Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning
Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Har du någon koll på vad "prestandagrejer" kostar till bilar kanske du vet att det är inte det lättaste att hosta upp sak efter sak när man är låginkomsttagare som har tror Kjelle är.PoWeRKinG skrev:looool men dumpventil, blåa rör och laddtryckksmätare drar den allt!
beställ lite prestandagrejer istället!
+1ktm_danielsson skrev:
Har du någon koll på vad "prestandagrejer" kostar till bilar kanske du vet att det är inte det lättaste att hosta upp sak efter sak när man är låginkomsttagare som har tror Kjelle är.
Sluta vara så negativa, låt han göra vad han vill inte eran bil. Jag tror det blir bra och hoppas vi får se lite sköna bilder och filmer i framtiden, lycka till!
Laddet blir troligtvis runt 0,2-0,4 bar, till en början, märker man att man har koll på bränsle/tändning så går det ju att ladda på lite mer kanske!ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Om du betalar så bygger jag gärna ett påkostat och flashit bygge..Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.
JagHarEnDerbi skrev:Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Jag ska köpa en V40 T4 nu efter sommarn. så utan ett skit kan du faktiskt inte säga.Mura skrev:JagHarEnDerbi skrev:Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Då kan du göra det detta är ju ett perfekt projekt att börja med och lära sig hur det fungerar istället för att sitta bakom tangentbordet utan ett skit och bara klaga
wow!JagHarEnDerbi skrev:Jag ska köpa en V40 T4 nu efter sommarn. så utan ett skit kan du faktiskt inte säga.Mura skrev:JagHarEnDerbi skrev: Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.
Då kan du göra det detta är ju ett perfekt projekt att börja med och lära sig hur det fungerar istället för att sitta bakom tangentbordet utan ett skit och bara klaga
FTW 1337 boikjelle skrev:wow!JagHarEnDerbi skrev:Jag ska köpa en V40 T4 nu efter sommarn. så utan ett skit kan du faktiskt inte säga.Mura skrev:
Då kan du göra det detta är ju ett perfekt projekt att börja med och lära sig hur det fungerar istället för att sitta bakom tangentbordet utan ett skit och bara klaga
kjelle skrev:Laddet blir troligtvis runt 0,2-0,4 bar, till en början, märker man att man har koll på bränsle/tändning så går det ju att ladda på lite mer kanske!ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Hade först tänkt svarva ner kolvarna, men är för lat för att lyfta ur maskin.. så det blir urgröpta föb.rum istället och lätt portad topp (har en extra topp liggandes!
JagHarEnDerbiOm du betalar så bygger jag gärna ett påkostat och flashit bygge..Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.
och ifall du vill titta på såna byggen så är det projektavdelningen på garaget.org du skall kika på, inte i min tråd...
En gammal Audi 100 lär inte kosta så mycket...kjelle skrev:Laddet blir troligtvis runt 0,2-0,4 bar, till en början, märker man att man har koll på bränsle/tändning så går det ju att ladda på lite mer kanske!ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Hade först tänkt svarva ner kolvarna, men är för lat för att lyfta ur maskin.. så det blir urgröpta föb.rum istället och lätt portad topp (har en extra topp liggandes!
JagHarEnDerbiOm du betalar så bygger jag gärna ett påkostat och flashit bygge..Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.
och ifall du vill titta på såna byggen så är det projektavdelningen på garaget.org du skall kika på, inte i min tråd...
köp en till honnom dåJagHarEnDerbi skrev:En gammal Audi 100 lär inte kosta så mycket...kjelle skrev:Laddet blir troligtvis runt 0,2-0,4 bar, till en början, märker man att man har koll på bränsle/tändning så går det ju att ladda på lite mer kanske!ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Hade först tänkt svarva ner kolvarna, men är för lat för att lyfta ur maskin.. så det blir urgröpta föb.rum istället och lätt portad topp (har en extra topp liggandes!
