pengar i månan

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

pengar i månan

Inlägg av wille95 »

va tjänar du/ni som driver denna fantastiska sida?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

hoppas dom tjänar mycket, det är dom värda :D
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

viiktor15 skrev:hoppas dom tjänar mycket, det är dom värda :D
+1
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Först vill jag tacka för att du tycker vi är fantastiska! Vi tjänar inga större pengar varje månad. Vi betalar vår server och kan beställa nya TSR-kläder i princip. Lite går också till eventuella priser i våra tävlingar.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

En annan jobbar ju ideellt :roll: :mrgreen:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

och vad mena med det bensinskalle :O?
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

Jonas skrev:Först vill jag tacka för att du tycker vi är fantastiska! Vi tjänar inga större pengar varje månad. Vi betalar vår server och kan beställa nya TSR-kläder i princip. Lite går också till eventuella priser i våra tävlingar.
medelvärdet då sen ni starta sidan :D

give me a number :lol:
e bara lite nyfiken 8)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 361
Blev medlem: 28 september 2010, 18:46
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

viiktor15 skrev:och vad mena med det bensinskalle :O?
För föreingen typ, gratis med andra ord :)
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

PipaZ skrev:
viiktor15 skrev:och vad mena med det bensinskalle :O?
För föreingen typ, gratis med andra ord :)
aha =)
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Moderatorer har vissa förmåner, först och främst få styra och ställa på Sveriges största forum för mopedengagerade. Sedan har vi kläder (som inte kommit än men som är på tryck) som vi ger alla som jobbar med TSR. På stockholmsmässan bjöd vi på vippass och lunchpengar för de som stod där och representerade.

Så ja jo mer eller mindre gratisjobb men med lite annat skoj.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Tycker de borde få riktig lön för jobbet de gör. Den här sidan har hjälpt mig och många andra otroligt mycket och det är riktigt kul att vara här. Kommer nog vara kvar även om moppe tiden går över senare :)
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

ok :cry:

jag trodde du försörjde dig på sidan :lol:
reklam o grejer
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

SickRazer skrev:Tycker de borde få riktig lön för jobbet de gör. Den här sidan har hjälpt mig och många andra otroligt mycket och det är riktigt kul att vara här. Kommer nog vara kvar även om moppe tiden går över senare :)
Jo vi vet att alla i crew/mod hjälper oss för jävla mycket! Vi jobbar på att kompensera dom för allt slit med sidan!
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

wille95 skrev:ok :cry:

jag trodde du försörjde dig på sidan :lol:
reklam o grejer
Reklamen ger oss de inkomster vi behöver för att driva sidan. Jag vill hellre se sidan gå framåt än att försöka ta ut pengar personligen.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Jonas skrev:
SickRazer skrev:Tycker de borde få riktig lön för jobbet de gör. Den här sidan har hjälpt mig och många andra otroligt mycket och det är riktigt kul att vara här. Kommer nog vara kvar även om moppe tiden går över senare :)
Jo vi vet att alla i crew/mod hjälper oss för jävla mycket! Vi jobbar på att kompensera dom för allt slit med sidan!
skönt att höra :) Men får inte ni något för det då? alltså du Jonas och ni som startat sidan?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

ok, du hann visst svara före mig^^
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Bara så det täcker tryck för tröjor och serveravgifter. Och kanske någon krona till tävlingar och liknande.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

SickRazer skrev:Tycker de borde få riktig lön för jobbet de gör. Den här sidan har hjälpt mig och många andra otroligt mycket och det är riktigt kul att vara här. Kommer nog vara kvar även om moppe tiden går över senare :)
håller med till 100% ni har hjälp en så sjukt mycket och det är ett sånt sjukt bra jobb ni mods och crew gör !
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

somlow skrev:
SickRazer skrev:Tycker de borde få riktig lön för jobbet de gör. Den här sidan har hjälpt mig och många andra otroligt mycket och det är riktigt kul att vara här. Kommer nog vara kvar även om moppe tiden går över senare :)
håller med till 100% ni har hjälp en så sjukt mycket och det är ett sånt sjukt bra jobb ni mods och crew gör !
Ja dom är värda allt!
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

