GILERA SMT - 07a.. BEHÖVER HJÄLP!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
rauken
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 13 juli 2007, 16:18

GILERA SMT - 07a.. BEHÖVER HJÄLP!!

Inlägg av rauken »

Håller på o strippar om o bygger en ProRace Kittad streetfight av min SMT 07a (en annan modell av Derbi Senda x-treeme SM för dom som inte vet)..
Jag behöver hjälp me Elektroniken då jag skall koppla loss all elektronik!..
vad behövs för att moppens motor skall kunna köra?
Te.x CDI, allting e ju kopplat till batteriet.. vad kan jag röra o vad kan jag inte röra?:S
Kom med ideer o förslag!!

Rauk Racing no hobby, just a lifestyle..
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

du kan röra allt om du vet vad du gör och kopplar rätt. ny ostrypd cdi är självklarhet och en trimtändning är att rekomendera sarkt. vill du få den att varva upp lättare kan du även svarva lite i svänghjulet så det blir lättare men då ska du veta vad du gör så du inte tar bort för mycket, då blir den väldigt svårkörd. ett tips är att du ska fixa ett vindskydd för motorn så får du högre toppfart samt att den inte vibrerar lika mycket och börjar inte vobbla i höga farter :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

ska du köra pr, så ska du köra trimmtändning, och köper du en trimmtändning så levereras den ju oftast komplett, alltså allt som behövs för att motorn ska snurra ^^. Allså kan du rent teoretiskt plocka bort all elektronik o sätta på den nya tändningen bara.... Men de kanske är så att vissa grejjer inte ingår till tändningen, och de håller ja tyvärr inte koll på xD
föresten, var hittar du en pr cylinder till nya derbimotorn!!??
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst