Speedfighten blöddrar till och "hostar" luft.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Speedfighten blöddrar till och "hostar" luft.

Inlägg av p0ttan »

Hallå!

Eftersom jag inte hittat någon tråd om detta problem så gör jag en ist.

Detta problem uppstår inte hela tiden utan lite då och då. Men det som händer är att när man kör på fullgas så böööööp alltså blöddrar till, som att den inte får någon bensin t.ex. Och direkt efter skjuter den ut massa luft ur röret (Stage6 pro replica). Då behöver man släppa på gasen, men då blir det en dryg hänggas istället! Och om jag gasar på igen händer det likadant...

Skulle vara nice om det var pga. munstycken, då jag beställde hem större igår.

Har fö:

50cc
Stage6 rep.
Motorforce 17,5 förgasare med original munstycken (best. större)
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

hade ett liknande problem med samma setup, visade sig att det var förgasaren det var fel på. Motoforce kan suga -.- Dellorto har jag nu och den går prima :), ifall problemet inte löser sig så kan du få köpa min dellorto black edition 21mm förgasare, stage 6 insugs kit, stage 6 70cc sport pro och polini speedcontrol för ett vettigt pris :roll:
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

Aha, vad vare för fel på förgasaren?

Har ju en Dellorto 21mm också, och då hade jag inte problemet. Men eftersom jag har 50cc behöver jag väl inte en 21mm förgasare? Får väl testa att he på'n igen.

Det ända jag skulle vilja köpa är original delar, vill ha den så original som möjligt fast ändå kunna stunta :P
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

jag hade samma problem men de va bara att ett gruskorn satt fast i en luftkanal inne i förgasaren de va bara att ta veck luftslangen o peta lite med en piprensare :)
vet inte om det är så hälsosamt men de funkade för mig:)
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

Får väl ta att öppna den och ta en titt! Men det händer inte alltid, utan ibland. Oftast när man har legat på fullgas ett tag, t.ex. på en lång raksträcka.

Va det så för er också? :)
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

nä för mig va de så hela tiden men det berodde på att jag har en hobbi som heter burnapågrusfördeärbilligareänattburnapåasfalt och då hade jag hål i luftslangen och så kom de in den vägen men bytte luftslang och badade förgasaren i bensin och nu gården men måste ställa in förgasaren :)
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

Jag kör utan luftfilter, kan ju vara något? Haha, luftfiltret sitter inte riktigt så kör utan ist :lol:
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

p0ttan skrev:Jag kör utan luftfilter, kan ju vara något? Haha, luftfiltret sitter inte riktigt så kör utan ist :lol:
Japp, skit i förgasaren skulle jag gissa på! KÖR ALDRIG UTAN LUFTFILTER! Men gör som gilera04 sa se ifall det är skit i luft/bensin gångarna inne i förgasaren och försök att göra rent, Men bada den inte i bensin för då blir det vit skit kvar från soppan vet inte vad det är.
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

Den simmar runt o diesel just nu :)
p0ttan
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 maj 2011, 16:19

Inlägg av p0ttan »

Den simmar runt o diesel just nu :)
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög
Inlägg: 236
Blev medlem: 16 november 2010, 11:51

Inlägg av gilera04 »

jag vet att folk säger att diesel är bra men jag fattar inte för diesel är ju mer sörjigt asså det borde fastna mer skit efter de i förgasaren samt att de borde fastna i kanalerna ? bensin löser väll bättre ? frågan kommer ursprungligen från far min
Skriv svar