Lätt mc - Tråden

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Fjönixegg skrev:Fast EXC är ju lätt den snyggaste 125an med hästlänger, typ något man kan dra en runk för.. :lol: :roll:

Junhangers GG ser cool och tuff ut, medans din EXC ser snygg, sexig och läcker ut, även het :oops:
De är ju de 2 absolut grymmaste 125 motarderna som existerar öht 8)

Inget annat i närheten liksom :roll:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

bensinskalle skrev:
Fjönixegg skrev:Fast EXC är ju lätt den snyggaste 125an med hästlänger, typ något man kan dra en runk för.. :lol: :roll:

Junhangers GG ser cool och tuff ut, medans din EXC ser snygg, sexig och läcker ut, även het :oops:
De är ju de 2 absolut grymmaste 125 motarderna som existerar öht 8)

Inget annat i närheten liksom :roll:
KTM EXC och Husaberg FS är dom två jag gillar starkast, synd att husan inte finns som lite mindre hojar för oss småglin :(
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Har tänkt att köpa lätt-mc nu då jag ganska snart fyller 16... Så undrar om Ch racing är ett bra märke?
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

ktm_danielsson skrev: Blir dock nya dekaler tills nästa sommar och troligtvis nya fälgar (dom orange/svarta :roll)
Nejnej, vit plast med dekalerna du har nu är så jävla porrigt att det inte finns! Är fan något jag ska ha på min KTM :D
bensinskalle skrev:
De är ju de 2 absolut grymmaste 125 motarderna som existerar öht 8)

Inget annat i närheten liksom :roll:
Det enda som kanske är lite nära är ju DTR, oerhört snygg, effektstark motorcykel.. *host* :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Riejuman skrev:Har tänkt att köpa lätt-mc nu då jag ganska snart fyller 16... Så undrar om Ch racing är ett bra märke?
CagivaHusqvarna Racing, alltså husqvarna så ja men 125orna har en riktigt slö 4t motor, går som en påse skit för o vara ärlig.
Fjönixegg skrev:
ktm_danielsson skrev: Blir dock nya dekaler tills nästa sommar och troligtvis nya fälgar (dom orange/svarta :roll)
Nejnej, vit plast med dekalerna du har nu är så jävla porrigt att det inte finns! Är fan något jag ska ha på min KTM :D
Jo men kan inte komplettera dekalkitet så kommer inte bli lika snyggt för jag har svart plast nu och tagit bort t.ex dekalen på luftburken osv så kommer se lite "tomt" ut.. Kan ju alltid köra tills dekalerna är lite slitna iaf :) Får se hur jag gör. Men fälgarna är jag riktigt sugen på, dock 10k styck men vill man bara fin får man lida pin!
Bild

Jag är odödlig
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Inlägg av Fjönixegg »

ktm_danielsson skrev: Jo men kan inte komplettera dekalkitet så kommer inte bli lika snyggt för jag har svart plast nu och tagit bort t.ex dekalen på luftburken osv så kommer se lite "tomt" ut.. Kan ju alltid köra tills dekalerna är lite slitna iaf :) Får se hur jag gör. Men fälgarna är jag riktigt sugen på, dock 10k styck men vill man bara fin får man lida pin!
Önskar jag hade tänkandet som dig, jag har pengarna från jobb, men inte viljan att spendera.
Visserligen kör jag mycket offroad och blir en del trippar ner på marken i spåren, var inne på ny plast, stänka, blinkers, lykta osvosv men blir allt för dyrt ifall man drar omkull och får skador på det man har köpt som inte är nödvändigt.

Men blir iaf nytt kåpkitt och lackad tank när den ska säljas
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Fjönixegg skrev:
ktm_danielsson skrev: Jo men kan inte komplettera dekalkitet så kommer inte bli lika snyggt för jag har svart plast nu och tagit bort t.ex dekalen på luftburken osv så kommer se lite "tomt" ut.. Kan ju alltid köra tills dekalerna är lite slitna iaf :) Får se hur jag gör. Men fälgarna är jag riktigt sugen på, dock 10k styck men vill man bara fin får man lida pin!
Önskar jag hade tänkandet som dig, jag har pengarna från jobb, men inte viljan att spendera.
Visserligen kör jag mycket offroad och blir en del trippar ner på marken i spåren, var inne på ny plast, stänka, blinkers, lykta osvosv men blir allt för dyrt ifall man drar omkull och får skador på det man har köpt som inte är nödvändigt.

