vurpa i en rondell

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

vurpa i en rondell

Inlägg av nightprowler »

Hej tänkte berätta en historia om när jag vurpa för första gången. Jag och min kompis hade varit och kollat på verktyg till moppen.vi svänger ut från harald nyborg. Där är en rondell, det hade regnat och mitt fram däck hade inget mönster och var flera år gammalt.Så jag tar rondellen och märker att fram hjulet bara glider.Jag och min kompis ligger på marken och moppen log ungefär 5 meter bort.vi ställde oss upp och borstade av oss och åkte. Måste sett skit kul ut xD. Det var många som stannade och kollade.1 timma efter åt fick jag ett telefon samtal från några tjejkompisar. Dom fråga om det var jag som vurpa. Seriöst ja flappa ihjäl mig. :twisted:
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

haha rondeller e farliga har kännt att framhjulet har släppt lite också ;) :lol:
Stuntriding is not a crime!
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

Nutbreaker skrev:haha rondeller e farliga har kännt att framhjulet har släppt lite också ;) :lol:
mitt framhjul släppte inte lite ;)
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter
Inlägg: 437
Blev medlem: 5 maj 2011, 15:37

Inlägg av Tobiiash »

hahaha så ni vurpa kliver upp bortar av er snabbt ochsåvidare. går till molppen och startar den på typ 1 kick och drar iväg fullt igen? :D
Jag gillar Oskar.
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 12 april 2011, 09:16
Ort: Värmdö

Inlägg av Swe2FX »

har gjort samma sak fast det var bakhjulet som släppte för det var lerigt efter att jag åkt i skogen :P
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

Tobiiash skrev:hahaha så ni vurpa kliver upp bortar av er snabbt ochsåvidare. går till molppen och startar den på typ 1 kick och drar iväg fullt igen? :D

japp xD
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Jag är skiträdd för rondeller när det är blött :oops: Kör som tjejerna som har baotian typ...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

Tuta skrev:Jag är skiträdd för rondeller när det är blött :oops: Kör som tjejerna som har baotian typ...

ja med nu..... Men när det är torrt då jävlar ;)
Borås sveriges regnigaste stad
All3z
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 september 2011, 20:04

Inlägg av All3z »

Tobiiash skrev:hahaha så ni vurpa kliver upp bortar av er snabbt ochsåvidare. går till molppen och startar den på typ 1 kick och drar iväg fullt igen? :D
Like a baws :P
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

All3z skrev:
Tobiiash skrev:hahaha så ni vurpa kliver upp bortar av er snabbt ochsåvidare. går till molppen och startar den på typ 1 kick och drar iväg fullt igen? :D
Like a baws :P
bumparN^
Användarens profilbild
GHFear
Svårstartad skrothög
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 juni 2011, 19:30

Inlägg av GHFear »

Haha har gjort samma sak typ. Ramlade i en rondell och fick panik eftersom alla glodde så när jag skulle starta moppen så missade jag kicken typ 3 ggr i rad, så jag startade med elstarten och sen körde jag fort som fan därifrån... men alla som sett mig ramla och väntade skulle samma håll... så dom låg bakom mig typ 2 km... Va helt röd i nyllet. ^^
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

haha har kännt själv då bakhjulet släpper för att mittfoten skrapade i hade väl fö mycket vinkel :/
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Rondeller är roliga, Tunturin går så långsamt att jag inte behöver bromsa när jag kör i rondeller, så kan jag ligga bakom bilister och stressa dem ^^
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

ValoPallo skrev:Rondeller är roliga, Tunturin går så långsamt att jag inte behöver bromsa när jag kör i rondeller, så kan jag ligga bakom bilister och stressa dem ^^

najjs ;) men det roliga var att min kompis yamaha.anton vurpade på exakt samma ställe i den rondellen 3 veckor senare xD
Borås sveriges regnigaste stad
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

äckligast e ju no när de ha regna å man kör på övergångställen med vita sträck som e hala som fan då man känner att bakhjulet släpper :)
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

hahah har vart med om exakt samma sak faktiskt.. framhjluet släpte o ja ramla o moppen gled iväg XD :P men d va bara starta o köra vidare :D
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
vongyllis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 15 februari 2008, 11:26

Inlägg av vongyllis »

när jag hade trimmad moped.. kört kompisars trimmade scootrar och skit.. så har jag aldrig tagit det lungt i rondeller... eller så är rondeller till för att ligga breställ med 740:in i ;))
Användarens profilbild
PoNk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 252
Blev medlem: 13 augusti 2011, 10:03
Ort: bålsta

Inlägg av PoNk »

HAHAHA...... bytta bakdäck för ett par veckor sen. med det gamla kunde jag drifta runt en hel rondell :sSsSs det var ett biltema däck oxå (a)

Jag ramlade oxå och höll på att bli överkörd av en b-rud som jobbar på en ungdomsgård som jag hade fått ett meddelande på facebokk av när jag kom hem. :)

och jag förstår inte varför, men det är svinhalt i rondeller och halvskarpa kurvor.. ALLA!!! det känns ju som att det är typ en slemhinna på asfalten
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

låt mig gissa ;)
den vid donken :P ?


btw svårt att slitana/vurpa i en rondel ?


