Sida 15 av 16

slider 09 så jävla skum

Postat: 3 november 2014, 22:06
av adam håkansson
jag har köpt en slider 09 med en ganska klen setup, den gå r dåligt från 0-20 km/h. men det konstiga är att när jag köpte den så satt 80 munstycke i har läst lite på forumet och där står det att det är 85 original! bör jag gå upp till 87 typ? eller om någon vet vad det annars kan vara.
setup:
zx rör
r/t variator och s6 koppling
munstycke 80
luftburk

Postat: 8 december 2014, 16:42
av maxmax123456789
vad har pgo big max 2014 för original munstycke?

Postat: 19 april 2015, 18:05
av Olle-Sundqvist
Har en slider -15 vad har den för munstycke 5mm eller 6mm och vad har den för storlek? Tänkte dra vringen och sätta på urpluggat leovince zxr rör hur stort munstycke ska jag gå upp?
Tacksam för svar.

Postat: 19 april 2015, 18:18
av Hampu
Olle-Sundqvist skrev:Har en slider -15 vad har den för munstycke 5mm eller 6mm och vad har den för storlek? Tänkte dra vringen och sätta på urpluggat leovince zxr rör hur stort munstycke ska jag gå upp?
Tacksam för svar.
6mm.
Ingen vet i förväg hur stort munstycke du ska ha, alla motorer beter sig olika och du måste testa själv.

Postat: 13 maj 2015, 17:19
av timpersson123
Jag har en speedfight 3 luftkyld, jag undrar om jag ska ha 5mm eller 6mm till munstycke?

jag har också ett tecnigas trek cr rör, mitt original är 54 på munstycket, hur mycket ska jag byta till?

tacksam för svar!! :)

Postat: 13 maj 2015, 19:06
av AndenIflaskan
byt te 64 och jobba dig neråt om de är för mkt.

Postat: 13 maj 2015, 19:35
av timpersson123
AndenIflaskan skrev:byt te 64 och jobba dig neråt om de är för mkt.
Har du någon aning om jag ska ha 5mm eller 6mm? Och hur ser jag om det är okej?

Postat: 24 maj 2015, 16:36
av timpersson123
Undrar vilken sorts munstycke jag ska ha på min speedfight 3 Luftkyld, och vad jag har i original? Tacksam för all hjälp som jag får! :)

Postat: 24 maj 2015, 17:31
av Willster
Vet någon vad det är för storlek på originalmunstycket på en aerox 2013?

Postat: 15 juni 2015, 23:54
av area51
Gilera Runner:
dragen v-ring
Avgassystem NARAKU [Traffic] (urpluggat)
Ostrypt CDI
Förgasare Arreche 17,5mm

*edit* skulle vara tacksam för svar då jag endast fick med ett 65 munstycke när jag skulle få ett 90 med ,och 65 känns "LITE" litet

Postat: 25 juni 2015, 08:31
av Oskiie87
Köpte precis en ludix snake med följande setup:

Arsinal 70cc sport
Doppler membran (S2r)
Doppler insug (S2r)
Dellorto 21mm PHBG (black racing)
Sportluft
Stage6 koppling (sport pro)
Andra vikter och fjädrar också

Rev ner den och kollade över allt när jag fick hem den och det var tur det, tändstiftet var grå/vitt... Är det någon här som kör med liknande setup och kan säga mig på ett ungefär vilken storlek i munstycke man ska börja på? Tacksam för svar
:)

Postat: 28 juni 2015, 23:22
av Lukaas1
Vill ge tips till alla med original slider att höja nålen så mycket det går.
Alltså sänka clipset till nedersta spåret.
Min går lika bra varm som kall nu och jag kan få upp den på bakan enklare.
Ni kan ju även byta till större munstycke men det funkar bra med nålen.
REKOMENDERAR STARKT.
Skriv om ni testar.

Slider- 09

Postat: 17 augusti 2015, 21:28
av hannesthumb
Tjena, har en Slider 2009 med dragen v-ring, pluggat rör och 4,5g vikter.
Och nu undrar jag vilket munstycke jag ska köpa för att få så bra effekt som möjligt. Orginal förgasare för den delen.

Postat: 22 augusti 2015, 23:15
av Elajas99
Hur vet man hur stort munstycke man har original? :)

Postat: 23 augusti 2015, 03:02
av TheAndersson
Googla på specifik moped och orginalmunstycke är ganska lätt tycker jag

Postat: 23 augusti 2015, 22:14
av Elajas99
TheAndersson skrev:Googla på specifik moped och orginalmunstycke är ganska lätt tycker jag
Aa det fattar jag men tänkte om man kunde se de på musntycket på något sätt

Postat: 24 februari 2016, 19:49
av CalleAdam
Jag är ganska ny me mopeder och jag undrar om man behöver byta både huvud och lågfarts munstycket när man byter luftfilter osv? Tack för svaren

Postat: 24 februari 2016, 21:12
av MotorAndMoore
Byter du till ett sportluftfilter då ska man upp i storlek huvudmunstycket är dock osäker hur det är med lågfartsmunstycket

Postat: 24 februari 2016, 21:53
av CalleAdam
Kölby skrev:Byter du till ett sportluftfilter då ska man upp i storlek huvudmunstycket är dock osäker hur det är med lågfartsmunstycket
Tack så mycket för svaret! Kommer nog bara köpa ett munstycke kit och prova mig fram

Postat: 24 februari 2016, 22:03
av MotorAndMoore
Aha kör på det men som sagt har ingen aning om hur det är med lågfartsmunstycke!!! Går moppen bra på låga varv?

