Hårdare regler!

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.
2stroke
Gasres

Hårdare regler!

Inlägg av 2stroke »

Visst har vi alla varit nya på det här forumet, men det betyder inte att man ska strunta i att läsa reglerna!

Jag har helt tappat suget för det här forumet, och det är pga alla felposter och "+1", när jag först kom hit i Augusti så trivdes jag riktigt bra, men på senare tid så har jag gått över till andra forum och blivit mer aktiv där, hittar tillbaka hit då och då men orkar inte så länge.

Problemet är att folk som är nya ALDRIG läser reglerna.

Tillsätt flera mods, hårdare regler, rensa upp forumen, ta bort felpostade trådar istället för att bara låsa dom, dom skräpar ner..

T.ex. om någon gör en tråd där dom frågar om vad dom ska ha för munstycke fastän det redan finns en munstyckestråd så ge dom en 48h ban och det enda dom kan se när dom går in på sidan är alla regler eller anledningen till varför dom blev avstängda..

Och folk som postar och frågar vad dom ska köpa för avgasrör i projektdelen.. Hur lyckas man?

Så som det ser ut nu så håller forumet seriöst på och falla isär och det är synd och se då det här var det forumet som skolade mig inom mopeder och dess motorer när jag var ny..

/Edit; Borde även finnas någon regel för vilseledande information (t.ex. någon som är "jätteduktig" på moppar säger att man ska byta vev på en cylinder som inte ens är i närheten att vara av ett riskerande varvtal för veven) och avstängning om man skriver +1, hålla med någon i all ära men behövs inte 13 stycken +1 i en tråd

Mvh Oliwer
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

allt dedär är sant, att det finns så många fuckon som säger att deras moped gör 95km/h med tk, sådan vilseledande info för många nya moppepojkar, och det borde finnas fler mods
Kommentera mina bilder:)
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

skulle nog inte fungera så bra. Tror inte att alla moderatorer orkar kolla genom varje tråd på ett +1 och dessutom är inte modsen online varje dag. Men ja jag håller med, jag börjar också bli trött på alla felposts och annat skit. :)
Senast redigerad av Ekman den 21 augusti 2011, 12:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

Håller med dig, fler mods, satt igår och kikade igenom alla projekt i hela arkivet, det var ungefär 10% utav dem som var seriösa och riktiga projekt, resten var bara en massa skit och jag skulle gärna kunna hjälpa till och fixa bort de trådar som bara skräpar. Bra tråd och bra skrivet imo.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

största problemet är vilseledande information lika bra att hålla käften om man inte är 100% säker.

exempel om det kmr en ny moppe kille och ska köpa sin sport cylinder vet knappt vad ett munstycke är för något så lurar folk i han att han ska köpa en fucking vev. jag skulle gärna vilja se den killen när det kmr en vev på posten och han ska montera den :D
Användarens profilbild
illegalJocke
Elmoped

Inlägg av illegalJocke »

Inte så konstigt också att folk felpostar trådar för söknings skiten är krånglig och man förstår den knappt ! och man måste kolla igenom 2 miljoner sidor för att hitta det man vill ha ! tycker sökningen ska vara simplare och mer som när man söker på blocket ! och man ska ta rensa allt forumet så det blir enklare att hitta !
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

illegalJocke skrev:Inte så konstigt också att folk felpostar trådar för söknings skiten är krånglig och man förstår den knappt ! och man måste kolla igenom 2 miljoner sidor för att hitta det man vill ha ! tycker sökningen ska vara simplare och mer som när man söker på blocket ! och man ska ta rensa allt forumet så det blir enklare att hitta !
håller med där, då man söker på nått får man typ upp 3000 trådar.. :roll:
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

illegalJocke skrev:Inte så konstigt också att folk felpostar trådar för söknings skiten är krånglig och man förstår den knappt ! och man måste kolla igenom 2 miljoner sidor för att hitta det man vill ha ! tycker sökningen ska vara simplare och mer som när man söker på blocket ! och man ska ta rensa allt forumet så det blir enklare att hitta !
Kan hålla med om att det är jävligt svårt och navigera nu, mycket enklare förut när det var "Scooter" och "Cross"
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

vi kanske borde byta ut "1+" mot en Gilla grej som på FB
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Josef Jabbari skrev:vi kanske borde byta ut "1+" mot en Gilla grej som på FB

mhm eller slutar DU ge vilseledande information som jag sett ett antal gånger...
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

vad menar du med det :shock:
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Jag tycker det hr blivit mkt bättre på +1 fronten iaf :) Förut bestådde ju hela trådar av +1 i princip nu ser man det ibland men inte långa rader av +1..

Sen var ju moddarna hårdare förut, då blev det jävligt dålig stämning måste jag säga. Och det enda man såg var låsta trådar i princip.. Verkligen inget kul att vara här då :(
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Borde slopa +1 helt och hållet
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

men endå bra med +1 i vissa fall eller iaf att man håller med

ex man vet ju då om han alla +1ar har rätt och inte fel men typ om bensinskalle skriver nåt gudomligt så kmr nåt fucko och skriver +1 är ju lite jobbigt :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Tuta skrev:Jag tycker det hr blivit mkt bättre på +1 fronten iaf :) Förut bestådde ju hela trådar av +1 i princip nu ser man det ibland men inte långa rader av +1..

