Mitt åk

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

lantziz
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 3 juni 2007, 18:27

Inlägg av lantziz »

chifen skrev:
Mr_NSR skrev:För er som inte kan läsa så har jag varit uppe med han i 150 men de va i en lång jävla nedförsbacke om ni inte har förstått de!
På rakan går han bara i 130.

Fattar ni tröga moppepojkar nu?
säg nedförsbacke då. sa ju att den skulle toppa runt 120-130 annars ;) och 125a med 12häst har mer vrid och det fattar väl vem som hellst? men en moppe med 12häst är mer ivrig och stressig ;) lite vassare helt enkelt.

Gött nu var det problemet löst :D
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

chifen är king.. !!!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

men du fru NSR. Ja tycte de stog nånstans att du vill köra lagligt, men de ä inte olagligt o trimma 125:er xD . Så de ä fritt fram 8) 8)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

bensinskalle skrev:men du fru NSR. Ja tycte de stog nånstans att du vill köra lagligt, men de ä inte olagligt o trimma 125:er xD . Så de ä fritt fram 8) 8)
sedan några år är det olagligt att trimma runt år 2000 om jag inte minns fel? så då är det olovlig körning, som att han skulle sätta sig på en mellan klass utan körkort. men de kollar ju inte lätt mc så ofta men ändå
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

chifen skrev:
bensinskalle skrev:men du fru NSR. Ja tycte de stog nånstans att du vill köra lagligt, men de ä inte olagligt o trimma 125:er xD . Så de ä fritt fram 8) 8)
sedan några år är det olagligt att trimma runt år 2000 om jag inte minns fel? så då är det olovlig körning, som att han skulle sätta sig på en mellan klass utan körkort. men de kollar ju inte lätt mc så ofta men ändå
nej man allså.. du har ju rätt i att det är olagligt, men de ä såhär:

Från början var de 125 cc o fri effekt. Sen något årtal så bestämde man ju att de ska va 11 kw ( ca 15 hk ). MEN; Bågarna levereras så, men kontrolleras aldrig igen. Man sa ju besikta efter 4 år ny, osv, men effektkontroll görs aldrig. En jag känner besikta sin 165 cc cagiva ( lätt mc ) som gick liksom 230, o de va inget problem.

Så det är olagligt, men det kan aldrig kontrolleras. Sen vet ja inte om snutarna ä stenhårda på registrerade delar osv ( sånt man byter som avgassystem osv ) , men ser dom inte ens nåt på besiktningen borde inte snutarna bry sig......
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
lule
Kinaraket
Inlägg: 824
Blev medlem: 9 april 2008, 16:21
Ort: veberöd

Inlägg av lule »

jävla parasiter. brosan har en yamaha dt125r 01a den toppar ca 110-120km/h strypt å då har den 15 hästar men ostrypt toppar den ca 150 km/h och har ca 30 hästar så de e inte omöjligt att den går i 130-150 km/h :D
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

chifen skrev:jo :) men några 150 tror jag inte du kommer upp i.. honda cbr med 13.6 hästar toppar ca 130.
Sry för att ta upp gammal tråd men stör mig på dehär:D
En honda cbr kan du glömma att toppar 130^^ 115 slipper du enligt mätarn med vinden me ;D Och inte för att störa dig me dina vrid o de så håller jag me men en så länge är vi nere i så små motorer så 2takt drar 4takt :)
marty
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 31 maj 2008, 00:06

Inlägg av marty »

Men fyfan vad dom e fula!
KTM450SX
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 10 februari 2008, 23:47
Ort: Ekenäs

Honda..

Inlägg av KTM450SX »

En såndär äldre NSR har typ 25-28hk ostryp, o går ungefär 170 då..
Skriv svar