Bara batteri yamaha dt50mx.

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Bara batteri yamaha dt50mx.

Inlägg av xytoo »

Jag har kört nu ett halv år med 12volts baklampa och 12volts framlampa på moppen, och inget har gott i sönder, men det sjukaste är att jag har 6 volts tuta och 6 volts batteri som e dött nu :/ och när jag tar och mäter vid fram och baklampan med tändningen på så får jag 6 volt men om jag startar moppen och varvar 3-10 tusen rpm så har jag 12 volt :S och vad händer då om jag kopplar in 12volts batteri ?. Typ jag satt dit batteri laddaren och då hade jag 12volt i moppen och det kom 12 volt över allt, men ska inte voltregulatorn göra se de e 6 volt elr ?

Sorry för lång och otydlig text.. men jag tkr de e konstigt att jag har 12volt i moppen men 6 volt på tändningen och om jag sätter dit laddaren på 12 volt där batteriet ska sitta så får jag 12 volt i hela moppen.

Obs org e de 6volt och de handlar om yamaha dt50mx
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

du kan inte göra de till ett 6voltsystem för då bränner du systemet... men det går bra tvärtom förutom att strömmen blir svagare :)
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

hörde du kunde omkonverta ditt 6 volt till 12 volt ....
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

antonpg94 skrev:du kan inte göra de till ett 6voltsystem för då bränner du systemet... men det går bra tvärtom förutom att strömmen blir svagare :)
Okej vf blir det svagare ? svänghjulet ger ut 15-20 volt.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Inlägg: 1106
Blev medlem: 21 september 2010, 16:33
Ort: skåne
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Oj såg nu att jag råka lägga den fel :$ förlåt kan någon flytta den till (2T-CSRV. Övriga diskussioner - Chassi, färg, styling osv)
Skriv svar