Malossi 70cc vs Hebo manston 70cc

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

falkonfalk
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 februari 2011, 19:10

Malossi 70cc vs Hebo manston 70cc

Inlägg av falkonfalk »

Tjena ! jag undrar vilken av cylindrarna Malossi 70cc vs Hebo manston 70cc som går bäst ? bottendrag och kraft
:D ?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Först och främst vilken Malossi cylinder syftar du på? Alltså så jätte mycket skillnad är det ju inte om man ska trimma rejält med optimering. Båda är ju trots allt 70cc så ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Risbonden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 24 september 2010, 22:52
Ort: Kungälv

Inlägg av Risbonden »

Vad har du för rör förgasare osv?
falkonfalk
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 februari 2011, 19:10

Inlägg av falkonfalk »

KoNG skrev:Först och främst vilken Malossi cylinder syftar du på? Alltså så jätte mycket skillnad är det ju inte om man ska trimma rejält med optimering. Båda är ju trots allt 70cc så ;)
Det är sport. Jag kommer inte bygga värsta hyper moppen men kommer köpa små saker som koppling , rör , och viker :) men vill ha vridet så man får gasres och den sticker gött ! :roll:
falkonfalk
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 februari 2011, 19:10

Inlägg av falkonfalk »

Risbonden skrev:Vad har du för rör förgasare osv?
Har orginal just nu. Men kommer köpa 17.5 , 21 eller 24 :)
Vet inte riktigt vad jag ska ha ännu.. :)
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Ska du bara trimma på sport nivå så tycker jag inte det spelar någon roll dom är likvärdiga men jag skulle valt Manston! ;) Sen handlar inte allt om cylinder val. Du har mkt annat också som påverkar effekten en hel del!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
falkonfalk
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 februari 2011, 19:10

Inlägg av falkonfalk »

KoNG skrev:Ska du bara trimma på sport nivå så tycker jag inte det spelar någon roll dom är likvärdiga men jag skulle valt Manston! ;) Sen handlar inte allt om cylinder val. Du har mkt annat också som påverkar effekten en hel del!
Okej :), men om jag köper ny koppling (dr.pulley) funderar jag på :P , rem , tryckfjäder, rör , och variator vikter , sport luftfilter , reeds , större förgasare. Tror du då att jag kommer få en moppe med bra vrid för att få gasres osv :) ?
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

falkonfalk skrev:
KoNG skrev:Ska du bara trimma på sport nivå så tycker jag inte det spelar någon roll dom är likvärdiga men jag skulle valt Manston! ;) Sen handlar inte allt om cylinder val. Du har mkt annat också som påverkar effekten en hel del!
Okej :), men om jag köper ny koppling (dr.pulley) funderar jag på :P , rem , tryckfjäder, rör , och variator vikter , sport luftfilter , reeds , större förgasare. Tror du då att jag kommer få en moppe med bra vrid för att få gasres osv :) ?
Vafan ska du med gasres till?
Det är det störigaste som finns..
falkonfalk
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 februari 2011, 19:10

Inlägg av falkonfalk »

2stroke skrev:
falkonfalk skrev:
KoNG skrev:Ska du bara trimma på sport nivå så tycker jag inte det spelar någon roll dom är likvärdiga men jag skulle valt Manston! ;) Sen handlar inte allt om cylinder val. Du har mkt annat också som påverkar effekten en hel del!
Okej :), men om jag köper ny koppling (dr.pulley) funderar jag på :P , rem , tryckfjäder, rör , och variator vikter , sport luftfilter , reeds , större förgasare. Tror du då att jag kommer få en moppe med bra vrid för att få gasres osv :) ?
Vafan ska du med gasres till?
Det är det störigaste som finns..
Tycker det är gött.. sen kan man ju ställa kopplingen om man vill så den inte reser ;)
Skriv svar