 8)

Började lite enkelt med att tvätta rent sen slipa ner lite rost.

Bild


Skall även köpa Matt svart avgasrör spray. Lär bli nice.

Passade även på att kroma ljuddämparen lite lätt.
Bild



Kommer en bild sen när jag köpt avgasrörssprayen!!

Hehe tror min polare lär bli lite sur när han ser röret så här "fräscht" :D

Obs. glömde ta kort när jag drog bort pluggen.

För Gianellis Enduro 2T smälter sönder min reggplåt så ska dra på ett urpluggat rör och dra på 13 / 53.. :wink:
kom ihåg då du köper färg att du tar värme tålig färg :D
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

Du ska inte köpa nån värme tålig klarlack då e för annars så rostar de ju väldigt lätt=?
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Mattyyy skrev:Det ser verkligen inte kromat ut...
han tror att han kromat det när han har polerat det med poleringsmaskin... tragiskt,
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

krom ...

du grillar metallsaker i ett sorts metall bad så pressar du in några AMPER i den ... så
jag tvivlar det är ÄKTA kromat ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

exakt, där har vi en till som är 100% säker på att det INTE är krom... du har polerat den med maskin helt enkelt..
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

difaren skrev:exakt, där har vi en till som är 100% säker på att det INTE är krom... du har polerat den med maskin helt enkelt..
Vad gör det er om han har polerat eller kromat? Tråden skapades inte för ni ska sitta och påpeka att det inte är kromat fem gånger var..
Bild

Jag är odödlig
Marcusarle
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 september 2011, 11:58
Ort: Malmberget

Inlägg av Marcusarle »

ktm_danielsson skrev:
difaren skrev:exakt, där har vi en till som är 100% säker på att det INTE är krom... du har polerat den med maskin helt enkelt..
Vad gör det er om han har polerat eller kromat? Tråden skapades inte för ni ska sitta och påpeka att det inte är kromat fem gånger var..
+1
Expect the unexpected
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

difaren skrev:
Mattyyy skrev:Det ser verkligen inte kromat ut...
han tror att han kromat det när han har polerat det med poleringsmaskin... tragiskt,
Har doppat den i ett slags metallbad. = Krom.
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

Roxxen96 skrev:Fan va bra pris, och fan va snygg dämparen blev! :)

Mvh
Tack. Dina projekt är skit nice ! :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

fan va billigt och bra ;) fan , din kompis kommer bli paff när han ser att röret är värt typ 700 efter allt fixx, speciellt med krom ;)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Derbimann1 skrev:
Roxxen96 skrev:Fan va bra pris, och fan va snygg dämparen blev! :)

Mvh
Tack. Dina projekt är skit nice ! :)

HAHA tack så mycket!! ^^

RIKTIGT SJUKT KUL ATT HÖRA SÅDANA KOMMENTARER! :D
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

Roxxen96 skrev:
Derbimann1 skrev:
Roxxen96 skrev:Fan va bra pris, och fan va snygg dämparen blev! :)

Mvh
Tack. Dina projekt är skit nice ! :)

HAHA tack så mycket!! ^^

RIKTIGT SJUKT KUL ATT HÖRA SÅDANA KOMMENTARER! :D
Förstår dig. Det är riktigt kul att läsa, du skriver väldigt noggrant och förklarar väldigt bra, ger andra tips och så. Har själv gjort lite liknande med farsans gamla vivacity som jag nu fått. Höjningssatser, polerad variator kåpa, plåt i undertailen och massa liknande. :D Tack!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Derbimann1 skrev:
Roxxen96 skrev:
Derbimann1 skrev: Tack. Dina projekt är skit nice ! :)

HAHA tack så mycket!! ^^

RIKTIGT SJUKT KUL ATT HÖRA SÅDANA KOMMENTARER! :D
Förstår dig. Det är riktigt kul att läsa, du skriver väldigt noggrant och förklarar väldigt bra, ger andra tips och så. Har själv gjort lite liknande med farsans gamla vivacity som jag nu fått. Höjningssatser, polerad variator kåpa, plåt i undertailen och massa liknande. :D Tack!

