(HOFF Tuned) SR70 Revolution 10 feb, smid kolv m.m har komit

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

(HOFF Tuned) SR70 Revolution 10 feb, smid kolv m.m har komit

Inlägg av haselhoff »

HOFF Tuned 666 Revolution Sprint

Bild

Mål med detta bygge
Ha skoj
Bänka minst 3 + + + + + + + + + + hk
Bygga som jag vill o skippar i vad andra tycker


Go Fast Show Hell Insane Danger Racer.
Bygge för Vintern/våren 08-09
Förändra hela moppeden.
Skapa nått ingen har sätt förut.
Väldigt bra tider på 150-201meter på:
Meet 2009 jag hinner med.
Bänkning med lagom hk på bakan med NOS

SETUP: 2009
Inte köpt :(
På väg :)
Hemma :P

Bränsle mumms gott .
Metanol
Aspen Racing Fuel Oktantal RON 102, endast vid race
V-Power 100 RON endast vid test
E85
Annat bränsle



MOTORN !


NOS, aha luft
Slaglängd, hemligt
Vevstake, hemligt
Vevparti, hemligt
kolvbult 16mm
Kolv, hemlig
Membran, hemligt :p
REEDS, hemligt :p
Cyl, hemlig
Löst cyl lopp, hemligt
Insug under tillvärkning
Förgasare, hemligt



Säkerhet bromsar :


Ett par träertoflor


Bromskivan, stor som en familjepizza


Mopped säkerhet:


Org
Tottal längd: 1703mm.
Hjulbas: 1188mm.


Som den står nu!
Tottal längd: 1850mm.
Hjulbas: 1335mm.


Som den antagligen kommer bli men ej bestämt, max längd e detta.
Tottal längd: 2314mm
Hjulbas: 1799mm



Prestanda test.


Allt över 8sek på 201 meter, då ska bygget skrotas på stört, kan gå för sig med en 10sek första gången innan jag vågat dra fullgas.

Nu börjar bygget in för 2009.

UPD. 10 FEB 2009

Mer delar har kommit.

Smid WÖSSNER kolv tiflonbelgd.
Kolvbultslager.
Ramlager SKF vänster.
Ramlager NACHI Bearings.
Packboxs Vänster.
Packboxs Höger.

Bilderna får säja resten

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 5 Feb 2009

Skriflig.

Har trillat in några saker idag.

sotsatts motor packningar.

Ramlager Höger C3 63/22 22x56x16mm
PACKBOX Vänster 24-36-7mm
FLÄNSMUTTER M8 MUTTER MED KRAGE 4st.

Har även en strålande nyhet, portningen är klar till 95% i fodret idag
Har kvar att porta cylindern efter nya portnigen i fodret, fodret har jag stoppat i i cyl igen så ska börja bearbeta cyl senare ida

Kan berätta lite hur durasionen ligger till o så just nu men ska fin liras senare när jag fått kolven så blir de lättare att få de 100%

Avgas ( 200 )
Spol 1 ( 136 )
Spol 2 ( 136 )
Boost ( 139 )

Avgas har fått 2 hjälportar.

Spol 1 första kanten är riktad bakot mot Boost, andra kanten är riktad mot spol 2 runt mitten.

Spol 2 första kanten är riktad mot boost, andra kanten är riktad mitt i mot andra spol 2.

Boost satt lite dumt till i fodret men är vinklad lite upp.

Föra portaren innan mig har riktat alla portar rakt ut o inte tängt för 5 öre efter portarna i cylindern

Port mapp får ni vänta med tills jag borrat loppet för portarna kommer bli lite lite störe även fast avgas e rätt enorm nu då

UPD 4Feb 2009

Mitt uber hypper vevparti.

Fackta om vevpartit:

Vevstakslängd 100mm.
Lilländans vevstaks lager 16/20-18mm.
Storändans vevstaks lager 21.5/28.5-16mm.
Vevparti vikt 2445 gram.
Tändnings mutter M12 grovgängad.
Variator mutter M20 fingängad.
Lager läge tändning 28mm
Lager läge variator sida 22mm

OBS: Vevpartit är ej klart

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 30 Jan 2009

SMYG start

portarna ser ut så här nu o ni ser ju att domma portarna kan ju inte jag köra på helt enkelt, aldeles för låga för mitt användningsområde efter mitt mål.

Avgas = 186.
Spol 1 = 122.
Spol 2 = 122.
Boost = 116.


