lillmadus Yamaha DTR MHR 80cc|By SickRazer - 15/07/11

Här visas projekt som inriktar sig på mer avancerad racing. Endast utvalda projekt kommer få tillgång till den här kategorin.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

lillmadus Yamaha DTR MHR 80cc|By SickRazer - 15/07/11

Inlägg av SickRazer »

Tja!
Detta är min kompis Marcus (lillmadus) Yamaha DTR projekt som jag kommer ta hand om. Han kommer göra allt på moppen men jag kommer ta hand om hans projekt här på tsr. Jag kommer lägga upp projektet på samma sätt som jag har gjort med mitt Rieju projekt. Detta är ett seriöst Racingprojekt, därför ligger det i den här tråden, ni kommer förstå varför efter att ni läst följande:


FIXAT:

UTSEENDE:
- Kapad ram
- Svartlackad bensintank
- Svart cross stänkskärm
- Svart TNT crossplatta
- Vitt tanklock
- Vit extrakylare
- Vita gaffelbenskydd
- Blå bensinslang
SETUP:
- Malossi MHR 80cc
- Malossi vl15 MHR membran
- Malossi ShortNeck insug
- Malossi Racing kopplingsfjädrar
- Stage6 R/T 26mm PWK
- Stage 6 sportluftfilter
- Hebo 16k Racing vev
- Yasuni R3 Carrera racingrör
- NGK BR9IEX Iridium tändstift
- 14/52 drevning
- 120 munstycke
- Extra kylare

KOMMER FIXAS:

UTSEENDE:
- Svarta kylarvingar
- Svart sadel
- Vitlackad crossplatta
- Vita detaljer
- 4cm höjningssats
SETUP:
- 30mm PWK förgasare
- Malossi Eprome tändning



En gång för länge, länge, länge, länge, länge, länge, fast ändå inte så länge sedan hittade en storliten kille på 13 år som hette lillmadus en Yamaha DT50R från 1998 i ganska bra skick med ett gammalt Thrower rör med hemmagjord ljuddämpare slängd i ett dike, utan kåpor men med fungerande motor. Han och hans pappa hämtade den och lämnade in den till polisen så att ägaren kunde komma och hämta den. Men ingen ägare kom och hämtade moppen, och till lillmadus glädje gav polisen tillbaka moppen till lillmadus och sa att nu var den deras. Lillmadus blev så glad att han åkte hem direkt och lät sin pappa beställa en Airsal 74cc T6 och en Dellorto 21mm förgasare. De satte sedan på grejerna men lillmadus iver att köra moppen var så stor att han tänkte inte på att kylaren borde kopplas i först så han körde moppen ett tag tills den plötsligt dog och inte gick att starta. O NEJ! Cylindern hade skurit! Lillmadus ställde Yamahan i garaget och lät den vara där i ett år. Han fick istället en trimmad Honda X8R scooter av sin bror som han körde med när han var 14 år. När Lillmadus var 15 år blev han överraskad av civilpolis och fick böta 2500kr för olovlig körning, (moppen gjorde 65-70 km/h). Lillmadus blev deprimerad ett tag för att han inte fick köra moppen för sina föräldrar längre. Men han bet tillslut ihop och sålde Hondan till hugorybrink@tsr och köpte en gammal Puch Maxi med trimrör som han körde sönder^^ När Puchen gick sönder blev han deprimerad igen. Efter ett tag fick han en lysande idé! Han kom på att han hade kvar sin Yamha DT74R i garaget med skuren cylinder. Han bet ihop än en gång och beställde en ny Airsal 74cc T6 som han sedan satte på. Den här gången köpte han även till lite andra grejer som ett ostrypt Malossi insug och bytte från 12 till ett 13 framdrev. Lillmadus var gladare än någonsing i vad kan det ha varit... två veckor. cylindern skar nämligen igen. Den här gången på grund av att oljeslangen hade åkt av så att cylindern inte fick någon olja. Men lillmadus blev inte deprimerad den här gången utan han bet ihop direkt och beställde en ny Airsal 74cc T6 som han satte på tillsammans med en Hebo Racing vev, 14 framdrev, racingtändstift, ny tändkabel, Polini sportluftfilter, Malossi racing kopplingsfjädrar och ett Hebo frogshape membran som han sedan sålde till sin kompis SickRazer för att det inte passade till Malossi insuget. Marcus var överlycklig i ungefär en vecka tills han skjutsade sin kompis Pontusandersson95@tsr 4km på maxgas, tillsammans var de ungefär 180kg. Efteråt satt Lillmadus med sin tredje skurna Airsal 74cc T6 i händerna och tänkte såhär;
"Förbannade jävla skit 30-moppe med AM6 motorn och förbannade jävla skit Airsal som ska hålla på o gå sönder hela tiden! Nu är det fan nog! Hyper ska det bli av skiten och den ska hålla så länge jag vill!!!!!"
Och så sprang Lillmadus ut till moppen och kapade bakdelen av ramen och i farten råkade han beställa en Malossi MHR 80cc tillsammans med en Stage6 R/T 26mm förgasare och ett Stege6 sportluftfilter. Nu är inte Lillmadus en storliten kille på 13 år längre, utan en stor och stark 16 årig pojke på 1.90m som kör om bilarna på 50-vägarna i Onsala på 3:e växeln med sin Yamaha DT80R.