Jag satsar på att göra mitt projekt så bra som möjligt, med skrivande och bilder, jag älskar att hjälpa folk, verkligen. Jag har nyss uppdaterat vad jag ska göra i vinter osv :D. Hoppas det kommer bli bra! :)
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

Nutbreaker skrev:fan va billigt och bra ;) fan , din kompis kommer bli paff när han ser att röret är värt typ 700 efter allt fixx, speciellt med krom ;)
Haha. Håller med, ska bli så kul när jag i skolan under något hål säger så här: Kom så går vi och kollar på mitt nya avgasrör. Han kommer säkert säga typ: Nice!, Då ska jag svara med: du vet att det är ditt rör va? Han kommer bli så jävla avis haha!
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 september 2011, 12:59

Inlägg av Derbimann1 »

moppepojk skrev:Du ska inte köpa nån värme tålig klarlack då e för annars så rostar de ju väldigt lätt=?
Läser du igen så skrev jag: Matt svart avgasrörsspray. (Dvs värmetåligt). Men tack för du sa det om jag inte hade vetat det och tänkt köra med vanlig spray ;)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

Jo jag har läst men jag tänkte på juddämparen :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Derbimann1 skrev:
difaren skrev:
Mattyyy skrev:Det ser verkligen inte kromat ut...
han tror att han kromat det när han har polerat det med poleringsmaskin... tragiskt,
Har doppat den i ett slags metallbad. = Krom.
Det ser fortfarande inte kromat ut alls så enkelt är det och det ser polerat ut men skitsamma.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Mattyyy skrev:
Derbimann1 skrev:
difaren skrev: han tror att han kromat det när han har polerat det med poleringsmaskin... tragiskt,
Har doppat den i ett slags metallbad. = Krom.
Det ser fortfarande inte kromat ut alls så enkelt är det och det ser polerat ut men skitsamma.

Matyyy det ända du gör är gnäller, vafan? Sluta upp med den tråkiga attityden, börjar bli trött på det nu. För några dagar sen tjafsa du om att Potog's neos inte va en racer, han håller på att utveckla den, ta det lugnt, nu gnäller du om att Derbimann1 här inte kromat sitt rör. Det ser blankt ut så vem bryr sig ? Kom igen nu, va positiv istället, det gynnar forumet. Nej jag är ingen låtsas mod som bara klagar nu, men jag tycker bara du ska vara positiv istället bara för att klaga, tycker det är en tråkig stil, alla här på forumet borde vara schyssta mot varandra och ta reda på varann, sprida glädje, det är ju trots allt mopeder vi pratar om, vilket får mig på bra humör, mycke go'a människor här enligt mig! ;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Roxxen96 skrev: Matyyy det ända du gör är gnäller, vafan? Sluta upp med den tråkiga attityden, börjar bli trött på det nu. För några dagar sen tjafsa du om att Potog's neos inte va en racer, han håller på att utveckla den, ta det lugnt, nu gnäller du om att Derbimann1 här inte kromat sitt rör. Det ser blankt ut så vem bryr sig ? Kom igen nu, va positiv istället, det gynnar forumet. Nej jag är ingen låtsas mod som bara klagar nu, men jag tycker bara du ska vara positiv istället bara för att klaga, tycker det är en tråkig stil, alla här på forumet borde vara schyssta mot varandra och ta reda på varann, sprida glädje, det är ju trots allt mopeder vi pratar om, vilket får mig på bra humör, mycke go'a människor här enligt mig! ;)
du är en wnb modd :D

haha nämen det stämmer det är polerat eller krommat ingen bryr sig riktit.

Sen så 75kr är ju en struntsumma :O
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Roxxen96 skrev:
Mattyyy skrev:
Derbimann1 skrev: Har doppat den i ett slags metallbad. = Krom.
Det ser fortfarande inte kromat ut alls så enkelt är det och det ser polerat ut men skitsamma.

Matyyy det ända du gör är gnäller, vafan? Sluta upp med den tråkiga attityden, börjar bli trött på det nu. För några dagar sen tjafsa du om att Potog's neos inte va en racer, han håller på att utveckla den, ta det lugnt, nu gnäller du om att Derbimann1 här inte kromat sitt rör. Det ser blankt ut så vem bryr sig ? Kom igen nu, va positiv istället, det gynnar forumet. Nej jag är ingen låtsas mod som bara klagar nu, men jag tycker bara du ska vara positiv istället bara för att klaga, tycker det är en tråkig stil, alla här på forumet borde vara schyssta mot varandra och ta reda på varann, sprida glädje, det är ju trots allt mopeder vi pratar om, vilket får mig på bra humör, mycke go'a människor här enligt mig! ;)
Vad då jag brukar inte gnälla och har dessutom inte gnällt om Potogs neos du kan läsa själv : http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... c&start=35

Och vafan jag leker inte mod.

End of discussion.
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 219
Blev medlem: 9 augusti 2011, 23:24
Ort: Borlänge

Inlägg av DenSvartaArken »

När jag tänker efter nu så är det här ett av dom få projekt på TSR som projektarbetaren (eller vad man ska säga) kommer tjäna bra med pengar på, om han ska sälja röret d.v.s :)

/DSA
Har du frågar ang. A-Traktor eller Epa-traktor? Fråga mig!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Mattyyy skrev:
Roxxen96 skrev:
Mattyyy skrev: Det ser fortfarande inte kromat ut alls så enkelt är det och det ser polerat ut men skitsamma.