Jonas skrev:
somlow skrev:
SickRazer skrev:Tycker de borde få riktig lön för jobbet de gör. Den här sidan har hjälpt mig och många andra otroligt mycket och det är riktigt kul att vara här. Kommer nog vara kvar även om moppe tiden går över senare :)
håller med till 100% ni har hjälp en så sjukt mycket och det är ett sånt sjukt bra jobb ni mods och crew gör !
Ja dom är värda allt!
All dom som gör något för att hålla igång sidan är värda mycket, utan dom hade moppetiden kanske vart tråkig :(
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

viiktor15 skrev:
Jonas skrev:
somlow skrev: håller med till 100% ni har hjälp en så sjukt mycket och det är ett sånt sjukt bra jobb ni mods och crew gör !
Ja dom är värda allt!
All dom som gör något för att hålla igång sidan är värda mycket, utan dom hade moppetiden kanske vart tråkig :(
hade inte kunnat lika mycket om motorer om inte jag hade hittat denna sida :)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

viiktor15 skrev:
Jonas skrev:
somlow skrev: håller med till 100% ni har hjälp en så sjukt mycket och det är ett sånt sjukt bra jobb ni mods och crew gör !
Ja dom är värda allt!
All dom som gör något för att hålla igång sidan är värda mycket, utan dom hade moppetiden kanske vart tråkig :(
men grejen är den, det finns ju också dom som har hjälpt till med dom som har bilar om jag inte har drömt det (?) så det är inte bara moped pojkar som folket och dom som "jobbar" här har hjälpt till med ! så man lär ju hänga här på den här sidan många år framöver :roll:
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

Hehe det är därför vi finns till. Vi vill ge er alla mopedister all den info ni behöver. Feta guider, nyheter som sker runt om i vårt avlånga land och allt där till! Det är för er vi gör det här, inte för något annat!
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

somlow skrev:
viiktor15 skrev:
Jonas skrev: Ja dom är värda allt!
All dom som gör något för att hålla igång sidan är värda mycket, utan dom hade moppetiden kanske vart tråkig :(
men grejen är den, det finns ju också dom som har hjälpt till med dom som har bilar om jag inte har drömt det (?) så det är inte bara moped pojkar som folket och dom som "jobbar" här har hjälpt till med ! så man lär ju hänga här på den här sidan många år framöver :roll:
precis, jag kommer ju lätt göra det och kanske fixa ett projekt :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Funderar faktiskt på att behålla Riejun även efter att jag fyllt 18 och fortsätta modifiera den. Ska göra allt som går att göra på den och tävla en massa innan jag säljer den :) Då har jag en till anledning att fortsätta vara aktiv, kommer nog göra ett projekt på bilen här också.
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Jonas »

SickRazer skrev:Funderar faktiskt på att behålla Riejun även efter att jag fyllt 18 och fortsätta modifiera den. Ska göra allt som går att göra på den och tävla en massa innan jag säljer den :) Då har jag en till anledning att fortsätta vara aktiv, kommer nog göra ett projekt på bilen här också.
Låter NAJS!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

SickRazer skrev:Funderar faktiskt på att behålla Riejun även efter att jag fyllt 18 och fortsätta modifiera den. Ska göra allt som går att göra på den och tävla en massa innan jag säljer den :) Då har jag en till anledning att fortsätta vara aktiv, kommer nog göra ett projekt på bilen här också.
haha, har tänkt på lite samma sak som dig! att skaffa ett jobb så man har lite pengar sen köpa en moppe å laga den snygg som faan om man har pengar över ;)
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

hur mycket ger reklamen och hur mycket kostar forumet i månaden?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Vad man tjänar överhuvudtaget är inget man talar högt om ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Born2Ride skrev:Vad man tjänar överhuvudtaget är inget man talar högt om ;)
sant ;) dock har jag personligen inga problem med det men många håller det helst för sig själva..


bdw. när kommer tröjorna ungefär? väntar ivrigt! :)
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 957
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

han skulle kunna få ganska bra betalt för att han har skapat sidan om han skulle kräva en medlems avgift eller något. men tror nog han hellre vill ha en sida med folk som hjälper varandra och som är sjyssta mot varandra.
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Jonas skulle kunna tjäna riktigt mycket pengar på en sånhär sida med massa reklamer och grejer, han skulle även kunna ta era användaruppgifter och sälja till stora företag.. MEN nu är det inte så att TSR handlar om pengar och det märks rätt tydligt på allt innehåll och denna bra "service" man får från mods och crew. Massa artiklar, guider och grejs, denna sida är en guldgruva för den moppekåta!

