SickRazer's Midnight Spike

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.

Vilken färg ska ramen och detaljerna ha?

Omröstningen slutade 24 maj 2015, 23:49

Behåll det vitt.
2
25%
Svart.
3
38%
Svart.
3
38%
Annan färg - Kom med förslag !
0
Inga röster
 
Antal röster: 8

Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

SickRazer's Midnight Spike

Inlägg av SickRazer »

SickRazer's Rieju Spike projekt!
Bild

Första delen av projektet:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=20271

Simons del av projektet:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736

Nu är Riejun tillbaka i min ägo efter att Simon ägt den ett tag och renoverat hela moppen med helt nya värsting-delar till motorn och nylackerad ram och kåpor och annat gott. Nu tar jag hand om den här legenden igen och jag har kvar två mål; Göra den till en av världens fetaste Rieju och bänka minst 20hk!
Utseendemässigt är den redan på topp men jag vill få den i äkta utställningsskick och lite mer moddning som fetare USD gaffel, dubba skivor, dubbla kylare, små-förlängd sving osv. Så där kommer jag fortsätta tills det inte finns något kvar värt att göra. Hoppas detta omfattande och omnämnda projekt har inspirerat många och kommer fortsätta göra det i framtiden också!

Bild

Fullständigt namn på modellen:
"Rieju Spike RR Sport Edition" - 2003 modell uttagen 2004.

Projekt upplägget:
*Mål
*Tacklista
*Videoklipp
*Nuvarande utseende och setup
*Kommande utseende och setup
*Projektets gång
_____________________________________________________________

Mål:
*Lyckas bygga en av världens fetaste Rieju!
*Lyckas bänka minst 20hk!
*Åka på många roliga träffar under 2014 och visa upp Riejun!
*Få många uppskattade kommentarer från forummedlemmar och vänner!
*Ha kul och lära mig ännu mer om fordon!

_____________________________________________________________

Tacklista:
*Först och främst vill jag tacka mina föräldrar för sponsring med pengar för reparationer och renoveringar.
*Simon Lindgren för att ha bidragit till att komma steget närmare en av världens snyggaste Rieju under tiden han ägde den!
*Twins Bil och Plåt för ett grymt lackeringsarbete och Benhar Bara för monteringshjälp och mycket användbara lärdomar!
*Pontus Togell aka Togge Tuning (Togge@tsr), för grymt portningsarbete!
*Mina andra moppe intresserade vänner som alltid har uppskattat mitt arbete och kommit med fantastiska tips! Bland andra Pontusandersson95@tsr, Viiktor15@tsr, lillmadus@tsr och Bergsten@tsr
*Alla andra på TSR som har följt mitt projekt och även de med sina grymma tips och kommentarer.
_____________________________________________________________

Videoklipp:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DosTIwLBAFo[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R9ixNieOgEo [/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p92E0IHxf6w&list[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-p0QnwRx9VI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AN8drKol ... ideo_title[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KVPJULkoYTs[/youtube]
_____________________________________________________________

Nuvarande utseende:
- Lila kåpor (Acura's Midnight Purple)
- Lila-dippade gaffelben (Blaze Purple)
- Lila-dippade bromsskivor (Blaze Purple)
- Lila-dippad kopplingskåpa (Blaze Purple)
- Högglanspolerad kopplingskåpa
- Högglanspolerad vattenpumpskåpa
- Voca Racing oljepumpskåpa
- Svartlackade fälgar (Shock Black)
- Vitlackad ram (Metallic White)
- Vitt Hebo styre
- Ställbar lila-dippad bakdämpare (3 cm höjd)
- Svart sadelöverdrag i läder och kolfiberstil
- Äkta KTM crossplatta
- HP SM framstänkskärm
- Polerade ekrar
- Polerat bakdrev
- Barikit Titan skjutspinnar
- Tomaselli snabbgas
- Tomaselli handtag
- Glanspolerad växelpedal
- Glanspolerade broms- och kopplingsgrepp
- Silvrigt stylinggaller innanför kåporna
- Silvrigt skruvat vajerhölje på kopplingsvajern & bromsvajern
- Aluminium transmissionsskåpa
- Svartdippade bromsok.
- Blaze Purple fotpinnar
- Blaze Purple bakbromsfäste
- Lila bensinslang
- Vitt bensinlock
- Svart Tun'r oljelock
- Genomsynliga kylarslangar
- Aluminium skruvar och muttrar
- Silver-kromad kick
- Kromade kolv ventilhattar
- Kapade bakkåpor
- B*läpp borttagen
- Hastighetsmätare borttagen
- Målat vitt i fabriksnamnen på däcken
- Michelin SM Semi-Slicks bakdäck
- Fler vita/lila/svarta detlajer.

Nuvarande setup:
- Barikit 80cc Racing cylinder (portad av Togge Tuning)
- Voca 80cc Racing avgassystem
- MVT Digital Direct racingtändning
- Barikit BRK Racing vevparti
- Barikit BRK TN9 C3 vevlager
- Barikit Racing nållager
- Barikit (Keihin) PWK 28mm förgasare
- Barikit Shortneck 36mm insug
- Barikit Motorpackningssats
- Top Performance Vforce3 membran
- Metrakit MRD lameller
- Malossi MHR kopplingsfjädrar
- Athena packboxar
- Athena SKF C3 ramlager
- Tomaselli snabbgas
- 130 huvudmunstycke
- Förstärkt IGM kedja
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift
- Röd NGK Racingtändhatt
- 13-52 drevning
_____________________________________________________________

Kommande utseende:
- 260mm frambromsskiva
- Hemmagjort fäste till frambromsoket
- Moddad tändningskåpa
- Batterikonvertera elsystemet
- Digital Multimätare
- Nya handtag
- Vit undertail
- Vitt Fatbar styre
- Fatbar styrfästen
- Ny LED baklampa
- LED paneler och slingor
- Olika dekaler: RacingPlanet, Voca, Barikit, SickTuning osv.
- Lacka fälgarna i Acura's Midnight Purple

Kommande setup:
- Ny vassare 80cc cylinder om den nuvarande skär x)
- Killswitch Racing Dödmansgrepp.
- Dubbla kylare.
_____________________________________________________________

2011
[spoiler]Projektstart i Racing-avdelningen! - 07/09/2011
[spoiler]Här kommer fortsättningen på mitt Rieju Spike projekt, fast i Racing avdelningen då det ska bli hyper av den!
Har fixat en omröstning på om jag ska ha 70cc hyper setup eller 80cc hyper setup! Själv lutar jag mest åt 70cc eftersom det är ovanligare med så vassa 70cc setups på växlade moppar och för att det är mer respekt att dra om 80 kubikare med 70cc :P Men jag vill gärna veta vad ni tycker också.
Idag har jag inte gjort så mycket förutom sänkt moppen ca 2cm och bytt kedjespännare för den gamla var så sjukt sliten. Kedjan hade grävt sig ända ner till stålet^^ Inte att undra på varför min kedja har knäckts 3 gånger på typ en månad, sitter 3 stycken kedjelås på den nu... Väntar in en ny kedja från Twostroke just nu så att jag kan börja köra Riejun igen:


Såhär såg den gamla kedjespännaren ut jämfört med den nya^^:

07-09-2011
Bild

Såhär ser Riejun ut i nuläget, dock är de här bilderna lite äldre men den ser ut så förutom att den är lite sänkt:

07-09-2011
Bild

07-09-2011
Bild

07-09-2011
Bild

För övrigt så ska jag skaffa en Stage6 R/T 28mm PWK förgasare imorgon, och så fort jag får sålt en av mina datorer så köper jag en Hebo Racing vev och beställer C4 vevlager, packboxar och packningar. Jag kommer nog klyva motorn själv och renovera den helt.

Stay Tuned!
[/spoiler]


UPDATE! ::Stage6 R/T PWK:: 08/09/2011
[spoiler]En kompis hade en Stage6 R/T 28mm PWK förgasare i nyskick på sin Midrace Aerox, men han behövde en 21mm förgasare så vi kom överens om att jag skulle byta min Dellorto Black Racing förgasare + 100kr mot hans Stage 6 R/T förgasare då den kommer passa perfekt till hyper setupen. Jag fick även med en renoveringssats till den, men inte munstycken som jag kanske kommer behöva skaffa om det inte funkar med 130 munstycket som sitter i nu till Airsalen :oops:

08-09-2011
Bild

Här är även en liten bonus video på mina kompisar lillmadus@tsr med sin MHR 80cc DT och Pontusandersson95@tsr med sin Pitpro 125cc som rejsar.
Lägg märke till hur mycket Lillmadus dt spinner på gruset^^

08-09-2011
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oGGSFAn- ... ideo_title[/youtube][/spoiler]


UPDATE! ::Nytt projekt på G:: 12/09/2011
[spoiler]Om 8 månader fyller min lillebror 15 år men han har bestämt sig för att köpa sig en moppe redan nu och göra om den tills han fyller 15 och skaffar körkort. Men nu är det så att han inte kan ett skit om moppar så jag kommer trimma och styla den åt han. Så tills han fyller år kommer moppen vara som min egen och jag kommer göra ett projekt av den också, även fast det inte kommer vara lika omfattande som mitt Spike projekt så hoppas jag verkligen att ni följer det också :) Han ska såklart följa i mina spår och skaffa en växlad moppe. Den här Rieju MRXen ska vi kolla på imorgon och kanske köpa:
http://www.blocket.se/vi/34678346.htm