Men blir iaf nytt kåpkitt och lackad tank när den ska säljas
Jag sköter "vill ha'andet" en annan person sköter "betalandet" :roll: I sånna situationer är det väldigt lätt att skaffa sig en väldans massa saker..

Men det låter bra, alltid något! ;)
Bild

Jag är odödlig
yamaha-anton
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 1 juli 2011, 21:40
Ort: Borås

Inlägg av yamaha-anton »

Är ktm exc någon bra hoj? är det lätt att strypa av dom?

Jag ska köra på vägar för det mesta och lite skog.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

yamaha-anton skrev:Är ktm exc någon bra hoj? är det lätt att strypa av dom?

Jag ska köra på vägar för det mesta och lite skog.
Dom har 37+ hästar original, finns inget att direkt strypa av. Om du ska pendla mycket måste jag nog säga att exc kanske inte är absolut bästa valet, även om jag själv kommer pendla en del med den.
Bild

Jag är odödlig
yamaha-anton
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 1 juli 2011, 21:40
Ort: Borås

Inlägg av yamaha-anton »

ktm_danielsson skrev:
yamaha-anton skrev:Är ktm exc någon bra hoj? är det lätt att strypa av dom?

Jag ska köra på vägar för det mesta och lite skog.
Dom har 37+ hästar original, finns inget att direkt strypa av. Om du ska pendla mycket måste jag nog säga att exc kanske inte är absolut bästa valet, även om jag själv kommer pendla en del med den.

alltså en 125, har dom ca 37+ orginal? vilken skulle du rekomendera om man åkte rätt mycket väg?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

yamaha-anton skrev:
ktm_danielsson skrev:
yamaha-anton skrev:Är ktm exc någon bra hoj? är det lätt att strypa av dom?

Jag ska köra på vägar för det mesta och lite skog.
Dom har 37+ hästar original, finns inget att direkt strypa av. Om du ska pendla mycket måste jag nog säga att exc kanske inte är absolut bästa valet, även om jag själv kommer pendla en del med den.

alltså en 125, har dom ca 37+ orginal? vilken skulle du rekomendera om man åkte rätt mycket väg?
Ja det har dom för dom är endurohojar, det är inga jävla mopeder som levereras med typ 4hästar, det är KTM vi snackar om nu, det bästa som finns vetu! ;) Nä men allvarligt talat tycker jag du kanske ska satsa på en KTM 125 Duke om du ska åka väg, det är en "sporthoj" 4t modell från KTM som endast kostar 40 000:- ny vilket är halva priset av vad en ny exc kostar.

Vill du åka lite offroad också är nog KTM och Husqvarna bäst, Husqvarnan kanske är lite slöare men har separat oljesmörjning vilket antagligen är väldigt skönt. Båda sistnämna är som sagt supermotard/enduro modeller.
Bild

Jag är odödlig
yamaha-anton
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 1 juli 2011, 21:40
Ort: Borås

Inlägg av yamaha-anton »

ktm_danielsson skrev:
yamaha-anton skrev:
ktm_danielsson skrev: Dom har 37+ hästar original, finns inget att direkt strypa av. Om du ska pendla mycket måste jag nog säga att exc kanske inte är absolut bästa valet, även om jag själv kommer pendla en del med den.

alltså en 125, har dom ca 37+ orginal? vilken skulle du rekomendera om man åkte rätt mycket väg?
Ja det har dom för dom är endurohojar, det är inga jävla mopeder som levereras med typ 4hästar, det är KTM vi snackar om nu, det bästa som finns vetu! ;) Nä men allvarligt talat tycker jag du kanske ska satsa på en KTM 125 Duke om du ska åka väg, det är en "sporthoj" 4t modell från KTM som endast kostar 40 000:- ny vilket är halva priset av vad en ny exc kostar.

Vill du åka lite offroad också är nog KTM och Husqvarna bäst, Husqvarnan kanske är lite slöare men har separat oljesmörjning vilket antagligen är väldigt skönt. Båda sistnämna är som sagt supermotard/enduro modeller.
okej tack för hjälpen , satsar nog på ktm sen då :wink:
verkar vara det enda rätta :twisted:
Användarens profilbild
Junhager94
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 14 april 2010, 18:22

Inlägg av Junhager94 »