TSR är ett litet mysigt kryp-in där man kan rensa huvudet på tankar eller hjälpa andra med problem eftersom att man själv har suttit med knipa och blivit småsur för att moppen har krånglat.. Och HasSse666 borde bli Moderator, han är fan bland dom bästa personerna på hela forumet tycker jag, riktig sötnos :roll:

Känns bra och veta att ni inte plockar ut massa pengar och inte styr sidan bara för att gå + i plånboken Jonas :wink:
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 305
Blev medlem: 18 mars 2011, 21:31

Inlägg av Hebbex »

2stroke skrev:Jonas skulle kunna tjäna riktigt mycket pengar på en sånhär sida med massa reklamer och grejer, han skulle även kunna ta era användaruppgifter och sälja till stora företag.. MEN nu är det inte så att TSR handlar om pengar och det märks rätt tydligt på allt innehåll och denna bra "service" man får från mods och crew. Massa artiklar, guider och grejs, denna sida är en guldgruva för den moppekåta!

TSR är ett litet mysigt kryp-in där man kan rensa huvudet på tankar eller hjälpa andra med problem eftersom att man själv har suttit med knipa och blivit småsur för att moppen har krånglat.. Och HasSse666 borde bli Moderator, han är fan bland dom bästa personerna på hela forumet tycker jag, riktig sötnos :roll:

Känns bra och veta att ni inte plockar ut massa pengar och inte styr sidan bara för att gå + i plånboken Jonas :wink:
+10
D3nnis skrev:varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
Nej
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

2stroke skrev:Jonas skulle kunna tjäna riktigt mycket pengar på en sånhär sida med massa reklamer och grejer, han skulle även kunna ta era användaruppgifter och sälja till stora företag.. MEN nu är det inte så att TSR handlar om pengar och det märks rätt tydligt på allt innehåll och denna bra "service" man får från mods och crew. Massa artiklar, guider och grejs, denna sida är en guldgruva för den moppekåta!

TSR är ett litet mysigt kryp-in där man kan rensa huvudet på tankar eller hjälpa andra med problem eftersom att man själv har suttit med knipa och blivit småsur för att moppen har krånglat.. Och HasSse666 borde bli Moderator, han är fan bland dom bästa personerna på hela forumet tycker jag, riktig sötnos :roll:

Känns bra och veta att ni inte plockar ut massa pengar och inte styr sidan bara för att gå + i plånboken Jonas :wink:
+∞
men hasse har blivit fragad men tackat nej :roll:
Kommentera mina bilder:)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Pontusandersson95 skrev:
2stroke skrev:Jonas skulle kunna tjäna riktigt mycket pengar på en sånhär sida med massa reklamer och grejer, han skulle även kunna ta era användaruppgifter och sälja till stora företag.. MEN nu är det inte så att TSR handlar om pengar och det märks rätt tydligt på allt innehåll och denna bra "service" man får från mods och crew. Massa artiklar, guider och grejs, denna sida är en guldgruva för den moppekåta!

TSR är ett litet mysigt kryp-in där man kan rensa huvudet på tankar eller hjälpa andra med problem eftersom att man själv har suttit med knipa och blivit småsur för att moppen har krånglat.. Och HasSse666 borde bli Moderator, han är fan bland dom bästa personerna på hela forumet tycker jag, riktig sötnos :roll:

Känns bra och veta att ni inte plockar ut massa pengar och inte styr sidan bara för att gå + i plånboken Jonas :wink:
+∞
men hasse har blivit fragad men tackat nej :roll:
Jaha, iofs så har han ett eget forum om jag inte minns fel och kanske inte vill ha så mycket ansvar här, det medför ju väldigt mycket ansvar och vara moderator.. Men han hjälper till en jävla massa på den här sidan, han har lärt mig en massa och hans guider har hjälpt mig, han är alltid väldigt snäll och svarar på pm så fort han kan och skriver utförligt.. Vad hade man gjort utan honom? :roll:
Låst