JagHarEnDerbiOm du betalar så bygger jag gärna ett påkostat och flashit bygge..Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.
och ifall du vill titta på såna byggen så är det projektavdelningen på garaget.org du skall kika på, inte i min tråd...
men jag skulle inte orka backa helatiden...JagHarEnDerbi skrev:En gammal Audi 100 lär inte kosta så mycket...kjelle skrev:Laddet blir troligtvis runt 0,2-0,4 bar, till en början, märker man att man har koll på bränsle/tändning så går det ju att ladda på lite mer kanske!ml65 skrev:Fan vad kul det är alla moppepojkar som har hört av sin pappa att man bara beställer grejer och sen går det som fan . Det håller aldrig för laddtrycket osv.
Vad ska du köra med 0.2-0.4 i ladd?
Han åker trycktätad förgasare du laddar inte på 2bar då som ni sätt på utube att någon gör i sin supra som titan har byggt.
Skulle nog hällre svarva ner kolvarna lite en toppen Ska du åka med org topp elr ska du porta ?
Hade först tänkt svarva ner kolvarna, men är för lat för att lyfta ur maskin.. så det blir urgröpta föb.rum istället och lätt portad topp (har en extra topp liggandes!
JagHarEnDerbiOm du betalar så bygger jag gärna ett påkostat och flashit bygge..Hade varit roligare om han hade kört på en bil som har lite mer potential i motorn från början att hålla för en turbo.
och ifall du vill titta på såna byggen så är det projektavdelningen på garaget.org du skall kika på, inte i min tråd...
Ska man köra sugturbo är det ju en fördel med större förgasare. En mindre weber fungerar riktigt bra och det blir inte lika mycket undertryck med större förgasare. Dessutom måste man ha carbontätad turbo som tål bensin.stylepro skrev:har byggt en b20 turbo med tryckbox, MEN det är lättare att sätta förgasaren framför turbons sugsida, då slipper dy trycksätta förgasaren, men kan bli svårt med isbildning på vintern. det svåra är att bestycka,
en b20 håller ganska bra, men när manbörjar ladda 0-8+ så brukar det ana ras, sätt dit en cooler så slipper du varmluftren i motorn,
Eftersom jag fick turbon gratis (som inte är carbontätad) så blir det nog att köra med tryckturbo, hade länge funderat på sug, men det blev billigare såhär!bensinskalle skrev:Ska man köra sugturbo är det ju en fördel med större förgasare. En mindre weber fungerar riktigt bra och det blir inte lika mycket undertryck med större förgasare. Dessutom måste man ha carbontätad turbo som tål bensin.stylepro skrev:har byggt en b20 turbo med tryckbox, MEN det är lättare att sätta förgasaren framför turbons sugsida, då slipper dy trycksätta förgasaren, men kan bli svårt med isbildning på vintern. det svåra är att bestycka,
en b20 håller ganska bra, men när manbörjar ladda 0-8+ så brukar det ana ras, sätt dit en cooler så slipper du varmluftren i motorn,
Och till er som snackar om att svarva kolv och sätta dubbla packningar, NEJ. Kolvarna är tunna nog från början, och dubbla packningar håller inte så värst.
bearbeta förbränningskammarna är det enda rätta, alternativt köpa kolvar med lägre komphöjd. Går att montera kopparpackning och ev. o-ringa men det är lite mer avancerat, mest seriöst är att fila ur lite ur toppen, men ska man inte ladda så mycket spelar det ingen roll. Det är bara att hålla koll så det inte spikar
Blir antagligen en uppdate under veckoslutet! Måsste fan börja göra nånting åt den nu ifall jag ska hinna med att sladda med den på asfalt!willemedDERBIN skrev:+1 :3KarlssoN^ skrev:Vill ha mer bilderkjelle skrev:Bumpdate!
Mysigt!Marcusarle skrev:Två av mina polare hade en helt oöppnad B20 med 45000 mil på nacken i en 142 med en org. d24 turbo och den laddade ca 0.8 när den gick som bäst, agadiffad bakaxel och hade väl, vildgissat kanske 150hk, extremt rolig maskin med downpipen som gick upp genom huven