Hur som helst så har jag äntligen fixat en ny förstärkt IGM kedja på Spiken igen. Nu får vi hoppas att den här inte också går sönder hela tiden nu när jag har satt på en ny kedjespännare och sänkt den lite.
En lite tråkig nyhet är att jag bytte tillbaka PWK förgasaren mot min Dellorto då kompisens farsa blev sur på han då han måste ha nytt insug och göra om gasvajern o skit för att kunna använda Dellorton på sin Aerox och eftersom vi är vänner så gick jag med på att byta tillbaka. Lite tråkigt men en 28mm förgasare kommer ändå komma senare, men vev och cylinder först!
Satte i alla fall på förgasaren igen och nu kan jag äntligen köra den igen efter 2 veckor! Höll fan på att glömma av känslan av att köra om bilar xD

Förgasarbyte:

12-09-2011
Bild

12-09-2011
Bild

Ny o fräsch guldig IGM kedja:

12-09-2011
Bild

Update kommer imorgon om vi köper MRXen ;)
Ska även förhoppningsvis fixa en ny testrun video till nästa update.

Jag har även blivit skribent för TSR Magazine nu så ni kommer få se ett flertal reportage, guider, intervjuer etc från mig i framtiden
:D
[/spoiler]

UPDATE! ::Yamaha DT50R:: 15/09/2011
[spoiler]Idag åkte vi till Härryda i Göteborg för att kolla på en fin Yamaha DT50R åt min brorsa, vi köpte den för 9000kr, lika mycket som jag köpte min Rieju för^^. Många kommer känna igen den eftersom det var puttrish@tsr gamla.
Eftersom min brorsa inte fyller 15 år förrän i april nästa år så kommer jag göra ett projekt av DT'n åt honom tills dess. Finns redan en hel del grejer gjorda på den men ska göra den ännu fetare, kommer dock inte vara lika omfattande som mitt Rieju projekt men jag hoppas att ni följer DT projektet ändå :)

Så här ser den ut just nu:

15-09-2011
Bild

15-09-2011
Bild

Här är en länk till projektet:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=30992
[/spoiler]


UPDATE! ::Tålamod:: 17/10/2011
[spoiler]Sorry att jag inte har uppdaterat på sistone. Anledning är helt enkelt att jag inte har pengar till att fixa mer med moppen för tillfället, måste köpa en ny dator och utrustning inför vintern då jag måste ha något annat att göra än att bara pilla med moppen osv. Men jag har bestämt att det ska sitta en hypermotor på den innan vintern är slut så det kommer i sinom tid, oroa er inte. Så fort något händer så uppdaterar jag här så tro inte att projektet är nerlagt för det kommer det inte göra på ett bra tag framöver, det är bara att ha tålamod ;)

Just nu håller saker bara på att gå sönder, kolla TNT växelpeten bara:

17-10-2011
Bild

Höll på att köra över en hare när jag körde på kvällen utan lampa fast den klarade sig precis, men när jag skulle åka iväg igen på 2an så sa det bara pang och hela moppen stannade... Då såg jag det här:

17-10-2011
Bild

Man börjar ju undra...
Här är som avslutning på updaten en snabbt redigerad bild på Riejun:

17-10-2011
Bild
[/spoiler][/spoiler]


2012
[spoiler]UPDATE! ::2012 + Testrun 3:: 22/01/2012
[spoiler]Hej alla följare och nya moppe pojkar, hoppas att ni har haft en bra start på året!
Har inte uppdaterat här på ett bra tag, största anledning är att jag helt enkelt inte har haft pengar att lägga på Riejun. Använde alla pengarna som jag har haft under vintern till film-utrustning och en ny dator eftersom jag går en film-linje och har lite filmproduktionsplaner inför framtiden :)
Men det betyder inte att jag har tappat moppeintresset än, och jag hoppas att inte ni heller har tappat hoppet om att det kommer hända något mer med Riejun, för det kommer det göra kan jag garantera! Det ska fortfarande bli hyper av den och jag kommer ändra om utseendet ganska mycket också. Den kommer se ännu råare och fetare ut!
Jag kommer även arrangera Kungabacka meeten det här året igen och kanske ta tag i Göteborg Säve meetet.
Det jag vill få sagt nu är att 2012 ska bli det bästa moppe året hittills, eftersom det antagligen även kommer vara mitt sista moppe år då jag fyller 18 tidigt nästa år och då är det ju bil som gäller ;)
Jag hoppas att ni fortsätter följa mitt projekt och att jag kommer lyckas hjälpa och inspirera många nya 2012are med sina moppar!

Nu till själva uppdateringen:
I förrgår fick jag lust att pilla lite med moppen då det var länge sen jag gjorde det och för att det var ganska fint väder ute. Så jag tog och försökte ställa in förgasaren bättre och försöka få lågvarvs blöddrandet att upphöra. Medan jag tittade på färgen på tändstiftet märkte jag något konstigt med tändstiftet. Det var inte ett BR9ES tändstift som jag hade på, utan något helt annat tändstift som inte ens var NGK. När jag bytte till det tändstiftet innan vintern så fick jag moppen att gå bättre men det kändes ändå alltid som att den inte alls varvade ut hela vägen även om den gick rätt bra. Så jag bytte till ett riktigt BR9ES, jag kände direkt på tomgången hur mycket lättare den varvade, den kom upp i varv märkbart snabbare än innan. Jag lyckades även ställe in den så att den gick rejält bättre på mellanvarven och högvarven men den blöddrade till och med lite mer på låga varv. Eftersom den gick bättre än på länge så tog jag min kamera och åkte en bit utanför staden för att nya kort på den och filma en tredje testrun. Om ni har sett testrun 2 så kommer ni märka hur mycket bättre den går på den här testrunnen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-p0QnwRx9VI[/youtube]

Ska även beställa ett 17 framdrev och kolla vad den toppar med det efter att snön har försvunnit från vägarna :D

Här kommer några av fotona jag tog när jag gjorde testrunnen som avslutning:

22-01-2012
Bild

22-01-2012
Bild

22-01-2012
Bild

22-01-2012
Bild

Stay Tuned![/spoiler]


UPDATE! ::Proshots:: 20/02/2012
[spoiler]Här kommer en liten läges update och några smakprov på de nya fotona som jag tog igår ;)
Farsan ska kanske hyra en lokal här i stan för sitt företag, och jag kommer får en yta där jag kan pilla med moppen. Då kommer jag äntligen kunna plocka den i delar för lackning och uppfräschning! :D Fast jag tror inte jag kommer plocka den till fragment förrän efter Brodalen meetet som är 7e april, då jag vill vara säker på att den är hel tills dess. Men eftersom det ändå är typ 1 och en halv månad kvar så ska jag nog beställa lacken tidigare och börja med smådetaljerna.
Problemet är bara vilken färg jag ska ha dem i, detaljerna ska vara i samma färg som ramen nämligen... Har länge funderat på orange ram och detaljer men kan inte riktigt bestämma mig. Därför kommer jag slänga upp en omröstning om färgen här i projektet snart för att kolla vad ni också tycker. Ni får gärna börja komma med förslag redan nu om ni vill :)

Här kommer ett par av proshotsen som jag tog igår:

20-02-2012
Bild

20-02-2012
Bild

Den här gången försökte jag få fram lite av vinterkänslan samt fånga upp en stor del av himlen för en lite mer episk känsla, experimenterade även lite med panorama vinklar. Resten av bilderna kommer ni få se i bildtävlingarna :P
För att se panorama bilden i fullstorlek så högerklicka på den och "Spara som" på datorn.
[/spoiler]

UPDATE! ::Tredje färgtemat:: 25/02/2012
[spoiler]Vill bara göra en snabb liten update då jag har bestämt mig för att ändra färgtema på Riejun för tredje gången :P Har länge tänkt på Svart-orange eller Svart-lila, men kan inte riktigt bestämma mig så nu har jag fixat en ny omröstning i projektet för att kolla vad ni också tycker.
Farsan ska bara skriva på kontraktet för lokalen och sen börjar lackeringen :D

Sen har det inte hänt så mycket förutom att tändningslåset gick sönder idag helt utan anledning, så nu gör inte nyckeln så mycket nytta då vem som helst kan starta moppen x)
Sen så var det 9+ grader ute idag! Det betydde naturligtvis att jag och några polare drog ut och fuckokörde! Här kommer därför som en liten bonus vårt lilla intrång på motorvägen för att demonstrera en del av det vi gör när vädret tillåter mopedåkande:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WtHX_T9xbFQ[/youtube]

Fast den värsta adrenalinkicken kom inte när vi körde på motorvägen utan efteråt när jag och kompisen som hade kört väntade uppe på bron på att de andra skulle hämta sina moppar som de hade gömt i en tunnel en bit bort. För just då kom en polisbil med blåljusen på fram till oss från vägen på bron^^ Vi hade aldrig hunnit starta mopparna och dra därifrån så vi väntade. Här är en kort sammanfattning av samtalet som vi hade med de två polisbrudarna i bilen:

Polisbrudarna: Var det ni som körde på motorvägen?
Vi: Nej.
Polisbrudarna: Vi fick nämligen ett larm om att två olagliga mopeder körde på motorvägen här i närheten...
Vi: Jo, de är nog från Lindome de ni menar, vi såg dem köra ditåt.
Polisbrudarna: Okej tack.
Vi: Ha en trevlig kväll.

