Strypnings/trim problem

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Schillan
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 juni 2011, 17:23

Strypnings/trim problem

Inlägg av Schillan »

Hej jag har en Speedfight 2 och den har varit trimmad med effektrör och dragen v-ring. Men sedan kom farbror blå och tog den. Därefter är den nerstrypt till 45 km/h igen. Häromdan så skulle jag ta bort min v-ring men till min stora förvåning så finns det ingen där? Var kan den isåfall vara strypt? Tacksam för svar :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Re: Strypnings/trim problem

Inlägg av ValoPallo »

Schillan skrev:Hej jag har en Speedfight 2 och den har varit trimmad med effektrör och dragen v-ring. Men sedan kom farbror blå och tog den. Därefter är den nerstrypt till 45 km/h igen. Häromdan så skulle jag ta bort min v-ring men till min stora förvåning så finns det ingen där? Var kan den isåfall vara strypt? Tacksam för svar :D
Fick du den nerstrypt tillbaka? Haha, lyx! :P

Dom kanske lagt på blackbox? Så gjorde en kille på min polares Yamma TZR, hans mor ville inte att den skulle gå trimmat så dom lade på en blackbox och lödde fast fartkontrollern, hur intelligent det nu är kan man ju fråga sig :lol:
Den funkar inge vidare heller, den stryper vid 7000 men han toppar ändå 70 :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

va kan polisen strypa till dig färdigt?:D haha men har du kollat att röret inte har en bricka? :D
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Re: Strypnings/trim problem

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:
Schillan skrev:Hej jag har en Speedfight 2 och den har varit trimmad med effektrör och dragen v-ring. Men sedan kom farbror blå och tog den. Därefter är den nerstrypt till 45 km/h igen. Häromdan så skulle jag ta bort min v-ring men till min stora förvåning så finns det ingen där? Var kan den isåfall vara strypt? Tacksam för svar :D
Fick du den nerstrypt tillbaka? Haha, lyx! :P

Dom kanske lagt på blackbox? Så gjorde en kille på min polares Yamma TZR, hans mor ville inte att den skulle gå trimmat så dom lade på en blackbox och lödde fast fartkontrollern, hur intelligent det nu är kan man ju fråga sig :lol:
Den funkar inge vidare heller, den stryper vid 7000 men han toppar ändå 70 :P
tror inte polisen lägger på blackboxar på andras moppar :) kolla efter strypningar i röret :)
moppetard
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 12 maj 2011, 16:57

Inlägg av moppetard »

Samma sak med en polare, skulle dra hans v-ring efter att han blev bustad o fick tbx den. Tror de sitter en plugg i mynningen på röret :)
Schillan
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 juni 2011, 17:23

Inlägg av Schillan »

moppetard skrev:Samma sak med en polare, skulle dra hans v-ring efter att han blev bustad o fick tbx den. Tror de sitter en plugg i mynningen på röret :)
Okey men vad skulle hända om jag tog bort den pluggen isf? Alltså hur mycket effektökning? :)
Senast redigerad av Schillan den 14 juni 2011, 14:43, redigerad totalt 2 gång.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Schillan skrev:
moppetard skrev:Samma sak med en polare, skulle dra hans v-ring efter att han blev bustad o fick tbx den. Tror de sitter en plugg i mynningen på röret :)
Okey men vad skulle hända om jag tog bort den pluggen isf? :)
den börjar gå hårdare? :shock:
Schillan
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 juni 2011, 17:23

Inlägg av Schillan »

vicke xX SMT skrev:
Schillan skrev:
moppetard skrev:Samma sak med en polare, skulle dra hans v-ring efter att han blev bustad o fick tbx den. Tror de sitter en plugg i mynningen på röret :)
Okey men vad skulle hända om jag tog bort den pluggen isf? :)
den börjar gå hårdare? :shock:
Kan dom ha strypt cdi boxen också? Isf går den att strypa av?
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Schillan skrev:
vicke xX SMT skrev:
Schillan skrev: Okey men vad skulle hända om jag tog bort den pluggen isf? :)
den börjar gå hårdare? :shock:
Kan dom ha strypt cdi boxen också? Isf går den att strypa av?
knappast att dom har köpt en ny CDI box till den :roll: men om det är strypt är det bara att köpa en ostrypt :)
Schillan
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 juni 2011, 17:23

Inlägg av Schillan »

vicke xX SMT skrev:
Schillan skrev:
vicke xX SMT skrev: den börjar gå hårdare? :shock:
Kan dom ha strypt cdi boxen också? Isf går den att strypa av?
knappast att dom har köpt en ny CDI box till den :roll: men om det är strypt är det bara att köpa en ostrypt :)
Men jag måste köpa en ny? Jag kan inte bara strypa av den gamla?
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Schillan skrev:
vicke xX SMT skrev:
Schillan skrev: Kan dom ha strypt cdi boxen också? Isf går den att strypa av?
knappast att dom har köpt en ny CDI box till den :roll: men om det är strypt är det bara att köpa en ostrypt :)
Men jag måste köpa en ny? Jag kan inte bara strypa av den gamla?
Är den strypt då?
Schillan
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 13 juni 2011, 17:23

Inlägg av Schillan »

vicke xX SMT skrev:
Schillan skrev:
vicke xX SMT skrev: knappast att dom har köpt en ny CDI box till den :roll: men om det är strypt är det bara att köpa en ostrypt :)
Men jag måste köpa en ny? Jag kan inte bara strypa av den gamla?
Är den strypt då?
Jag skulle tro det med tanke på att den gör 45 km/h exakt på raksträcka och hittar ingen plugg i röret ;)
Skriv svar