Matyyy det ända du gör är gnäller, vafan? Sluta upp med den tråkiga attityden, börjar bli trött på det nu. För några dagar sen tjafsa du om att Potog's neos inte va en racer, han håller på att utveckla den, ta det lugnt, nu gnäller du om att Derbimann1 här inte kromat sitt rör. Det ser blankt ut så vem bryr sig ? Kom igen nu, va positiv istället, det gynnar forumet. Nej jag är ingen låtsas mod som bara klagar nu, men jag tycker bara du ska vara positiv istället bara för att klaga, tycker det är en tråkig stil, alla här på forumet borde vara schyssta mot varandra och ta reda på varann, sprida glädje, det är ju trots allt mopeder vi pratar om, vilket får mig på bra humör, mycke go'a människor här enligt mig! ;)
Vad då jag brukar inte gnälla och har dessutom inte gnällt om Potogs neos du kan läsa själv : http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... c&start=35

Och vafan jag leker inte mod.

End of discussion.

Haha vafan, jag ber om ursäkt. Det är så många som har liknande namn och inte har någon profilbild, jag ber om ursäkt okej? Jag vet inte vart jag fick ifrån att det skulle vara du.

Bara glöm det jag sa.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Victorh skrev:
Roxxen96 skrev: Matyyy det ända du gör är gnäller, vafan? Sluta upp med den tråkiga attityden, börjar bli trött på det nu. För några dagar sen tjafsa du om att Potog's neos inte va en racer, han håller på att utveckla den, ta det lugnt, nu gnäller du om att Derbimann1 här inte kromat sitt rör. Det ser blankt ut så vem bryr sig ? Kom igen nu, va positiv istället, det gynnar forumet. Nej jag är ingen låtsas mod som bara klagar nu, men jag tycker bara du ska vara positiv istället bara för att klaga, tycker det är en tråkig stil, alla här på forumet borde vara schyssta mot varandra och ta reda på varann, sprida glädje, det är ju trots allt mopeder vi pratar om, vilket får mig på bra humör, mycke go'a människor här enligt mig! ;)
du är en wnb modd :D

haha nämen det stämmer det är polerat eller krommat ingen bryr sig riktit.

Sen så 75kr är ju en struntsumma :O

Haha Victorh ;)

Precis :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Roxxen96 skrev:
Mattyyy skrev:
Roxxen96 skrev:
Matyyy det ända du gör är gnäller, vafan? Sluta upp med den tråkiga attityden, börjar bli trött på det nu. För några dagar sen tjafsa du om att Potog's neos inte va en racer, han håller på att utveckla den, ta det lugnt, nu gnäller du om att Derbimann1 här inte kromat sitt rör. Det ser blankt ut så vem bryr sig ? Kom igen nu, va positiv istället, det gynnar forumet. Nej jag är ingen låtsas mod som bara klagar nu, men jag tycker bara du ska vara positiv istället bara för att klaga, tycker det är en tråkig stil, alla här på forumet borde vara schyssta mot varandra och ta reda på varann, sprida glädje, det är ju trots allt mopeder vi pratar om, vilket får mig på bra humör, mycke go'a människor här enligt mig! ;)
Vad då jag brukar inte gnälla och har dessutom inte gnällt om Potogs neos du kan läsa själv : http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... c&start=35

Och vafan jag leker inte mod.

End of discussion.

Haha vafan, jag ber om ursäkt. Det är så många som har liknande namn och inte har någon profilbild, jag ber om ursäkt okej? Jag vet inte vart jag fick ifrån att det skulle vara du.

Bara glöm det jag sa.
Det är lugnt och jag ska försöka fixa en profilbild snart då kmr du nog i håg mig lite lättare
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Mattyyy skrev:
Roxxen96 skrev:
Mattyyy skrev: Vad då jag brukar inte gnälla och har dessutom inte gnällt om Potogs neos du kan läsa själv : http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... c&start=35

Och vafan jag leker inte mod.

End of discussion.

Haha vafan, jag ber om ursäkt. Det är så många som har liknande namn och inte har någon profilbild, jag ber om ursäkt okej? Jag vet inte vart jag fick ifrån att det skulle vara du.

Bara glöm det jag sa.
Det är lugnt och jag ska försöka fixa en profilbild snart då kmr du nog i håg mig lite lättare
Bra det, som sagt ber verkligen om ursäkt, ska tänka på att inte bara slänga ur mig en massa ord! (:
Skriv svar