PoNk skrev:vilket munstycke tror ni jag ska ha på min speedfight 2 AC 2003 med denna setup?
airsal 70cc sport
urpluggat yasuni Z
malossi multivar
hårdare kopplingsfjädrar
minifilter i org. luftburk
m.m.
ska använda originalförgasare med munstycke 54 monterat original.
Du får helt enkelt testa dig fram, munstycke 54 som du har nu kommer garanterat inte räcka... BYT TILL STÖRRE! Köp ett munstyckes sats och testa vart den går bra
ja det vet jag jag tänkte köpa en sats på 75-98 i storlekar. det borde väl räcka? jag behöver väl inte köpa en ännu större?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
någon som kan gissa på villket munstycke jag ska ha till denna setup?:
urpluggat yasuni Z
airsal 70cc sport
19mm förgasare. (levereras med strl 81) och typ vilket lågfartsmunstycke?
sportluftfilter
Speedfight 2 AC 2003
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
räcker det med en munstyckessats på storlekar 70 till 88, (det är 10 munstycken) till denna setup eller måste jag köpa fler storlekar? större, mindre eller fler som inte följer med mellan 70 till 88.
airsal 70cc sport
Yasuni Z
PHBG 19mm
sportluftfilter
malossi multivar etc...
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
okej, fast känns onödigt att betala frakt och postförskott flera gånger
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
vilket munstycke tror ni jag ska ha till denna setup?
urpluggat Yasuni Z
airsal t6 racing - 50cc
minifilter i luftburken - gör originalburken lite sportigare.
malossi multivar
hårdare kopplingsfjädrar
originalmunstycket är strl 54.
Speedfight 2 AC 2003
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
PoNk skrev:vilket munstycke tror ni jag ska ha till denna setup?
urpluggat Yasuni Z
airsal t6 racing - 50cc
minifilter i luftburken - gör originalburken lite sportigare.
malossi multivar
hårdare kopplingsfjädrar
skulle vara bra om du sa vilken förgasare du har också
ett stycke gurtner 12mm tror jag
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
vicke xX SMT skrev:
skulle vara bra om du sa vilken förgasare du har också
ett stycke gurtner 12mm tror jag
90-110 skulle jag tro :O
så jävla stort? :O jag trodde väl typ mer 75-85
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
köper en sats på 70 till 96 med två hopp mellan varje strl
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
inte om moppen går bra när du inte gasar så mycket.
går den jämnt på typ gas upp till 50%? vet inte exakt när lågfartsmunstycker är verksamt men om den går jämnt genom hela registret så behövs det inte
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
PoNk skrev:inte om moppen går bra när du inte gasar så mycket.
går den jämnt på typ gas upp till 50%? vet inte exakt när lågfartsmunstycker är verksamt men om den går jämnt genom hela registret så behövs det inte
typ vilket munstycke ska jag ha till denna setup?:
urpluggat yasuni z
sportluftfilter
malossi multivar
speedfight 2 ac
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
asså, ska det verkligen vara så mycket? jag tycker det låter konstigt... fast det kanske är så
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
hallå, jag har en fråga angående förgasaren, jag bytte till ett sportluftfilter idag och bytta upp ca 10 storlekar, sen så ändrade jag på luft/tomgångsskruven och den gick skit bra på de låga varven upp till 3/4 gas sen på fullgas så blöddrar den som fan, det betyder att man ska gå ner i munstycke men en sak som säger emot det är att den går bättre med choken på
har fått dit replica röret efter lite jobb., tror ni det e värt att börja på munstycke strl 60(54 original)... för jsg har det hemma. där jag köper ,kostar dem 35 kr per styck så kan inte köpa kit, ft dyrt:D
hejsan jag har en vivacity 03
jag ska dra luftpluggen (har redan dragit v-ringen)
byta till 50 sport, trimvariator och ny koppling, och sätta på mitt leovince TT rör
jag har en orginal vivacity förgasare (gurtner)
nu kommer frågerna
var har jag för orginal munstycke?
har hört 64 och 54 vilket är det ?
och ungefär viket munstyck ska jag ha ?
är det 5mm eller 6mm?
kommer dem här passa http://www.twostroke.se/product.asp?product=21215
?
om dem inte passar snälla linka några som gör
det är 54 original. men vilket munstycke du ska ha vet jag inte
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
asså jag har nu bytt munstycke,tändstiftet ser bra ut, fast vad jag än gör med luftskruven går den dåligt:S, har strl 70 och original är 53.. har dragit v-ringen, luftstrypningarna,st6 pro replica..inte hunnit byta vikter,kopplingsfjädrar
Tjenare jag har en aerox med denna setup:
leovince zx
malossi fly clutch
74 i munstycke
dragen v-ring
och jag undrar om jag ska byta lågfarts munstycket för den har ricktigt dåligt acc i början men sedan så drar den iväg jävligt bra
undrar också vad aerox har orginal i lågfartsmunstycke?
Niklas Berntsson skrev:Tjenare jag har en aerox med denna setup:
leovince zx
malossi fly clutch
74 i munstycke
dragen v-ring
och jag undrar om jag ska byta lågfarts munstycket för den har ricktigt dåligt acc i början men sedan så drar den iväg jävligt bra
undrar också vad aerox har orginal i lågfartsmunstycke?
Niklas Berntsson skrev:Tjenare jag har en aerox med denna setup:
leovince zx
malossi fly clutch
74 i munstycke
dragen v-ring
och jag undrar om jag ska byta lågfarts munstycket för den har ricktigt dåligt acc i början men sedan så drar den iväg jävligt bra
undrar också vad aerox har orginal i lågfartsmunstycke?
jag har nu testat både strl 60 och 70. med 60 så gick mopeden väldigt lågt på tomgången sedan när man gasade så gick den ner i varv det var samma sak med 70 fast då om man gasade flera ggr efter varann på tomgången,å gick den upp i varv....hur vet jag vad jag ska testa härnäst.mindre elr behöver jag större munstycke.(53 original.setup st6 pro replica,dragna luftpluggar,dragen v-ring,polini speed-control)