Hur loppet ser ut nu, inte färdig portat


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 29 Jan 2009

Packetet hämta jag på bussgods i borås idag

Hem o rev upp packetet o hitta lite trevliga saker, allt vad med som jag köpte + lite till, blev överaskad

Mer han jag inte med för skulle till tjejen så får ta närmare koll nästa gång jag e hemma o inspektera sakerna bätre

UPD. 27 Jan 2009

Motordelar har blitt sänd till mig nu o bör landa oss mig vilken dag som hälst

Blir skoj o se vad man fått för skoj i packetet, e lite gott o blandat i packetet för si så där de vägde 32kg


Då va man i fulgång med att rivit allt o inspekterat saker o ting vad som kan gå till användning o har börjat med mitt cyl foder att mäta portarna hur de ser ut nu
----------------------------------------------------------------------------------

Gammla bygget 2008.

Så jag får la börja nån stanns o lägga in lite bilder :)

Bild
Bild
Bild


Prestanda test.

Malossi MHR To Slow HOFF Edition
Toppfart: 12000varv 100km/h
Toppfart: 115+ km/h
Toppfart sprint: 97 km/h
Sprint 150m 6.0 s
Sprint 201m 8.8 s ej instäld

Malossi MHR T7 Tuning by Malossi
Toppfart: 100+ km/h
Toppfart Sprint: 98 km/h
Sprint 150m: 0.0 s
Sprint 201m: 0.0 s

Airsal Evo 2 70cc Tuning by HOFF
Toppfart: 104.0 km/h med 4grams vikter o org tryckis.
Toppfart Sprint: 86 km/h
Sprint 201m: 8.7.- s

MotoForce alu race 70cc Tuning by HOFF
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: ---.- s

Polini Evolution 2 70cc Tuning By HOFF
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: 9.5 s med fel ( rör, täning, variator, förgasare, insug )

Hebo Tuning By Holman
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: - s

Malossi MHR Team Big Bore 77cc Tuned by Malossi
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: - s

Malossi MHR Team Big Bore 77cc tuned by (----)
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: - s

Borås Meat 2008.
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: - s

ABG Sprint Wekend 2008.
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: - s

Göteborg Meat 2008.
Toppfart: ---.- km/h
Toppfart Sprint: ---.- km/h
Sprint 201m: - s

FILM ARKIVET: http://youtube.com/user/HOFF1984

Malossi MHR To Slow HOFF Edition
http://www.youtube.com/watch?v=UX6ytW1VdHc

Malossi MHR HOFF ( obs ej instäld ) Rävlanda runda.
http://www.youtube.com/watch?v=apCab1Oyfqc

Airsal EVO 2 201meter test 8.7sek som bäst
http://www.youtube.com/watch?v=7F7ksd3lIjw

Responstest Portad Hebo Manston 70cc, ej instäld.
2008-03-10 http://www.youtube.com/watch?v=TFxiO35Kclc

Responstest portad ARSAL Racing 70cc.
2008-02-22 http://www.youtube.com/watch?v=ECbqpsolfu4

EVO 2 trasig cylinder 201meter.
2008-02-20 http://www.youtube.com/watch?v=Rex4rbOk684

EVO 9.5sek repa 201meter.
2008-02-07 http://www.youtube.com/watch?v=bnBamPDoks4

Prov test nya förgasaren.
2008-01-16 http://www.youtube.com/watch?v=x7t-mkcp-qI

Gass test nya förgasaren.
2008-01-15 http://www.youtube.com/watch?v=pCwe6pluZzM

Körning Rävlanda - Bollebygd
2008-01-04 http://www.youtube.com/watch?v=1z55S4Mus80

Bilderna kan vara lite dålig kvalite nu i början för kameran va trasig.

Ramen ny målad nu :)
Bild

Bara bild på lite av motorn o yasuni C16.
Bild

Insugsystemet o förgasaren med luftfiltret.
Bild

Motorn provmonterad med hemma byggda motorförflyttaren, funderar o bygga om den 1 gång till.
Bild

Bild


sakerna ihop skruvade o provmonterade
Bild

cylindern rasad, motoforce alu racing 70cc
Bild

Bild

Fälgarna som jag köpte, ska poleras klart :)
Bild

Bild

Kåporna som jag fick tag i, provmonterade, ska slippas o stylas/modifieras kraftigt :)
Bild

Röven tycker jag inte om alls så den ska värkligen byggas om :)
Bild

Underkåpan ska byggas ihop e en sak säker med sidokåporna :)
Bild

Båda bakarna petar uppot:) undra vilken som går fortast, hojen gör 0-100på ca 3.1sek, moppen vet jag inte :lol:
Bild

Utväxslingen hämta jag ut idag.
Bild

Liten order bara:
Bild

Kawasaki kx80 91a cylindern :)
Bild

Sakerna från typp första bestälningen:
Bild

Bild

Bild

Avgasporten lite fel så den ska slippas upp så den stämmer efter packningen.
Bild

