zip bränslekran?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

zip bränslekran?

Inlägg av nasse_89 »

tjaba håller på att göra iordning polarens zip och ska byta bränslekranen (vacum) som nog har sagt upp sig.

nu till min fråga: idag sitter det en vacumkran på den men jag ska nog sätta ditt en manuelkran, kan man bara plugga vacum hålet på förgasaren (dellorto 17,5) eller ska jag sattsa på en ny vacumkran?
hum....
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Re: zip bränslekran?

Inlägg av Bergsten »

nasse_89 skrev:tjaba håller på att göra iordning polarens zip och ska byta bränslekranen (vacum) som nog har sagt upp sig.

nu till min fråga: idag sitter det en vacumkran på den men jag ska nog sätta ditt en manuelkran, kan man bara plugga vacum hålet på förgasaren (dellorto 17,5) eller ska jag sattsa på en ny vacumkran?
Ingen aning om det går men jag skulle satsa på en vacum kran om det satt en sån där innan :)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Re: zip bränslekran?

Inlägg av nasse_89 »

Bergsten skrev:
nasse_89 skrev:tjaba håller på att göra iordning polarens zip och ska byta bränslekranen (vacum) som nog har sagt upp sig.

nu till min fråga: idag sitter det en vacumkran på den men jag ska nog sätta ditt en manuelkran, kan man bara plugga vacum hålet på förgasaren (dellorto 17,5) eller ska jag sattsa på en ny vacumkran?
Ingen aning om det går men jag skulle satsa på en vacum kran om det satt en sån där innan :)
joo jag vet men de är så att jag hatar vacumkranen tycker de är bättre med en "vanlig" kran...
hum....
Skriv svar