Haha, snacka om sjuhelsikes jävla tur! De borde väl ha fattat att det var vi när vi sitter på två rejält trimmade mopeder på bron över motorvägen?! :roll:

Och som avslutning bilden på Riejun som just nu håller på att vinna vecka 8's bildtävling :)

25-02-2012
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::TILL SALU!:: 26/03/2012
[spoiler]Har haft obeskrivligt kul och lärt mig otroligt mycket om motorer under moppetiden. Det har hittills varit den bästa delen av mitt liv.
Men inget varar för evigt och man måste alltid till slut gå vidare i livet till nästa nivå. Så nu annonserar jag ut att SickRazer's Rieju Spike är till salu!
Det finns tre anledningar till varför jag säljer den nu fast jag egentligen har en hel sommar kvar:

1: Tänkte ju göra hyper av den men har inte tillräckligt med pengar och har även tröttnat en del på moppar nu.

2: De ska införa Enduropoliser här nere i Kungsbacka som ska patrullera hela sommaren och då kommer Kungsbacka förvandlas från en moppe paradis till ett helvete för alla olagliga moppepojkar x)

3: Funderade sedan innan på att skaffa lätt mc och nu har jag bestämt mig för att skaffa A1 körkort och en fin laglig motorcykel som jag ska rulla runt på i sommar istället för Riejun.

Kommer verkligen sakna Riejun men jag hoppas att den som köper den härnäst kommer att sköta den väl och att ingen glömmer bort vem som byggde den.

Detta kanske är en besvikelse för er som följer mitt projekt men kan trösta er med att säga att jag inte kommer kunna hålla mig ifrån att börja pilla med motorcykeln heller så ni kan vänta er ett litet projekt på den sen också ;)

Men jag kommer fortsätta att umgås med er på TSR och alla mina framtida projekt kommer jag lägga upp här så bara för att jag säljer Riejun så betyder det inte att det är det sista ni kommer se av mig!

Jag tänker även göra en sista sak för er innan jag avslutar projektet. Det är att göra en liten film på Riejun, inte ett bildspel, utan en riktig video som jag kommer lägga ner ordentligt med tid på.
Kommer även utveckla filmidén till ett litet "video event" här på Twostrokerider som ni kommer får ta reda på mer om när filmen är klar.

Säljer Riejun för 16.000kr. Billigare vid snabb affär!
Här är annonsen:

http://www.blocket.se/halland/Rieju_Spi ... ?ca=20&w=1

Och här kommer några av de senaste Proshotsen på Riejun som jag tog när solen började komma fram:

26-03-2012
Bild

26-03-2012
Bild

26-03-2012
Bild

26-03-2012
Bild

26-03-2012
Bild

26-03-2012
Bild

26-03-2012
Bild
[/spoiler]

UPDATE! ::Sista leveransen:: 03/04/2012
[spoiler]Tändningslåset gick sönder så nu gör inte nyckeln någon nytta, fick pyspunka på bakhjulet och topplocks packningen gick... Otroligt typiskt att allt detta ska hända när jag håller på att sälja den också..
Men därför bestämde jag mig för att ta och fixa allt som måste göras och göra en sista beställning till Riejun.

Fick hem ena paketet idag från Twostroke som innehåller ett par gröna Barikit skjutspinnar, aluminium transmissionskåpa och nya ventilhattar Då ena original skjutspinnen lossnade när jag körde och den gröna plast transmissionskåpan tappade jag bort x)
Sedan så väntar jag på ett paket från piratdelar.se som innehåller ett nytt sadelöverdrag i skinn och kolfibertyg eftersom original överdraget är lite upprivet på högra sidan.

03-04-2012
Bild

Igår fick jag äntligen loss tändningslåset från styrkronan. Det var bara att såga ett litet spår i säkerhetsskruven för att sedan kunna skruva loss den med en plattmejsel. Fixade även en längre skruv till avgasrörs fästet så att jag kunde få på en grön bakbromspedal i samma hål som fästet.

Om lillmadus hittar en topplocks packning från en av sina gamla Airsal cylindrar så kommer jag fixa den och sätta på alla delarna imorgon. Ska även ge Riejun en ordentlig tvätt om det är fint väder, för det behöver den verkligen. Ska även plocka loss bakhjulet och skicka in det på vulkanisering och när jag ändå håller på ska jag kapa en eller två länkar från kedjan då den är lite för lång just nu och inte tillräckligt spänd.

Kommer bilder på hur allt ser ut och sadelöverdraget i nästa update nu i veckan så stay tuned! :)[/spoiler]


UPDATE! ::Början på slutet:: 14/04/2012
[spoiler]Nu är det nya sadelöverdraget på. Helt nytt Michelin SM bakdäck sitter på och punkan är fixad. Barikit fotpinnarna är på också med lite hamrande och hemmabygge ;)
Mest goda nyheter men det finns också en dålig nyhet. Har tappat bort kedjespännarna till svingen... Ska kolla om jag hittar dem men om inte så kapar jag kedjan med en länk eller två, och bygger egna kedjespännare samtidigt som jag fixar fästet till crossplattan och tändningslåset.

Här kommer lite bilder av det som jag fixade idag:

14-04-2012
Bild

14-04-2012
Bild

14-04-2012
Bild

Man kan säga att det jag gör med Spiken nu är de sista modifikationerna innan jag säljer den. Gör den lite mer presentabel och har lite kul med den de sista ögonblicken. Är ganska säker på att jag kommer komma med den till Brodalen meetet den 21 april men är rätt säker på att den är såld innan Kungsbacka meetet den 26 maj... Så de som vill ha en sista chans att se den i verkligheten så är Brodalen lösningen. Om inte den som köper den är ifrån trakten såklart :3[/spoiler]


UPDATE! ::Uppfräschad:: 15/04/2012
[spoiler]Har hållit på med Riejun hela dagen. Dödstrött är jag xD
Satte fast och riktade bakhjulet ordentligt.
Kapade kedjan med två länkar så att det ska gå att spänna den och inte vara helt slapp.
Polerade broms- och kopplingshandtagen, som var de sista vita delarna sedan Riejun hade det vit-röda färgtemat.
Bytte kylarvätska och fixade topplocks packningen så att det ska gå att starta den.
Sist men inte minst gav jag den en rejäl tvätt som gjorde den fräschare än på jävligt länge!

Polerat och glansigt 8)

15-04-2012
Bild

15-04-2012
Bild

Nya sadelöverdraget på :3

15-04-2012
Bild

15-04-2012
Bild

Nu är det i princip bara fäste till crossplattan och tändningslåset kvar att fixa. Funderar dock på att göra en undertail i svart plexiglas också.. Ska i alla fall testa göra en mall snart ;)[/spoiler]

UPDATE! ::Brodalen 2k12:: 21/04/2012
[spoiler]Ja som de flesta på TSR redan vet så hölls Brodalen moppemeet 2012 i dag 21 april, och som vanligt så var jag ju där med Riejun för lite race ;)
Detta måste nog ha varit det mest lyckade Brodalen meetet någonsin. Sjukt många kom, skulle lätt kunna gissa på runt 200 moppar och crossar/motorcyklar + ett par epor :3 Vi träffade på en hel del poliser men de gjorde ingenting som vanligt. Riktigt grymt evenemang och vill bara säga bra jobbat till arrangörerna! :D

Mötte 3 hypers i 70cc klassen och en 125a. Lite orättvist kanske men Riejun fick visa upp sig lite och kan lugnt säga att den inte svek, låg mycket jämnare med dem än väntat faktiskt!

15-04-2012
Bild

Lukten av bränt gummi blev vanligare än frisk luft^^

15-04-2012
Bild

Men såklart att allt inte skulle gå utan problem en sådan dag... Kopplingsvajern gick av precis när jag skulle åka hem från Brodalen... Så jag fick crossväxla hela vägen genom hela j*vla Göteborg! :evil: Och det var ju inte så lätt heller när motorn dör så fort jag stannar vid stoppljus, rondeller osv eftersom det inte går att koppla eller lägga i friläge... Därför blev det en hel del trafikbrott för min del x) Fuckokörning på gång och cykelbanor bland annat :roll:
Tog timmar men jag och Torsken@tsr och två andra lyckades komma hem tillslut.
[/spoiler]

UPDATE! ::Småstyling:: 6/05/2012
[spoiler]Har hållit på och fixat och småstylat moppen hela kvällen igår. Satte äntligen igång med att fästa crossplattan ordentligt. Borrade nämligen två hål i framstänkan och skruvade fast KTM plattan i den genom de två skruvhålen på den nedre delen av plattan. Nu återstår det bara att fixa ett fäste till övre delen av plattan och ett fäste till tändningslåset.
Satte även fast båda Barikit skjutspinnarna ordentligt så att det går att fälla upp dem, gick rätt bra med lite hamrande på fästena ;)
Fäste även lite kromat styling galler som min brorsa fick med DT'n i luftvägshålen i kylarvingarna för ett fräschare utseende. Ska fästa galler i bakkåporna också.
Fick dock inte till några bra bilder på gallret i kylarvingarna eller fästena för crossplattan så det kommer imorgon eller på måndag istället tillsammans med lite andra grejer.