Bild

Porten upp slippad efter packningen :)
Bild

Porten upp slippad, men ska slippas till lite till sen.
Bild

Motorblocket behöver portas, stämmer inte alls.
Bild

Anpasning av blocket mot cylindern.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Den nya förgasaren som ska användas, undra om den räcker :lol:
Bild

Bild

Bild

Bild

Målat hojen svart :)
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Monterat den polerade framfälgen med nytt gummi :)
Bild

Bild

Monterat den andra förgasaren med hemma byggt insug, insuget blev som en liten test prototyp så funderar på nytt insug igen, men inte helt lätt när förgasaren e stor o platsen liten.
Bild


Bild


Bild

Bild

Bild

Bild

Lekte lite med ristaren o ristade in ett litet namn HOFF
Bild

Bild

Bild

Bild

2008-01-18

Grovportningen, ej klar

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

85 veven med kolven.

Bild

Motorpluggen.

Bild

Prototypinsuget frös till is när jag provade den 2008-01-19.

Bild

Min hem tillverkade Boost Bottle.

Bild

Bild

Bild

2008-02-02

Malossi 13/44
Bild

Kiesler Subframe
Bild

Förknasarn slipa jag lite på.
Bild

Bild

Bild

Börjat spaklat igen där framlampan brukar sitta :)
Bild

Bild

2008-02-04.
Några lager spakel o slutligen lite färg blev de så här.

Bild

Bild

Bild

Bild

2008-02-24

Koso racing 28an.
Bild

Variatorn.
Bild

Bild

Bild

Skriflig uppdate: 2008-02-29

Idag ska jag åka o hämta en Portad Hebo cylinder, blir bilder senare i kväll på skönheten :) Cylindern ska bara provköras med o se om de finns nått öss i den, finns de men inte rillräkligt för mig så ska den säljas, nån intresserad kanske, kom med bud i sånna fall ? 2 nya kolvar får man med, den ena kollven kommer köras en stund med för att prova prestandan.

Sen väntar jag forfarande på Holmans Roost Pipe :)

Hoppas på nästa vecka att jag får garaget i fred lite, just nu e de fullt o nymålade saker så jag får vänta snällt innan jag kan riva isär min mopped o bygga central Fjäder för motorn så jag kan rensa upp baken, men har inte bestämmt vilken fjäder jag ska ha om de blir Yamaha R1a 99a bak dämpare eller org vita Aprilia, tror att R1a dämpisen blir för stötig fast den e betydligt maffigare ju :wink:

Här komer Hebo Manston!
Portnings durasion, Boost 130 Spol 130 Utblås 200

Bild

Bild

Bild

Bild

2008-03-06
Roost Pipe

Bild

Bild

Bild

2008-03-14
MHR Or-Kitt + lite till.

Bild

Bild

Bild

Skriflig uppdate: 22 mars 2008

Har beställt mig en Reich vattenpump som borde komma vilken dag som hälst

Har även börjat kolla på lite mera prylar men få se vad jag bestämmer mig för.

Skriflig uppdate 23 mars 2008

Fick ett litet ryck idag som jag får ibland som sakt så lågg jag o fundera i natt på en sak o idag knalla jag ut med mysbyxsorna o en tunn tröja till garaget, rullade runt lite på moppen så den hamna med fronten mot bänken, sen tog jag fram skydsglasögorna, hörselskyderna o vinkelslipen, kopla in sladen o starta åbäkert som väsnas, kappade loss halva fronten, :) de va skoj tyckte jag, sen tog jag fram mina R1a kåpor o satte kapen i o de va riktigt skojigt, fasligt vad de yrde glasfiber, sen tog jag delarna från R1a kåpan, tejpade frast dom på moppe fronten o sen fram med glasfiber mattan o så plasta jag in hela fronten :) så nu står allt o torkar, när de torkat ska de slippas o sen på med glasfiberspackel o jämna till groppar o ojämheterna som har blitt :)

Bilder, hum nä du de blir de inga, de får ni allt vänta snällt på tills jag e klar i mitten på nästa vecka.

UPD: 25 mars
Reich, mitt polerade R6a gaffel synns i bgd
Bild

UPD: 26 mars
Stage6 - EGT Avgastemperaturmätare ;P
Bild

UPD: 27 mars. Wig XSH
Bild

UPD igen: JM3 JHC SS membran cart förgasare 24mm.
Bild

Bild

Bild

UPD: Lite helhetsbilder 31 mars
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

UPD: Home work stage6 V3 Kolfiber edition 8 april

Bild

Bild

Bild

Lite mera helhet i solen :)

Bild

Bild

Bild

UPD: 11 april lite mera trilla in :)
Bild

UPD, 12 april 2008.
Idag har jag beställt Malossi Big Bore 77cc

UPD. 17 spril skriflig.
Har fått reda på en trevlig sak att min MHR BB77cc har kommit till till värkaren så startuning ska beställa den imon, så i sluttet på nästa vecka får jag hem den

Jag har börjat skulptera på mitt arsle nu okså, se om de kan bli bra de här, annars får jag göra om

Kanske visar upp några bilder imon när jag skulpterat klart.