Detta var min lilla sammanfattning på Marcus hittils 3 år med sina moppar. Har bara haft med helheten i berättelsen och lämnat ute många händelser och detaljer där emellan. Men allt detta är sant :D


Så här såg DTn ut innan Hyper setupen kom.

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild


Såhär ser DTn ut i nuläget, lite smutsig men ändå riktigt rå :)

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild

15-07-2011
Bild


Här kommer också en liten soundcheck video med hyper setupen:

15-07-2011
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i6cRh69puFI[/youtube]



Lillmadus kommer komma med sin fina DT till bl.a. Kungsbacka meetet och Brodalen meetet.

Stay Tuned!
Senast redigerad av SickRazer den 7 augusti 2011, 13:29, redigerad totalt 7 gång.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Projekttråden startad! :: 15-07-2011
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög
Inlägg: 330
Blev medlem: 24 april 2010, 21:20
Ort: -KungsBackA-

Inlägg av Maxidude »

Han och sin lycka! :lol:
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Haha, Yes! :lol:

Skulle inte förvåna mig om han beställde en 110cc Parmakit om 80ccn går sönder. Du vill inte vet hur mycket pengar han har lagt ner på den^^
Användarens profilbild
Felix616
Varnad
Inlägg: 471
Blev medlem: 6 september 2010, 21:06

Inlägg av Felix616 »

Haha grym historia ;)
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

säg till när han har skurit mhr´en
då får han köpa min 80cc barikit racing
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Felix616 skrev:Haha grym historia ;)
hehe, tack :P

Josef Jabbari skrev:säg till när han har skurit mhr´en
då får han köpa min 80cc barikit racing
ok, men jag anar att han kommer fixa något ännu vassare om mhr'en skär^^
Hugorybrink
Elmoped
Inlägg: 35
Blev medlem: 31 mars 2011, 22:47

Inlägg av Hugorybrink »

Men snälla varför ska han inte har ny Bakdämpare? Den låter som min compacts dämpare och är alldeles för mjuk. Gött att han fixar kåpor också för den kommer aldrig bli snygg utan det
Säljer ett Yasuni R Mid Race Vertikal motor (slider te.x)

Det är nytt och jag kan skicka och det kan även bytas mot något roligt.

http://img221.imageshack.us/img221/2814/moppe036.jpg
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

kan du tipsa han i alla fall? ;)
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Hugorybrink skrev:Men snälla varför ska han inte har ny Bakdämpare? Den låter som min compacts dämpare och är alldeles för mjuk. Gött att han fixar kåpor också för den kommer aldrig bli snygg utan det
Han tänkte ha en ny bakdämpare först men det blir billigare med höjningssats bara, så kan han använda pengarna till annat på moppen istället. Imorgon ska vi sätta på ett 11 framdrev på den så kommer han ha gasres som fan och sen när vi höjer den så kommer han ha gasres på typ 1an, 2an och 3an^^

Josef Jabbari skrev:kan du tipsa han i alla fall? ;)
det kan jag väl göra.
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

grymt projekt ;) ska lätt följas :) men ja kan väll säga att grabben har haft lite otur med motorn :S lycka till iaf :D:P
PGO PMX NAKED :D
Krilleboytoy
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 juli 2011, 01:28
Ort: Onsala

Inlägg av Krilleboytoy »

