Gokväll, ryttare.
Nu händer det äntligen lite med skiten. Ber om ursäkt för den långa väntan, det blev inte riktigt som jag hade tänkt, helt enkelt. Hade problem redan när jag började renoveringen med att jag inte fick loss skruvarna som höll isär motorn. Skaffade en slagmejsel i höstas men det ville ändå inte ge sig, så jag tappade motivationen helt och gjorde ingenting med projektet innan en bit in på 2013, det visade sig helt enkelt att jag inte hade tagit i tillräkligt med hammaren.
Men nu har jag fanskapet isär i alla fall, tyvärr fick jag inte några bilder från själva klyvningen efterssom att det skedde på 10 sekunder när jag hade en polare över, men idag plockade jag ut växellådan i alla fall!
Har lite beslutsångest om jag ska lägga i gamla vevpartiet igen, skaffa ett nytt eller bara byta till en 12 mm vevstake, men jag får se hur det blir med det. Högst antagligen får det bli original tills ekonomin börjar ta fart så får det bli värre pryttlar efter det.
Lovar att det kommer en detaljerad guide hur man klyver och plockar ihop en VZ50N4 så fort jag har alla delar och har 100 % koll på hur allt ska sitta.
Nån som vill ha gummi?
Liten bonus också, städade verkstan när jag var klar:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=WZb-u-XrcTI[/youtube][/img]