UPD. 19april

Min 112graders portning på polini evo 2. varvade i sattanimej innan veven gav upp.
Bild

Bild

Bild

Min rasade Stage6 HPC R/T 85mm Rod ø12mm.
Bild

Bild

Bild

UPD. på börjad plastning av baken 21april
Bild

Bild

Bild

UPD. 26april
Va o hämta upp ett litet packet idag i stan, inhöll dessa kuliga ting :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 28april. Har monterat R1a 300mm frambromskiva på moppen :)
Bild
Bild
Bild

UPD. 29april, Har monterat R1a 4kolvs framok :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD 6 MAJ

Nya stötdämparen :)
Bild
Bild

Liten glimt på bakvingen :)
Bild
Bild

UPD 7 MAJ

Yasuni Carrera 21, Kevlardämpare
Bild

UPD 8 MAJ

Hade lite tid över så jag har börjat litet smått o börjat porta ena avgaskanalen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD 9 MAJ.
Har beställt mera saker så nu ska jag la få ihop motorn.

Bild

UPD 14 MAJ.

Har montera kåporna, monterat fram/bak lampa, sänkt framgafflarna 5cm.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 18 MAJ

Har monterat kylaren bak, nu ska de bara göras upp för luftflöde, kommer monterat fläcktar på kylaren okså, vattenbehållaren sticker upp där tanklocket satt innan :)

Bild

UPD. 22 MAJ.

Motorn ihop monterad, har höjt upp membranet okså, se om de blir bätre vev hus fylning.

Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 29. MAJ
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 4 JUNI.

Kiesler sprint upp hängningen gick av i 50km/h. :wink:
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD. 14 juni.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD 17 juni.
Malossi MHR To Slow HOFF Edition 7

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD 18 juni.
Idag fick jag äntligen köpt min Italkit Seletra :wink:
Bild

UPD: 2008/26/06

Min frukost buffe i morse kl 10
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD 29/6

Kvälls bilder.
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD: 3/7-08

Va trött påsakerna så nu ser de ut så här, hata de eller älska de, ja jag e inte nöjd i allfall, men ville ha bort skiten så drog fram med vinkelslippen o bort med skiten bara, de här e bland dom sista bilderna ni kommer få se på bygget för 1/2 framot så ni vet, efter Göteborg MEET den 6/7-08 så kommer de bli lite blider från Göteborg Meet men efter de e de slut på bilder så ni vet innan nästa bygge kommer igång.

Så här e åbäket hur den ser ut hur den kommer köras.

Bild
Bild
Bild

UPD: 06/07-08

Göteborg MeeT 2008
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Race mot 80ccare

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bänk resultat MHR To Slow HOFF
Bild



UPD
2/8-08

Sån där liten bild UPD, gjort 1 sak men berättar inget.

Ingreppet tog 3 timmar

Bild
Bild
Bild


UPD 2 DEC 2008a

Sån där liten UPD igen

Tänkte liva upp med en sån där liten bild så ni har något o kolla på tills nästa gång.

Först en liten Portmapp på en rätt trist cylinder innan jag börjar porta den

( obs papret vred sig lite så boost blev skeft )

Bild

Portmapp org Malossi MHR T7
Bild

UPD:3 dec 2008

liten skriflig.

Har vart på cyl o förfinnat alla kanalerna i bottendelen, vart inte riktigt nöjd sist men nu e jag klart nöjdare, ytan betydligt finare

Sen kunde man inte låta bli att brädd avgasporten lite till

Nu är porten lite lite bredare men ska bli ändå bredare, inte klar med den

56.5mm bred utlag just nu

Sen måste jag i vilket fall som hälst brädda högerporten lite till för blev inte lika stora, vänster e bredare just nu

Bara mätta, målla lite till.

Funderar att göra varje port 30mm bred exsakt o smalnar av lite för att vara skonsam mot kolvringarna.

portarna är nu utlagda, blir ju mindre om jag mätter i loppet som man ska igenkligen, men David mätter på sitt vis .
Vänster: 28.5mm
Höger: 25mm

Sen har jag slippat bort betexningen HOFF TS ´ska gravera in HOFF TUNED bak på cylindern, mot insuget, ytan där e mjukare o kommer bli bätre.

