Gubbe med PMS

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Gubbe med PMS

Inlägg av Gilera4Life »

Hej! Detta är de värsta jag varit med om trots mycket ett annat. Va på väg till några kompisar en kväll o låg mitt i vägen i cirka 55 på 50- väg. Plötsligt kommer en bil i en jävla fart o lägger sig i arslet o tutar. Jag låg mitt i vägen men åkte åt sidan o viftade med armen undrande vad han ville. Då åkte han om mig o jag tutade tillbaka en liten tut och då tvärnitar han precis framför mig men jag lyckas väja och kör om han på insidan. Så kollar jag bakåt o ser han börja jaga mig så jag tvärnitar o låser bakhjulet o höll på o ramla. Klarade mig precis från att ramla o svänger fort upp på cykelbanan o vänder mit honom. Då stannar han precis vid mig o skriker: ligg för faan inte mitt i vägen och vingla!! Nästa gång kör ja över dig!!! Sen kollar han på mig några sekunder innan han bränner iväg i cirka 90-100. Senare på kvällen mötte jag o mina kompisar honom men han drog ifrån oss.
Senast redigerad av Gilera4Life den 25 juli 2011, 17:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
GW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 4 september 2009, 18:33

Inlägg av GW »

Okej? Ville du bara berätta att du är cool och ska punka bilen eller?
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Inlägg: 948
Blev medlem: 10 mars 2010, 18:31
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Perssaboi skrev:Okej? Ville du bara berätta att du är cool och ska punka bilen eller?
Och vad är ditt problem, han ville bara dela med sig om en mopedhistoria?! sluta hata.
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Gilera4Life »

to0b skrev:
Perssaboi skrev:Okej? Ville du bara berätta att du är cool och ska punka bilen eller?
Och vad är ditt problem, han ville bara dela med sig om en mopedhistoria?! sluta hata.
Tack! Man blir ju ganska förbannad så klart man vill göra nåt ju..
Användarens profilbild
GW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 254
Blev medlem: 4 september 2009, 18:33

Inlägg av GW »

to0b skrev:
Perssaboi skrev:Okej? Ville du bara berätta att du är cool och ska punka bilen eller?
Och vad är ditt problem, han ville bara dela med sig om en mopedhistoria?! sluta hata.

Jag har inget problem?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ja herregud jag hade velat ta backspeglar, däck, repa lack mm om jag råkade ut för en sån där idiot....

Blev nästan prejad av vägen idag av en gubbe i v70 som jag körde om, näära var det. Finns gott om mongon ute på vägarna
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Män kan väll inte ha pms?
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

fyfan, hatar personer som inte har respekt i traffiken! Har åkt x antal gånger på en gata, för att sedan se en bil som skall svänga ut (såklart åker jag på huvudleden och har ingen väjnings plikt) och ser att bilen väntar innan den åker ut framför mig varv jag får stå på bromsen. Så jag funderar på att byta ut min lilla tuta på mopeden till någon siren likande mojäng, så att de iaf hör mig utöver Christer Sjögren eller vad de spelar i bilen :wink:

...andra gånger jag jag agerat Svenssons och deras körstil. T.ex. när jag kommer mitt i en rondell o skall rakt på, tror du inte att bussjäveln kör rakt ut när jag är i rondellen, jag slår på tvärnit och sätter in en fick buckla på en lucka med högerfoten. Innan jag tutar åt föraren och ger han fingret...om det var rätt eller inte får väl ni bedöma... jag skyller på hans respektlösa agerande i trafiken när man har bussen fullt av PRO russin.
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Gilera4Life »

Hatar fan alla bilister som ska sätta oss moppepojkar på plats överallt! De där om tutan har jag också tänkt på men problemet är att man måste få plats med nåt större på moppen också.. Och tveksaamt om man vågar använda tutan i fortsättningen :/ Blir och kolla vad de är för nån i bilen först :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

har fått visa mitt fina finger rätt många gånger när folk kör ut framför en så man får panik bromsa..
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 april 2011, 16:30
Ort: Glanshammar

Inlägg av aeroxleoZX »