Postat: 25 februari 2016, 10:34
av CalleAdam
Kölby skrev:Aha kör på det men som sagt har ingen aning om hur det är med lågfartsmunstycke!!! Går moppen bra på låga varv?
Jag sätter i allting i helgen och rapporterar tillbaka hur de går.

Postat: 9 mars 2016, 22:07
av jonl3j
Tänkte bara kolla om nån vet vad jag ska ha för bestyckning på min Senda 04 med gianelli rör och Hebo sportluft (14 mm förgasare). Sen har jag hört mycket olika om vad den kommer att maxa :? Vissa säger 80 och visa säger 100 km/h
Tack i förhand! Sorry om jag råkade ta fel tråd nu eller nåt

Postat: 9 mars 2016, 22:20
av douglashermans
Om jag kör på låga varv och moppen får för mycket bensin och dör har jag då ett för stort lågfartsmunstycke?

Postat: 9 mars 2016, 22:24
av MotorAndMoore
Ja troligtvis står luftskruven mer än 1.5 varv ut eller inte???

Postat: 9 mars 2016, 22:28
av douglashermans
Kölby skrev:Ja troligtvis hur står luftskruven mer än 1.5 varv ut eller inte???


Jag har ingen riktig koll på hur långt ut luftskruven är. Jag har fått loppor på tändstiftet ibland när jag kör i backar när moppen gått ner i varv.

Men lösningen är då att jag köper ett lågfartsmunstycke med lägre storlek?

Postat: 9 mars 2016, 22:31
av MotorAndMoore
Då ska du ha mindre munstycke kör du original eller trimma

Postat: 9 mars 2016, 22:33
av douglashermans
Kölby skrev:Då ska du ha mindre munstycke kör du original eller trimma
Rieju MRT med Tecnigas Enox 12/62 och 88 munstycke

76 original

Postat: 9 mars 2016, 22:34
av MotorAndMoore
Vad är lågfartmunstycke original och vad har du nu???
Jag har 80 original 72 och lågfart original 32

Postat: 9 mars 2016, 22:37
av douglashermans
Kölby skrev:Vad är lågfartmunstycke original och vad hsr du nu
Jag vet inte vilken storlek lågfartsmunstycket är ,kan kolla imon, har nu storlek 88 på huvudmunstycket. Men i somras hade jag inga problem med "loppor" eller att den dog i backar, då gick den som en klocka. Dessa problem kom sen höst och vinter.

Postat: 9 mars 2016, 22:40
av MotorAndMoore
Konstigt för ni när det är kallt ut ska man körs med lite fetare blandnig alltås man skruvar in luftskruven nu och sedan ut den mot vår och sommar

Postat: 9 mars 2016, 22:42
av douglashermans
Kölby skrev:Konstigt för ni när det är kallt ut ska man körs med lite fetare blandnig alltås man skruvar in luftskruven nu och sedan ut den mot vår och sommar


Aa, hat också hört det. Men jag provar att byta till ett mindre lågfartsmunstycke så får vi se vart jag landar.

Postat: 9 mars 2016, 23:08
av jonl3j
Tänkte bara kolla om nån vet vad jag ska ha för bestyckning på min Senda 04 med gianelli rör och Hebo sportluft (14 mm förgasare). Sen har jag hört mycket olika om vad den kommer att maxa Vissa säger 80 och visa säger 100 km/h
Tack i förhand! Sorry om jag råkade ta fel tråd nu eller nåt

vivacity

Postat: 12 mars 2016, 16:06
av Felix Noren
tjena har vivacity 06 med denna setup

gula kopplingsfjädrar
andra v vikter
och så tror jag v brickan är borttagen
urpluggat leovince zx rör

hur stort huvudmunstycke behöver jag på ett ungefär?

Postat: 4 april 2016, 17:58
av redalex
Hej

Bytte från 50cc till 70cc samt en ny sportluftfilter. Har Dellorto förgasare 17,5mm. Jag bytte huvudmunstycke 88 till 110 och lågfartsmunstycken är fortfarande samma 36.

Nu till problemet, moped har ganska ok acc (har beställt större lågfartsmunstycke, får dom imorgon) och problemet är att när jag kommer upp till full gas då mopeden(motorn) slocknar.

Är huvudmunstycken för stor eller det var något annat fel?

Postat: 4 april 2016, 18:48
av MotorAndMoore
Hur menar du med slocknar!!! böhar den till bara och dör då behöver du större Huvudmunstycket!!!