UPD 8 Dec 2008

Lite bilder på portningen, men ej klar, fortfarande fin liret kvar så ni vet

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

UPD: 10 DEC 2008
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av haselhoff den 10 februari 2009, 13:46, redigerad totalt 148 gång.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Danneman
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 16 september 2007, 09:52

Inlägg av Danneman »

lägg upp lite bilder :)
dASE?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Ska fälja detta från början till slut :wink:
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Lite synd att du tog evo2an tycker jag. Då den har singelport, och ettan delad.

Sedan kopplingen tycker jag inte du skall ha, då det är riktig skit. Sliter ner beläggen på den på några timmar bara.
Sedan tändningen så tycker jag du skall köra en Pvl tändning istället. Värt mycket mer, om du vill ha digital.

Hur många cylindrar va det? 35stycken? :P

Mvh
Senast redigerad av Holman den 17 december 2007, 20:11, redigerad totalt 2 gång.
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator
Inlägg: 664
Blev medlem: 4 juni 2007, 22:38
Ort: Stockholm

Inlägg av P0JKEN »

Ser redigt bra ut. Ska följas.
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:Lite synd att du tog evo2an tycker jag. Då den har singelport, och ettan delad.

Sedan kopplingen tycker jag inte du skall ha, då det är riktig skit. Sliter ner beläggen på den på några timmar bara.
Sedan tändningen så tycker jag du skall köra en Pvl tändning istället. Värt mycket mer, om du vill ha digital.

Hur många cylindrar va det? 35stycken? :P

Mvh
Jo jag vet att jag inte tycker om riktigt ensam avgasport utan föredrar delar port, skydar kolvringen bätre o kan portas hårdare, men som sakt man kan lägga till så man får delar avgasport när man lämnar in den på portnigen så dom lägger till matrial i avgasporten så jag får delad

Funderar om cylindern ska cross portas, samma portningsgrad som på en cross, lär la lämna en bit över 20++hk minst, ska bara hitta någon firma som vill ta en an cylindern för mina ändamål ;)

De va bara ett exsempel på vad jag funderade på vad för koppling o täning jag ville ha :)

Jo de va jag som körde sönder 35 cylindrar på 1 år ;)
Har redan kört sönder 2 cylindrar på detta bygget, båda cylindrarna höll 2 dagar sammanlagt ;)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Det här kommer bli fett !
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Samma sak med min 26mm förgasare kommer inte räcka långt efter portningsarbetet, tur man har en keihin flatslide 34mm förgasare liggandes, behöver bara tillvärka insuget :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Någon som vill köpa ett yasuni C16 karbon ? har använt det till max 2 full tankningar.

Hade tängt 1900kr för de om någon vill köpa de.
Senast redigerad av haselhoff den 18 december 2007, 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Haha, du är hopplös. Varför bygga på på en evo2a? Varför köpte du inte Evo1an direkt, den säljs ju fortfarande.

34mm förgasare? Varför detta? Tycker du skall ta en 28/30mm förgasare.

Vad för durationer har du tänkt dig på cylindern?

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:Haha, du är hopplös. Varför bygga på på en evo2a? Varför köpte du inte Evo1an direkt, den säljs ju fortfarande.

34mm förgasare? Varför detta? Tycker du skall ta en 28/30mm förgasare.

Vad för durationer har du tänkt dig på cylindern?

Mvh
Ja man måste vara lite hopp lös för att de ska bli anorlunda, jo jag vet jag kunde tagit en EVO1 o få delad avgasport men ville ha en EVO2 o lägga till en delad avgsport o porta den en del, då får man sig en EVO3 ;) eller något i den stillen.

Får jag de inte o lira så blir de specalmotorn som jag länge har gått o grubblat på med 500cc, ajajaj stackars motor säjer jag när den kommer i mina händer ;) hehehe

Nja man kan ju prova o se vad motorn säjer med 34mm förgasaren, har ju tillomed org cross luftburken kvar så man får rätt avstämd luftburk, skule de bli för stort får ja gå ner till en 28-30mm förgsare annars, bara prova sig fram tills man hittar saker som trivs med varandra :)

Ända man kan göra e o prova tills sakerna mår bra med varandra o går bra :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:
Holman skrev:Haha, du är hopplös. Varför bygga på på en evo2a? Varför köpte du inte Evo1an direkt, den säljs ju fortfarande.

34mm förgasare? Varför detta? Tycker du skall ta en 28/30mm förgasare.

Vad för durationer har du tänkt dig på cylindern?

Mvh
Ja man måste vara lite hopp lös för att de ska bli anorlunda, jo jag vet jag kunde tagit en EVO1 o få delad avgasport men ville ha en EVO2 o lägga till en delad avgsport o porta den en del, då får man sig en EVO3 ;) eller något i den stillen.

Får jag de inte o lira så blir de specalmotorn som jag länge har gått o grubblat på med 500cc, ajajaj stackars motor säjer jag när den kommer i mina händer ;) hehehe

Nja man kan ju prova o se vad motorn säjer med 34mm förgasaren, har ju tillomed org cross luftburken kvar så man får rätt avstämd luftburk, skule de bli för stort får ja gå ner till en 28-30mm förgsare annars, bara prova sig fram tills man hittar saker som trivs med varandra :)

Ända man kan göra e o prova tills sakerna mår bra med varandra o går bra :)
Okej, du är hopplös iallafall:P Säger mina kompisar till mig med så )

Vad skall du ha för durationer har du tänkt?

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Teddyboy
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 15 september 2007, 10:51

Inlägg av Teddyboy »

Ska följas lätt!
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Ja de hoppas jag att jag e hopplös ;) heheh

Vad skall du ha för durationer har du tänkt? ja du de får jag fundera ett tag till på, har ju inte ens fått hem cylinder en så jag kan fundera ett tag till men nu den 21dec ska den bli sänd.

Va de portdurationen du tängte på ? spolupp/bakre/avgasporten ?

Främst ska avgasporten ändras, ska beräkna vidare vilka portgrader.
Även spolupporten o dom bakre ska ändras.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:Ja de hoppas jag att jag e hopplös ;) heheh

Vad skall du ha för durationer har du tänkt? ja du de får jag fundera ett tag till på, har ju inte ens fått hem cylinder en så jag kan fundera ett tag till men nu den 21dec ska den bli sänd.

Va de portdurationen du tängte på ? spolupp/bakre/avgasporten ?

Främst ska avgasporten ändras, ska beräkna vidare vilka portgrader.
Även spolupporten o dom bakre ska ändras.
Menade alla portar, tänkte mest om du redan hade tänkt på några speciella durationer :)

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Slängde iväg en order idag på:

Kolv Polini Evolution ø12mm, Tol.A
Vevparti Stage6 HPC R/T 85mm Rod ø12mm
Vevhuspackboxar DR
Ramlager Polini Evolution SKF

Se när sakerna vill komma :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Nu har man räknat lite på vad jag ska ha för öppningstider, funderar mellan 196-207.

Men får räkna vidare.

Sen när cylindern kommit ska även blocket portas o o ändrade former för bätre gasgenomströmningar, efter de funderar jag om jag ska polera vevhuset för ändå lite till öka gasshastighet o slippa otäcka virvlar på fel ställe.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:Nu har man räknat lite på vad jag ska ha för öppningstider, funderar mellan 196-207.

Men får räkna vidare.

Sen när cylindern kommit ska även blocket portas o o ändrade former för bätre gasgenomströmningar, efter de funderar jag om jag ska polera vevhuset för ändå lite till öka gasshastighet o slippa otäcka virvlar på fel ställe.
Okej fint, låter som fina siffror.

Ang polering tycker jag inte du skall ha det innan förbränningen, då det kan uppkomma droppbildning istället inte så skoj ju. Ha en lätt ruggig yta som är jämn, så får du ett fint flöde.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:
haselhoff skrev:Nu har man räknat lite på vad jag ska ha för öppningstider, funderar mellan 196-207.

Men får räkna vidare.

Sen när cylindern kommit ska även blocket portas o o ändrade former för bätre gasgenomströmningar, efter de funderar jag om jag ska polera vevhuset för ändå lite till öka gasshastighet o slippa otäcka virvlar på fel ställe.
Okej fint, låter som fina siffror.

Ang polering tycker jag inte du skall ha det innan förbränningen, då det kan uppkomma droppbildning istället inte så skoj ju. Ha en lätt ruggig yta som är jämn, så får du ett fint flöde.

Mvh
Jo jag vet att dropp bildnig dödar gashastigheten o får sämre effekt ut alla synvinklar, inte polera helt blank, men polera soppas så de blir mjuka kanter, men inte högpolerat, jo vist man kan ha högpolerat om man ska ha den till utställning men inte mera ;)

Jag sitter just nu o leker med Den lille ligisten IIB :)

Men kommer inte fund med slaglängden på aeroxmotorn med 85 vevstaken, för de kan ju inte stämma med 85slag eller ? för i sånna fal skule jag ha :

Men de e räknat på 85mm slag men tror inte de stämmer i huvetaget, så någon som vet slaget här inne, annars får jag räkna fram de när jag monterat o räknat, ska räkna fram optimal förgasare så jag får rätt storlek :)

Med 44 slag ska jag ha mellan 25.1-30.3mm
Med 46 slag ska jag ha mellan 25.7-30.9mm
Med 48 slag ska jag ha mellan 26.2-31.6mm
Med 85 slag ska jag ha mellan 33.0-39.5mm

Ska även räkna fram vilka storlekar portarna ska ha men de får jag göra när cylindern kommit.

De svåra blir att få ett optimalt avgasystemet :P
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Gött då va sakerna från startuning sända :)

Detta kommer komma iväg idag :
Kåpskruvar TNT - Krom
Slutväxelolja Galp 80W-90
Tryckfjäder Hebo - Röd (+90)
Tryckfjäder Hebo - Blå (+60)
Munstycke PowerJet - 00/28/30/32/34/36/38
Batteri Motoforce 12V
Luftburk Motoforce Racing
Cylinder Polini Evolution 2 70cc
Membranblock Stage6 vForce3
Distanskit Stage6 R/T för 85mm vevaxel
Nållager Stage6 10mm
Vattenpump SSP CNC Racing - Stålgrå
Vattenpumpskåpa STR8 Polerad
Baklykta STR8 LED Lexus Style

Men mina saker från www.ncpshop.se kommer jag inte få förens i jan 2008 :(
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:
Holman skrev:
haselhoff skrev:Nu har man räknat lite på vad jag ska ha för öppningstider, funderar mellan 196-207.

Men får räkna vidare.

Sen när cylindern kommit ska även blocket portas o o ändrade former för bätre gasgenomströmningar, efter de funderar jag om jag ska polera vevhuset för ändå lite till öka gasshastighet o slippa otäcka virvlar på fel ställe.
Okej fint, låter som fina siffror.

Ang polering tycker jag inte du skall ha det innan förbränningen, då det kan uppkomma droppbildning istället inte så skoj ju. Ha en lätt ruggig yta som är jämn, så får du ett fint flöde.

Mvh
Jo jag vet att dropp bildnig dödar gashastigheten o får sämre effekt ut alla synvinklar, inte polera helt blank, men polera soppas så de blir mjuka kanter, men inte högpolerat, jo vist man kan ha högpolerat om man ska ha den till utställning men inte mera ;)

Jag sitter just nu o leker med Den lille ligisten IIB :)

Men kommer inte fund med slaglängden på aeroxmotorn med 85 vevstaken, för de kan ju inte stämma med 85slag eller ? för i sånna fal skule jag ha :

Men de e räknat på 85mm slag men tror inte de stämmer i huvetaget, så någon som vet slaget här inne, annars får jag räkna fram de när jag monterat o räknat, ska räkna fram optimal förgasare så jag får rätt storlek :)

Med 44 slag ska jag ha mellan 25.1-30.3mm
Med 46 slag ska jag ha mellan 25.7-30.9mm
Med 48 slag ska jag ha mellan 26.2-31.6mm
Med 85 slag ska jag ha mellan 33.0-39.5mm

Ska även räkna fram vilka storlekar portarna ska ha men de får jag göra när cylindern kommit.

De svåra blir att få ett optimalt avgasystemet :P
85 som du pratar om är endast längden på staken, och inte slaglängden. Vet inte riktigt vad slaglängden är, men är under 44mm iallafall.

Finns 80,85 och 90mm stakar till minarelli motorn. 85mm är det mest optimerade för 70cc cylindrarna.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Jo jag viste att de va 85 vevstake, men viste inte alls vad för slag minarelli hade org så jag viste inte vad jag skule räkna efter.

Jo jag har sätt att 90 vev finnes med tillhörande distans kitt :)

Undra när TCR 94cc kittet kommer ut till minarelli motorn :D
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:Jo jag viste att de va 85 vevstake, men viste inte alls vad för slag minarelli hade org så jag viste inte vad jag skule räkna efter.

Jo jag har sätt att 90 vev finnes med tillhörande distans kitt :)

Undra när TCR 94cc kittet kommer ut till minarelli motorn :D
Kör 85mm veven :)

94cc? :O
Inte hört att dom skall släppa någon efter 80cc cylindern, finns ju inget kvar typ på blocket, när du anpassat det efter TCR cylindern.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Skumt för jag har sätt de några gånger nu men de ska antagligen inte släppas förens i början på 2008 ett 87 o ett 94cc kitt från TCR :D
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:Skumt för jag har sätt de några gånger nu men de ska antagligen inte släppas förens i början på 2008 ett 87 o ett 94cc kitt från TCR :D
Okej, var tvungen att kolla upp det när du sa detta. Och det verkar stämma att det skall komma till piaggio, ser dock inget till minarelli.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
Proppan
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 september 2007, 18:58

Inlägg av Proppan »

Detta kommer bli bra ! :) Gl !
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:
haselhoff skrev:Skumt för jag har sätt de några gånger nu men de ska antagligen inte släppas förens i början på 2008 ett 87 o ett 94cc kitt från TCR :D
Okej, var tvungen att kolla upp det när du sa detta. Och det verkar stämma att det skall komma till piaggio, ser dock inget till minarelli.

