Problem?

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Problem?

Inlägg av byYn »

Jag och 3 andra (Bl.a Byapojken från forumet) skulle upp till en stuga på ett berg å grilla, ( 2km stenigt och lerigt från eljusspår) och när vi var högst uppe på berget så började bakhjulet på min mini-honda (kinakopia) att wobbla..och klart som fan så lossnade det också, eller alltså det satt kvar men det for och slängde som fan. Jag fick gå sista 100m kanske, och när vi väl var framme grillade vi etc.
Sedan var ju det jävligaste kvar, att ta sig ner!
så jag började gå mot den lite tidigare än dom andra, för att kunna börja leda etc.. Kändes som om jag fan gick 500m utan att se den, tänkte hurfan kan den bli stulen här? Sen hör jag ljudet av mopparna uppe på en klippa, hade ju gått helt jävla fel så dom körde ju förbi mig, och trodde väl att ja hade sprungit ner för det #@!$ berget..
Nååväl, när jag väl fick tag i dom så vände dom (och det är fan inte roligt att köra upp där kan jag säga!) Och hämtade mig.. Vi for hem och hämtade verktyg, nya bultar, brickor osv. och efter ännu en färd upp på berget, så visade det sig att skruvarna var för långa, och därmed låste hjulet. kan ju också nämna att vi fan inte fick lös dom, så jag fick lyfta den med ena armen och styra med andra, och samtidigt knuffa ( på något jävla sätt...), men det värsta var ju när leran kom, riktigt jävligt och svårt att ta sig runt, så jag tänkte bara att det inte kunde bli värre, kickade igång skiten och körde. Måste ha sett jävligt roligt ut när däcket var så jävla snett..men Iallafall, efter kanske 2-3 timmar av djävulskap och diverse skrapsår så tog vi oss till elljusspåret och for hem, för att hämta farsans packmoppe ( som han är jääävligt rädd om), och inte fan fick man de, han trodde typ att vi skulle upp på berget och hämta den eller nå, ja vet int men han var sur som fan ( säkert för att jag kört sönder kinaskräpet, som jag egentligen inte bryr mig om så mycket)
och han babblade på om hur det var på 30-talet etc. att han fick dra moppen i mil efter mil i cykelkärra..så det var ju de han ville, att efter typ 3 timmar rent helvete att ta sig ner (Med stor hjälp av mina kompisar)
skulle vi dra hem den dom sista kilometrarna för hand...Men helvete heller, damp som fan fick han också när jag började argumentera men till slut fick syrran ta den, (hon är 17..) men hon kunde ju fan inte ens använda kopplingen, så efter 15 motorstopp och ständig körning på 2:ans växel kom vi fram till den, och det var ju nu man tyckte de var skönt, körde hem den utan problem...Men det var inte så enkelt..
De hade ju satt sina spår i den! Svingen var näst intill av så den fick vi svetsa ihop, kedjan var sne, båda dreven var fuckade, bucklor på flera ställen samt att bakbromsen tjurade...Men de var väl allt det här blev en redigt lång historia men fick typ ändå inte med allt...Tackar Byapojken för hjälpen den dan ;)
Och nu går den som smort igen, skogsbrunkarn..
Bild
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

åh fyfan
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

haha jo de var fan inte kul, men hade ju varit ännu värre om typ kompisens Rieju hade pajjat ( eller om ja hade haft jog r:n då) för då hade vi typ behövt fyrhjuling och de var ingen mysterräng!
Bild
Skriv svar