Sen var ju moddarna hårdare förut, då blev det jävligt dålig stämning måste jag säga. Och det enda man såg var låsta trådar i princip.. Verkligen inget kul att vara här då :(
håller med eller +1ar tuta! :)
Nu ser man inte +1 allt för ofta tycker jag, har själv slutat använda det och jag tycker forumet blir för tråkigt och allvarligt om modsen ska börja banna folk som skriver +1 och stavarfel och skämtar.. :roll:
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

vicke xX SMT skrev:
Tuta skrev:Jag tycker det hr blivit mkt bättre på +1 fronten iaf :) Förut bestådde ju hela trådar av +1 i princip nu ser man det ibland men inte långa rader av +1..

Nu ser man inte +1 allt för ofta tycker jag, har själv slutat använda det och jag tycker forumet blir för tråkigt och allvarligt om modsen ska börja banna folk som skriver +1 och stavarfel och skämtar.. :roll:
+1

edit: kom på en bättre grej borde vara regel på hur långt meddelandet måste vara alltså typ 4 ord eller nåt skit samma bara det är mer än typ nej/ja/+1 /sämst/idiot/*fult ord* ni fattar :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Mura skrev:
vicke xX SMT skrev:

+1

edit: kom på en bättre grej borde vara regel på hur långt meddelandet måste vara alltså typ 4 ord eller nåt skit samma bara det är mer än typ nej/ja/+1 /sämst/idiot/*fult ord* ni fattar :D
ja har faktiskt tänkt på samma sak, att ett meddelande måste vara minst 3 ord typ elr nått sånt. kanske inte alltid funkar men :roll: :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

vicke xX SMT skrev:
Mura skrev:
vicke xX SMT skrev: håller med eller +1ar tuta! :)
+1

ja har faktiskt tänkt på samma sak, att ett meddelande måste vara minst 3 ord typ elr nått sånt. kanske inte alltid funkar men :roll: :)
ye right sno inte min ide :D nä men man borde kunna ha en spärr redan i meddelandet så modsen slipper hålla koll på det..
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Jag fattar inte varför dom inte tar bort dom låsta trådarna? Då kan dom ju lika gärna vara öppna istället för att bara skräpa ner i forumdelarna.
Det kanske är för att man ska hitta sin tråd där man t.ex felpostade så man kan bli av med sin varning. Det finns väl delen "arkiverat" där dem ska ligga eller? :)
Sen sökfunktionen, hoppas innerligen dom gör så att man kan söka på topics!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Håller med om typ allt ni har skrivit, det var jäääävligt länge sen jag såg någon på forumet med under 50 kommentarer skriva i rätt tråd^^
Fast det där med avstängning för +1 tycker jag bara är överdrivet, det är typ det minsta vi borde oroa oss för just nu, finns mycket viktigare saker som borde fixas än att man inte får skriva +1 i trådarna^^ Ganska patetiskt helt enkelt sagt att vi måste hyperventilera över "+1" Vi som har varit på forumet en längre tid borde försöka leda noobsen på rätt väg istället.
Typ när någon ny person felpostar eller ngt så kan man länka dem sidan med reglerna och säga till dem att läsa igenom reglera innan de postar ett ända inlägg till om de vill klara sig på forumet.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

fattar inte äns att man kan ha så låg IQ och äns posta fel även om man inte läst reglerna
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

det var hårdare förr och det uppskattade jag!
Men jag tror dock inte på flera mods, men ett par fler aktiva crew med behörigheten att låsa och ta bort trådar!

nu har inte jag varit så aktiv sista tiden, men den enda moderatorn jag ser är bensinskalle?
talar jag för alla då, eller är det jag som bara lyckas hitta trådar där han skrivit?

Man ska läsa reglerna det kan jag hålla med om! Det är liksom prio 1 !!
Men å andra sidan kommer det alltid finnas missvisande information i trådarna, folk som är nya inom ämnet "moped", det går knappast att lösa.

MVH
DEA!!
:)
Årets Styrelsemedlem 2013
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

DEA!! skrev:det var hårdare förr och det uppskattade jag!
Men jag tror dock inte på flera mods, men ett par fler aktiva crew med behörigheten att låsa och ta bort trådar!

nu har inte jag varit så aktiv sista tiden, men den enda moderatorn jag ser är bensinskalle?
talar jag för alla då, eller är det jag som bara lyckas hitta trådar där han skrivit?

Man ska läsa reglerna det kan jag hålla med om! Det är liksom prio 1 !!
Men å andra sidan kommer det alltid finnas missvisande information i trådarna, folk som är nya inom ämnet "moped", det går knappast att lösa.

MVH
DEA!!
:)
Ja speciellt behörigheten att ta bort trådar, det är det som verkar saknas mest..

Och mjo, bensinskalle är den enda jag sett på mina få återbesök här, han gör ett bra jobb men att vara ensam och styra upp ett forum är nog inte lätt :P

Till er andra som skrivit i tråden, tack för åsikter och idéer, ju mer åsikter och tips som finns desto större chans är det att crew kommer göra nåt, så fortsätt så :wink:
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

Jag tycker att om det ska komma massa regler om sådant så kan ju en regel om att inte citera typ 10 personer samtidigt för det är väldigt jobbigt
och Jag tycker att det ska va hårdare med en regel som säger att men inte ska skriva massa förkortningar och slag, Typ som kolla med åf eller dra på slange me min moppe... När jag var ny så satt jag och undrade om vad alla pratade om helatiden för då var det mycket förkorningar
Ni fattar
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Jag brukar vara rätt så aktiv (iaf vad jag tycker, några ggr per dag.)
Men det känns som om det är bara är jag och bensinskalle som är någorlunda aktiva ? Vet inte var beckvall, kong, rab och chifen har tagit vägen riktigt :/

Jag kommer att bli hårdare på reglerna efter den nya sidan kommer! Nu är det väldigt slappt tycker jag, men det beror endast på grund av sidans gamla mjukvara. Tex så om vi skall banna någon, så måste vi göra det manuellt, Alltså gå och banna han på adminpanelen sedan ändra hans titel, skriva in en tråd hur länge han är bannad och när vi skall stänga av avstängningen igen. Sedan när hans tid är kommen (48h tex) så skall man ta bort det i tråden, ändra titeln och stänga av avstängningen igen. Om vi skulle gjort det för varenda "1+" så hade vi ju blivit gråhåriga innan dagen e slut :(

Kommer dock bli bättre när den nya sidan kommer, eftersom den har uppdaterad mjukvara och där kan man bara skriva in anv. hur länge, och anledning sedan stängs avstängningen av automatiskt.

KarlssoN^
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

KarlssoN^ skrev:Jag brukar vara rätt så aktiv (iaf vad jag tycker, några ggr per dag.)
Men det känns som om det är bara är jag och bensinskalle som är någorlunda aktiva ? Vet inte var beckvall, kong, rab och chifen har tagit vägen riktigt :/

Jag kommer att bli hårdare på reglerna efter den nya sidan kommer! Nu är det väldigt slappt tycker jag, men det beror endast på grund av sidans gamla mjukvara. Tex så om vi skall banna någon, så måste vi göra det manuellt, Alltså gå och banna han på adminpanelen sedan ändra hans titel, skriva in en tråd hur länge han är bannad och när vi skall stänga av avstängningen igen. Sedan när hans tid är kommen (48h tex) så skall man ta bort det i tråden, ändra titeln och stänga av avstängningen igen. Om vi skulle gjort det för varenda "1+" så hade vi ju blivit gråhåriga innan dagen e slut :(

Kommer dock bli bättre när den nya sidan kommer, eftersom den har uppdaterad mjukvara och där kan man bara skriva in anv. hur länge, och anledning sedan stängs avstängningen av automatiskt.

KarlssoN^
det låter mycket bra att du/ni ska bli tuffare! det kommer att bli en mer trevlig diskussion om allt! :)
Årets Styrelsemedlem 2013
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

KarlssoN^ skrev:Jag brukar vara rätt så aktiv (iaf vad jag tycker, några ggr per dag.)

KarlssoN^
Förstår att ni inte orkar med allt när systemet funkar så :O

Ni som är aktiva gör iaf ett bra jobb, tycker bara att det behövs fler :wink:
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

2stroke skrev:

KarlssoN^

eller bara göra dom som äns håller på med moppar är mods...

lixom fattar inte äns varför rab är fortfarande moderator.

edit: chifen var senast inloggad för 10 dagar sen..
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Mura skrev:
2stroke skrev:

KarlssoN^

eller bara göra dom som äns håller på med moppar är mods...

lixom fattar inte äns varför rab är fortfarande moderator.

edit: chifen var senast inloggad för 10 dagar sen..
Det håller jag med dig om, mer aktiva mods som faktiskt håller på med moppar fortfarande :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

mm, men det ska då vara någon som vet exakt hur forumet fungerar och reglerna. Det ska vara en erkänd aktiv och hjälpsam person. Annars kommer det bara bli chaos. Men det behöver inte vara en community moderator, man kan nominera medlemmar till olika arbeten, t.ex:

"Hjälpmoderator" som hjälper till med allt möjligt på sidan.
"Projektmoderator" som håller koll i projekttrådarna då det verkligen behövs.
"Forummoderator" som håller koll lite överallt i forumet.
"Rapportmoderator" som håller koll på medlemmar som inte sköter sig och rapporterar sedan till community moderatorerna som styr sidan om det är någon som behövs varnas eller bannas (anledningen måste såklart redovisas).

Det var bara några exempel men ett liknande system har jag sett på andra forum och det fungerar riktigt bra. Det blir lite som TSR Crew fast en grupp som mer håller sidan ren än hjälper medlemmar med mopedproblem.

Alltså aktiva, hjälpsamma, säkrade och villiga medlemmar som vill se ett hälsosamt forum och sida borde få hjälpa till :) Då blir det också skönare för community moderatorerna när de inte behöver ta allt ansvar till 100 procent.
Skriv svar