bara ligg ner och gasa när det är blött ....


kännt många gnger att det har släppt varav ALLA har slutat lyckligt !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 728
Blev medlem: 1 april 2010, 20:12
Ort: kungsbacka
Kontakt:

Re: vurpa i en rondell

Inlägg av jesper178 »

nightprowler skrev:Hej tänkte berätta en historia om när jag vurpa för första gången. Jag och min kompis hade varit och kollat på verktyg till moppen.vi svänger ut från harald nyborg. Där är en rondell, det hade regnat och mitt fram däck hade inget mönster och var flera år gammalt.Så jag tar rondellen och märker att fram hjulet bara glider.Jag och min kompis ligger på marken och moppen log ungefär 5 meter bort.vi ställde oss upp och borstade av oss och åkte. Måste sett skit kul ut xD. Det var många som stannade och kollade.1 timma efter åt fick jag ett telefon samtal från några tjejkompisar. Dom fråga om det var jag som vurpa. Seriöst ja flappa ihjäl mig. :twisted:
Duger det inte att skriva i denna: http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... sta+vurpan

eller ska vi ha 12901289312890123 Trådar uppe om samma sak som ligger uppe i en kategori?
Bild
nightprowler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 9 oktober 2010, 08:54

Inlägg av nightprowler »

willemedDERBIN skrev:låt mig gissa ;)
den vid donken :P ?


btw svårt att slitana/vurpa i en rondel ?


bara ligg ner och gasa när det är blött ....


kännt många gnger att det har släppt varav ALLA har slutat lyckligt !
den vi donken och ÖoB ;)
Borås sveriges regnigaste stad
Användarens profilbild
yamahajonte
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 mars 2012, 20:33
Ort: kinna

Inlägg av yamahajonte »

har själv en gång fått bak hjuls släpp ,ingen go känsla dock :P
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Fin bump;)
Hände min kompis med men han var mer rädd om datarn och börja gråta när den hade fått en spricka men brydde sig inte att hela moppen var helt förstörd^^
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

yamahajonte skrev:har själv en gång fått bak hjuls släpp ,ingen go känsla dock :P
hahhaha dubbelbumparN denna tråd är makalöst fint uppbumpad 2 gånger :D
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

lol, vurpa i en rondell har nt hänt mig, men jag va bakom min polare när han vurpade :P Han kör alltid full patte i rondellerna, cirka 60km med sin Derbi, även då det är blött elr torrt, men denna gången så stod det honom dyrt xD Jag körde bakom honom när han bestämde sig för att bara gasa på när det va nyregnat o blött på vägarna, så han körde rakt fram, tappade fästet, o moppen for rakt ut i diket, så skitballt ut för migo min andra poalre som kom bakom. han själv rullade några varv och lite bakåt kullorbyttor pga att han ramlade av moppen, så ni kan ju tänka er hur det såg ut :P Moppen låg o gasa av sig själv utanför vägen, med gräs fastsittandes i alla springor på moppen :P
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag brukar köra som satan i rondeller, ligger ner som en vält get. Det är ju då det är kul, samma i kurvor. Där ligger man så mycket man kan och full gas! 8)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

visst, jag gillar att luta mig i kurvor sånt med min moppe, men om det är blött så brukar jag oftast släppa gasen i skarpa kurvor, vill nt att de ska hända samma för mig som min polare :P har dock varit med om 1 vurpa sj:

De va i vintras, morsan ringde o sa att de va halt ute, så jag tänkte ta de lite lugnt, o körde ut från min gata i cirka 10km/h tills gatan svängde till vänster längre fram, så helt plötsligt så tappar bakhjulet fäste o moppen bara välter ;/ hatar is, fattar dock nt hur de kunde hända då jag körde rakt fram i bara 10km/h
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 449
Blev medlem: 20 juli 2011, 12:28

Inlägg av Aprilia-Mx »

När det är torrt på vägarna... Är man kung på gatorna! 8)
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Aprilia-Mx skrev:När det är torrt på vägarna... Är man kung på gatorna! 8)
Så sant, så sant :mrgreen:
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Inlägg av PhryxuZ »

Det var förra veckan som jag och två polare skulle köra i en rondell, jag kom ganska fort först, och min kompis efter. Mitt i allt hör jag en liten smäll så jag tittar bak.

Min kompis ligger stilla på gatan, visar tummen upp åt bilisterna bakom, sen stiger han upp och kör iväg helt iskallt som om inget hade hänt. Vi tvingades dock fara en sväng via sjukhuset som var 1 km bort p.g.a hans stora skrapsår överallt.

Det var snustorrt på vägarna och alla hans kåpor var repiga och spruckna :D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Snälla nån.. Ni fortsätter posta i tråden trots att ni fått en klar och tydlig länk av jesper178, skärpning! Låser här. Bara för att missbruka min makt så ska jag också berätta att min första vurpa var i en rondell också, körde inte så fort men det var blött och jag missade ett helplant brunnslock men som den hedersman jag är så lyckades jag dra mig under mopeden för att skydda den så klarade mig med en trasig blinkers på vä sida fram, repigt kopplingshanddag och en liten repa som kunde rubbas bort :) Maktmissbruk over and out och hänglåset på!
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Låst