Här är åtminstone en bild på Barikit pinnarna:

16-05-2012
Bild

Trodde att jag inte skulle beställa något mer till Riejun men fick en desperat känsla av att greja med den de sista ögonblicken innan jag säljer den så har beställt ännu lite grejer till den. Nytt kromat 350mm stöd då originalet är för kort för höjningen, ny kopplingsvajer samt fästen och distanser för lite hemmabygge då gängorna till kopplingsvajersspännaren är helt platta :3 Köpte även ett set kåpskruvar med klips till kylarkåporna.

Här är en bild på några av delarna..
OBS! MRD Racing kopplingen är till DT'n för att få den att sluta slira:

6-05-2012
Bild

Och som avslutning kommer ett par Proshots som jag tänkte ha med i bildtävlingen v.18 men glömde ^^

6-05-2012
Bild

6-05-2012
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::KBA meet+Skuren:: 8/06/2012
[spoiler]Det var på tiden det här! Moppejäveln har äntligen skurit... Det hände på kvällen efter Kungsbacka meetet. Vet inte än om det är cylindern eller bara kolven. Har jag tur så är det bara kolven.
Hade den inte skurit så hade den varit såld vid det här läget, och då hade jag kunnat köpa den här maskinen :3
http://www.blocket.se/jonkoping/Ktm_125 ... ?ca=20&w=3

Kungsbacka träffen blev som vanligt lyckad tills snuten kom. Jag hade fixat tillstånd från både kommunen och polisen i Kungsbacka. Men befälet som kom och förstörde var någon tomte från Varberg som inte visste ett skit och höll inte käft förrän jag visade honom tillståndet från polischefen i Kungsbacka. Cruisningen var awesome, även om det hände en del olyckor. Vi lyckades till och med slå deltagarrekord i Sverige! Grattis och tack till alla som kom! :D

8-06-2012
Bild

8-06-2012
Bild

Det ända jag kommer göra mer på Riejun nu är att göra den körbar igen, orkar inte hålla på mer. Men här kommer åtminstone några Proshots jag tog innan den skar:

8-06-2012
Bild

8-06-2012
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::Barikit 80cc:: 16/06/2012
[spoiler]Nu när Airsalen skar så är det dags att fixa en ny cylinder innan den säljs. Och varför inte skaffa en 80cc när man ändå håller på? :3 Beställde en Barikit 80cc Racing, Barikit 30mm insug, Barikit nållager och ett NGK Iridium racingtändstift igår. Får dem förhoppningsvis på tisdag. Då kommer det sitta en rätt vass Midrace setup på Riejun.

Barikit 80cc Racing:
Bild

Här kommer även ett par bilder på hur cylindern och kolven såg ut när jag plockade loss det:

16-06-2012
Bild

16-06-2012
Bild

Kommer komma en testrun sen när allt sitter på och den är inkörd ;)[/spoiler]


UPDATE! ::80cc Startup:: 22/06/2012
[spoiler]Satte på den nya cylindern som jag vann på TSR auktionen i söndags så fort jag fick hem den. Så nu sitter det en fet Barikit 80cc Racing på Riejun! :3
Monteringen gick utan problem och just nu håller jag på att köra in den. 30 mils inkörning by my own rules ;)
Bytte även till ett bättre Barikit insug samt ett NGK Iridium racingtändstift som jag beställde med cylinderleveransen. Ligger uppe i ca 18.000kr nerlagda på Riejun nu, exklusive pengarna jag köpte den för^^

Här kommer en liten video på första uppstarten efter monteringen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VWSi9Yo ... e=youtu.be[/youtube]

Och några bilder på cylindern och grejerna:

22-06-2012
Bild

22-06-2012
Bild

22-06-2012
Bild

I övrigt så bytte även hela kick-mekanismen i motorn igår och satte på en ny kick. Dock är kicken röd så ska polera den eller lacka den grön. Målade även vitt i texten på det nya Michelin bakdäcket.

10 mil kvar på inkörningen och sen blir det en testrun, så Stay Tuned![/spoiler]


UPDATE! ::The End:: 2/07/2012
[spoiler]Då var det äntligen dags... Avslutet för detta projekt.
Igår sålde jag moppen till en kompis för 13.000kr.

Moppetiden har varit den roligaste tiden hittills i mitt liv. Är sjukt glad att jag lyckats nå alla målen med Riejun. Även om jag ändå inte är helt nöjd med den. Ville sälja den lika mycket som jag ville behålla den och fortsätta arbete med den. Men någon gång måste man ju gå vidare. Nu blir det MC och bil istället.

Vill bara säga tack till alla som följt projektet och fått mig att fortsätta arbeta på den. Det är dock inte det sista ni ser av mig, jag kommer fortsätta hänga på TSR, och vem vet? Ni kanske får se ett nytt projekt från mig inom en snar framtid. MC'n? Bilen? Stay Tuned!

Sen så såg jag nu att totalt så har detta projekt just nu flest visningar av alla projekt på TSR! Med del 1 som ligger på ungefär 32.500 visningar och del 2 som ligger på ungefär 12.400 visningar så har projektet totalt snart 45.000 visningar. Stort tack till detta! :D

Här kommer som avslut en liten film på moppen som jag gjorde över helgen. Blev inte alls så bra som jag tänkte då jag skyndade som fan för att hinna innan jag sålde den och hade ingen glidskena heller, men det är bättre än inget:

SickRazer's Rieju Spike:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p92E0IHxf6w&list[/youtube]

Sista Proshoten:

2-07-2012
Bild
[/spoiler]

UPDATE! ::Hyperstart!:: 23/08/2012
[spoiler]DET ÄR OMÖJLIGT ATT LÅTA BLI DEN HÄR JÄVLA MOPPEN NÄR MAN VÄL HAR BÖRJAT! DET ÄR DAGS FÖR EN NYSTART PÅ DETTA JÄVLA PROJEKT OCH DEN HÄR GÅNGEN ÄR DET INTE SLUT FÖRRÄN HJÄRNAN ÄR DÖD PÅ IDÈER! BANRACING HYPER HOJ SKA DET BLI AV SÖTNOSEN <3

Det är nämligen så att jag och Simon-2012@tsr som köpte den av mig har bestämt oss för att arbeta på den tillsammans under vintern, alltså ett Team projekt. Det ska bli en rejäl banracing hoj av den i supermotard stuk och den ska rulla på en brutal 70cc eller 80cc setup!
Simon har även fräschat upp den ordentligt sedan han köpte den av mig, nylackerade kåpor i Midnight Purple LP3 och vit ram och detaljer bland annat, även nya Barikit Titan fotpinnar och annat smått.
Arbetet kommer för det mesta ske hemma hos Simon och det är han som kommer lägga ner det mesta av pengarna, jag kommer lägga ner en del pengar själv och hjälpa honom med allting.
Ska bli den fetaste Spiken/Dracen i Sverige och även en av de vassaste så ta gärna och fortsätt följa detta omtalade projekt eller det nu-kallade SickRazer's och Simons Rieju Spike projekt!

Simon kommer även uppdatera i sin projekttråd samtidigt så att ni kan se båda våra syner på det:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=39736

Den nylackade vita ramen. All lackering är gjort på Twins Bil och Plåt i Göteborg, stort tack till dem och NeeronnB@tsr!:

23-08-2012
Bild

Så ser Riejun ut i nuläget:

23-08-2012
Bild

23-08-2012
Bild

Hyperbygget börjar direkt och i nästa update är förhoppningsvis en Barikit BRK Racing vev 45mm samt Barikit Oversize 20mm vevlager och lite annat godis beställt! STAY TUNED[/spoiler]


UPDATE! ::Fet beställning!:: 11/09/2012
[spoiler]Imorgon får Simon förhoppningsvis sin macbook såld och då blir det att vänta på en posttomte nästa vecka med den här lilla klappen :3

11-09-2012
Bild

Bestämd setup:
- Voca Racing avgassystem
- Barikit 80cc Racing Steg 3 portad
- Barikit BRK Racing vevparti
- Barikit BRK TN9 C3 vevlager
- Barikit (Keihin) 28mm PWK förgasare
- Barikit Shortneck 36mm insug
- Top Performance Vforce3 membran
- MVT Digital Direct racingtändning
- Dubbla kylare

För övrigt så fick Riejun sig nyss ännu en ny förstärkt IGM kedja och ett par fräscha lila broms- och kopplingshandtag!

Simon som gör lite slavarbete <3

11-09-2012
Bild

Btw,
R.I.P 9/11.[/spoiler]


UPDATE! ::SickTuning Facebook.:: 12/09/2012
[spoiler]Ville bara göra en liten update om min Facebooksida där jag håller alla händelser som har med mina fordon att göra uppdaterade för er. Gå gärna in och gilla SickTuning:
https://www.facebook.com/pages/SickTuni ... 597?ref=hl

Sen vill jag också informera er om att 125an är såld och att jag skaffade mig en Volvo 740 A-traktor för ett par veckor sedan att ha under vintern tills jag skaffar bil i början av 2013. Följa gärna mitt lilla projekt på A-trallan här:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41141


Och som bonus en äldre bild tagen från Rieju Spike filmen. Like a baws!

11-09-2012
Bild[/spoiler]
[/spoiler]


2013
[spoiler]UPDATE! ::Midnight in 2013:: 07/02/2013
[spoiler]Länge sen man uppdaterade här... Men jag kommer åtminstone med riktigt bra nyheter. Motorn är snart färdig, bara några skruvar som ska på innan vi slänger den på ramen igen, så stupen har fått sig en rejäl uppdatering nu! Bara att skrolla längst upp på sidan för att se.
Midnight Riejun kommer att presenteras på bland annat Kungsbacka Arendalen och Brodalen Summer moppeträffarna i sommar!

Ett par bilder på Hondan och Riejun från i somras.

07-02-2013
Bild

07-02-2013
Bild
[/spoiler]


UPDATE! ::Setup monterad!:: 27/02/2013
[spoiler]Nu sitter motorn på ramen med tändningen monterad och inställd efter cylindern. Voca Racing röret fick vi i fredags, riktigt ögonorgasm är det!
Bara förgasaren och insuget som ska på, insuget beställdes igår så det kommer förhoppningsvis imorgon. Så fort allting är på kör vi en startup och sedan en testrun efter att jag ställt in förgasaren ;) Såhär ser setupen ut just nu:

- Barikit 80cc Racing
- Voca 80cc Racing avgassystem
- MVT Digital Direct racingtändning
- Barikit BRK Racing vevparti
- Barikit BRK TN9 C3 vevlager
- Barikit Racing nållager
- Barikit (Keihin) PWK 28mm förgasare
- Malossi Shortneck 35mm insug
- Barikit Motorpackningssats
- Top Performance Vforce3 membran
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Athena packboxar
- 125 huvudmunstycke
- Förstärkt IGM kedja
- NGK Iridium BR9EIX Racingtändstift

Vad tycks?

27-02-2013
Bild

27-02-2013
Bild

27-02-2013
Bild

27-02-2013
Bild

27-02-2013
Bild

27-02-2013
Bild

27-02-2013
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::High End startup:: 4/03/2013
Nu är allting på och vi har fått igång den. Går som en påse skit just nu då den inte är inställd för fem öre men testrun kommer så fort den går att köra ordentligt! Sorry för mörkret i videon:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qur2JTsI7FM[/youtube]

För ett par veckor sedan köpte jag en 740 att ha tills jag får sålt epan. För två dagar sedan fick jag sålt epan och igår köpte jag mig en Volvo S70 GLT som ska R-stylas. Följ gärna mitt första bilprojekt här:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 858#536858[/spoiler]


2014

[spoiler]UPDATE! ::BACK IN THE GAME:: 08/01/2014
[spoiler]En gång moppepojke, alltid moppepojke!
Spontant som fan men satt i alla fall på toa och sket när jag helt plötsligt fick tanken på hur grymt det hade varit att ha Riejun hemma igen... Så jag tog upp mobilen och frågade Simon om han fortfarande ville sälja den. Han sa ja men att han bara säljer Riejun och Motorhispanian tillsammans. Så jag snackade med farsan och lånade pengar och köpte båda för 8k, VRAKPRIS! Men jag förstår Simon ändå, med tanke på all tid och pengar han har lagt ner på Riejun som tillslut ändå inte gick att köra. Så då tänkte jag att jag tar tag i det istället och fixar den. Kommer göra en snygg signatur någonstans på moppen där det ska stå "Made By Stefan & Simon".
Så nu är Riejun i alla fall tillbaka hos mig, tillsammans med Motorhispanian som ska fräschas upp lite :D
Det som behöver göras på Riejun är att klyva motorn och fixa växelväljaren + ställa in tändningen och förgasaren ordentligt. På Motorhispanian är det nog bara att rensa förgasaren för den baksmäller en del när man försöker kicka igång den.
Så jaa.. Nu har jag Riejun, Motorhispanian och bilen att ta hand om :3

Volvo 940 projektet finns här på Garaget.org:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285364
Bild


Och glöm inte Gilla SickTuning sidan för att följa alla mina fordonsprojekt, nyheter, tävlingar osv:
https://www.facebook.com/pages/SickTuni ... 97?fref=ts

8-01-2014
Bild

08-01-2014
Bild

Sen bjuder jag på en andra Startup på Riejun från i våras ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R9ixNieOgEo [/youtube][/spoiler]


UPDATE! ::Planer 2014:: 10/01/2014}
[spoiler]Passade på att ta ett gäng bilder med systemkameran efter skolan medans det fortfarande var ljust ute och har även funderat över vad jag ska göra med Riejun under 2014.

Först och främst ska jag fixa växelväljaren och ställa in allting ordentligt så att det går att köra den.
Sedan ska jag se till att porta cylinder. Att bänka minst 20hk är ju det sista målet som är kvar egentligen..
Utseendemässigt är den egentligen nästan på topp men jag kommer fortsätta modifiera och styla den så långt budgeten räcker och tills den är i äkta utställningsskick! Har planer på bland annat moddning av tändningskåpan, lackera fälgarna i temafärg igen, blästra motorn, glanspolera kopplingskåpan, modda på större skiva fram, Fatbar styre, Undertail, lackera lite fler detaljer, putsa till allting som behövs så att den blir så fräsch som det bara går osv. Kanske till och med modda på en fetare Paioli USD gaffel eller liknande :3

Här får ni i alla fall lite fräscha foton för att se hur den ser ut i dagsläget:

10-01-2014
Bild

10-01-2014
http://i1150.photobucket.com/albums/o605/SickRazer/HDR79.jpg[/img]

10-01-2014
Bild

10-01-2014
Bild

10-01-2014
Bild

10-01-2014
Bild

Motorhispanian kommer jag nog inte göra något eget projekt på för den ska jag bara fräscha upp lite och sälja. Men här får ni åtminstone ett par bilder på hur den ser ut i nuläget:

10-01-2014
Bild

10-01-2014
Bild

Och sen var jag ju såklart bara tvungen att inviga 2014 med lite miljövänlig 2-takt sotning!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DosTIwLBAFo[/youtube][/spoiler]


UPDATE! ::TÄVLING!:: 12/01/2014}
[spoiler]Tänkte bara informera er om att jag har kört igång en Gilla & Dela tävling på SickTuning Facebook sidan för att fira 600 Likes! Det trevliga priset är en Dellorto 21mm Black Racing förgasare! För att delta klickar ni in på den här länken och följer instruktionerna:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2134748597

LYCKA TILL! :D

Bild[/spoiler]


UPDATE! ::RacingPlanet SPONSRAR:: 06/02/2014
[spoiler]SickTuning sidan på Facebook gick från 600 likes till 1100+ likes på bara fyra dagar, helt sjukt! Mycket mer aktivitet där nu och det bästa av allt... Racing Planet har bestämt sig för att sponsra SickTuning och detta projekt! Ser fram emot ett lyckat samarbete med dem :D

In och Gilla SickTuning om ni inte redan gjort det:
https://www.facebook.com/pages/SickTuni ... 2134748597

Och Racing Planet Sverige hittar ni här:
http://www.racing-planet.se/
https://www.facebook.com/racingplanetsverige

Bild


Har även uppdaterat kommande modifieringar listan längst uppe i projektet med bland annat:

- Dragracing slicks-däck
- Killswitch Racing dödmansgrepp
- Batterikonvertera elsystemet
- 260mm frambromsskiva
- 185mm bakbromsskiva
- Hemmagjort fäste till frambromsoket
- KOSO Digital multimätare
- LED paneler och slingor
- Lacka fälgarna i Acura's Midnight Purple
- Lacka Showa gaffeln i Acura's Midnight Purple
- Lacka bakdämparen i Acura's Midnight Purple
- Lacka broms-oken i Acura's Midnight Purple

För övrigt satte jag lite silvrigt stylinggaller i kåporna ;)

06-02-2014
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::Paket från RP:: 23/02/2014
[spoiler]Riktigt trevligt med paket på sängen från Racing Planet när man kommer hem :3 (NGK Iridium BR9EIX Racing tändstift, Stance dekal till bilen och ett antal klibbor)

23-02-2014
Bild

Igår fick jag även sålt Motorhispanian så jag började plocka ner motorn från Riejun, snart ska cylindern äntligen in på portning och motorn ska klyvas och fixas!
[/spoiler]


UPDATE! ::Växelfix:: 03/07/2014
[spoiler]Har äntligen dragit tummen ur arslet och börjat fixa Riejun! Så nu är motorn avplockad för att fixa växlarna! Nästa vecka blir förhoppningsvis monstret ihopsatt igen och testkörd om jag inte skickar cylindern på portning under tiden. Beror på ekonomin osv då jag måste lägga ett par tusen på att fixa bilen också. Men ALLT ska vara färdigt till Brodalen meetet där det blir en liten show-off ;)

03-07-2014
Bild

Stay Tuned![/spoiler]


UPDATE! ::Portning & Montering:: 31/07/2014
[spoiler]Det får bli få men konsistenta uppdateringar ;)
Meckat moppe konstant de senaste två dagarna i det otroligt varma vädret.. Motorn är nu ihopsatt igen, cylindern är ny-portad av Togge Tuning, rätt goa durationer nu! Åkte även till Biltema i förrgår och handlade bl.a. ett riktigt smidigt depåstöd för uppställning och lite annan trevlig skit som silvrigt skruvat vajerhölje som nog kommer ge rätt fin effekt tillsammans med de andra glansiga delarna!

Igår fortsatte monteringen ända till midnatt.. Beställningen från Twostroke.se får jag idag (torsdag) så en uppstart blir det nog imon om jag hinner med det sista då jag jobbar hela dagen. Behöver en ny vattenpumps-packning som jag får med beställningen, sen behöver jag även några nya skruvar till kopplingskåpan. Annars så sitter motorn, cylindern och allt däromkring på och förhoppningsvis har jag kopplat elsystemet korrekt för hittar fan inget tydligt kopplingsschema någonstans.. Ny växellådsolja och kylarvatten är fixat och hittade även till slut det nya NGK Iridium BR9EIX racingtändstiftet som jag fick av RacingPlanet! Det kluriga som är kvar sen är förgasar- och tändnings inställningarna efter att jag fått igång maskinen och det hinner jag inte med förrän på fredag, dagen innan Brodalen x) Växlarna verkar fungera bra nu och motorn går runt som den ska så STAY F*CKIN TUNED !!

30-07-2014
Bild

30-07-2014
Bild

Portad av Togge Tuning !
30-07-2014
Bild

30-07-2014
Bild

31-07-2014
Bild

31-07-2014
Bild


Btw... Höll fan på att glömma hur jävla sexigt Voca röret är! :3[/spoiler]


UPDATE! ::Inför Brodalen:: 01/08/2014
[spoiler]Nu är den helt ihopsatt och den startade till och med på första kicken, men den misständer och går ojämnt som fan så vet inte om det blir någon körning under träffen om jag inte lyckas ställa in den på plats då.. Men lite uppvisning blir det allt och kommer även vara med i utställningstävlingen så se till att rösta på denna skönhet ;) Jag kommer fota en hel del under träffen också. Ses där!

01-08-2014
Bild

Glömde filma startupen men en trevlig liten video från dagens meck får ni i alla fall!

https://www.youtube.com/watch?v=RbGff1eSX3g[/spoiler]


UPDATE! ::Brodalen Summer Meet:: 06/08/2014
[spoiler]Brodalen Summer Meet var fetaste träffen på länge! Allt förutom omröstningssystemet till utställningstävlingen var riktigt grymt.
Midnight Riejun var självklart med och som ni ser på den här bilden så fanns det personer som verkligen tyckte om den ;)

06-08-2014
Bild

Fler bilder som jag tog under custom show tävlingen finns här:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2134748597&
Och vill tacka Pontus Togell, Benhar Bara, Pimpstar och alla andra som gjorde denna dag så lyckad!

06-08-2014
Bild

06-08-2014
Bild

06-08-2014
Bild[/spoiler][/spoiler]

06-08-2014
Bild'

FORTSÄTTNING FÖLJER (2015) LÄNGRE NER I INLÄGG 4
|
|
|
V
Senast redigerad av SickRazer den 7 mars 2016, 21:04, redigerad totalt 136 gång.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

fett 8)
då äre bara 7hästar ifrån 20hk :wink:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

kommer följas, precis som ditt gamla projekt :)
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
lillabengan
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 20 juni 2010, 20:20
Ort: osby

Inlägg av lillabengan »

fett nice;) tycker du ska ha skfs lager :)
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

SickRazer's Midnight Spike [Brodalen 2k15] -15/08/11

Inlägg av SickRazer »

2015

UPDATE! ::Före & Efter:: 2015-02-06
[spoiler]Nu har jag nått teckengränsen i trådinlägget igen men projektet fortsätter här från och med nu istället för att jag öppnar en helt ny tråd!
Som många av er kanske har sett så blev jag intervjuad nyss, så ni som vill ha lite kvällsläsningen hittar ni intervjun genom den här länken:
http://www.twostrokerider.se/antligen-f ... sickrazer/

Slänger även upp lite för- och efter bilder på Riejun där man verkligen ser den otroliga skillnaden alla dessa år av jobb, tid och pengar har gett! Jag och Simon har räknat ihop att tillsammans så har vi lagt ner nästans 50.000kr på den här maskinen, helt sinnes! I min mejl har jag 3 sidor med beställningar från twostroke.se, sen kommer ju alla beställningar från andra sidor också + reparationer, verkstadsarbeten, affärsköp, och egna lösningar som inte är bokförda hahah ;)

(OBS. Tryck på bilderna för att förstora dem!)

2014-08-23
Bild

2014-08-23
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::Final Stage 2015:: 2015-05-11
[spoiler]Har nu när sommaren närmar sig börjat med det sista steget för Midnight Spiken. Sista gången den blir isärplockad, sista gången den blir modifierad, sista gången den blir ihopsatt, men första gången den kommer vråla på vägarna med den fortfarande otestade High End setupen!
Det kommer bli en del filmande då jag testar med lite video-updates, lite guider och en sista minnesfilm när allting är färdigt som jag kommer lägga ner mycket jobb och tid på !

Aja, nu till fabriken.
Förra veckan plockade jag isär den till molekyler.. För fjärde och sista gången ! Här kommer lite trevliga bilder från arbetet:


Hel och fin före demontering...

2015-05-11
Bild


Har även en Rieju Drac -98 och en Piaggio Ciao som ska göras i ordning x)

2015-05-11
Bild


Fick även lite hjälp av Oscar !

2015-05-11
Bild


Stort tack till min flickvän Angelica också för de fina bilderna hon tog under arbetet <3

2015-05-11
Bild


Till slut existerade den enbart i molekyler..

2015-05-22
Bild

STAY TUNED för det sista och viktigaste steget i detta omfattande projekt. I år ska målet som en av världens snyggaste Rieju nås ![/spoiler]


UPDATE! ::Motorrenovering 1:: 2015-05-22
[spoiler]Blocket tömt på komponenter och redo för blästring ! Blev även dags genomskinlig kylarslang ;)

2015-05-22
Bild

2015-05-22
Bild

2015-05-22
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::Motorrenovering 2:: 2015-07-08
[spoiler]AM6 MOTORN ÄNTLIGEN FIXAD !! Fullständigt renoverad och blästrad, nya packningar, packboxar, ramlager och växellådslager.
Vill innerligt tacka Sebastian och Håkan på Mopedbutiken Motocity för hjälpen med växellådan samt [T.G.T] Tuning aka Benhar Bara för blästringsarbetet.

2015-07-08
Bild

2015-07-08
Bild

Införskaffade även en uppsättning Slicks-däck för banan och gjorde i ordning mina "moppehyllor" någorlunda x)

2015-07-08
Bild

2015-07-08
Bild
[/spoiler]

UPDATE! ::Blaze Purple:: 2015-07-14
[spoiler]Knappt en vecka kvar tills jag åker på semester nu. Kommer tillbaka bara ett par få dagar innan Brodalen träffen så måste hinna färdigt med det mesta denna veckan då jag inte hinner med så mycket mer än inställningar de sista dagarna.. Det har varit såhär i sista stunden varje gång innan Brodalen träffen hahah... Här är lite av polerings- och lackeringsarbetet jag gjort de senaste två dagarna i alla fall:

Såg ju inte så trevligt ut från början..

2015-07-14
Bild

Men sen så började det hända grejer:

2015-07-14
Bild

Kopplingskåpan tog fan många bra timmar kan jag säga.. Men det lönar sig oftast i slutändan !

2015-07-14
Bild

Handlade lite Plastidip sprayfärg att experimentera lite med. Tyckte det behövdes lite mer lila på Riejun så det blev färgen Blaze Purple !
För de som inte vet vad Plastidip är eller hur det fungerar så finns all info som behövs på DipYourCar's YouTube kanal:
https://www.youtube.com/user/DipYourCarcom

2015-07-14
Bild

2015-07-14
Bild

2015-07-14
Bild

2015-07-14
Bild

Fick även hem en efterlängtad oljepumpskåpa il Voca Racing's ära och en ny Barikit packningssats till cylindern samt ett kolvstopp till tändningsinställningarna senare.