Mvh
Skumt stog till piaggio o ett till minarelli, men de lär man märka när de kommer :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Hihihi nu har man bestält sig en Kawasaki kx80 91a cylinder okså med 48mm borrning :D

Fans även en Kx 125-500 cylinder, men jag provar med 80 cylindern först :)

Kommer ändå få bygga om väldigt mycke, få se vad för slag jag behöver, ska använda FMF effekt krök o sen BOYESEN PRO REEDS med insug, men kommer modiferas för att passa på scooter motorn :D

O snart kommer dom andra sakerna okså :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:Hihihi nu har man bestält sig en Kawasaki kx80 91a cylinder okså med 48mm borrning :D

Fans även en Kx 125-500 cylinder, men jag provar med 80 cylindern först :)

Kommer ändå få bygga om väldigt mycke, få se vad för slag jag behöver, ska använda FMF effekt krök o sen BOYESEN PRO REEDS med insug, men kommer modiferas för att passa på scooter motorn :D

O snart kommer dom andra sakerna okså :)
Galen :P fas det blir nice.
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:
haselhoff skrev:Hihihi nu har man bestält sig en Kawasaki kx80 91a cylinder okså med 48mm borrning :D

Fans även en Kx 125-500 cylinder, men jag provar med 80 cylindern först :)

Kommer ändå få bygga om väldigt mycke, få se vad för slag jag behöver, ska använda FMF effekt krök o sen BOYESEN PRO REEDS med insug, men kommer modiferas för att passa på scooter motorn :D

O snart kommer dom andra sakerna okså :)
Galen :P fas det blir nice.
Ja de e galet 8) men om jag ska ha någon skans i somar mot andra scootrar på moppe met i borås så behöver jag denna effekten :P

Har för mig att kawasaki kx80 91a med fmf krök o trim redds lämnade så där minst 35-38hk :P

Får jag åning på de här så blir de värkligen åka av, undra om man har någon skans mot hyper race mopparna på moppe tävlingar ?
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 371
Blev medlem: 4 december 2007, 18:17
Ort: leksand
Kontakt:

haha

Inlägg av LiuZen »

Diggar bilden på kolven hehe! :P
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Re: haha

Inlägg av haselhoff »

jonteking12 skrev:Diggar bilden på kolven hehe! :P
Jag har en hel kolv låda full med pajade kolvar :D
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

haselhoff skrev:
Holman skrev:
haselhoff skrev:Hihihi nu har man bestält sig en Kawasaki kx80 91a cylinder okså med 48mm borrning :D

Fans även en Kx 125-500 cylinder, men jag provar med 80 cylindern först :)

Kommer ändå få bygga om väldigt mycke, få se vad för slag jag behöver, ska använda FMF effekt krök o sen BOYESEN PRO REEDS med insug, men kommer modiferas för att passa på scooter motorn :D

O snart kommer dom andra sakerna okså :)
Galen :P fas det blir nice.
Ja de e galet 8) men om jag ska ha någon skans i somar mot andra scootrar på moppe met i borås så behöver jag denna effekten :P

Har för mig att kawasaki kx80 91a med fmf krök o trim redds lämnade så där minst 35-38hk :P

Får jag åning på de här så blir de värkligen åka av, undra om man har någon skans mot hyper race mopparna på moppe tävlingar ?
Jodå, hänger med kommer du göra. En hyper brukar ha mellan 20-30hk i vanliga fall. Dock vet jag inte vilken klass du kommer få köra med den cylindern.

Lycka till med det, är riktigt intressant :)

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Holman skrev:
haselhoff skrev:
Holman skrev: Galen :P fas det blir nice.
Ja de e galet 8) men om jag ska ha någon skans i somar mot andra scootrar på moppe met i borås så behöver jag denna effekten :P

Har för mig att kawasaki kx80 91a med fmf krök o trim redds lämnade så där minst 35-38hk :P

Får jag åning på de här så blir de värkligen åka av, undra om man har någon skans mot hyper race mopparna på moppe tävlingar ?
Jodå, hänger med kommer du göra. En hyper brukar ha mellan 20-30hk i vanliga fall. Dock vet jag inte vilken klass du kommer få köra med den cylindern.

Lycka till med det, är riktigt intressant :)

Mvh
Jo de blir ju intressant vilken klass man får leka i :D har för mig de brukar stå cc på kawasakis cylindrar, får slipa bort cc talet o skriva 70 i stället så kanske dom inte säjer så mycke så kan jag vara med i 70 race klassen :)
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

update
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Skriv svar