Perssaboi skrev:Okej? Ville du bara berätta att du är cool och ska punka bilen eller?
klart han berättar vafan finns skit många som läser detta .
spårt setup!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

hände mig nästan samma sak nyss. jag och 3 kompisar åkte på varsin mope efter väg kanten då komer de någon turk bmx och tutar helatiden och ligger närsa som satan så vi kollar som fan på han sen drar han ner rutan och börjar skrika MAN FÅR FÖRFAN INTE KÖRA MOPPE PÅ BILVÄGEN! och då svarar jag dra åt helvette och svänger av vid nästa kurva.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Här om dagen då jag var på väg hem så satt det en gubbe i en traktor och han körde kanske i 30-40 så lugnt så det ut som att han satt där, sen när jag kom och skulle köra om då börjar han att varva som satan och gasar och ger mig värsta blicken^^ Om det skulle varit jag i traktorn skulle jag bara skratta^^
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

vissa ska inte ha körkort.. :shock:
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

antonpg94 skrev:vissa ska inte ha körkort.. :shock:
mhm... men man vet fan aldrig hade jag kommit och han legat mitt i vägen i 55 hade jag blivit lack :P
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Gilera4Life »

Mura skrev:
antonpg94 skrev:vissa ska inte ha körkort.. :shock:
mhm... men man vet fan aldrig hade jag kommit och han legat mitt i vägen i 55 hade jag blivit lack :P
. VaFan ! Om de är en bil som ligger i den hastigheten så ligger ju folk så fint bakom men alla ska om moppar så är det bara! Oavsett hastighet ju :(
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Åh en moppe....HATA HATA! (Ursäkta caps).
Det är preciiis som när man övningskör. Trots att man ligger i 80 på 80 väg så ska dom ändå förbi...
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Haha, cp gubbe :D Kan passa på att berätta om en cp tant när vi ändå är i cp takterna ;)

Iaf. Jag och mina kompisar stod och bara pratade, en sa att vi skulle ut på byn. Så aa visst (bara jag som körde, resten cyklade), körde några meter sedan står det en tant i en korsning, böjer sig fram, lägger handen i pannan (som att det var soligt) och kollar på mig riktigt förbannat... Brydde mig inte nå värst, gasade på och tanten försvann... Drar en liten byragg t värs över och när jag ska tillbaka så ser jag tanten gå på trottaren, vände mig om bara för att kolla om det var hon vilket det mycket riktigt va. Och helt oväntat så slänger hon med armarna i luften, kutar efter mig och skriker "Ne nu jävlar!!!", medans jag puttra på i ca 20 och tänker "kan du inte springa fortfare? :lol: ". Far sedan in på okq8 parkeringen där mina kompisar va och ställde mig utanför och väntade, då kom en av dom ut och hade pratat med personalen som trodde att mopeden inte går så bra som den gör. Helt enkelt skulle jag bevisa de... Då far jag till "by-kanten" och drar på för full rulle, samtidigt då när jag blåste förbi ok så stod tanten där inne... Då jag kommer tillbaka så kom en kompis ut och sa "Haha du bör nog dra, kärringen är tokig. Tydligen så ska hon hänga ut ett snöre i vägen så du ramlar av då du kör förbi, dör och får sedan betala 25000kr i böter". Både jag och honom skrattade som satan, började fjolla runt och småöva på bakhjulet på parkeringen, sedan ser jag att en man skjutsar hem henne. Följde efter för att höra efter med mannen hur det va egentligen... Han sa mest bara 2 saker, det som hade betydelse var att hon va stupfull. Det andra va att han trodde att moppen var en 125:a 8)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd
Inlägg: 231
Blev medlem: 5 maj 2011, 18:58
Ort: Streets of mariehamn.

Inlägg av xoel96 »

Bergsten skrev:Haha, cp gubbe :D Kan passa på att berätta om en cp tant när vi ändå är i cp takterna ;)

