SickRazer skrev:Ska ta A1 körkort nu men undrar först hur mycket det kostar. Har kollat runt på olika trafikskolor. Är Risktvåan ett måste? Hur många körlektioner skulle jag behöva ta, har ju kört en trimmad moppe i nästan 2 år nu så har en hel drös med erfarenhet i trafik.. Går det att fixa körkortet för under 8000kr?
Både R1an och R2an är obligatoriska att göra, så svaret är ja!
Bara för att du har kört trimmad moped så betyder det inte att du kan köra, enligt en körskola, det dom kollar på är tex när du börjar bromsa, växelval, när du växlar, vart du väljer att ligga inför en rondell, en korsning, en skymd högersväng, en oskymd högersväng osvosv.
Dels för att motorcykeln kommer att användas på landsväg troligen, sen kan de även tvinga in dig i ett trafikkaos på tex motorvägen som de gjorde emot mig, då var trafiken nere i 10 km/h max och min uppgift var att ta mig emellan bilarna på ett säkert sätt utan att chansa eller vara nära fordonet, om du förstår vad jag menar?
Under 8000 kronor.. Jag skulle säga ja, fick mitt för 8500 eller om det var 9500, hade ALDRIG kört växlat innan, bara en scooter till och från skolan princip..
Mattyyy skrev:Hur pigg är Husqvarna 125 4-Taktaren (Tror den heter WR125)? Tänkte om den axxar någorlunda bra och vad den toppar ungefär? Självklart ostrypt då och är den slö finns det nån annan 4-T Motard hoj som ni kan rekommendera? Beta 125 , CH 125 eller liknande?
Helt generellt så är de flesta 4takts 125or relativt slöa, har provkört tre olika 4taktare, jävla skit enligt mig fick fan varva sönder för att komma fram öht, och dessa hade runt 13 hästar.
Finns inte speciellt många strypningar på en 4taktare, kan vara väldigt få som ger dig ett par hästar max, är inte som en 2takt där man köper nytt rör/tar bort blindtarmen och får 25 hästar ++ om du tror det..
Ska du skaffa en 4takt så tycker jag att du ska ta och åka och kolla på alla du är intresserade av, provsitta och kanske provköra ifall ägaren går med på det, svårt utan kort kan det vara.