DT50rMacko skrev:fast junhager... din hoj är också väldig sexig
Fjönixegg skrev:Junhangers GG ser cool och tuff ut, medans din EXC ser snygg, sexig och läcker ut, även het :oops:
bensinskalle skrev:De är ju de 2 absolut grymmaste 125 motarderna som existerar öht 8)
Inget annat i närheten liksom :roll:
Tack grappar! Ni är för söta :oops:

Som tack lägger jag in ett par bilder:

Bild

Bild

Bild

Ska försöka fixa lite detaljer i vinter!
BetaKTM
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 december 2009, 20:27
Ort: Göteborg

Inlägg av BetaKTM »

Shue hade tänkt mig och skaffa ett lätt mc kort nu ist för moppe kort men hade tänkt mig en sån KTM EXC 125cc 08 men kan bara köra med dom hur som havet eller måste man ligga på ett viss varvtal för jag har moppe nu och kör med kompisar runt i stan och kör ett tag på kvällarna runt och runt och kan ibland köra en sträcka på 5.5 mil då och då men kan man det om man kör med en sådan eller måste man byta kolv hela tiden och ligga på ettt visst varvtal ?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

GurranHok skrev:Shue hade tänkt mig och skaffa ett lätt mc kort nu ist för moppe kort men hade tänkt mig en sån KTM EXC 125cc 08 men kan bara köra med dom hur som havet eller måste man ligga på ett viss varvtal för jag har moppe nu och kör med kompisar runt i stan och kör ett tag på kvällarna runt och runt och kan ibland köra en sträcka på 5.5 mil då och då men kan man det om man kör med en sådan eller måste man byta kolv hela tiden och ligga på ettt visst varvtal ?
Just en 08a :lol:


Nej du behöver inte byta kolv hela tiden och nej du behöver inte ligga på ett visst varvtal MEN den kostar jävla mycket mer att underhålla än en moped. Så gör dig redo på att få lägga ut en hel del på delar,oljor osv.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN
Inlägg: 582
Blev medlem: 21 september 2009, 18:41
Ort: Södetälje

Inlägg av Maltyboy »

Ktm_ det finns ju husaberg te 125 nu jue ;)
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Maltyboy skrev:Ktm_ det finns ju husaberg te 125 nu jue ;)
Mjo men Husaberg är numera KTM med lite andra kåpor i stort sett :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Maltyboy skrev:Ktm_ det finns ju husaberg te 125 nu jue ;)
har dock inte fs 650s snygga kylarvingar!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN
Inlägg: 582
Blev medlem: 21 september 2009, 18:41
Ort: Södetälje

Inlägg av Maltyboy »

ktm_danielsson skrev:
Maltyboy skrev:Ktm_ det finns ju husaberg te 125 nu jue ;)
Mjo men Husaberg är numera KTM med lite andra kåpor i stort sett :)
annan fjädring väl? :P
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Maltyboy skrev:
ktm_danielsson skrev:
Maltyboy skrev:Ktm_ det finns ju husaberg te 125 nu jue ;)
Mjo men Husaberg är numera KTM med lite andra kåpor i stort sett :)
annan fjädring väl? :P
Om du jämför KTM 125 EXC och Husaberg TE 125 så är det exakt samma hoj på precis alla sätt. Den största skillnaden är väl typ Husabergs framlyse, annars är i stort sett allt utom kylarvingarna identiskt. Och fjädringen är den samma. Vet inte hur det ligger till med alla modeller men Husaberg är i det stora hela ktm 125 exc med lite andra färger och kylarvingar typ :)

edit : För er som inte är så insatta, detta beror självklart på att KTM äger Husaberg och inte att dom kopierar eller så.
Bild

Jag är odödlig
BetaKTM
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 15 december 2009, 20:27
Ort: Göteborg

Inlägg av BetaKTM »

ktm_danielsson skrev:
GurranHok skrev:Shue hade tänkt mig och skaffa ett lätt mc kort nu ist för moppe kort men hade tänkt mig en sån KTM EXC 125cc 08 men kan bara köra med dom hur som havet eller måste man ligga på ett viss varvtal för jag har moppe nu och kör med kompisar runt i stan och kör ett tag på kvällarna runt och runt och kan ibland köra en sträcka på 5.5 mil då och då men kan man det om man kör med en sådan eller måste man byta kolv hela tiden och ligga på ettt visst varvtal ?
Just en 08a :lol:


Nej du behöver inte byta kolv hela tiden och nej du behöver inte ligga på ett visst varvtal MEN den kostar jävla mycket mer att underhålla än en moped. Så gör dig redo på att få lägga ut en hel del på delar,oljor osv.