2015-07-14
Bild[/spoiler]


UPDATE! ::Motorrenovering 3:: 2015-07-19
Imorgon åker jag på semester i 2,5 halv vecka. När jag kommer tillbaka har jag ett dygn kvar på mig att färdigställa Riejun innan Brodalen Summer Meet.. Kommer bli stressigt som fan men det är bara att köra hårt! Detta har jag gjort de senaste dagarna:

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild


2015-07-19
Bild

Flickvännen slavade lite åt mig med maskeringen av dämparen = smidigare fingrar än vad jag har x)

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

Maskeringsarbetet för att lacka övre delen av gaffelbenen hahah..

2015-07-19
Bild

Cylindern på.

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

En jävla ordning och reda här ja !

2015-07-19
Bild

SES OM ETT PAR VECKOR !


UPDATE! ::24h B4 Brodalen:: 2015-08-07
Dagen innan Brodalen Summer Meet och stressigt som när toapappret är slut hemma !

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

Fick hem ett paket från twostroke.se och ett från Rinab med bl.a. en Mikrometer för tändningsinställning och däckjärn + skydd för däckbyte (hinner nog inte byta till Slicks-däcken dock).

2015-07-19
Bild

Genomsynliga kylarslangar ger en jäkla fin effekt <3

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild

Inte mycket kvar nu..

2015-07-19
Bild

2015-07-19
Bild


UPDATE! ::Brodalen 2k14:: 2015-08-11
Hann inte riktigt färdigt med den innan Brodalen, en del småpill kvar innan den kan starta. Missade Utställningen på träffen också för märkte inte att det började hahah (Var sjukt mycket folk där i år). Men riktigt kul att så många som följt projektet under åren kom fram och snackade. Sådan feedback är det bästa som finns när man jobbat så mycket på något ! <3
Glöm inte att Midnight Spike projektet kan följas på Facebook också !
https://www.facebook.com/pages/SickTuni ... 2134748597

2015-08-08
Bild

2015-08-08
Bild

2015-08-08
Bild

2015-08-08
Bild
Senast redigerad av SickRazer den 11 augusti 2015, 14:34, redigerad totalt 12 gång.
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

Varför köpa en sån kass vev som Hebo racing.
Det är en dålig vev skulle inte tagit en sån till en hyper setup.

Satsa på en barikit vev dom är bland dom bästa som finns ut nu.
Tål mest hästkrafter osv

Jag har även en drac sving som är lite kapad vid dämpare fästet.
Men perfekt till om du ska förlänga din sving så kan du kapa en bit från denna och sätta på din?
Intresserad kanse ?
Senast redigerad av Jontee den 7 september 2011, 23:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Är inte den veven bra till cylindern? Du sa ju till mig att den är anpassad efter den cylindern... :P

För övrigt, locking good!
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

Bergsten skrev:Är inte den veven bra till cylindern? Du sa ju till mig att den är anpassad efter den cylindern... :P

För övrigt, locking good!
Jag har inte skrivit det innan. Du måste mena han va?
lillabengan
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 20 juni 2010, 20:20
Ort: osby

Inlägg av lillabengan »

har ett par skf lager som ligger hemma som jag inte ska använda, inte ens öppnade :)

men det verkar sjukt bra som projekt och ska följas helt klart :D
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jontee skrev:Varför köpa en sån kass vev som Hebo racing.
Det är en dålig vev skulle inte tagit en sån till en hyper setup.

Satsa på en barikit vev dom är bland dom bästa som finns ut nu.
Tål mest hästkrafter osv

Jag har även en drac sving som är lite kapad vid dämpare fästet.
Men perfekt till om du ska förlänga din sving så kan du kapa en bit från denna och sätta på din?
Intresserad kanse ?
Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Nej den veven är inte bra, faktiskt inte mycket alls av hebos grejer som är bra.
Gujjka lyckades köra av staken på sin Derbi, men just en sån vev.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

SickRazer skrev:
Jontee skrev:Varför köpa en sån kass vev som Hebo racing.
Det är en dålig vev skulle inte tagit en sån till en hyper setup.

Satsa på en barikit vev dom är bland dom bästa som finns ut nu.
Tål mest hästkrafter osv

Jag har även en drac sving som är lite kapad vid dämpare fästet.
Men perfekt till om du ska förlänga din sving så kan du kapa en bit från denna och sätta på din?
Intresserad kanse ?
Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
men du ska väl ha patanegra 70cc?
o inte 80? :O
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:Nej den veven är inte bra, faktiskt inte mycket alls av hebos grejer som är bra.
Gujjka lyckades köra av staken på sin Derbi, men just en sån vev.
haha, lyckat^^ jag får se hur det blir. Men så du menar att Hebo inte är bra när de har gjort några av världens vassaste 70cc's och massor med andra grejer som används konstant inom tävlingar?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

wille95 skrev:
SickRazer skrev:
Jontee skrev:Varför köpa en sån kass vev som Hebo racing.
Det är en dålig vev skulle inte tagit en sån till en hyper setup.

Satsa på en barikit vev dom är bland dom bästa som finns ut nu.
Tål mest hästkrafter osv

Jag har även en drac sving som är lite kapad vid dämpare fästet.
Men perfekt till om du ska förlänga din sving så kan du kapa en bit från denna och sätta på din?
Intresserad kanse ?
Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
men du ska väl ha patanegra 70cc?
o inte 80? :O
aa, men om inte det blir möjligt så blir det en 80cc. Men jag kommer först och främst försöka få tag på en patanegra.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

SickRazer skrev:
siiimooon skrev:Nej den veven är inte bra, faktiskt inte mycket alls av hebos grejer som är bra.
Gujjka lyckades köra av staken på sin Derbi, men just en sån vev.
haha, lyckat^^ jag får se hur det blir. Men så du menar att Hebo inte är bra när de har gjort några av världens vassaste 70cc's och massor med andra grejer som används konstant inom tävlingar?
Jo vissa saker är bra, men livslängden kan vara ganska kort på dom med.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Jontee skrev:
Bergsten skrev:Är inte den veven bra till cylindern? Du sa ju till mig att den är anpassad efter den cylindern... :P

För övrigt, locking good!
Jag har inte skrivit det innan. Du måste mena han va?
Japp, menade Bors
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:
SickRazer skrev:
siiimooon skrev:Nej den veven är inte bra, faktiskt inte mycket alls av hebos grejer som är bra.
Gujjka lyckades köra av staken på sin Derbi, men just en sån vev.
haha, lyckat^^ jag får se hur det blir. Men så du menar att Hebo inte är bra när de har gjort några av världens vassaste 70cc's och massor med andra grejer som används konstant inom tävlingar?
Jo vissa saker är bra, men livslängden kan vara ganska kort på dom med.
mm, men det beror ändå mest på underhållning och hur man kör.
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

SickRazer skrev:
siiimooon skrev:
SickRazer skrev: haha, lyckat^^ jag får se hur det blir. Men så du menar att Hebo inte är bra när de har gjort några av världens vassaste 70cc's och massor med andra grejer som används konstant inom tävlingar?
Jo vissa saker är bra, men livslängden kan vara ganska kort på dom med.
mm, men det beror ändå mest på underhållning och hur man kör.
Men just hebos vevar är kassa.
Skulle satsat på en barikit eller doppler vev.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jontee skrev:
SickRazer skrev:
siiimooon skrev: Jo vissa saker är bra, men livslängden kan vara ganska kort på dom med.
mm, men det beror ändå mest på underhållning och hur man kör.
Men just hebos vevar är kassa.
Skulle satsat på en barikit eller doppler vev.
Vet inte var ni har fått det ifrån men jag har hört bättre om Hebos vevar än Dopplers i alla fall.. Men som sagt så har jag inte köpt veven än så det återstår att se vilken det blir.
lillabengan
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 20 juni 2010, 20:20
Ort: osby

Inlägg av lillabengan »

Jontee skrev:
SickRazer skrev:
siiimooon skrev: Jo vissa saker är bra, men livslängden kan vara ganska kort på dom med.
mm, men det beror ändå mest på underhållning och hur man kör.
Men just hebos vevar är kassa.
Skulle satsat på en barikit eller doppler vev.
har hebos racing vev i min och inga problem med den.
beror helt på vad man är ute efter, och hur man behandlar sakerna.
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

SickRazer skrev:
Jontee skrev:Varför köpa en sån kass vev som Hebo racing.
Det är en dålig vev skulle inte tagit en sån till en hyper setup.

Satsa på en barikit vev dom är bland dom bästa som finns ut nu.
Tål mest hästkrafter osv

Jag har även en drac sving som är lite kapad vid dämpare fästet.
Men perfekt till om du ska förlänga din sving så kan du kapa en bit från denna och sätta på din?
Intresserad kanse ?
Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
Hebo veven är visst rätt kass.
Många fler saker från Hebo som är kassa som deras jävla membran
Vet folk som fått vevras med dom vevarna på rätt vasst trim.

