Sida 16 av 16

Postat: 4 april 2016, 20:23
av redalex
Kölby skrev:Hur menar du med slocknar!!! böhar den till bara och dör då behöver du större Huvudmunstycket!!!
Tack för ditt svar.


Hur exakt låter en böhar? Är döv så det är svårt för mig att höra hur mopeden känns :), förklara gärna i texter om det är möjlig.

Jag menade att mopeden avstängdes när jag gav full gas i ca 10sek, motor,framlys och allt stängas av bara. Hackar inte ens, motor dör helt direkt bara.

Postat: 4 april 2016, 20:37
av MotorAndMoore
Det låter nästan som det är något el fel... Har dock haft ett liknande problem på Dt När den stod på Tomgång och man gasade till sten dog den bara...

Postat: 4 april 2016, 21:15
av redalex
Kölby skrev:Det låter nästan som det är något el fel... Har dock haft ett liknande problem på Dt När den stod på Tomgång och man gasade till sten dog den bara...
Hur löste du det problemet?

Jag tror fortfarande att huvudmunstycket är för stort, alltså att motorn får för mycket bensin vid full gas och ger upp. Vad tror ni om det.

Postat: 4 april 2016, 21:22
av MotorAndMoore
Löste sig av sig själv något konstigt vet inte vad det va faktiskt...
Testa att byt ner dig i Huvudmunstycke och se om den gör samma sak då också

Postat: 8 juni 2016, 18:16
av dcp416
skall man öka munstycke en gång eller varje gång,
ett exempel
jag har 0,62 orginal på min speedfight
byte / ta bort skorstenen, öka huvudmunstycke står det i guiden med 5-10,,
okej sätter dit 0,72
sedan sätter jag på trimmrör, då skall man öka 3-5.
skall jag då öka igen från 72 till 78 typ,,, eller fortfarande ha 76 :?:

Postat: 10 juni 2016, 08:42
av MotorAndMoore
Du får testa dig fram dwt är svårt att svars på det i praktiken

Postat: 10 juni 2016, 18:52
av Cpt. Sneballe
Neos, polini 70cc sport, stage6 pro replica (urpluggat såklart) 19mm/18mm förgasare (nån kina kopia) malossi MHR multivar variator, 5g vikter, gul tryckis, vita kopplingsfjädrar

ALLT ÄR NYTT^

vad ska jag ha för munstycke!?!?!?

Postat: 10 juni 2016, 22:56
av mojoxom
Cpt. Sneballe skrev:Neos, polini 70cc sport, stage6 pro replica (urpluggat såklart) 19mm/18mm förgasare (nån kina kopia) malossi MHR multivar variator, 5g vikter, gul tryckis, vita kopplingsfjädrar

ALLT ÄR NYTT^

vad ska jag ha för munstycke!?!?!?
Du måste testa dig fram.

Postat: 15 juni 2016, 09:23
av Alexander Spjuth
Tjena jag lånar tråden lite, jag undrar vad jag ska ha för munstycke om jag har ett leovince zx rör \ tp rör (aerox 09)

Postat: 13 juli 2016, 09:45
av Albin923
Hej Har en Masaru Classic/4-takt vill ta av pluggen i luftboxen och skruva av mässingskruven i förgasaren jag undrar vilken storlek på munstycket behöver jag då? Och hur snabbt kommer den ca gå
Tacksam för svar

Postat: 29 juli 2016, 15:01
av Logic
Jag har en Yamaha Aerox -05 allt original förutom

Stage 6 Pro Replica Rör (Urpluggat)
Ostrypt luftbox
Motoforce CDI Ostrypt

När jag ger den fullt gas så tar det ungefär en sekund tills jag åker, efter det så funkar mopeden. Ser ut som att den inte går bra i lågt varv. Är det lågvarv munstycket som jag ska byta eller munstycket? Om det är de vilken storlek borde jag köpa?

Tack.

Postat: 29 juli 2016, 17:03
av dcp416
hej jag tänker smälla på med en 70cc airsal
har 21mm deloroto förgasare med naraku big valve v2 insug
stage 6 pro replika
boostbottle, och highflow luft filter
nu sitter 90 munstycke,
finns det någon gyllende regel på typ 5-10 storlekar när man byter cylinder?

Postat: 2 augusti 2016, 01:34
av Albin923
dcp416 skrev:hej jag tänker smälla på med en 70cc airsal
har 21mm deloroto förgasare med naraku big valve v2 insug
stage 6 pro replika
boostbottle, och highflow luft filter
nu sitter 90 munstycke,
finns det någon gyllende regel på typ 5-10 storlekar när man byter cylinder?
att gå upp 10 till 15% i munstycke är bra :lol:

Postat: 2 augusti 2016, 21:10
av dcp416
Logic skrev:Jag har en Yamaha Aerox -05 allt original förutom

Stage 6 Pro Replica Rör (Urpluggat)
Ostrypt luftbox
Motoforce CDI Ostrypt

När jag ger den fullt gas så tar det ungefär en sekund tills jag åker, efter det så funkar mopeden. Ser ut som att den inte går bra i lågt varv. Är det lågvarv munstycket som jag ska byta eller munstycket? Om det är de vilken storlek borde jag köpa?

Tack.

låter lite som kopplingen/ fjädrarna ,, min tar ca2 sec för att åka iväg men jag har 6000rpm fjädrar och lättad kopling
men tvekar den menar du,, tex den dör lite när du gasar?,, testa att höja lite på tomgångsskruven på sidan av förgasaren

Postat: 6 april 2017, 22:11
av Grabben132
Peugeot Streetzone med Dellorto förgasare

Setup:
Leovince TT urpluggad
Str8 helix luftfilter
Hårda kopplingsfjädrar

Hur mycket måste jag gå upp i munstycke?

Postat: 20 september 2017, 17:09
av oliversjo
tjena, har en aerox r 2016 med http://www.twostroke.se/product.asp?product=7644, gula kopplingsfjädrar samt 4,5 g vikter.

Undrar vad det är för originalmunstycken på en rox 2016 och vilket kit jag ska köpa

tack