SickRazer skrev:
Hugorybrink skrev:Men snälla varför ska han inte har ny Bakdämpare? Den låter som min compacts dämpare och är alldeles för mjuk. Gött att han fixar kåpor också för den kommer aldrig bli snygg utan det
Han tänkte ha en ny bakdämpare först men det blir billigare med höjningssats bara, så kan han använda pengarna till annat på moppen istället. Imorgon ska vi sätta på ett 11 framdrev på den så kommer han ha gasres som fan och sen när vi höjer den så kommer han ha gasres på typ 1an, 2an och 3an^^
Det blir najs med dom grejerna på men dämparn kommer iof fortfarande vara lika mjuk ^^ + gasres kanske den får ja men på 1:an, 2:an och 3:an kommer den nog inte ha det på, även om det är en annan dämpare på den ^^
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Krilleboytoy skrev:
SickRazer skrev:
Hugorybrink skrev:Men snälla varför ska han inte har ny Bakdämpare? Den låter som min compacts dämpare och är alldeles för mjuk. Gött att han fixar kåpor också för den kommer aldrig bli snygg utan det
Han tänkte ha en ny bakdämpare först men det blir billigare med höjningssats bara, så kan han använda pengarna till annat på moppen istället. Imorgon ska vi sätta på ett 11 framdrev på den så kommer han ha gasres som fan och sen när vi höjer den så kommer han ha gasres på typ 1an, 2an och 3an^^
Det blir najs med dom grejerna på men dämparn kommer iof fortfarande vara lika mjuk ^^ + gasres kanske den får ja men på 1:an, 2:an och 3:an kommer den nog inte ha det på, även om det är en annan dämpare på den ^^
När jag körde den så lyfte den hur lätt som helst på första växeln och lite på andra så som den är nu. Så det skulle inte förvåna mig om han fick gasres på de 3 första växlarna sen. På min Rieju har jag lite gasres på första och lite lyft på andra med 11 framdrev och jag har inte en riktigt lika vass setup som han ändå. Nu kör jag med 15 framdrev så jag måste rycka i styret om den ska lyfta lite på 1an^^
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Lät inte som MHR, lät ärligt talat väldigt slö.
Gasres på 3an kan han glömma, den kommer bara att bli tätstegad och vara tvungen att växla direkt.

Hur sen dom gamla cylindrarna ut, helt skrot eller finns det något hopp att rädda dom? Kan vara lite sugen om dom är är totalt slut.
Krilleboytoy
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 11 juli 2011, 01:28
Ort: Onsala

Inlägg av Krilleboytoy »

SickRazer skrev:
Krilleboytoy skrev:
SickRazer skrev: Han tänkte ha en ny bakdämpare först men det blir billigare med höjningssats bara, så kan han använda pengarna till annat på moppen istället. Imorgon ska vi sätta på ett 11 framdrev på den så kommer han ha gasres som fan och sen när vi höjer den så kommer han ha gasres på typ 1an, 2an och 3an^^
Det blir najs med dom grejerna på men dämparn kommer iof fortfarande vara lika mjuk ^^ + gasres kanske den får ja men på 1:an, 2:an och 3:an kommer den nog inte ha det på, även om det är en annan dämpare på den ^^


När jag körde den så lyfte den hur lätt som helst på första växeln och lite på andra så som den är nu. Så det skulle inte förvåna mig om han fick gasres på de 3 första växlarna sen. På min Rieju har jag lite gasres på första och lite lyft på andra med 11 framdrev och jag har inte en riktigt lika vass setup som han ändå. Nu kör jag med 15 framdrev så jag måste rycka i styret om den ska lyfta lite på 1an^^

http://www.youtube.com/watch?v=GbStu2W7 ... r_embedded <-------den har gasres ^^

man får se starten i typ mitten :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:Lät inte som MHR, lät ärligt talat väldigt slö.
Gasres på 3an kan han glömma, den kommer bara att bli tätstegad och vara tvungen att växla direkt.

Hur sen dom gamla cylindrarna ut, helt skrot eller finns det något hopp att rädda dom? Kan vara lite sugen om dom är är totalt slut.
Vi får se hur det blir. Men det är en MHR, fast det kan vara MHR replica, ska fråga han för kommer inte ihåg. Inte så stor skillnad på vanliga och replica men det är i alla fall en MHR, har kört den och kan lugnt säga att den går som fan. Och på den soundcheck videon varvade han inget alls på typ, den låter riktigt rå annars. Ska kolla om han orkar fixa en testrun video med den imorgon så får du se.

Kolvarna på alla cylindrarna ser helt åt skogen ut och två av cylindrarna är utom räddning men en av dem ser helt ok ut faktiskt tycker jag. Han säger att den inte funkar men jag tror faktiskt att den gör det, man kanske kan behöva hona den men den har knappt några repor som man känner.
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

Grymt projekt, Kommer absolut att följas! 8)
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

SickRazer skrev:
siiimooon skrev:Lät inte som MHR, lät ärligt talat väldigt slö.
Gasres på 3an kan han glömma, den kommer bara att bli tätstegad och vara tvungen att växla direkt.

Hur sen dom gamla cylindrarna ut, helt skrot eller finns det något hopp att rädda dom? Kan vara lite sugen om dom är är totalt slut.
Vi får se hur det blir. Men det är en MHR, fast det kan vara MHR replica, ska fråga han för kommer inte ihåg. Inte så stor skillnad på vanliga och replica men det är i alla fall en MHR, har kört den och kan lugnt säga att den går som fan. Och på den soundcheck videon varvade han inget alls på typ, den låter riktigt rå annars. Ska kolla om han orkar fixa en testrun video med den imorgon så får du se.

Kolvarna på alla cylindrarna ser helt åt skogen ut och två av cylindrarna är utom räddning men en av dem ser helt ok ut faktiskt tycker jag. Han säger att den inte funkar men jag tror faktiskt att den gör det, man kanske kan behöva hona den men den har knappt några repor som man känner.
MHR Replica brukar låta rappare tycker jag, så jag hoppas den går lite bättre nu!

Kan vara intresserad av den som går att rädda, skicka nån bild!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:
SickRazer skrev:
siiimooon skrev:Lät inte som MHR, lät ärligt talat väldigt slö.
Gasres på 3an kan han glömma, den kommer bara att bli tätstegad och vara tvungen att växla direkt.

Hur sen dom gamla cylindrarna ut, helt skrot eller finns det något hopp att rädda dom? Kan vara lite sugen om dom är är totalt slut.
Vi får se hur det blir. Men det är en MHR, fast det kan vara MHR replica, ska fråga han för kommer inte ihåg. Inte så stor skillnad på vanliga och replica men det är i alla fall en MHR, har kört den och kan lugnt säga att den går som fan. Och på den soundcheck videon varvade han inget alls på typ, den låter riktigt rå annars. Ska kolla om han orkar fixa en testrun video med den imorgon så får du se.

Kolvarna på alla cylindrarna ser helt åt skogen ut och två av cylindrarna är utom räddning men en av dem ser helt ok ut faktiskt tycker jag. Han säger att den inte funkar men jag tror faktiskt att den gör det, man kanske kan behöva hona den men den har knappt några repor som man känner.
MHR Replica brukar låta rappare tycker jag, så jag hoppas den går lite bättre nu!

Kan vara intresserad av den som går att rädda, skicka nån bild!
Det var den riktiga MHRn sa han, inte Replican. Jag fick rejsa med den mot en ostrypt KTM 125a idag och jag låg nästan jämt med den i början och typ 2-3 meter bakom den hela tiden efter fjärde växeln, så det går inte säga att den är slö :P

ok, kan be han skicka en bild på cylindern :)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

min lät ju mycket varvvilligare än den där :O men den går bra som fan
EDIT: FYFAN VA GRYM HISTORIA GARVADE FAN HELA TIDEN HAHHAHHAA
Senast redigerad av Pontusandersson95 den 20 juli 2011, 23:59, redigerad totalt 1 gånger.
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Pontusandersson95 skrev:min lät ju mycket varvvilligare än den där :O men den går bra som fan
den lät verkligen mycket piggare och varvvilligare än hans, men du får först fixa tändningen innan du ska ha någon chans mot den, jag drog dig ju hårt som fan med riejun så som din går nu^^
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

SickRazer skrev:
Pontusandersson95 skrev:min lät ju mycket varvvilligare än den där :O men den går bra som fan
den lät verkligen mycket piggare och varvvilligare än hans, men du får först fixa tändningen innan du ska ha någon chans mot den, jag drog dig ju hårt som fan med riejun så som din går nu^^
aa men kunde ju inte varva så mycket heller...
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög
Inlägg: 330
Blev medlem: 24 april 2010, 21:20
Ort: -KungsBackA-

Inlägg av Maxidude »

afan va najje :D
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Pontusandersson95 skrev:
SickRazer skrev:
Pontusandersson95 skrev:min lät ju mycket varvvilligare än den där :O men den går bra som fan
den lät verkligen mycket piggare och varvvilligare än hans, men du får först fixa tändningen innan du ska ha någon chans mot den, jag drog dig ju hårt som fan med riejun så som din går nu^^
aa men kunde ju inte varva så mycket heller...
Nä, vet. Det var därför jag drog dig, du får ta o fixa tändningen och sen rejsar vi igen ;)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

SickRazer skrev:
Pontusandersson95 skrev:
SickRazer skrev: den lät verkligen mycket piggare och varvvilligare än hans, men du får först fixa tändningen innan du ska ha någon chans mot den, jag drog dig ju hårt som fan med riejun så som din går nu^^
aa men kunde ju inte varva så mycket heller...
Nä, vet. Det var därför jag drog dig, du får ta o fixa tändningen och sen rejsar vi igen ;)
aa
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

Blir nog bra men fixa den stora texten med lite mellanrum och sånt var sjukt jobbigt att läsa :P
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Mura skrev:Blir nog bra men fixa den stora texten med lite mellanrum och sånt var sjukt jobbigt att läsa :P
haha, ok^^
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

och de va jag som kapade ramen (mycket viktigt)
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

Pontusandersson95 skrev:
SickRazer skrev:
Pontusandersson95 skrev: aa men kunde ju inte varva så mycket heller...
Nä, vet. Det var därför jag drog dig, du får ta o fixa tändningen och sen rejsar vi igen ;)
aa
haha stefan du kommer inte ha ngn chans
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

viiktor15 skrev:
Pontusandersson95 skrev:
SickRazer skrev: Nä, vet. Det var därför jag drog dig, du får ta o fixa tändningen och sen rejsar vi igen ;)
aa
haha stefan du kommer inte ha ngn chans
Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro 8)
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

SickRazer skrev:
viiktor15 skrev:
Pontusandersson95 skrev: aa
haha stefan du kommer inte ha ngn chans
Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro 8)
den var ju inte i närheten av pontus moppe när ni körde innan kba meet iaf :)
wajpofc
Elmoped
Inlägg: 54
Blev medlem: 13 juni 2010, 08:01

Inlägg av wajpofc »

Fyfan, jag blev fan förbannad på han när jag läste historien om cylindrarna :evil:

Men lycka till iaf!!!!!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

viiktor15 skrev:
SickRazer skrev:
viiktor15 skrev: haha stefan du kommer inte ha ngn chans
Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro 8)
den var ju inte i närheten av pontus moppe när ni körde innan kba meet iaf :)
aa, men då slirade den som fan för jag hade inte bytt koppingsfjädrar, hade original förgasare, blöddrade som fan, kunde inte gasa mer än halvgas för annars dampade kedjan för den var så lös. Nu går den 10000 ggr bättre än då. Vi får väl filma när vi rejsar igen så ska du få se att han inte alls kommer dra mig så hårt som du tror. Du har ju inte ens sett hur min går nu^^
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

SickRazer skrev:
viiktor15 skrev:
SickRazer skrev: Inte när han fixar tändningen nej, men han kommer ändå inte dra mig SÅ hårt, det lovar jag dig. Jag har tryckt ut så mycket ur en Airsal 70cc som det går utan portning så den går bättre än vad man kan tro 8)
den var ju inte i närheten av pontus moppe när ni körde innan kba meet iaf :)
aa, men då slirade den som fan för jag hade inte bytt koppingsfjädrar, hade original förgasare, blöddrade som fan, kunde inte gasa mer än halvgas för annars dampade kedjan för den var så lös. Nu går den 10000 ggr bättre än då. Vi får väl filma när vi rejsar igen så ska du få se att han inte alls kommer dra mig så hårt som du tror. Du har ju inte ens sett hur min går nu^^
träffade dig senast i förrgår om jag inte missminner mig ?:) visst den går grymt bra men inte lika som pontus ((:
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

viiktor15 skrev:
SickRazer skrev:
viiktor15 skrev: den var ju inte i närheten av pontus moppe när ni körde innan kba meet iaf :)
aa, men då slirade den som fan för jag hade inte bytt koppingsfjädrar, hade original förgasare, blöddrade som fan, kunde inte gasa mer än halvgas för annars dampade kedjan för den var så lös. Nu går den 10000 ggr bättre än då. Vi får väl filma när vi rejsar igen så ska du få se att han inte alls kommer dra mig så hårt som du tror. Du har ju inte ens sett hur min går nu^^
träffade dig senast i förrgår om jag inte missminner mig ?:) visst den går grymt bra men inte lika som pontus ((:
jo, men om jag inte missminner mig så drog jag inte ens på överhuvud taget och det roliga är att du inte ens har sett hur pontus moppe går just nu. Alltså, vi kan slå vad om att jag kommer ligga precis bakom han hela tiden nästa gång vi rejsar, du ska få se 8)
Skriv svar