Och hur kan du sitta och jämföra hebos vev mot en barikit vev?
För det första är det skillnad som dag och natt. Hebos vevar har dåligt kvalitet sedan satt moddlaren och sa att det var den starkaste veven som fanns ute just nu.
Han kör med en sån i sin R/t motor och sa i sitt repotage om det om barikit veven om jag inte minns helt fel.
Så snacka inte i nattmössan...
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

lillabengan skrev:
Jontee skrev:
SickRazer skrev: mm, men det beror ändå mest på underhållning och hur man kör.
Men just hebos vevar är kassa.
Skulle satsat på en barikit eller doppler vev.
har hebos racing vev i min och inga problem med den.
beror helt på vad man är ute efter, och hur man behandlar sakerna.
Du har troligen inte en hyper setup.
Så du behöver inte komma här och säga den är bra då.
För jag menar att det är inte en så bra vev att ha till en hyper setup...
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jontee skrev:
SickRazer skrev:
Jontee skrev:Varför köpa en sån kass vev som Hebo racing.
Det är en dålig vev skulle inte tagit en sån till en hyper setup.

Satsa på en barikit vev dom är bland dom bästa som finns ut nu.
Tål mest hästkrafter osv

Jag har även en drac sving som är lite kapad vid dämpare fästet.
Men perfekt till om du ska förlänga din sving så kan du kapa en bit från denna och sätta på din?
Intresserad kanse ?
Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
Hebo veven är visst rätt kass.
Många fler saker från Hebo som är kassa som deras jävla membran
Vet folk som fått vevras med dom vevarna på rätt vasst trim.

Och hur kan du sitta och jämföra hebos vev mot en barikit vev?
För det första är det skillnad som dag och natt. Hebos vevar har dåligt kvalitet sedan satt moddlaren och sa att det var den starkaste veven som fanns ute just nu.
Han kör med en sån i sin R/t motor och sa i sitt repotage om det om barikit veven om jag inte minns helt fel.
Så snacka inte i nattmössan...
Jag har inte kommit på det själv, det kommer från många andra som har använt Hebos vev till vass trimning och det har funkat bra.
Det låter som att du menar att Barikits vevar är oövervinnerliga men det finns minsann de som har fått vevras med dem med.
Sen så är det ju klart att en vev och cylinder av samma märke fungerar bäst tillsammans.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

SickRazer skrev:
Jontee skrev:
SickRazer skrev: Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
Hebo veven är visst rätt kass.
Många fler saker från Hebo som är kassa som deras jävla membran
Vet folk som fått vevras med dom vevarna på rätt vasst trim.

Och hur kan du sitta och jämföra hebos vev mot en barikit vev?
För det första är det skillnad som dag och natt. Hebos vevar har dåligt kvalitet sedan satt moddlaren och sa att det var den starkaste veven som fanns ute just nu.
Han kör med en sån i sin R/t motor och sa i sitt repotage om det om barikit veven om jag inte minns helt fel.
Så snacka inte i nattmössan...
Jag har inte kommit på det själv, det kommer från många andra som har använt Hebos vev till vass trimning och det har funkat bra.
Det låter som att du menar att Barikits vevar är oövervinnerliga men det finns minsann de som har fått vevras med dem med.
Sen så är det ju klart att en vev och cylinder av samma märke fungerar bäst tillsammans.
Om moddlaren säger det så må det ju vara sant? Har också för mig att han sagt det så...

Inte alls klart? Dom lirar bra tillsammans, men inte 100% att dom lirar BÄST tillsammans...
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Bergsten skrev:
SickRazer skrev:
Jontee skrev: Hebo veven är visst rätt kass.
Många fler saker från Hebo som är kassa som deras jävla membran
Vet folk som fått vevras med dom vevarna på rätt vasst trim.

Och hur kan du sitta och jämföra hebos vev mot en barikit vev?
För det första är det skillnad som dag och natt. Hebos vevar har dåligt kvalitet sedan satt moddlaren och sa att det var den starkaste veven som fanns ute just nu.
Han kör med en sån i sin R/t motor och sa i sitt repotage om det om barikit veven om jag inte minns helt fel.
Så snacka inte i nattmössan...
Jag har inte kommit på det själv, det kommer från många andra som har använt Hebos vev till vass trimning och det har funkat bra.
Det låter som att du menar att Barikits vevar är oövervinnerliga men det finns minsann de som har fått vevras med dem med.
Sen så är det ju klart att en vev och cylinder av samma märke fungerar bäst tillsammans.
Om moddlaren säger det så må det ju vara sant? Har också för mig att han sagt det så...

Inte alls klart? Dom lirar bra tillsammans, men inte 100% att dom lirar BÄST tillsammans...
mjo, det var så jag menade^^
Men nog med tjatet om vevarna nu. Hebo vevarna är inte kassa men inte bäst heller, jag vet det jag vet och ni vet det ni vet. Vi får väl se hur bra den håller när den väl sitter på, om det nu blir den.
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

SickRazer skrev:
Jontee skrev:
SickRazer skrev: Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå :)
Hebo veven är visst rätt kass.
Många fler saker från Hebo som är kassa som deras jävla membran
Vet folk som fått vevras med dom vevarna på rätt vasst trim.

Och hur kan du sitta och jämföra hebos vev mot en barikit vev?
För det första är det skillnad som dag och natt. Hebos vevar har dåligt kvalitet sedan satt moddlaren och sa att det var den starkaste veven som fanns ute just nu.
Han kör med en sån i sin R/t motor och sa i sitt repotage om det om barikit veven om jag inte minns helt fel.
Så snacka inte i nattmössan...
Jag har inte kommit på det själv, det kommer från många andra som har använt Hebos vev till vass trimning och det har funkat bra.
Det låter som att du menar att Barikits vevar är oövervinnerliga men det finns minsann de som har fått vevras med dem med.
Sen så är det ju klart att en vev och cylinder av samma märke fungerar bäst tillsammans.
Inte många nu för tiden som använder hebos vevar till hyper må jag säga.
Men varför skulle en vev och cylindern samspela bättre från samma märle än om jag skulle kört med Barkit vev. med en pata negra... veven har ingen betydelse om du inte köper en vev mer längre slag... Bara att t,ex barikit vev håller längre/klarar mer än Hebo veven.

Bara för man ha en metrakit pr cylindern så behöver man inte ha ett pr rör för att den ska fungera bäst.
För finns många bättre rör än prorace rör. allt handlar om att kunna ställa in den osv...
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

SickRazer skrev:
Bergsten skrev:
SickRazer skrev: Jag har inte kommit på det själv, det kommer från många andra som har använt Hebos vev till vass trimning och det har funkat bra.
Det låter som att du menar att Barikits vevar är oövervinnerliga men det finns minsann de som har fått vevras med dem med.
Sen så är det ju klart att en vev och cylinder av samma märke fungerar bäst tillsammans.
Om moddlaren säger det så må det ju vara sant? Har också för mig att han sagt det så...

Inte alls klart? Dom lirar bra tillsammans, men inte 100% att dom lirar BÄST tillsammans...
mjo, det var så jag menade^^
Men nog med tjatet om vevarna nu. Hebo vevarna är inte kassa men inte bäst heller, jag vet det jag vet och ni vet det ni vet. Vi får väl se hur bra den håller när den väl sitter på, om det nu blir den.
Alltså jag var inte oseriös om det med moddlaren, det han säger är sanning för mig. :P
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

jag har en billig 80cc cylinder ;)
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

Josef Jabbari skrev:jag har en billig 80cc cylinder ;)
vafan köpte du den för om du ändå inte andvänder den?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

pappa säger att jag får inte använda den
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Josef Jabbari skrev:jag har en billig 80cc cylinder ;)
Men seriöst, gå och dö eller nånting, du skriver ju förfan till alla om den skitcylindern..
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

siiimooon skrev:
Josef Jabbari skrev:jag har en billig 80cc cylinder ;)
Men seriöst, gå och dö eller nånting, du skriver ju förfan till alla om den skitcylindern..
vadå är inte barikit racing 80cc bra? :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

siiimooon skrev:
Josef Jabbari skrev:jag har en billig 80cc cylinder ;)
Men seriöst, gå och dö eller nånting, du skriver ju förfan till alla om den skitcylindern..
HAHAHAH, rage Simon :D Håller dock med lite, du behöver inte dö men sluta langa info om din barikit 80cc i allas trådar -.- Lägg ut en annons och va glad!
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

Bergsten skrev:
siiimooon skrev:
Josef Jabbari skrev:jag har en billig 80cc cylinder ;)
Men seriöst, gå och dö eller nånting, du skriver ju förfan till alla om den skitcylindern..
HAHAHAH, rage Simon :D Håller dock med lite, du behöver inte dö men sluta langa info om din barikit 80cc i allas trådar -.- Lägg ut en annons och va glad!
okej förlåt då! och simon du lungna ner förfan! btw har lagt ut en annons på blocket.se så..
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Josef Jabbari skrev:
Bergsten skrev:
siiimooon skrev: Men seriöst, gå och dö eller nånting, du skriver ju förfan till alla om den skitcylindern..
HAHAHAH, rage Simon :D Håller dock med lite, du behöver inte dö men sluta langa info om din barikit 80cc i allas trådar -.- Lägg ut en annons och va glad!
okej förlåt då! och simon du lungna ner förfan! btw har lagt ut en annons på blocket.se så..
Inte konstigt han blir sur då du fyller halva tsr med en annons om din barikit cylinder -.- Gör som alla andra, lägg ut din blocket annons (vet att du gjort det) och vänta på intresse.
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Skriv svar