Hej på er.
har köpt en Peugeot Kisbee som pendlarmoppe men det är lite träligt att åka 45 i 2 mil :-/ Vad plockar jag bort/byter/ändrar med minsta möjliga ansträngning och åverkan för att iaf komma upp i 60 knyck?
Det enklaste är ju att ta bort alla strypningar i/vid variatorn! att byta variator vikter är inget att rekomendera om du inte väger 150 kg för då ska du ha lättare men annars så byt inte med variator vikter försämrar bara toppfarten och accelerationen (tro mig jag har provat på min, 9 g va bäst för mig och det var orginal)
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Ta bort variatorringen sen finns en variator bricka bak på variatorn , ta bort den så att bara locket är kvar så är den avstrypt. vill du strypa av avgasröret så kan du såga av blindröret och svetsa igen. Med detta kanske den toppar 65 på mätaren
Det lättaste du kan göra är att ta bort variatorbrickan. Det är bara en bricka som du tar bort och då går den i ~55. Kolla om det är strypning i röret, den kan du även ta bort men då måste du bestycka om den, dvs byta munstycke så den får mer bensin annars kommer den skära/värmenypa inom en snar framtid. Om det finns en blindtarm kan du kapa av den och sätta för hålet sen så kommer den bli starkare och gå lite fortare, då behöver du också gå upp någon storlek i munstycke.
smoketoomuch skrev:Hur är det med CDIn? Måste jag byta/avstrypa den?
Du måste inte, men om den är strypt så kommer det antagligen gå fortare om du stryper av/byter till en ostrypt.
samueljohansson96 skrev:Ta bort variatorringen sen finns en variator bricka bak på variatorn , ta bort den så att bara locket är kvar så är den avstrypt. vill du strypa av avgasröret så kan du såga av blindröret och svetsa igen. Med detta kanske den toppar 65 på mätaren
65 på mätarn då går din viva dåligt min gjorde 70 på mätarn med 11g vikter
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen