Gameboysnubben skrev:har en speedfight 2 gianelli next rör urpluggad och dragen vring
har en gunther 12mm förgasare vilket munstycke ?
Titta vad originalmunstycket är som sitter i.
Har för mig att speedfights brukar ha runt 54 +- någon storlek. Gå upp 10 storlekar och jobba dig neråt, stiftet kan du ha som "mått" men stämmer inte alltid till 100 procent. Blöddrar den = för stort munstycke. Böööar / dör = För litet munstycke. Hoppas du fixar det, lycka till!
ja ska köpa en moped, som inte har ngt huvudmunstycke, så har ingen någorlunda riktning va som är ett rimligt munstycke, säg vad ni har om ni har en liknande setup och säg vad ni har för setup då också ), sen köper jag marginal på 10strl större och mindre typ
mkt enklare om man har något att gå efter liksom
Hej , någon som vet vilken original förgasare som sitter på en speedfight 3 AC och vad storleken på huvudmunstycket är? Skulle varit bra om någon vet vilken storlek det är på huvudmunstycket också alltså 5mm eller 6mm.
Hej allihopa jag har beställt en Dellorto 17,5 mm förgasare och sportluft.
Hade innan original förgasare på 12 mm och luftbox.
Undrar hur mycket jag behöver byta upp mig? Har 96 just nu på min yamaha slider från 08.
Ps. Har 50cc sport. zx rör och dragen v ring
Senast redigerad av fredrik.mi den 13 juli 2013, 01:58, redigerad totalt 1 gånger.
Vilket munstycke ska jag ha för vilket rör? Och vilka tryckfjädrar och vikter borde jag ha?
Om ni har tid så skulle jag verkligen uppskatta om ni borde länka allt som jag borde köpa för att få den att gå i 80+ med skönt axx. Inkluderande munstycke, tryckfjädrar och vikter. Inga 70cc cylindrar eller nya förgasare eller nåt liknande.
edit - läste nyss att den hade dellorto 17,5 förgasare någonstans
Min Yamaha neos dör när jag ligger och kör i top fart
Och när jag ska åka iväg dör den nästan fast bara när den är varm
Min set upp är
Polini sport 50
Leovince zx
Motorfors 17,5 mm förgasare med 100 munstycke
Gula kopplings fjädrar
5 grams vikter
Har kollat på membranen och dom är ganska bra fast lite öppna som man ser med blota ögat
Kollat luft byt munstycken fram och till backa från 92 till 100 och det blev liten skillnad ändrat nålens position och byt tändstift fast ingen större skillnad
Cylindern har gått typ 45-50mil alltså prisis införd enligt reglerna se länk
Min Yamaha neos dör när jag ligger och kör i top fart
Och när jag ska åka iväg dör den nästan fast bara när den är varm
Min set upp är
Polini sport 50
Leovince zx
Motorfors 17,5 mm förgasare med 100 munstycke
Gula kopplings fjädrar
5 grams vikter
Har kollat på membranen och dom är ganska bra fast lite öppna som man ser med blota ögat
Kollat luft byt munstycken fram och till backa från 92 till 100 och det blev liten skillnad ändrat nålens position och byt tändstift fast ingen större skillnad
Cylindern har gått typ 45-50mil alltså prisis införd enligt reglerna se länk
Har en Neos som jag skruvade på ett Pro Replica på igår och 98 munstycke, den går bra plant och nerför, dock tappar den jättemycket fart uppför, sen får den en rejäl knuff och drar iväg. Är det munstycket som kan vara fel?
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Är du dum? Den gick 55 innan, nu 67. Kan få upp den i 75 med rätt vikter, som jag inte har just nu. Enda problemet är att den inte riktigt orkar i uppförsbackar.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Jag får up min neos i 90-95 ned ett leovince och det är lågvarviga och ditt är högvarvigt och går bara 67 och för modligen tar det en stund innan det händer och då sticker den
krillepille skrev:Jag får up min neos i 90-95 ned ett leovince och det är lågvarviga och ditt är högvarvigt och går bara 67 och för modligen tar det en stund innan det händer och då sticker den
Nej. Min har grymt axx, bara problem i uppförsbackar. Och jag har lätta vikter så den axxar bra, ska skaffa nya så den kommer upp i ca 75.
Du har ju sportcylle och större förgasare också.
Jag är inte ett dugg intresserad av din moped, så har du inget svar på min fråga så knip.
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
tjena! jag har en aerox r naked 2013, det enda som är gjort på moppen är dragen v-ring och urpluggat zx-r rör. Det är så att den går väldigt segt och vid några få tillfällen så kan den dega sig upp mot 50-60 och då axxar den ändå upp till 80, moppen hade bättre axx när den va helt orginal så nåt är ju fel:p Har dock inte bytt munstycken så det jag har kommit fram till är att jag ska gå upp några munstycken så att den får mer bensin eller har jag fel? kan det vara något annat? tacksam för svar!
Eftersom den gamla tråden försvann när vi uppdatera forumet, så gör jag en ny.
Vi hjälper varandra med egna erfarenheter helt enkelt.
Hej! jag har fått myvket problem med min aerox, har nar precis bytt till en racingvev och satt på ett c21 rör istället för c16, min övriga setup är stage 6 racing mkII 70cc 21mm dellorto m.m. mopeden bara "bjöddrar" kan det vara så att man behöver gå net i munstycksstorlek efter ett vevbyte? just nu har jag storlek98 tack på förhand MVH sosares
Tja, har en aerox -03 och undrar vad för munstycke jag ska ha ungefär? Har satt i 8 storlekar större( 74 till 82) men har inte hunnit testa pga vädret här...
Här är min setup:
V-ring
4,25 vikter
Leovince ZX-r ( plugg i röret)
munstycke 82
?Original fjädrar?
currysnurry skrev:Tja, har en aerox -03 och undrar vad för munstycke jag ska ha ungefär? Har satt i 8 storlekar större( 74 till 82) men har inte hunnit testa pga vädret här...
Här är min setup:
V-ring
4,25 vikter
Leovince ZX-r ( plugg i röret)
munstycke 82
?Original fjädrar?
Din moppe kommer nog gå trögare än med orginal rör, du ska ha orginal munstycke om du kör pluggat trimrör.
Om du drar pluggen borde ditt munstycke vara mellan 82~90.
currysnurry skrev:Tja, har en aerox -03 och undrar vad för munstycke jag ska ha ungefär? Har satt i 8 storlekar större( 74 till 82) men har inte hunnit testa pga vädret här...
Här är min setup:
V-ring
4,25 vikter
Leovince ZX-r ( plugg i röret)
munstycke 82
?Original fjädrar?
Din moppe kommer nog gå trögare än med orginal rör, du ska ha orginal munstycke om du kör pluggat trimrör.
Om du drar pluggen borde ditt munstycke vara mellan 82~90.
Okej tackar, menade att pluggen ligger och skramlar i röret, alltså den sitter inte i mynningen:)))