Okej tack för svaret men finns det nån lätt mc du kan rekomendera :) ?
Jag älskar KTM och dess utseénde dom är så sjukt snygga men dom verkar så sjukt dyra, min moppe jag kör på nu ser ut som en KTM har lackat kåperna orange/svart och ktm platta samt KTM 65cc cylinder ;)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

GurranHok skrev:
ktm_danielsson skrev:
GurranHok skrev:Shue hade tänkt mig och skaffa ett lätt mc kort nu ist för moppe kort men hade tänkt mig en sån KTM EXC 125cc 08 men kan bara köra med dom hur som havet eller måste man ligga på ett viss varvtal för jag har moppe nu och kör med kompisar runt i stan och kör ett tag på kvällarna runt och runt och kan ibland köra en sträcka på 5.5 mil då och då men kan man det om man kör med en sådan eller måste man byta kolv hela tiden och ligga på ettt visst varvtal ?
Just en 08a :lol:


Nej du behöver inte byta kolv hela tiden och nej du behöver inte ligga på ett visst varvtal MEN den kostar jävla mycket mer att underhålla än en moped. Så gör dig redo på att få lägga ut en hel del på delar,oljor osv.

Okej tack för svaret men finns det nån lätt mc du kan rekomendera :) ?
Jag älskar KTM och dess utseénde dom är så sjukt snygga men dom verkar så sjukt dyra, min moppe jag kör på nu ser ut som en KTM har lackat kåperna orange/svart och ktm platta samt KTM 65cc cylinder ;)
Ktm 125 duke, 39 000:- nypris.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

När man ska övningsköra så vad är kravet på personen man ska övningsköra med?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Mattyyy skrev:När man ska övningsköra så vad är kravet på personen man ska övningsköra med?
att han ska haft körkort mins 4 eller 5 år... och han/hon ska ha gått en viss kurs innom dom senaste 5 åren.
det finns säkert mer regler men det är vad jag känner till sådär på rak arm
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

DT50rMacko skrev:
Mattyyy skrev:När man ska övningsköra så vad är kravet på personen man ska övningsköra med?
att han ska haft körkort mins 4 eller 5 år... och han/hon ska ha gått en viss kurs innom dom senaste 5 åren.
det finns säkert mer regler men det är vad jag känner till sådär på rak arm
Vet det där nu ;)


Men vad för hoj skulle ni rekommendera? Det ska vara en supermotard som kommer användas dagligen så gärna lite bränslesnål men ska ändå gå ganska hyffsat :)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Mattyyy skrev:
DT50rMacko skrev:
Mattyyy skrev:När man ska övningsköra så vad är kravet på personen man ska övningsköra med?
att han ska haft körkort mins 4 eller 5 år... och han/hon ska ha gått en viss kurs innom dom senaste 5 åren.
det finns säkert mer regler men det är vad jag känner till sådär på rak arm
Vet det där nu ;)


Men vad för hoj skulle ni rekommendera? Det ska vara en supermotard som kommer användas dagligen så gärna lite bränslesnål men ska ändå gå ganska hyffsat :)
hur är din ekonomi? vad vill du lägga på en hoj?
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

DT50rMacko skrev:
Mattyyy skrev:
DT50rMacko skrev: att han ska haft körkort mins 4 eller 5 år... och han/hon ska ha gått en viss kurs innom dom senaste 5 åren.
det finns säkert mer regler men det är vad jag känner till sådär på rak arm
Vet det där nu ;)


Men vad för hoj skulle ni rekommendera? Det ska vara en supermotard som kommer användas dagligen så gärna lite bränslesnål men ska ändå gå ganska hyffsat :)
hur är din ekonomi? vad vill du lägga på en hoj?
Max 40k
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

gasgas kan du ju ha! vill du behöva ha service på den helatiden eller vill du ha nåt som man bara lämnar in var 1500 mil?

om du inte pallar med service kan du ha en DT/husqvarna men spelar det ingen roll så köp något kul som gasras eller KTM
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Mattyyy skrev:
DT50rMacko skrev:
Mattyyy skrev: Vet det där nu ;)


Men vad för hoj skulle ni rekommendera? Det ska vara en supermotard som kommer användas dagligen så gärna lite bränslesnål men ska ändå gå ganska hyffsat :)
hur är din ekonomi? vad vill du lägga på en hoj?
Max 40k
Det går ju med en kåtte eller gasgas om du har den budgeten, men du får verkligen tänka på att milen tickar iväg fort om man åker mycket, och det blir mycket service, och då och så ska vevparti renoveras och då kommer det en liten klumpsumma. Sådant du får räkna in!

