men med strypningar försvinner vrid också.. dessutom har en 4-taktare mer vrid än 2takt 150 går den inte när en 4-takt 125a gör ca 130 med högre effekt.
med cykeldator ja men cbr har bättre däck för höga farter.. mycket smalare, vikten med bränsle olja och allt dedär (körklar) är ca 172kg. vet inte vad din väger men ngt åt de håller xD din ska toppa ca 130 strypt.. fabriks fakta
Cykeldator är mkt exakt! så du skriver man ju in måtten på däcken o mäter efter de!. Tjänstevikten är 150 kg. De skilljer ju från fakriks fakta och verklighet med.
1 moppe har faktisk tagit mej. De måste ja erkänna
yamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det bra
yamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det bra
Jovisst! bara för att den har 12 hästar så klarar den inte mer än 110 Km/h? Du tror att de bara e effekten som spelar roll? de e de inte.. De e massa fler saker. Retardo!
yamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det bra
Jovisst! bara för att den har 12 hästar så klarar den inte mer än 110 Km/h? Du tror att de bara e effekten som spelar roll? de e de inte.. De e massa fler saker. Retardo!
utväxling, aerodynamik, vridmoment, vikt, däcktryck, däckens storlek alla de faktorerna spelar in och jag tror inte att du har aerodynamiken på dendär motorcykeln för att klyva vinden så bra eller att du kör med ett däcktryck som är så hårt att däcket nästan sprängs så då måste du förlita dig på utväxlingen då som säkert är väldigt bra men några 150 gör den då fortfarande inte.
säger det igen, nya cbr 125 har nästan 14 hästar, bättre aerodynamik och smalare däck och den gör inte mer än 130. den varvar väl inte riktigt lika mycket men har mer vrid och kan därför köra på tyngre utväxling än vad du kan men du vinner ju lite på att din varvar mer men den varvar inte så mycket mer ändå efter som att din är strypt. räcker den förklaringen för dig för att sluta kalla folk retards?
yamaharidermana skrev:kalrt den kan komma upp i 150 vrf skulle den inte göra dE?
den ligger på 12 hästar, har du inte läst? de är ungefär lika mycket som en arisal T6 racing cylinder ger ut, får du den moppen att gå i 150 knyck gör du det bra
Jovisst! bara för att den har 12 hästar så klarar den inte mer än 110 Km/h? Du tror att de bara e effekten som spelar roll? de e de inte.. De e massa fler saker. Retardo!
exakt en moped me 12hk ger inte lika mycke som en lätt mc me 12hk.
För er som inte kan läsa så har jag varit uppe med han i 150 men de va i en lång jävla nedförsbacke om ni inte har förstått de!
På rakan går han bara i 130.
Mr_NSR skrev:För er som inte kan läsa så har jag varit uppe med han i 150 men de va i en lång jävla nedförsbacke om ni inte har förstått de!
På rakan går han bara i 130.
Fattar ni tröga moppepojkar nu?
säg nedförsbacke då. sa ju att den skulle toppa runt 120-130 annars och 125a med 12häst har mer vrid och det fattar väl vem som hellst? men en moppe med 12häst är mer ivrig och stressig lite vassare helt enkelt.
chifen skrev:jo men några 150 tror jag inte du kommer upp i.. honda cbr med 13.6 hästar toppar ca 130.
Han kan ha rätt en aldelles ny yamaha supermontard gör 130 med 10hk och det är en 07. dom äldre motorcyklarna går riktigt bra så jag tror på han den gör säker 150km.
Varför inte bara tro på han och inte tjafsa om detta väx upp för fan grabbar.