Iaf. Jag och mina kompisar stod och bara pratade, en sa att vi skulle ut på byn. Så aa visst (bara jag som körde, resten cyklade), körde några meter sedan står det en tant i en korsning, böjer sig fram, lägger handen i pannan (som att det var soligt) och kollar på mig riktigt förbannat... Brydde mig inte nå värst, gasade på och tanten försvann... Drar en liten byragg t värs över och när jag ska tillbaka så ser jag tanten gå på trottaren, vände mig om bara för att kolla om det var hon vilket det mycket riktigt va. Och helt oväntat så slänger hon med armarna i luften, kutar efter mig och skriker "Ne nu jävlar!!!", medans jag puttra på i ca 20 och tänker "kan du inte springa fortfare? :lol: ". Far sedan in på okq8 parkeringen där mina kompisar va och ställde mig utanför och väntade, då kom en av dom ut och hade pratat med personalen som trodde att mopeden inte går så bra som den gör. Helt enkelt skulle jag bevisa de... Då far jag till "by-kanten" och drar på för full rulle, samtidigt då när jag blåste förbi ok så stod tanten där inne... Då jag kommer tillbaka så kom en kompis ut och sa "Haha du bör nog dra, kärringen är tokig. Tydligen så ska hon hänga ut ett snöre i vägen så du ramlar av då du kör förbi, dör och får sedan betala 25000kr i böter". Både jag och honom skrattade som satan, började fjolla runt och småöva på bakhjulet på parkeringen, sedan ser jag att en man skjutsar hem henne. Följde efter för att höra efter med mannen hur det va egentligen... Han sa mest bara 2 saker, det som hade betydelse var att hon va stupfull. Det andra va att han trodde att moppen var en 125:a 8)

hahaaha
Gasar tills det rasar!
Gilera4Life
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:49
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Gilera4Life »

riejumikäl skrev:Åh en moppe....HATA HATA! (Ursäkta caps).
Det är preciiis som när man övningskör. Trots att man ligger i 80 på 80 väg så ska dom ändå förbi...
. Aa precis! Fast hellre de än att de ska ligga i arslet trots att ja brukar åka minst 5 km/h för fort. Åker folk i arslet brukar ja bara sakta ned o köra exakt den tillåtna hastigheten för o visa att de inte lönar sig o ligga nära :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Gilera4Life skrev:
riejumikäl skrev:Åh en moppe....HATA HATA! (Ursäkta caps).
Det är preciiis som när man övningskör. Trots att man ligger i 80 på 80 väg så ska dom ändå förbi...
. Aa precis! Fast hellre de än att de ska ligga i arslet trots att ja brukar åka minst 5 km/h för fort. Åker folk i arslet brukar ja bara sakta ned o köra exakt den tillåtna hastigheten för o visa att de inte lönar sig o ligga nära :)
Absolut, jag brukar jobba hos min farfar med att köra traktor på somrarna, i höst får jag körkortet, och om nån jävel tänker börja ligga bakom och tuta så är det en tvärnit som gäller, jag tänker köra med vikterna i hydraularmarna så att dennes huv får åt helvete
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Eric_9801
Avstängd
Inlägg: 173
Blev medlem: 14 juni 2011, 19:30
Ort: Onsala

Inlägg av Eric_9801 »

ValoPallo skrev:
Gilera4Life skrev:
riejumikäl skrev:Åh en moppe....HATA HATA! (Ursäkta caps).
Det är preciiis som när man övningskör. Trots att man ligger i 80 på 80 väg så ska dom ändå förbi...
. Aa precis! Fast hellre de än att de ska ligga i arslet trots att ja brukar åka minst 5 km/h för fort. Åker folk i arslet brukar ja bara sakta ned o köra exakt den tillåtna hastigheten för o visa att de inte lönar sig o ligga nära :)
Absolut, jag brukar jobba hos min farfar med att köra traktor på somrarna, i höst får jag körkortet, och om nån jävel tänker börja ligga bakom och tuta så är det en tvärnit som gäller, jag tänker köra med vikterna i hydraularmarna så att dennes huv får åt helvete
haha vad kul det skulle vart! :D
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

jarken skrev:fyfan, hatar personer som inte har respekt i traffiken! Har åkt x antal gånger på en gata, för att sedan se en bil som skall svänga ut (såklart åker jag på huvudleden och har ingen väjnings plikt) och ser att bilen väntar innan den åker ut framför mig varv jag får stå på bromsen. Så jag funderar på att byta ut min lilla tuta på mopeden till någon siren likande mojäng, så att de iaf hör mig utöver Christer Sjögren eller vad de spelar i bilen :wink:

...andra gånger jag jag agerat Svenssons och deras körstil. T.ex. när jag kommer mitt i en rondell o skall rakt på, tror du inte att bussjäveln kör rakt ut när jag är i rondellen, jag slår på tvärnit och sätter in en fick buckla på en lucka med högerfoten. Innan jag tutar åt föraren och ger han fingret...om det var rätt eller inte får väl ni bedöma... jag skyller på hans respektlösa agerande i trafiken när man har bussen fullt av PRO russin.
http://www.twostroke.se/product.asp?product=18960 vsg
Skriv svar