Annars ska du kika på en husky ( husqvarna ) sms eller va de heter, tvåtakt!! inte fyrtakt, de är sämst. De är lite snällare maskin jämfört me crollarna, och liite mer gatanpassad. Lite roligare intervall. Tror nästan det är ditt bästa alternativ.

Annars har du safeningen, DT, CRM, eller om sucka har något att erbjuda. Då är det fortfarande mos men väldigt långa serviceintervaller.

Vad du än gör, köp inte fyrtakt, om du inte enbart ska pendla och inte bryr sig om hur kul det kan vara att köra.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

bensinskalle skrev:(bla bla bla)
Vad du än gör, köp inte fyrtakt, om du inte enbart ska pendla och inte bryr sig om hur kul det kan vara att köra.

bensiskalle du har väll Derbi 125?
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

bensinskalle skrev:
Mattyyy skrev:
DT50rMacko skrev: hur är din ekonomi? vad vill du lägga på en hoj?
Max 40k
Det går ju med en kåtte eller gasgas om du har den budgeten, men du får verkligen tänka på att milen tickar iväg fort om man åker mycket, och det blir mycket service, och då och så ska vevparti renoveras och då kommer det en liten klumpsumma. Sådant du får räkna in!

Annars ska du kika på en husky ( husqvarna ) sms eller va de heter, tvåtakt!! inte fyrtakt, de är sämst. De är lite snällare maskin jämfört me crollarna, och liite mer gatanpassad. Lite roligare intervall. Tror nästan det är ditt bästa alternativ.

Annars har du safeningen, DT, CRM, eller om sucka har något att erbjuda. Då är det fortfarande mos men väldigt långa serviceintervaller.

Vad du än gör, köp inte fyrtakt, om du inte enbart ska pendla och inte bryr sig om hur kul det kan vara att köra.
Vill helst ha en 2taktare och i dags läget så har jag mest kollat på Husqvarna SMS eller Ktm Exc:n men hur mycket soppa dricker dom ungefär vid stadskörning?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

1,0L/Mil kanske om du inte tokvarvar hela tiden!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

DT50rMacko skrev:1,0L/Mil kanske om du inte tokvarvar hela tiden!
Ja något sådant.

Jag vet inte exakt, tror det är få som vet de, för det är ju väldigt individuellt och beror på hojens skick också.

De är ju inte helt snåla tvåtaktarna och det går inte att snålköra med dem, man måste låta motorn jobba annars skär den ihop.

Mycket frirull, torrgasa, acca, frirull, gasa osv.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
wolfmanN
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 juni 2010, 14:15

Inlägg av wolfmanN »

Mattyyy skrev:
bensinskalle skrev:
Mattyyy skrev: Max 40k
Det går ju med en kåtte eller gasgas om du har den budgeten, men du får verkligen tänka på att milen tickar iväg fort om man åker mycket, och det blir mycket service, och då och så ska vevparti renoveras och då kommer det en liten klumpsumma. Sådant du får räkna in!

Annars ska du kika på en husky ( husqvarna ) sms eller va de heter, tvåtakt!! inte fyrtakt, de är sämst. De är lite snällare maskin jämfört me crollarna, och liite mer gatanpassad. Lite roligare intervall. Tror nästan det är ditt bästa alternativ.

Annars har du safeningen, DT, CRM, eller om sucka har något att erbjuda. Då är det fortfarande mos men väldigt långa serviceintervaller.

Vad du än gör, köp inte fyrtakt, om du inte enbart ska pendla och inte bryr sig om hur kul det kan vara att köra.
Vill helst ha en 2taktare och i dags läget så har jag mest kollat på Husqvarna SMS eller Ktm Exc:n men hur mycket soppa dricker dom ungefär vid stadskörning?
Om 4taktare skulle duga så kan jag klart tips om en Yamaha WR125X dom gå så gött så ;) sen om man har ett Arrow helsystem eller bara slip on så är dom även klart den bäst låtande 125an och drar nästan ingen soppa heller.
Ps har en WR125R själv :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Hur är det med övningskörning? MÅSTE man övningsköra med nån eller är det bara att knalla till uppkörningen och hoppas på det bästa?

Isåfall kan jag ju köpa DT'n nu och börja träna här hemma och slippa undan med 650 euro så jag får pengar till nått annat kul också
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar