Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 24 juni 2011, 13:02
Som rubriken lyder...
Har äntligen fått ihop lite pengar och tänkte utveckla min Jog RR som ÄNTLIGEN har börjat fungera normalt igen..
Den har mkt bra acc och går ca 80/85 med ZX rör..
Men nu äre dags för en cylinder HELST där man inte behöver byta VEV
Förgasare EV..
FÖRSLAG?
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591 Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:
Inlägg
av Vivaadam » 24 juni 2011, 13:10
70 eller 50 cc ?
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 24 juni 2011, 13:12
Spelar ingen roll :)70cc eller 50cc (Sport) Men där man ej behöver byta VEV
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
oskar94
Elmoped
Inlägg: 45 Blev medlem: 19 januari 2010, 15:01
Inlägg
av oskar94 » 24 juni 2011, 13:38
Om du går på en 50cc sport är ju dom mer högvarviga än orginalcyllen och då skulle väl jag rekommendera att byta vev, så i ditt fall är det väl en lågvarvig 70cc som gäller.
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935 Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34
Inlägg
av ml65 » 24 juni 2011, 13:41
alla 70cc sport funkar bra till org vev . dock minst 17.5 för få ut ngn effekt..
PoWeRKinG skrev: men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 24 juni 2011, 14:22
Lite länkar tack?
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 24 juni 2011, 20:01
Några fler förslag?
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
xMattanx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 252 Blev medlem: 12 juni 2011, 19:20
Ort: Kungsbacka
Inlägg
av xMattanx » 24 juni 2011, 20:05
Behöver och behöver, man behöver inte byta för en vassare 70 cylinder heller men vill man få ut maxeffekt av cylindern så rekomenderas en 17,5 förgasare iallafall...
Derbi Senda sm xtreme -05
Gianelli 2t Enduro
Barikit 50 Racing
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 24 juni 2011, 20:07
Jo... Förgasare är jag beredd på att byta... men vill helst inte börja tjorva med vev för jag har ingen aning om hur;D
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488 Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:
Inlägg
av Josef Jabbari » 24 juni 2011, 20:17
malossi sport pro det har mig kompis han har en aerox den går så in åt helvete
;)
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227 Blev medlem: 24 september 2009, 19:06
Inlägg
av aerox-sami » 24 juni 2011, 20:59
malossi sport 70cc
polini sport 70cc
stage6 sport pro 70cc
det är väll dom bra
bara välja en jag skulle ta stage6 då jag hört att den ska vara väldigt bra!
Mura Got Blunt?
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215 Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs
Inlägg
av Speedy1FTW » 24 juni 2011, 22:10
aerox-sami skrev: malossi sport 70cc
polini sport 70cc
stage6 sport pro 70cc
det är väll dom bra
bara välja en jag skulle ta stage6 då jag hört att den ska vara väldigt bra!
Thats damn right! Stage6 sport pro går som ett skott och jag har den luftkylda versionen. Stage6 sport pro är aluminium de andra är gjutjärn, stage6 är ganska högvarvig ifall du jämför med malossis sport och polinis men du behöver inte byta vev
lycka till med valet
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227 Blev medlem: 24 september 2009, 19:06
Inlägg
av aerox-sami » 24 juni 2011, 22:14
Speedy1FTW skrev: aerox-sami skrev: malossi sport 70cc
polini sport 70cc
stage6 sport pro 70cc
det är väll dom bra
bara välja en jag skulle ta stage6 då jag hört att den ska vara väldigt bra!
Thats damn right! Stage6 sport pro går som ett skott och jag har den luftkylda versionen. Stage6 sport pro är aluminium de andra är gjutjärn, stage6 är ganska högvarvig ifall du jämför med malossis sport och polinis men du behöver inte byta vev
lycka till med valet
sant om det blir ny cylinder för mig blir det den utan tvekan bra pris också!
Mura Got Blunt?
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 26 juni 2011, 14:04
Fint, finns det någon länk på dessa cylindrar till vätskekyld jog rr??
S6.
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
sk8boy
Elmoped
Inlägg: 124 Blev medlem: 16 juni 2010, 10:19
Ort: Rosvik/Piteå
Kontakt:
Inlägg
av sk8boy » 26 juni 2011, 14:34
fortfarande inget svar.... Vilka cylindrar fungerar till orginal veven som passar en vätskekyld Jog RR? 70/50cc sport.
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724 Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga
Inlägg
av wille95 » 26 juni 2011, 15:42
sk8boy skrev: fortfarande inget svar.... Vilka cylindrar fungerar till orginal veven som passar en vätskekyld Jog RR? 70/50cc sport.
jag skulle ha kört på denna
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10306
sen har jag en 17.5 till salu
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Låser.
karlsson^ the one and only